כתיבת תוכן על רשלנות רפואית

מלל בין משפט לרפואה

כתיבת תוכן על רשלנות רפואית

מלל מדויק בין משפט לרפואה

בתוך העולם של דיני הנזיקין, תחום הרשלנות הרפואית הוא "מדינה" בפני עצמו. לא כל עורך דין "נזיקיסט" מציע מענה לתביעות רשלנות רפואית ויש אפילו משרדי עורכי דין שעוסקים אך ורק בזה (ולא מייצגים בתאונות עבודה או תאונות דרכים). 

הסיבה ברורה. רשלנות רפואית היא במידה רבה ענף משפטי "עצמאי" שדורש היכרות עם שורה של חוקים שונים (לא רק חוק זכויות החולה ופקודת הנזיקין), עם נושאים רפואיים מורכבים ועם רגישות אנושית. 

כתיבת תוכן בנושא רשלנות רפואית היא לא עניין של מה בכך. נהפוך הוא. אפשר להגיד שגם היא תת-ענף בתוך הפרזימה הרחבה של כתיבה שיווקית. בחברת תוכן בוטיק, המספקת שירותים של כתיבה שיווקית לרופאים ועורכי דין, אנחנו זמינים עבורכם עם מלל מהודק ומדויק על רשלנות רפואית. זאת בזכות ניסיון שנצבר במשך כ-15 שנה בכתיבת תוכן משפטי, כולל מאות (אם לא אלפי) תכנים בנושא רשלנות רפואית. 

מה אנחנו מציעים? הכל ויותר. כתיבה שיווקית לעורכי דין העוסקים ברשלנות רפואית שכוללת אתרי אינטרנט שלמים (מא' ועד רשלנות רפואית בלידה), מאמרים מקצועיים, טורי דעה, פוסטים לרשתות חברתיות, מצגות, סרטונים, פולדרים, תוכן לעיתונות מודפסת, הכנה לראיונות בטלוויזיה והרשימה נמשכת. 

כתיבת תוכן בנושא רשלנות רפואית – הריון, לידה, אבחון מחלה ועוד

כתיבת תוכן בתחום הרשלנות הרפואית צריכה בראש ובראשונה להיות מבוססת על הנסיבות שמובילות את הנפגע (או בני משפחתו) לחפש פתרון משפטי. ידוע שרשלנות רפואית בלידה לא זהה בעניין הזה לרשלנות בטיפול בסרטן, ושרשלנות רופא משפחה שונה מהותית מזו של רופא מומחה. כחברת תוכן שעובדת עם עורכי דין ובעלת קילומטרז' של מאות פסקי דין בתחום הרשלנות הרפואית, אנחנו בקיאים בכל הניואנסים. 

למשל, בתכנים שעוסקים ברשלנות רפואית בהריון ובלידה נעמוד לא רק על המקרים הנפוצים של הרשלנות (בדיקות הריון, ניהול לידה רשלני) אלא על הפתרון הפרקטי שבא לידי ביטוי בפיצויים לגידול ילד הסובל מבעיות רפואיות כאלה ואחרות (עד כדי מצבים קשים וחשוכי מרפא שיטלטלו את חיי המשפחה מכאן ועד עשרות שנים קדימה). מנגד, כשנכתוב על רשלנות רפואית באבחון סרטן נתייחס  לתוצאה הטראגית של האיחור וניקח בחשבון שבמקרים רבים התביעה תוגש על ידי בני המשפחה אפילו לאחר פטירת המנוח. 

נפגעי רשלנות רפואית (ו/או בני משפחותיהם) נוהגים להתלבט מאד לפני שהם מתקשרים עם עורך דין. הנושאים הרגשיים (והפיננסים) שמונחים על הכף הם לא פשוטים וזה אף פעם לא תיק נזיקין "רגיל". על מנת לצקת את הביטחון הדרוש חשוב לדבר בשפה נקייה, ברורה אך מקצועית. למשל:

  • להזכיר מונחים מקצועיים – כתיבת תוכן על רשלנות רפואית צריכה לכלול ביטויים מקצועיים מרכזיים כמו "פקודת הנזיקין", "עוולת הרשלנות", "הסכמה מדעת", "ראשי נזק", "מבחן הרופא הסביר" וכדומה. עלינו לשדר שליטה מוחלטת בחוק והפסיקה. 
  • להזכיר אלמנטים רגשיים – רשלנות רפואית היא דוגמה קלאסית למקרה שבו אנשים מגיעים לעורך כדין במצב קשה מאד ברמה אישית. "העיקר הבריאות" אנחנו נוהגים לומר וכשזו נפגעת בעקבות רשלנות התחושה קשה שבעתיים. כתיבה שיווקית לעורכי דין ברשלנות רפואית חייבת לגעת בנקודות אישיות ורגשיות. נקודות שיתנו תקווה לקורא.  

כתיבת תוכן עם דוגמאות ממקרים שאירעו באמת

תיקי רשלנות רפואית מגיעים לתוצאה שונה אפילו כשהנסיבות נראות זהות לחלוטין. דוגמה מצוינת היא במקרה של רשלנות רפואית באבחון מחלה על ידי רופא משפחה כשהסטנדרט המצופה מהרופא הסביר בקהילה הוא ממש לא שחור ולבן. 

הניסיון מלמד שהכרעות לגבי רשלנות רופאי משפחה יכולות להיות רחוקות מאד זו מזו כתלות בשופט, בעורך הדין של התובע, בעורך של הנתבע ואפילו בנפגעים ובני משפחתם.

אחת הטכניקות השכיחות שאנחנו משתמשים בהם בחברת תוכן בוטיק בכדי לטפל "באתגר" הזה הוא באמצעות התבססות על מקרים שקרו באמת. טקסטים שמוכנים על ידי הכותבים שלנו כוללים לרוב גם הסבר מקצועי ("מהי רשלנות רפואית של רופא משפחה") וגם חלק פרקטי עם פסקי דין שנגמרו בפיצויים משמעותיים. 

 

תביעת רשלנות רפואית היא לא תביעת נקמה

אחד הנושאים החשובים ביותר (מבחינתנו לפחות) לגבי כתיבה שיווקית לעורכי דין העוסקים ברשלנות רפואית היא שיש לחדד את המסר הבא - תביעת רשלנות רפואית היא לא תביעת נקמה. אנחנו מאמינים שזו תפיסה שצריך לשקף לנפגעים ושיש לה את היכולת לזרוע את המעבר הנחוץ מהרגש לשכל. בהליכים משפטיים מורכבים וארוכים כמו הליכי רשלנות רפואית, אנחנו סבורים שזה יסוד מאד חשוב (ואפקטיבי).

השילוב בין התיאוריה לפרקטיקה הופך את המלל לאינטראקטיבי ומייצר טקסט ששזורים בו אלמנטים מקצועיים לצד נגיעות שיווקיות. הדברים נכונים לגבי כל כתיבת תוכן על רשלנות רפואית (לידה, הריון, סרטן, רופא משפחה, אבחון מחלה, בדיקות גנטיות, מחלקה פנימית, חדר מיון, ניתוח, ניתוח אקלטיבי וכו' וכו'). 

כתיבת תוכן בתחום תחרותי – איך מייצרים חשיפה עם תוכן?

רשלנות רפואית הוא סוג של "נישה" בדיני הנזיקין אך התחרות על הקטגוריה הזו ברשת היא לא קטנה כלל וכלל. הסכומים הגבוהים שקשורים לתביעות רשלנות רפואית מייצרים תחרות בין עורכי הדין הפעילים בתחום. כשאנחנו מסתכלים על התפאורה הזו מנקודת מבט של כתיבה שיווקית לעורכי דין, יש לזה מספר משמעויות שנלקחות על ידינו בחשבון:

  • תוכן איכותי באמת – התוכן באתר האינטרנט או במאמרים המקצועיים חייב להיות לעילא ולעילא. רק כך ניתן להתלבט מעל לכל השאר. כל אות נבחנת, כל משפט נקרא פעמיים-שלוש ויותר. 
  • תוכן שמבוסס על פסיקה – התוכן שאנחנו כותבים מבוסס רק על החוק והפסיקה. מדובר בטקסטים מאד מקצועיים ומהודקים. לעולם לא נשכתב מאתר של עורך דין אחר שעוסק ברשלנות רפואית ונעבוד רק עם המקורות הטובים והאיכותיים ביותר. 
  • תקצירי פסיקה, תקצירי פסיקה – עמדנו בבלוג שלנו על המשמעות של כתיבת תקצירי פסיקה והדברים נכונים במיוחד לגבי רשלנות רפואית. במקום לכתוב טקסטים רבים על "רשלנות רפואית בהריון", אפשר לתת המון המון דוגאמות למקרים. טיפ: אפשר גם לכתוב מאמרים רבים על פסק דין בודד. למשל, מאמר אחד על הרשלנות הרפואית בהריון, מאמר אחד על רשלנות רפואית בבדיקה הספציפית (לדוגמה, רשלנות רפואית בסקירת מערכות מכוונת), מאמר אחד בנושא "פיצויים לאחר רשלנות רפואית בהריון" (שעוסק בראשי נזק שכיחים בתביעות רשלנות) והעקרון ברור. 

כתיבה שיווקית בתחומים תחרותיים דורשת מקצועיות, ניסיון ויצירתיות. ממש כמו שהתקשרות עם עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית מחייבת את אותם ערכים בדיוק. בחברת תוכן בוטיק, בזכות הניסיון העשיר שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שזה יהיה הקו המנחה. 

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

איך זה עובד? פשוט מאד. בשלב ראשון נציג בפניכם דוגמאות כתיבה קונקרטיות של עשרות תכנים העוסקים ברשלנות רפואית. לאחר מכן נגדיר את משימת הכתיבה (אתר אינטרנט, מאמר מקצועי, פוסטים לפייסבוק וכדומה), נשרטט לוחות זמנים ונגיש הצעת מחיר. הכתיבה תעשה עד לשביעות רצונכם המלאה, בלי אותיות קטנות. 

אפשר עוד?