כתיבת תוכן לקוסמטיקה וביוטי

כתיבה שיווקית מהממת

כתיבת תוכן לקוסמטיקה וביוטי

כתיבה שיווקית מהממת

כתיבת תוכן בתחומי הביוטי, היופי, הטיפוח והקוסמטיקה מקפלת בחובה סגנון מיוחד. מצד אחד מדובר בעולם של רגש ויופי, ומצד שני במלל מקצועי ורפואי. האיזון בין כל הנקודות הללו הוא המפתח ליצירת כתיבה שיווקית אפקטיבית. 

בחברת תוכן בוטיק אנחנו בעלי ניסיון עשיר בעבודה מול עסקים בתחום היופי ויש לנו קילומטרז' של כ-15 שנה. עבדנו לאורך השנים עם עשרות עסקים בענף ואנחנו מתגאים בזה שאנחנו זמינים לכולם. בין אם מדובר על קומסטיקאית צעירה בתחילת דרכה שצריכה פוסטים לרשתות חברתיות ובין אם על רשת מכוני יופי בפריסה ארצית. הנה כמה מהמותגים שעבדו/שעובדים איתנו:

 

למה אנחנו? פשוט. כי נצמיד לכם כותבת נהדרת שתעבוד אתכם צמוד עד להשגת טקסט מושלם ובוהק. תהליך הכתיבה מבוסס על פגישות פרונטליות אצלכם (או אצלנו) ואנחנו דואגים לשלב את התוכן המקצועי והשיווקי באלגנטיות. 

כתיבה שיווקית למכון יופי – להבין את הלקוח/ה

לדוגמה, אם אנחנו כותבים על הסרת שיער בלייזר נדע לשים דגש על כל הניואנסים שמאפיינים את הפתרון ונגיש לכם טקסט ברמה הגבוהה ביותר. בין השאר נדע להבדיל בין הסרת שיער בלייזר לגברים לבין הסרת שיער בלייזר לנשים, ובמקביל להתייחס גם לקהלי יעד ממוקדים עוד יותר כמו ההבדלים בין שיער בהיר לכהה (מבחינת הליך, תוצאות וכו'). 

בקיצור, אנחנו לא מפספסים שום נקודה ומנסחים עבורכם תוכן שיידבר בצורה הטובה ביותר ללקוחות הרלבנטיים. לפעמים נכתוב פשוט, לפעמים נכתוב מורכב ולפעמים נשלב. הכל בהתאם לסגנון שלכם, לסוג הלקוחות וחשוב לא פחות – לפלטפורמה (כתיבת תוכן לאתר של מכון יופי שמציע סל טיפולי אנטי-אייג'ינג רפואיים לא תהיה בהכרח זהה לפוסטים קלילים וקצרים שמיועדים לאינסטגרם של מניקוריסטית צעירה). בקיצור, כמו מכון יופי שמתאים את הפתרון ללקוח, כך גם בתוכן בוטיק.

כשקוסמטיקה פוגשת רפואה

מכוני יופי רבים מציעים טיפולים בעלי היבטים רפואיים ("קוסמטיקה רפואית"). כשאנחנו נדרשים לייצר כתיבה שיווקית לפתרונות קוסמטיים רפואיים ופרה-רפואיים, חשוב מאד להיות מדויקים. בריאות היא לא משחק והלקוחות רוצים לדעת לא רק תוצאה אלא גם סיכונים, סיכויי הצלחה, תופעות לוואי ועוד. תוכן בוטיק מקפידה על כך - קלה כחמורה. כמובן שאפשר לנסח את הדברים בעדינות ובאלגנטיות. לדוגמה: "הסרת שיער בלייזר מציבה אמנם הגבלות מסוימות על החשיפה לשמש בסמוך לטיפול, אבל בקיץ הבא, כשתקופת ההחלמה תעבור, תשכחו מזה מהר מאד".

בכל פרויקט של כתיבת תוכן בתחום הקוסמטיקה אנחנו צריכים בראש ובראשונה לכתוב לרגש. כלומר, לזכור לא רק את התוצאה (עור בוהק) או התהליך (חדשני וללא כאבים) אלא את הסיבה האמיתית שבגינה הלקוח או הלקוחה הגיעו והיא (ברוב המקרים) להרגיש טוב יותר. להרגיש צעירים, רעננים וחדשים. כתיבת תוכן אפקטיבית בעולמות היופי חייבת שהמסר הזה יזנק מתוך הטקסט ובין השורות. 

ככל שהתוכן מיועד לאתר האינטרנט של החברה יש להקפיד גם על כתיבתו בהתאם לכל הכללים והחוקים של אלרוגיתם של גוגל. בנוסף רצוי לשים לב לכמה מהטיפים הבאים:

  • שימוש בביטויי "זנב ארוך" – קידום ביטוי תחרותי ביותר כמו "הסרת שיער" ידרוש לא רק תוכן ברמה גבוהה אלא גם זמן והשקעה כספית. קיימת דרך ביניים יעילה ביותר בעניין זה והיא כתיבה לפי "ביטויי זנב ארוך". ביטויים שמורכבים מ-3 מילים ויותר כמו "הסרת שיער בלייזר בגב". אמנם פחות אנשים מחפשים את הביטוי הארוך, אבל השימוש בו הוא ממוקד. מי שמקליד "הסרת שיער בלייזר בגב" מחפש פתרון ספציפי ואם הוא יקבל תוכן איכותי שיענה לו על השאלות הוא גם ישאיר פנייה או יצור קשר. 
  • כותרות מניעות לפעולה – כתיבה שיווקית למכוני יופי וקוסמטיקה צריכה לעמוד בכללים הידועים של התוכן השיווקי ברשת ובכלל. התפיסה הזו נכונה מאד לגבי כתיבת כותרות אינטליגנטיות, קצרות, מדויקות ומניעות לפעולה. לדוגמה: "מזותרפיה – איך הפכה המזורתפיה לדור הבא של טיפולי האנטי-אייג'ינג". 
  • מחקר מילות מפתח בשיווק דיגיטלי – צריכים כתיבה שיווקית למכוני קוסמטיקה המיועדת לרשת? התחילו את הכתיבה עם מחקר מילות מפתח. וודאו היטב מהם הביטויים החשובים בתחום ודעו שלפעמים אפילו הטייה קטנה יכולה לשנות עולמות. ניתן לעשות זאת באמצעות "כלי מילות המפתח" של גוגל שלאחר פתיחת חשבון (שלוקחת פחות מ-3 דקות) מאפשר מחקר מעמיק ומקיף. 
  • כתבו לבני אדם כמו בני אדם – תחום הקומסטיקה הוא תחום אישי ועל כן כתיבה שיווקית בעולם התוכן הזה צריכה להיות פשוטה, נגישה ואמיתית. הקסם כאן הוא לכתוב כמו שמדברים. בלי יותר מדי מילים גבוהות או קלשאות מפוצצות. 
  • השאירו את התוכן מסויג ואל תתחייבו לתוצאות – כתיבה שיווקית לטיפולים קוסמטיים צריכה כמובן לשקף את התוצאה הסופית והערך הרגשי שלה ללקוח. מצד שני, חשוב מאד להיזהר ולא להתחייב לתוצאות. בטח שלא בתוכן השיווקי המרכזי. כדאי מאד לנסח את התוכן בצורה שאיננה מטילה על העסק מחויבות לעמידה בסטנדרטים שאי אפשר להבטיח אותם לכל לקוח או לקוחה. אם יש דבר שתוכן שיווקי לא יכול לחיות איתו, עוד יותר משגיאות כתיב, זה "העדר אמינות". הלכה האמינות? נגמר המוניטין. הדיוק כאן הוא קריטי. 
הדוגמאות שנתנו כאן הן בבחינת מעט המחזיק את המרובה. תוכן בוטיק תשמח לעמוד לצדכם בכל כתיבה שיווקית למכוני קומסטיקה ויופי. צרו עמנו קשר ותקבלו באופן מיידי ומהיר דוגמאות כתיבה מהממות.