כתיבת תקצירי פסיקה

כתיבה שיווקית חכמה לעורכי דין

כתיבת תקצירי פסיקה

איך זה מקדם אתכם ולמה חשוב להתחיל?

כחברה המספקת שירותים איכותיים של כתיבת תוכן לעורכי דין מזה כ-15 שנה ואשר נשענת על ניסיון עצום בכתיבה שיווקית משפטית, תפקידנו דורש מאיתנו לסייע לעורכי הדין להזין את האתר בתכנים מעולים. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת הינה באמצעות כתיבת תקצירי פסיקה. טכניקה מצוינת להעשיר את התוכן באתר אשר נשענת על מספר יתרונות מרכזיים.

תוכן בוטיק מייצרת תקצירי פסיקה מעולים, חדים ומדויקים. תקצירי פסיקה שגם "מספרים את הסיפור", גם מסבירים את ההיבט המשפטי (בשפה ברורה להדיוט) וגם – חשוב מכל – מניעים לפעולה ליצירת קשר עם המשרד. 

סיפורים אמיתיים

כל תקציר פסיקה הוא בסופו של היום מקרה במחלוקת שהונח לפתחו של בית המשפט. מצב שבו שני הצדדים סבורים שהצדק עמם, או לכל הפחות בחלקו. כשאנו לוקחים את פסק הדין והופכים אותי למאמר משפטי באתר אינטרנט, אנו מייצרים מעין “כתבה עיתונאית“. כתבה שאנשים המצויים בסיטואציות זהות יכולים להתחבר אליה ולמצוא בה את המקרה הפרטי שלהם.

ניקח לדוגמה אתר אינטרנט של עורך דין העוסק בדיני עבודה. למרות שיש ערך רב במאמר כללי לגבי פיצויי פיטורין, יש ערך לא פחות גדול במאמר ספציפי לגבי פסק דין בו נפסקו לעובד פיצויי פיטורים טרם השלמת שנת עבודה. דהיינו, תיאור מקרה שאירע באמת, כולל סקירת השיקולים (לכאן ולכאן), שיוצק במאמר המקצועי תוכן רגשי.

שערו לעצמכם מה יחוש מפוטר טרי שיקרא את תקציר הפסיקה. לא רק שהטקסט יחזק אצלו את ההבנה שייתכן והוא זכאי לפיצוי, אלא שיכול להיות שהוא גם יפנה לעורך הדין לטובת ייצוג משפטי. הדברים גם עובדים בכיוון ההפוך. המעסיק שיקרא את תקציר הפסיקה יבין במהירות שאם פיטורי העובד נעשו מתוך כוונה להתחמק מתשלום פיצויי פיטורין, או לכל הפחות שהעובד יוכל להציג טענות בכיוון הנ”ל, הוא חשוף לתשלום פיצויים. דהיינו, עליו להיוועץ בעורך דין ויפה שעה אחת קודם.

תוכן משפטי הוא לא תמיד הטקסט “הנגיש” ביותר לקריאה. בטח ובטח שלא בעבור הקורא מן היישוב שלא בקיא במטריה המשפטית. כאשר הכתיבה מבוססת על תקציר פסיקה, על סיפור אמיתי, ניתן לייצר תוכן משפטי שהוא גם מקצועי וגם קריא. באינטרנט זהו שילוב מנצח.

נגיעה בביטויי זנב ארוך

כבר דיברנו כאן בבלוג שלנו על החשיבות הגדולה שמאחורי כתיבת מאמרי זנב ארוך, וכתיבת תקצירי פסיקה הם היעד המושלם לכך. למשל, במקום להתמקד בביטויי הכללי “רשלנות באבחון סרטן”, ניתן לרדת לרזולוציה מדויקת יותר על ידי סקירת פסק דין שעוסק ב”רשלנות רפואית באבחון סרטן השד”.

יתרה מזו, עורך הדין יכול להתמקד גם בנושאים שמעניינים את הגולשים שלו באופן ממוקד. למשל, לחפש אסופה של פסקי דין אשר הצגתם ביחד מעבירה מסר. קחו לדוגמה עורך דין העוסק בדיני תעבורה יכול בחיפוש פשוט במאגרי פסקי דין לאתר תיקי זיכוי בנהיגה בשכרות, ולהציג עשרות מקרים לדוגמה באתר האינטרנט שלו. כן, גם אם הוא לא ייצג בתיקים אלא רק בכדי להראות את האפשרות המשפטית לזיכוי במצבים מסוג זה.

דמיינו נהג אשר בדיקת ינשוף שנערכה לו בשטח העלתה כלפיו חשד שהוא נהג בגילופין. הוא לחוץ מהסיטואציה וממהר להיכנס לאינטרנט בכדי לאתר עורך דין שייצג אותו בהליכים הדרמטיים מבחינתו. הנהג נכנס לאתר אינטרנט של עורך דין א’, אשר לא השקיע בתקצירי פסיקה, ורואה שניים-שלושה תכנים רלבנטיים בנושא נהיגה בשכרות. לאחר מכן, הוא נכנס לאתר האינטרנט של עורך דין ב’, אשר קיבץ עשרות תקצירים של זיכויים מעבירת הנהיגה בשכרות. הכניסה לאתר השני תעורר בקרב הגולש את התקווה שהוא יכול להפיק תועלת רבה מייצוג משפטי. הזיכויים אליהם הוא נחשף באתר האינטרנט של עורך דין ב’ עשויים להניע אותו לפעולה ליצירת קשר.

היקף רב של חומר

בכל כתיבת תוכן לאתר, לרבות כתיבת תוכן לעורכי דין, מגיע השלב בו בעל העסק מתקשה למצוא “נושאים חדשים לכתוב עליהם”. תקצירי פסיקה משמשים את עורך הדין כחומר בלתי נגמר של תכנים. 

היות שכל מקרה נבחן ונפסק לגופו, גם עשרה פסקי דין שונים העוסקים ב”עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל” יכולים להוליד עשרה תכנים שונים לחלוטין. כאן העיכוב נבע מחובות בסכסוך גירושין, באחר העיכוב הוצא בטעות ובשלישי ניתן צו שלא בהתאם לסדרי הדין הראויים.

זאת ועוד, פסקי דין רבים יכולים לשמש לכתיבת כמה וכמה תכנים שונים. דוגמה נפוצה לכך היא תביעות בגין לשון הרע. לא אחת, בהליכים מסוג זה, הצדדים מעלים מספר טענות שונות ביחד ולחוד. לדוגמה, הנתבע יכול לטעון גם טענת “אמת בפרסום” וגם טענת “תום לב” (שכן די לו בכך שאחת מהטענות תתקבל בכדי שהתביעה תידחה). אם בית המשפט דחה את ההגנה מחמת אמת בפרסום, אבל קיבל את הדברים בנוגע לפרסום מותר, הרי שניתן להפיק מהטקסט שני מאמרים. מאמר אחד שמסביר מתי הגנת אמת בפרסום לא תועיל לנתבע בתביעת דיבה, ומאמר אחר שמדגיש את ההגנה החלה על פרסומים מותרים.

עדכנות

עורכי דין אשר מקפידים באופן שוטף להציף באתרי האינטרנט שלהם תקצירי פסיקה נהנים מכך שהם בונים לעצמם תדמית ומוניטין של משרדים מעודכנים המצויים בחזית העשייה. התייחסות לפסקי דין עדכניים, באופן שוטף ועקבי, מאפשרת להתייחס בזמן אמת לנושאים מהותיים. לעתים, נושאים שאפילו מקבלים גם חשיפה תקשורתית.

למשל – אם בית המשפט העליון מוציא תחת ידיו פסק דין תקדימי בנושא מסוים, והדברים מגיעים לאמצעי התקשורת, גולשים רבים יבקשו לקרוא ולהעמיק בנושא. כאשר עורך הדין מייצר מאמר הסוקר את פסק הדין הרלבנטי, הוא יכול למעשה “לרכב על הגל” ולייצר תנועה איכותית ורלבנטית לאתר.

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

אפשר עוד?