תוכן לעמודי נחיתה
טיפים לנחיתה מוצלחת
כתיבת תוכן לעמודי נחיתה
טיפים לנחיתה מוצלחת
כתיבת תוכן לעמודי נחיתה היא אמנות שמשלבת יצירתיות וסגנון לכדי קופירייטינג מנצח. זוהי כתיבה שיווקית שמהלכת באלגנטיות בין מקצועיות, מסרים “מכירתיים”, אמינות, שקיפות והנעה לפעולה. רק חיבור נכון של כל האלמנטים הללו יוכל לייצר עבורכם המרות. כלומר, לקוחות. כלומר, הכנסות.
תוכן בוטיק מספקת שירותי תוכן לעמודי נחיתה כולל קופי לדפי נחיתה מכירתיים. מזה כ-15 שנה שאנחנו עובדים עם לקוחות בכל סדר גודל. החל מאינסטלטור שעובד רק בחדרה ועד למשרדי יח"צ שמקימים עמודי נחיתה שפונים למיליוני לקוחות פוטנציאליים.
השירות כולל לא רק את הכתיבה של התוכן אלא גם סיוע בהרכבת עמוד מבחינת אזורים וכן (במידת הצורך) מענה של עיצוב גרפי ופיתוח. אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ והצעת מחיר ובכל מקרה קבלו מאיתנו כמה טיפים חזקים על כתיבה שיווקית לעמודי נחיתה.
עדויות לקוחות, ציטוטים מהתקשורת
אחד התכנים האפקטיביים ביותר בעמוד נחיתה הוא ציטוטים של לקוחות מרוצים וטוב מכך – פרסומים אובייקטיבים באמצעי התקשורת. למשל, במסגרת כתיבת תוכן לעמוד נחיתה של פרויקט נדל”ן בפתח תקווה, כמה ציטוטים בנושא צמיחת שוק הדיור בעיר מהעיתונים הכלכליים הנחשבים (דה מרקר, כלכליסט, פורבס, גלובס ושות’) יהפכו את הנושא לנגיש, אטרקטיבי וייחודי.
לגבי עדויות של לקוחות, חשוב להכיר בכך שאמינותן באינטרנט איננה מובנית מאליה. אם אתם רוצים לשלב חוות דעת וציטוטים כדאי לנסוך בהם אמינות באמצעות תמונות, שמות מלאים, קישורים רלבנטיים וכדומה.
התמקדו ביתרונות ולא בשירות או במוצר עצמו
כתיבת תוכן לעמוד נחיתה צריכה להתמקד ביתרונות היחסיים והבולטים ביותר של המוצר או השירות. היות שדף נחיתה הוא מעין “פרסומת” באינטרנט, אמירות כלליות אודות “שירות מעולה” או “מוצר מדהים” אינן אפקטיביות.
למשל, אם אתם מייצרים תוכן לעמוד נחיתה שעוסק בחבילות נופש לחו”ל, הדגישו היבטים כמו מחיר אטרקטיבי, רמת אירוח גבוהה, תאריכים מבוקשים וכדומה. השתמשו פחות בביטויים גנריים כמו “סוכנות הנסיעות הטובה בישראל” שלא באמת נותנים ללקוח שום ערך מוסף.
השקיעו בכותרות, אפילו אם זה לוקח זמן
כותרות הן תמיד המפתח בכל כתיבת תוכן באינטרנט והדברים נכונים ביתר שאת כאשר מדובר על כתיבת תוכן לעמודי נחיתה. כידוע, גולשים סורקים את הטקסטים לפני שהם מתעמקים בהם ובמהלך הסריקה הזו הם מחפשים כותרות. השקיעו בכתיבת כותרות קצרות, מהירות, איכותיות, שיווקיות ופשוט – מצוינות.
כותרות טובות צריכות לעסוק ביתרונות של המוצר או השירות שאתם מציעים. תכניסו את זה טוב טוב לדף הנחיתה שלכם, מחקרים שבדקו כיצד גולשים קוראים טקסטים באינטרנט הולידו את התוצאות הבאות:
- שלב ראשון – כותרת ראשית, כותרות משנה, תמונות וטקסטים של הנעה לפעולה.
- שלב שני – אזורי טקסט בולטים, רשימות (עם נקודות/מספרים/כוכביות), פסקאות קצרות ותיאורי תמונות.
מרבית הגולשים יפסיקו את הקריאה בשלב הראשון ועל כן התוכן המרכזי של דף הנחיתה הוא 10-15 המילים של הכותרת הראשית. אל תזלזלו בכך ופשוט קחו את הזמן כדי שזה יהיה מושלם.
Keep it Simple
בשנות ה-60 יחידת הקומנדו הימי של ארה”ב הנהיגה את העיקרון Kiss שמשמעותו היא “Keep it Simple, Stupid”. יחידת העילית ביקשה על בסיס התפיסה הזו לפתח מערכות פשוטות ככל הניתן בכדי להפוך את האמצעים שלה לנגישים ואפקטיביים.
אלמנט Kiss השתחרר מהצבא, יצא לאזרחות ונפוץ בכל העולם ובכל תחום. אפשר להיעזר בו אם ניקח את זה לטקסטים באינטרנט ובעיקר לגבי כתיבת תוכן לעמודי נחיתה. שמרו על הטקסטים שלכם פשוטים, קריאים וידידותיים לגולש. דף נחיתה הוא לא מקום להאריך במילים אלא אם אתם חייבים. רוצים קצת טיפים? בבקשה:
- השתמשו במבנה פשוט של הטקסט.
- השתמשו במשפטים קצרים.
- השתמשו במילים קצרות (שקל לסרוק אותן).
- התרחקו מתיאורים פומפוזיים ושפה גבוהה (היכן שזה לא נחוץ).
- השתדלו להיות ברורים ונקיים, המילים הבסיסיות הן הטובות מכולן.
כתבו כמו בני אדם
אחת האמרות היפות ביותר ביידיש היא “א זיי מאנטש”, תהיה בנאדם. אמנם המשמעות האמיתית של המושג היא “התנהג בכבוד ובסבלנות” אבל אנחנו נשתמש בביטויי לצרכים שלנו. בכל כתיבת תוכן לעמוד נחיתה יש לייצר טקסטים אנושיים ואמיתיים.
הגולשים לא אוהבים שמתנשאים מעליהם. הם לא מעוניינים לקרוא תכנים לא ברורים ובעיקר רוצים להרגיש שאתם מבינים אותם. כלומר, מבינים את הצורך שלהם ויכולים לספק להם מענה. העקרונות של כתיבת תוכן “כמו בנאדם” הם למשל:
- לכתוב כמו שאתם מדברים.
- לעשות שימוש במילים “נורמאליות”.
- לא לפחד לשבור חוקי דקדוק אם זה עוזר לטקסט להיות קריא ונגיש.
- לשלב הומור במידה.
- להשתמש בגוף ראשון.
- לא לפחד להוסיף סלנג או ביטויים של יום-יום כמו “רגע אחד!”, “מדהים!”, “אז זהו שלא!”.
שלבו נתונים סטטיסטיים ומספרים
גולשים וקוראים אוהבים נתונים סטטיסטיים ומספרים. הסיבה לכך היא שדרך הנתונים האלה הם מבינים טוב יותר מה אתם מציעים להם. למשל, במקום לרשום “פתח תקווה היא המקום המושלם למשפחה ישראלית”, תוכלו לכתוב “יותר מ-2,000 ישראלים קנו דירה חדשה בפתח תקווה בשנת 2023, מה אתכם?”.
הדברים ברורים והם רלבנטיים כמובן לכל תחום ותחום. אגב, נתונים סטטיסטיים יכולים גם להיות משולבים עם גרפים להמחשת הנקודות המרכזיות. הציפו נתונים מעניינים וצרו עניין.
שלבו מסרים מניעים לפעולה
כתיבת תוכן לדף נחיתה ללא מסרים מניעים לפעולה היא פשוט חצי עבודה (ואולי אפילו בזבוז זמן, כסף ואנרגיות). חשוב להבהיר לגולשים מה אתם מצפים מהם לעשות במידה שהם מתעניינים במוצר או בשירות שלכם. “השאירו פרטים ונחזור אליכם”, “היכנסו לאתר שלנו”, “לחצו כדי לראות את הקטלוג”, “קראו כאן פרטים נוספים על הפרויקט” וכו’ וכו’.
ללא מסרים מניעים לפעולה אתם עלולים לאבד גולשים פוטנציאליים שיעברו בלי יותר מדי דרמות היישר אל המתחרים שלכם. דף נחיתה צריך להיות ברור מאד מבחינת מה הלקוח אמור לעשות.
בדקו את ההמרות ובצעו בדיקות תקופתיות
העיקרון האחרון שבו נעסוק הוא מבחן התוצאה. לאחר שפרסמתם עמודי נחיתה עליכם לבדוק כעבור כמה זמן האם הם מצליחים לספק את הסחורה. מומלץ כמובן לעשות שינויים בדף הנחיתה ואחת הטכניקות הפופולאריות ביותר לקיצור תהליכים מבחינה זו היא A/B Testing.
רגע, מה? לא לצעוק! נסו פשוט לנסח שני דפי נחיתה זהים בהם אתם משנים פרמטרים מסוימים. השיקו את שני עמודי הנחיתה במקביל ובדקו מה עובד ומה לא. לאחר מספר גרסאות של ניסוי וטעיה, תוכלו בהחלט למקסם את התוכן בעמוד הנחיתה לכדי מתכון מנצח.