כתיבת סיפורי הצלחה באתר אינטרנט

כתיבת סיפורי הצלחה באתר אינטרנט

אחד האתגרים הידועים לגבי כתיבת תוכן הוא העשרת המאמרים והטקסטים באתר. בעוד שתמיד ניתן לייצר עוד עמודי שירותים ומוצרים, ולאחר שכבר עסקנו כאן בעבר על מקומו של הבלוג ותפקידו, נפנה זרקור לאופציה מצוינת נוספת – כתיבת סיפורי הצלחה.

סיפורי הצלחה הם טכניקה מעולה שמאפשרת להגשים כמה יעדים ב”מכה אחת”. הם מוסיפים עניין, מהווים מקור אמין לפעילות העסק, ניתנים לשיתוף בקלות ברשתות חברתיות ומתכתבים עם מנועי החיפוש. אז ללא הקדמות מיותרות הנה לפניכם כמה יתרונות בולטים לגבי כתיבת תוכן עבור סיפורי הצלחה, וכן מספר טיפים שחשוב ליישם בתהליך הכתיבה.

כתיבת תוכן לעסק מצליח = סיפורי הצלחה

סיפורי הצלחה, בהתאם לשמם, מהווים מקור שקוף ואמין לפעילות עסקית משובחת. ככל שיש לעסק יותר סיפורי הצלחה, כך הוא מעלה את קרנו בעיני הגולשים. לסיפורי ההצלחה יש השפעה חיובית, כאשר מחקרים רבים מראים שמדובר בעמודים “סופר-נצפים”. אין כמו “מקרה שהיה באמת” בכדי לאפשר ללקוח להתרשם מהשירות, מהיחס ללקוח וכמובן מהתוצאה.

רשתות חברתיות, הנה אנחנו באים

יתרון חשוב נוסף מאחורי כתיבת תוכן לסיפורי הצלחה הוא וויראליות. נתונים רשמיים של חברת פייסבוק מעידים על כך שפוסטים אשר עוסקים בלקוחות ופרויקטים זוכים לרמות גבוהות של מעורבות ושיתופיות. יתרה מזו, הלקוח עצמו ישמח בדרך כלל “לפרגן” לעסק על ידי שיתוף הפוסט בפייסבוק ומדובר בחשיפה בעלת ערך רב. הן משום שהיא מאפשרת להיחשף לכל המקושרים לעמוד הלקוח, והן מכיוון שרבים מהמקושרים הללו פועלים בתחומים הזהים לתחום פעילותו.

ניקח לדוגמה אתר אינטרנט של סוכנות תיווך המתמחה בשיווק דירות יוקרה ברמת השרון, אשר מפרסמת סיפורי הצלחה אודות עסקאות מורכבות שבוצעו בעזרתה בעיר. במידה שהמוכרים ו/או הקונים ישתפו את הפוסט בעמוד הפייסבוק האישי שלהם, ייתכן בהחלט שחבריהם, אשר רבים מהם מתעניינים בשירותי תיווך באזור, יפנו לסוכנות בעקבות הפרסום.

כתיבת תוכן לסיפורי הצלחה והקשר לגוגל

גוגל מחזיקה בידיה את המפתחות החשובים לחשיפה אינטרנטית, ומעדיפה באופן ברור תכנים מקוריים, איכותיים ובעלי ערך. כתיבת תוכן עקבית ועדכנית באתר, כמו לדוגמה בהעלאת סיפורי הצלחה, מתקשרת עם גוגל בשלל מובנים:

  • עדכנות – גוגל מעריכה אתרי אינטרנט שמתעדכנים באופן שוטף וסיפורי הצלחה מאפשרים בקלות לייצר תוכן עדכני וחדשני.
  • מילות מפתח – סיפורי הצלחה צריכים ויכולים להיות מגוונים. אם נחזור לדוגמה של סוכנות התיווך, כל סיפור הצלחה יכול להיות מוצג בכיוון אחר. אחד מתמקד ב”תיווך ווילות”, שני ב”מכירת נכס לתושב חוץ”, שלישי ב”איך מוצאים בית ברמת השרון” ורביעי ב”מכירה מעל למחיר השוק”. כל אחת מהכותרות הללו היא גם ביטוי חיפוש בגוגל, וקיים סיכוי מצוין שגולשים רנדומליים ינחתו בעמוד הספציפי של סיפור ההצלחה היישר מתוך הרשת.
  • שיתוף ברשתות חברתיות – כפי שכבר ציינו, כתיבת תוכן עבור סיפורי הצלחה מייצרת טקסטים בעלי פוטנציאל שיתוף גבוה. יש לכך מספר יתרונות מבחינת קידום אורגני בגוגל. ראשית, גוגל סורקת גם את פייסבוק ויכולה לזהות פוסטים מוצלחים. כמו כן, כשהפוסט מצליח וזוכה לחשיפה, התנועה באתר מתגברת, וגוגל מעריכה זאת מאד. בנוסף, לעתים קרובות הלקוח המוצלח מפרסם קישור לסיפור ההצלחה באתר האינטרנט שלו (אפשר גם לבקש ממנו לעשות זאת) ובכך האתר זוכה לקישור חיצוני בעל ערך רב.
  • העשרת התוכן בקלות – גוגל מעריכה מאד אתרי אינטרנט עם תכנים רבים. בעוד שמספר עמודי השירותים/המוצרים תמיד יהיה מוגבל (בסופו של היום), ובעוד שעבור כתיבת תוכן לבלוג יש להשקיע משאבים רבים, כתיבת סיפורי הצלחה היא פתרון מעולה. זהו תוכן קליל, נגיש וזמין.

בשיווק – הכל אנשים 

סיפורי הצלחה עוזרים לעסק להציג תכנים רלבנטיים מעבר לעמודים המקצועיים או השיווקיים הקלאסיים. נחזור שוב לדוגמה של סוכנות התיווך ברמת השרון. בעוד שאין ספק שיש צורך וערך בעמוד המסביר את תהליך העבודה, וכן בתוכן שעוסק ב”הערכת שווי לבית פרטי”, עמוד המתאר סיפור הצלחה של מכירת דירת יוקרה בשכונת נווה רום היווקרתית הוא בעל נוכחות משל עצמו. זהו עמוד שבו אפשר לשתף את הגולשים בסיפור המכירה, ודרכו להעביר מסרים שיווקיים שונים “בין השורות”.

אפשר, לדוגמה, להדגיש היבטים כמו “פרסמנו במגוון פלטפורמות ייחודיות”, “הבאנו צלם מקצועי לנכס”, “גם כשהוגשה הצעה רלבנטית, אמרנו למוכרים להמתין להצעה טובה יותר ולא רצנו לסגור את העסקה”, “הנכס נמכר תוך שלושה חודשים”, “המחיר הסופי היה המחיר הראשוני, לא התפשרנו”. סיפור ההצלחה הופך לסיפור שיווקי, ובעזרת כתיבת תוכן מדויקת, הנכס שנמכר הוא רק אמצעי.

אז איך כותבים סיפור הצלחה באתר אינטרנט?

היתרונות שהצגנו כאן הם רק מעט המחזיק את המרבה. כתיבת תוכן לאתרים, וכתיבת תוכן לסיפורי הצלחה בפרט, היא אמנות ומקצוע. כדאי מאד שלא להתפשר בנושא, שכן ישנם אין ספור פרמטרים שיווקיים שאפשר להטמיע בטקסט. כאשר העבודה מבוצעת היטב, על ידי כותב תוכן בעל ניסיון, התוצאה תהיה בהתאם. אולם בכדי לכוון אתכם מעט אל היעד, הנה כמה טיפים שכדאי להקפיד עליהם בעת כתיבת תוכן להוספת סיפורי הצלחה לאתר העסקי:

  • מלל + מספרים – סיפורי הצלחה מוצלחים כוללים גם מלל וגם מספרים אשר מבליטים בקלות את ההצלחה של הסיפור.
  • תמונות – לצד המלל, חשוב ורצוי להשיג תמונות יפות ואיכותיות. שימו לב: במידה שאין לכם תמונות טובות, עדיף להשאיר את המלל לבד ולא לפרסם תמונות ברמה נמוכה. אופציית ביניים בהעדר תמונות היא “תמונות אווירה”.
  • כתבו בגוף ראשון – סיפורי הצלחה צריכים להיכתב בגוף ראשון מעצם היותם “סיפורים”.
  • תנו ללקוח מקום – במידה שהלקוח משתף פעולה, כדאי להוסיף בסיפור ההצלחה גם ציטוט מצדו. טכניקה מצוינת היא על ידי הכנת ציטוט ושליחתו לאישור (לא כל לקוח יקדיש את הזמן לנסח תגובה, אך יהיה לו הרבה יותר קל לאשר טקסט שמוגש לו מוכן).
  • שיווקיות עדינה בלבד – הכניסו את המסרים השיווקיים “בין השורות” ולא בחזית.
  • שלבו מילות מפתח – ערכו מחקר מילות מפתח בגוגל ושלבו את הביטויים המתאימים בתכנים, וחשוב מכך – בכותרת ובכותרות המשנה.
  • נסחו מטה-טייטל ומטה-דיסקריפשן – הקפידו על ניסוח מטה טייטל ומטה דיסקריפשן לגוגל בכדי למשוך גולשים לעמוד מתוך הרשת.
  • גוונו בסיפורי ההצלחה – השתדלו לגוון בסיפורי ההצלחה בכדי להראות שפעילות העסק הינה מגוונת וייחודית לכל לקוח.
  • הדגישו את הפתרון – הדגישו בטקסט את הפתרון שניתן ללקוח ואת הסיבה לכך שאותו פתרון מהווה “סיפור הצלחה”.
  • הימנעו מתאריכים – ככל שהדבר מאפשר, השתדלו להימנע מתאריכים. תאריכים באינטרנט הם “טריקיים” שכן הם נראים מצוין כאשר הם עדכניים, אבל הופכים בקלות לנטל כאשר עובר זמן.
  • נסו לשמור על סטנדרטיזציה במבנה – גולשים שקוראים סיפור הצלחה ישמחו פעמים רבות לעבור גם לסיפורי הצלחה נוספים. במיוחד אם הסיפור עניין אותם וענה להם על צורך מסוים. על מנת לאפשר להם להתרשם מסיפורי הצלחה רבים באתר, רצוי לשמור על סטנדרטיזציה בתוכן. אם נחזור לדוגמה של סוכנות התיווך שלנו ברמת השרון, מבנה אפשרי לסיפור הצלחה יכול להיות לדוגמה: הקדמה, תיאור הנכס והשכונה, מי מכר, מי קנה, מחיר העסקה (המשתלם), תהליך השיווק, מה כדאי לדעת (סעיף סל). במידה שכל סיפורי ההצלחה של הסוכנות יהיו מנוסחים כך, הגולשים ידלגו בקלות מנכס אחד למשנהו.

הדוגמאות והטיפים שניתנו כאן הם רק חלק (קטנטן) מהתורה. במידה שאתם מעוניינים בכתיבת תוכן לסיפורי הצלחה לאתר, כדאי מאד להתקשר עם חברה בעלת ניסיון. תוכן בוטיק הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום התוכן. אנו מציעים כתיבת תוכן ברמה גבוהה לאתרים עסקיים, ומספקים קופירייטינג מהודק לסיפורי הצלחה.

אפשר עוד?