כתיבת תוכן לקוקטיילים

תוכן משכר שעושה חשק

כתיבת תוכן על קוקטיילים

תוכן משכר שעושה חשק

עולם הקוקטיילים עבר בשנים האחרונות מהפכה בארץ ובעולם. מה שהיה פעם שייך לאניני טעם בלבד נכנס זה מכבר לתפריט השתייה של כל אחד ואחד מאיתנו. קוקטיילים מבוקבקים, בארי קוקטיילים, סדנאות קוקטיילים, ברמנים פרטיים והרשימה נמשכת. כפועל יוצא מכך אנחנו רואים גם עלייה עקבית בביקוש לגבי כתיבת תוכן לתחום הקוקטיילים. 

בחברת תוכן בוטיק אנחנו מרימים את הכפפה ואת הכוס המעוצבת, ומציעים ניסיון שמבוסס על כותבים בעלי עבר גדול מאחורי הבאר. כתיבה שיווקית עם טעם של "תביא לי עוד אחד מזה, בבקשה". באופן כללי יש לנו קילומטרז' לא קטן של כתיבת תוכן קולינארית והנה כמה מהמותגים שעבדו/עובדים איתנו (לא רק קוקטיילים):

חמוץ? מתוק? חזק? חלש? אין ברמן שלא מכיר את ארבעת היסודות של התאמת קוקטייל ללקוח או לקוחה. ההיכרות שלנו עם הניואנס הזה לא נעשית בחלל הריק אלא היא נשענת על וותק עצום של כתיבת תוכן בתחום הקוקטיילים והקולינריה. אבל מעבר לכל המילים הגבוהות, כתיבה שיווקית על קוקטיילים היא בסוף עניין של ווייב. 

אנחנו צריכים טקסטים שמעבירים חוויה. תכנים שמספרים סיפור. אתרי אינטרנט וחומרים שיווקיים בתחום הקוקטיילים הם תמיד על הסקאלה השמחה שנאמר – יין יישמח לבב אנוש וקוקטייל פי שלוש. בחברת תוכן בוטיק נכניס את הקוראים לאווירה של צבעים, טעמים, טרנדים, סגנונות וקצב. נחבר את ההיסטוריה עם החדשנות ונייצר קוקטייל של מילים מדויקות שיכתבו בטעם טוב. 

כתיבת תוכן על קוקטיילים – להכיר את קהלי היעד

אחד העקרונות החשובים בכל כתיבה שיווקית וכמובן שגם בכתיבת תוכן על קוקטיילים הוא להתאים את הטקסט לקהלי היעד. למשל, אנחנו צריכים לדעת שבעוד שגולשים שנכנסים לאתר אינטרנט של קוקטיילים מבוקבקים מחפשים בדרך כלל מתנה (לאחרים ולעתים לעצמם), גולשים שמבקרים באתר של סנדאות קוקטיילים מבקשים שירות אחר לגמרי. 

כך גם בתוך האתרים פנימה יכולים להיות מספר סוגים של עמודים. לדוגמה, כתיבת תוכן על סנדאות קוקטיילים לחברות תהיה שונה מכתיבת תוכן על סדנת קוקטיילים פרטית למסיבת רווקות. כשם שהמוצר עצמו הוא שונה, גם אם הפרודוקטים זהים, כך גם המלל חייב להיות בהתאם. 

בקיצור, כמו שקוקטייל טוב הוא כזה שנעשה בדיוק במידה הנכונה (60 מ"ל זה 60 מ"ל ו"דש" זה "דש"), כך גם כתיבת תוכן. עשיתם את זה נכון? פגעתם בול. עיגלתם פינות? פספסתם. ככה פשוט. בחברת תוכן בוטיק זו נקודת המוצא שלנו והתוכן יהיה תמיד מושלם. הנה דוגמאות לכמה סוגי עסקים בתחום הקוקטיילים והתוכן שמתאים להם:

 

 

עולם הקוקטיילים המבוקבקים התחיל כז'אנר צדדי והפך (לא מעט בזכות הקורונה) לחגיגה עצומה של טעמים, צבעים ומארזים. כפועל יוצא מכך קיימת גם תחרות לא קטנה על תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים. כתיבה שיווקית על קוקטיילים מבוקבקים כוללת, בין השאר:

  • תיאורי מוצרים מדויקים שמלווים את התמונות. 
  • טקסטים רבים לקידום אתרים (SEO ועוד). 
  • פוסטים לרשתות חברתיות שיוצרים מעורבים והתעניינות. 
  • קופירייטינג למוצרים עצמם ולמבצעים. 
  • כתבות איכות ותדמית על העסק ושירותיו. 
  • כתבות מקצועיות לקידום המותג (למשל, איך מכינים קוקטיילים בחורף או איזה קוקטיילים תקחו אתכם לחופשה רומנטית בצימר). 

כשעושים את זה נכון ומקפידים על תכנים מצוינים, האפקט יהיה בהתאם. עבודה עקבית ואיכותית תייצר מותג שיהפוך גולשים רבים ללקוחות. 

סנדקאות קוקטיילים הפכו לפופולריות מאד גם בקרב לקוחות פרטיים (בד"כ במסגרת אירועים כמו מסיבת רווקות או יום הולדת) וגם בקרב לקוחות עסקיים (שם נמצא "הכסף הגדול" של התחום). כתיבת תוכן לסדנאות קוקטיילים כוללת תכנים לאתרי אינטרנט, כתבות תדמית, כתבות מקצועיות, סרטונים, פוסטים לסושיאל ועוד. 

חשוב לייצר מלל לכל סוג קהל. כתיבת תוכן לסדנת קוקטיילים למסיבה פרטית תהיה שונה מכתיבת תוכן לסנדת קוקטיילים זוגית והדברים ברורים. כמובן שטקסטים שמיועדים לקהל העסקי כוללים אף הם מאפיינים ייחודיים והדברים ברורים. 

יותר ויותר בארים ברחבי הארץ ממתגים את עצמם בתור "באר קוקטיילים" והביקוש בהתאם. ככל שהתחרות בתחום גוברת, כך עולה בהתאם הצורך ביצירת תוכן שיווקי מעולה. בחברת תוכן בוטיק אנחנו כותבים למסעדות, בארים, אולמות אירועים, חברות קייטרינג ועוד. בכתיבת תוכן לבאר קוקטיילים נשים דגש על החוויה, האירוח, המיקוסלוגיה, הניסיון, החדשנות והדברים "שיש רק לכם". 

בר אקטיבי הוא חלק בלתי נפרד מענף האירועים ובשנים האחרונות יש גם ביקוש גדול להקמת בר אקטיבי על טהרת הקוקטיילים. ולא, אנחנו לא מדברים כאן רק על מרגריטה קפואה וגנרית במכונת ברד. בר קוקטיילים אקטיבי יכול להיות המרכז של המסיבה והלב שלה. זהו המסר שאנחנו רוצים להעביר כשאנחנו מייצרים כתיבת תוכן על בר אקטיבי בתחום הקוקטיילים. 

הדוגמאות ללקוחות כאן הן רק בבחינת "מעט המחזיק את המרובה". דבר ראשון, הרבה מאד מהעוסקים בתחום מציעים כמה וכמה מהשירותים הללו (למשל, גם קוקטיילים מבוקבקים וגם סדנאות קוקטיילים). בנוסף ישנם גם עסקים נוספים בתחום הקוקטיילים שיכולים לצרוך תוכן איכותי. 

איך זה עובד עם תוכן בוטיק? פשוט מאד. בשלב ראשון נבין מה הצורך שלכם ונשלח דוגמאות כתיבה שידברו בעד עצמן. לאחר מכן נגדיר את העבודה, נשרטט את לוחות הזמנים ונאשר את הצעת המחיר. מכאן נצא לדרך על בסיס תהליך כתיבה שנגזר מתוך פגישות פרונטליות. בסופו תקבלו תוכן בסטנדרטים בלתי מתפשרים.

עם כ-15 שנות ניסיון ויותר מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים, אתם יכולים להיות רגועים. מעבר לכך, הנה כמה טיפים מאיתנו על כתיבת תוכן בתחום הקוקטיילים:

  • כתבו לקהלי יעד – ככל שיהיה לכם באתר יותר תוכן לקהלי יעד ממוקדים, כך האפקטיביות של המלל תהיה בהתאמה. לפעמים מדובר במוצרים זהים לחלוטין שפונים לקהלים שונים כמו מארז קוקטיילים רומנטי לעומת מארזי קוקטיילים לעובדים. המוצר בפנים הוא אותו המוצר אבל העטיפה של המלל שונה. אם במארז הזוגי נכתוב בסגנון רומנטי ("קוקטיילים מכל העולם לזו שתיקח אותך לסיבוב"), בטקסט של אותו המארז לעובדים נוכל להתנסח אחרת ("תשכחו מגיפט קארד ותנו לעובדים מארז קוקטיילים מושלם לשנה החדשה"). 
  • כתבו מתכונים (כולל טיפ נסתר) – אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך קהל פנימה לאתר שלכם היא באמצעות מתכונים. אל תחששו לספק מתכונים אבל הנה הטיפ – כתבו מתכונים שהקוראים יכולים לעשות בבית אבל לא בקלות. למשל, שלבו תמיד רכיב או שניים שלא זמין לכל אחד. צרו את התחושה שהקוקטייל לא יהיה אף פעם מושלם כמו שלכם ושמי שרוצה באמת להתפנק צריך להזמין באתר קוקטיילים מבוקבקים הביתה. 
  • כתבו על קוקטיילים קלאסיים – מרגריטה קפואה, מרטיני יבש (או "דריי מרטיני" אם תרצו), מוחיטו או "ווייט-ראשן" (והרשימה נמשכת). יש קוקטיילים שהם קלאסיים ואל תחששו לתת לקוראים את המתכון. גם כאן מומלץ לשלב "טוויסט" שיגרום להבין שהגרסה המושלמת לא באמת כל-כך קלה להכנה. הסיבה לכתיבה על קוקטיילים מפורסמים טמונה בכך שהם מפורסמים. גולשים רבים מאד מחפשים את המתכונים והם יכולים להיחשף אליו דווקא באתר שלכם (תוך שאתם מניעים אותם לפעולה לרכישה). 
  • כתבו לפי "זנב ארוך" – כתיבת מאמרי זנב ארוך היא טכניקה שכבר דיברנו עליה בבלוג שלנו ונזכיר שוב את העקרון. כשאתם מייצרים תוכן עם כותרת של 4-5 מילים אתם יכולים לתפוס לא מעט לקוחות. בעוד שטקסט בנושא "באר קוקטיילים" יכול להיות גנרי ומתאגר מבחינת חשיפה בגוגל, מאמר ממוקד יותר עשוי למשוך תנועה איכותית. למשל, "באר קוקטיילים מומלץ בירושלים" זה כבר סיפור אחר. 

אפשר עוד?