כתיבת תוכן לעמודי שירותים באתר

כתיבה שיווקית לשירותכם

כתיבת תוכן לעמודי שירותים

כתיבה שיווקית לשירותכם

אין כמעט אתר אינטרנט שלא מציג את שירותי החברה שמאחוריו ויש המון גישות לגבי כתיבת תוכן לעמודים האלה. האם הם צריכים להיות קצרים? אולי דווקא ארוכים ומפורטים? מה היחס הנכון בין המסר השיווקי למידע המקצועי? השאלות האלה הן רק חלק קטן מהתורה. בחברת תוכן בוטיק, המספקת שירותי כתיבת תוכן מזה כ-15 שנה, אנחנו מתמחים במיוחד בכל מה שקשור לנושא של כתיבת תוכן לעמודי שירותים. 

בקיצור, אנחנו מציעים כתיבה שיווקית לשירותכם שתאפשר לכם להסביר בצורה הנכונה ביותר ללקוח מה אתם בעצם מציעים לו. לא יותר ולא פחות. בדיוק במידה הרצויה. איך אנחנו עושים את זה? הנה כמה טיפים חשובים שכדאי מאד להכיר לגבי כתיבת תוכן לעמוד שירות.

כתיבת עמוד שירות קצר או ארוך?

עמוד שירות הוא שדרושה לו כתיבה שיווקית אפקטיבית ויעילה. בחברת תוכן בוטיק אנחנו בדרך כלל מאמינים שעדיף לכתוב מעט ומדויק מאשר ארוך ומסורבל. הגישה שלנו נשענת על התפיסה לפיה הגולש/הלקוח שמגיע לעמוד רוצה לדעת כמה שיותר מהר שהוא נמצא במקום הנכון. בדיוק איפה שהוא רוצה להיות. 

טקסטים ארוכים מדי עלולים לייצר התנגדות ולא מעורבות. אנחנו לא רוצים שהגולש ייכנס לעמוד שירות שיהיה רלבנטי עבורו, אבל יצא משם בתוך רגע לאחר שיגלול ויראה שיש לו "חומר קריאה". 

מצד שני, לעתים קרובות יש גם כתיבת תוכן לעמודי שירותים ארוכים. במקרים אלה, חשוב לדעת כיצד לכתוב בתבונה ולייצר מלל שלא גורם לגולש "להימלט". איך אפשר לעשות את זה? הנה כמה דוגמאות:

  • מלל + שאלות ותשובות – מלל ראשוני על השירות ואז אזור של "שאלות ותשובות" שמבוסס על השאלות הנפוצות ביותר. לדוגמה, עמוד שירות בנושא הסרת שיער בלייזר שמסביר בשלב ראשון על הטיפולים במכון הספציפי ולאחר מכן מספק 5-6 שאלות שכמעט כל אחד שואל (למשל – כמה טיפולים צריך, האם זה כואב, האם מתאים לכל סוגי השיער וכדומה). 
  • חלוקה לנקודות ורשימות – כתיבת תוכן לעמוד שירות יכולה בהחלט להיות תוך שימוש ברשימות (כמו זו), נקודות עיקריות וכו'. תוכן "מעוצב" במקום "בלוק" של טקסט ארוך. 
  • פסקאות קצרות – כתיבת עמוד שירות עם פסקאות קצרות שהגולש יכול לדלג ביניהן מבלי שהוא נדרש לעקוב אחר כל מילה ומילה. לדוגמה, כתיבת תוכן לעמוד שירות בנושא של ביטוח רכב יכול לכלול, לאחר ההסבר הכללי, פסקה אחת על ביטוח חובה, פסקה נוספת על ביטוח צד ג' ופסקה על ביטוח מקיף.

השיטות האלה הן רק חלק מהטכניקות שאפשר ליישם בכל כתיבת תוכן לעמודי שירותים באתר אינטרנט. הפתרון נבחר ביחד עם הלקוח ובהתאם לצרכים והאופי של העסק, כמו גם לסגנון של לקוחותיו. 

לעתים יש עמודי שירות באורכים שונים באותו אתר אינטרנט אך חשוב מאד להקפיד על סטנדרטיזציה. כלומר, גם אם עמוד אחד הוא באורך של 150 מילים ועמוד אחר מתפרס על פני 600 מילים, המבנה צריך להיות אחיד. 

החשיבות של המשפטים הראשונים

זמן השהייה הממוצע בעמוד באתר אינטרנט הוא לא יותר מכמה שניות ובמקרים חריגים למעלה מחצי דקה. במיוחד אם הגולש נמצא בתחילת הדרך מבחינת חיפוש השירות בין השחקנים השונים. ישנה חשיבות דרמטית להשקעת מחשבה יתרה ב-2 המשפטים הראשונים בכל כתיבת תוכן לעמודי שירותים. קיימות גישות שונות לעניין זה:

לפתוח עם הכאב – עמודי שירותים מסוימים נפתחים מיד עם "הכאב" של הלקוח שמייצר הזדהות ותחושה של פתרון. לדוגמה, "השכן מתלונן על נזילה מהדירה שלכם? לחברה שלנו יש את המכשור המתקדם בעולם לאיתור נזילות אז לא צריך להילחץ". 

לפתוח עם הערך – לפעמים השירות הוא רק כלי להשגת מטרה אחרת, רגשית יותר. הדוגמה הקלאסית היא בכתיבת תוכן לחברות הרזיה שהלקוחות שלהן אולי רוצים להשיל ק"ג אבל בתכל'ס שואפים להרגיש טוב עם עצמם. כתיבת תוכן לעמוד שירות לחברה המציעה תוכניות הרזיה יכולה להתחיל במילים כמו "בקיץ הזה תיכנסו בכיף לכל חנות בגדים ותרצו להיות יותר ויותר בים". 

לפתוח עם העוצמה של העסק – כתיבת עמודי שירות יכולה להיפתח מיד עם היתרונות הספציפיים של העסק הן ברמה הכללית והן ברמת השירות המסוים. למשל, "כבר למעלה מ-10 שנים שאנחנו בונים פרויקטים איכותיים שכמעט תמיד מגיעים לסולד-אאוט עוד בפרה-סייל". 

חשוב מאד לשלב ביטויים מקצועיים (אבל במידה)

כתיבת עמודי שירותים תהיה אפקטיבית ביותר כשהיא משלבת גם מושגים מקצועיים ולא נעשית באופן בנאלי על ידי העמסת "קלשאות על קלשאות". ניתן דוגמה של כתיבת תוכן לאתר אינטרנט של חברה שמציעה התקנה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים ועמוד שירות בנושא "לקוחות פרטיים בבתים משותפים". לצד ההבטחה לגבי השירות המושלם והטכנולוגיה המתקדמת, אפשר לציין שמדובר בעמדות הטענה AC ו-DC או להסביר שהחברה מודעת לליווי הדרוש מול הוועד בהתאם לתקנון הבית המשותף. 

המושגים המקצועיים הללו מספקים ערך רב, מתכתבים עם הבעיות המרכזיות של הלקוח ומשרים תחושת ביטחון "שיש על מי לסמוך". מצד שני, חשוב מאד שהם לא יהיו העיקר כי עדיין מדובר בעמוד שיווקי שמדבר יותר על ערך ופחות על מהות-טכנית. 

כתיבת תוכן לעמוד שירות תוך ראיית הלקוח

לפני שכותבים אפילו אות אחת, רצוי להתחיל כתיבת תוכן לעמודי שירותים עם מחשבה אמיתית על הלקוח העתידי. מה הוא באמת (אבל באמת) רוצה לדעת. למשל, לקוח שרוצה להקים מטבח חוץ בחצר רוצה לדעת שאתם מציעים לו מבחר והתאמה אישית ולקוח שמחפש שירות של מונית לילה לנתב"ג יעדיף בד"כ את המחיר הטוב ביותר. 

המשפטים הראשונים בכל כתיבת תוכן לעמוד שירות צריכים לגעת בדיוק בנקודות הכי רלבנטיות. הכתיבה השיווקית הטובה ביותר היא זו שמנסה לראות את הטקסט מבעד ללקוח הפוטנציאלי. ככל שתשכילו לעשות זאת טוב יותר, כך ההצלחה של עמוד השירות תהיה בהתאמה. 

שירותים דומים לקוחות שונים – שירותים שונים לקוחות שונים

כמעט לכל עסק יש סוגים שונים של לקוחות שמחפשים דברים אחרים לגמרי. למשל, אתר אינטרנט של יועצי משכנתאות פונה גם לזוגות צעירים שרק מחפשים את התמהיל הטוב ביותר וגם למסורבי משכנתה שהרבה לפני שהם בוחרים במסלול אם בכלל צריכים להיכנס בשערי הבנק. 

כתיבת תוכן לעמודי שירותים תעשה באופן הטוב ביותר כשהשירותים מחולקים היטב לפי קהלי היעד שלהם. ככל שיהיו לכם באתר יותר עמודי שירותים ספציפיים, כך יגדלו בהתאמה הסיכויים של האתר להניב עבודה טובה ויציבה. 

לעתים יש שירותים זהים לחלוטין המגיעים ללקוחות שונים וגם כאן אפשר בהחלט לייצר עמודים ספציפיים. לדוגמה, עמוד בנושא "מטבח לבית פרטי" יכול להיות שונה בין מי שגר בדירה לבין מי שגר בווילה. אפשר בהחלט להפריד את העמודים ולייצר תוכן אחד ספציפי לבעלי דירות ותוכן אחר, בסגנון אחר, לבעלי בתים פרטיים. 

 

אפשר עוד?