כתיבת תוכן למפעלים

תעשייה שעובדת באינטרנט

כתיבת מאמרים

כתיבת שיווקית מדויקת

כתיבת מאמרים היא שירות נפוץ שהופך למבוקש יותר ויותר בקרב אנשי עסקים ברשת. במקביל קיימת דרישה הולכת וגוברת לשירותים איכותיים של כתיבת תוכן לטובת מאמרים. כתיבת מאמרים משרתת את בעל העסק בכמה וכמה אפיקים במרחב המקוון. לדוגמה:

  • כתיבת מאמרים לאתר אינטרנט העסקי.
  • כתיבה במסגרת קמפיין לקידום אתרים.
  • תכנים לפרסום בפורטלים ואתרים מקצועיים (כמו כתבות אאוטבריין או פוסטים אורחים).
  • כתיבת מאמרים קצרים לפרסום ברשתות חברתיות.
  • כתיבת מאמרים במסגרת הפקת פולדר או פרוספקט בפרינט.
  • כתיבה ללקוחות של אתרי אינטרנט המשווקים בעלי מקצוע וספקים.
  • ועוד.

תוכן בוטיק מספקת שירותים מתקדמים של כתיבת מאמרים מזה למעלה מ-10 שנים. עבדנו מול עסקים בכל הצבעים ואנו מגישים לכם את המדריך המקוצר לכתיבת תכנים. מה עליכם להכיר ומה יעזור לטקסטים שלכם להיות הרבה יותר ממילים. מוכנים? בואו נתחיל.

כתיבת מאמרים איננה נעשית בחלל הריק ובשלב ראשון חשוב שכותב התוכן יכיר את העסק המדובר. עליו לאפיין את היתרונות היחסיים של העסק בכדי להטמיע “בין השורות” את המסרים הנכונים. למשל, אטרקטיביות במחיר, יוקרה, ייחודיות, פריסה ארצית, וותק, מניפת מוצרים רחבה ועוד.

השאלה השנייה שצריך לשאול לפני כתיבת מאמרים היא מי קהל היעד. מילת המפתח בעניין זה היא רלוונטיות. כתיבת מאמרים באינטרנט צריכה להתמקד בגולשים הספציפיים והממוקדים מכל. רק כך ניתן להבטיח שהטקסט יעבוד עבור העסק כאיש מכירות אפקטיבי. הגדרת קהל היעד מתחילה מחוץ לרשת מול בעל העסק וממשיכה עם ניתוח הרגלי הצריכה של הלקוחות הפוטנציאליים במרחב האינטרנטי. ניתוח שכולל בין השאר מחקר מילות מפתח ושאילתות נפוצות.

כתיבת מאמרים שמטרתה יצירת לקוחות ברשת חייבת לדבר בז’רגון המקצועי הנכון. חנות אינטרנטית למכירת בגדי ילדים מעוצבים צריכה לדבר ב”שפת אימהות” או “שפת סבתות” ואילו פורטל נופש שרוצה לקדם חבילות ספורט למשחקי ליגת האלופות חייב להתנסח בהתאם. הכרת הז’רגון השיווקי עוברת דרך ראיונות עם בעל העסק, גלישה בפורומים מקצועיים, כניסה לקהילות ווירטואליות ברשתות חברתיות, קריאת בלוגים וכדומה.

כתיבת מאמרים ברשת ומחוצה לה מתחילה עם רמה גבוהה ביותר של עברית מבחינת תחביר, הגהה, התקנה ועריכה. נכון, הגולשים אינם מצפים לקרוא באתר אינטרנט למכירת ביטוח תכנים שלקוחים מ”סיפור על אהבה וחושך” או “המאהב”.

מחקרים הוכיחו שגולשים מגלים מדיניות של אפס סובלנות כלפי שגיאות כתיב וטעויות תחביר. אגב, גם מנועי החיפוש של גוגל אינם מקבלים זאת באדישות. כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט חייבת להיות בסטנדרטים בלתי מתפשרים של עברית.

גוגל היא שער הכניסה של כ-99% מהגולשים בישראל. כמעט כל הגולשים מגיעים לאתרי האינטרנט דרך מנועי החיפוש של גוגל אשר פועלים לפי אלגוריתם מתוחכם וסודי. כותבי תוכן מקצועיים שפועלים בתחום מזה תקופה יודעים מה חשוב לגוגל ואיך לייצר תכנים שגם מתכתבים עם המנגנון הנסתר שמסדר את עמודי התוצאות. אמנם צפיפות מילות מפתח היא כבר לא הפרמטר היחיד במשוואה (להרחבה קראו כאן), אך כתיבת תוכן נכונה לגוגל יכולה להיות ההבדל שבין הצלחה לכישלון. נהוג לשלב בכל כתיבת מאמרים לאינטרנט מידע שמתקבל מכלים אנליטיים של גוגל לגבי מילות מפתח, ביטויי זנב ארוך, שאילתות נפוצות וכדומה.

אחד השלבים הראשונים בהקמת אתר אינטרנט הוא התחקות אחר המתחרים שמופיעים בתוצאות הראשונות בגוגל. הסיבה לכך היא פשוטה, אם זה עובד להם זה כנראה יעבוד גם בשבילכם. גלישה באתרי מתחרים יכולה לסייע מבחינת בניית היררכיית מאמרים באתר, השראה לנושאים לכתיבה, אורך אופטימלי לכתיבת מאמרים בתחום הספציפי, כותרות אטרקטיביות, הנעה לפעולה וכדומה.

אחד הנושאים החמקמקים בנוגע לתוכן באינטרנט הוא הגנת זכויות יוצרים. חשוב לזכור כי העתקת תכנים מאתרי אינטרנט אחרים עלולה להתברר כטעות יקרה. תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים ברשת יכולות להסתיים בפיצויים בסך עשרות אלפי שקלים. 

מעבר לכך יש לתוכן משוכפל חסרונות נוספים ומנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות את המקור ואת ההעתק. אתרי אינטרנט שמפרסמים תכנים משוכפלים יכולים להיזרק “אחר כבוד” לעמודי התוצאות האחרים. במקרים חמורים המכה תהיה אנושה.

בעלי עסקים רבים מתקשרים עם כותבי תוכן לטובת כתיבת מאמרים בתשלום. הן משום שאין להם את הזמן הדרוש להשקיע בכך, הן משום שהם לא מסוגלים לבצע את העבודה ברמה שהם מצפים מאתר האינטרנט שלהם, והן משום שהם מבינים כי מדובר במשימה למקצוענים בלבד. 

בהתקשרות עם כותב תוכן חובה לדרוש דוגמאות כתיבה וכדאי גם להתעקש על דוגמאות כתיבה בתחום המדובר או בתחומים משיקים. כתיבת תוכן היא גם עניין סובייקטיבי. עסק אחד מעדיף תכנים קצרים ומהירים, עסק אחר מבכר תכנים ארוכים ומקצועיים, עסק שלישי מכוון לתכנים “הומוריסטיים” ועסק רביעי מעוניין בתכנים פשוטים בלבד. 

לכל כותב תוכן יש את הסגנון שלו וחשוב מאד שבהתקשרות לטובת כתיבת מאמרים תהיה סינרגיה טובה בין הכותב לעסק.

כתיבת מאמרים היא שירות שזמין כיום במניפת מחירים רחבה. החל מכותבי תוכן “זולים” שמוכנים לכתוב מאמרים במחירים נמוכים, ישנם כותבים רציניים אשר עלות התכנים שלהם גבוהה משמעותית. בדומה לכל תחום, גם בשירותי כתיבת מאמרים הביטוי “זול זה יקר” הוא אנדרסטייטמנט. יעידו על כך אין ספור בעלי עסקים שהתפתו לרכוש מאמרים בעלות נמוכה וקבלו רמת כתיבה בהתאם. השקעה בתוכן היא השקעה לטווח ארוך וכדאי לבחור את הטובים ביותר בלבד.

כתיבת מאמרים היא שירות נפוץ ומבוקש בקרב בעלי עסקים שפעילים בשיווק באינטרנט. התכנים משמשים את העסק למגוון מטרות כמו פרסום באתר, פרסום באתרים ליחסי ציבור, הדפסת חומר שיווקי ועוד. בכל פרויקט של כתיבת תוכן למאמרים מומלץ לוודא כי אתם לא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר. רק כך תוכלו להבטיח שהתמורה שתקבלו בעבור ההשקעה תשתלם בטווח הקצר והארוך.

אפשר עוד?