כתיבת עמוד אודות

טיפים אודות עמוד אודות

כתיבת עמוד אודות

מה חשוב לדעת אודות עמוד אודות

אודות, פרופיל חברה, מי אנחנו, עלינו. לא משנה איך אתם מנסחים את זה, בכל אתר אינטרנט יש עמוד תוכן שאמור לספק לגולשים מידע אמין על העסק והשירותים\המוצרים שהוא מציע.

עכשיו תתחילו לשנן היטב את המנטרה הבאה – עמוד אודות הוא אחד העמודים הנצפים ביותר שלכם. הסיבה לכך היא שלמרות שהאינטרנט צובר אמינות עם השנים, מרבית הגולשים לא יתקשרו עם עסק לפני שהם יקראו עליו קצת פרטים אמיתיים. כאלה שהם יכולים להתחבר אליהם.

% 0
9% מעמודי האודות ברשת לא מסבירים באמת מה העסק עושה
% 0
מהגולשים שמשאירים פנייה עוברים דרך האודות
0
רצוי לא לעבור את ה-300 מילים בכתיבת עמוד אודות
0
גולש יבלה באודות שלכם 13 שניות בממוצע בלבד

הרעיון המרכזי מאחורי עמוד אודות הוא "פשטות" ואם תרצו אז גם Less is More. עמוד האודות באתר צריך להיות קריא בתוך מספר שניות בלבד ולהעביר לגולש את התשובות המרכזיות לשאלות שמעניינות אותו – מה שם העסק, מה השירותים שהוא מציע ומי הם קהלי היעד המרכזיים שלו. לאחר מכן יש להדגיש יתרונות יחסיים שיהפכו את הטקסט למניע לפעולה. 

מתי גולשים נכנסים לעמוד אודות ולמה זה מעניין אותנו?

לפני שנדבר על כתיבת עמוד אודות, חשוב להבין איך הגולשים קוראים את הטקסט הזה. מה גולש ממוצע מחפש כשהוא מגיע לעמוד אודות ומה מאפיין את הרגלי הצריכה שלו לגבי עמוד זה. התשובה היא שעמוד אודות הוא עוגן באתר שתופס את הגולשים בשתי תחנות מרכזיות:

  • בהתחלה, כשהגולש רק הגיע לאתר והוא רוצה לקרוא על החברה לפני שהוא בודק את המוצרים והשירותים שלה.
  • בסוף, כשהגולש מעוניין במוצרים והשירותים של החברה, אך רוצה לדעת מול מי הוא עומד (רגע) לפני שהוא משאיר פרטים.

שתי התחנות האלה מדברות על גולשים שלא מתכוונים להישאר בעמוד האודות זמן רב. הגולש שרק הגיע מעוניין לרפרף ולהמשיך הלאה אל עמודי התוכן הרלוונטיים, וזה שרוצה להשאיר פרטים מחפש רק את הגושפנקה המקצועית האחרונה.

עמוד אודות חייב להיות קצר, אינטליגנטי, ממוקד, איכותי, מקצועי ומניע לפעולה. בכתיבתו יש לזכור שזהו עמוד שמשלב מצד אחד תעבורת רשת גבוהה, ומצד שני זמן שהייה קצר. לא בכדי, יצירת עמוד אודות אפקטיבי היא מלאכה מורכבת שמומלץ לבצע אותה בעזרת כותב תוכן מקצועי.

קצת מידע בדרך אל הארץ המובטחת

עמוד אודות שכתוב “כמו שצריך” יכול להיות ההבדל שבין הצלחה לכישלון. על מנת לעשות סדר בדברים ריכזנו כאן קצת מידע שיעזור לכם בדרך אל הארץ המובטחת. אם תרצו, לפניכם כמה כללים אודות כתיבת עמוד אודות.

עמוד אודות הוא אחד העמודים המיוחדים ביותר באתר האינטרנט שלכם. בעיקר משום שהוא מצד אחד פופולארי מאד, ומצד שני מאופיין בזמן שהייה קצר. נהוג לומר שהאורך האופטימאלי לעמוד אודות הוא 200-300 מילים. זהו אורך שמאפשר להעביר את מלוא המסרים הרלבנטיים תוך כדי שמירה על טקסט “קצר וקולע”.

אם בעבר גולשים לקחו בעירבון מוגבל את הפרסומים ברשת, ורבים לא הסכימו להשאיר פרטים במרחב המקוון, הזמנים בהחלט משתנים. האינטרנט בימינו הוא כיכר השוק. לא רק שהגולשים מסתמכים על המידע שמפורסם ברשת, לעיתים האינטרנט הוא המקור המרכזי שלהם. אולם, כמו המערכון האייקוני של “החמישייה הקאמרית”, הם עדיין סקפטיים. במיוחד כשהם מגיעים לאתרים לא מוכרים. 

תפקידו של עמוד אודות הוא חשוב שבעתיים. עמוד אודות שמשדר אמינות ברמה גבוהה יכול להפיג חששות מיותרים. האמינות מתגברת עם אלמנטים כמו:

  • שמות אמיתיים שעומדים מאחורי העסק.
  • פרטים אמינים של יצירת קשר (כתובת, טלפון וכו’).
  • נתונים מספריים כמו שנת הקמה, מס’ עובדים וכדומה.
  • כתיבה בגוף ראשון ועם המון יחס אישי לגולשים.

ככל שהטקסט יהיה אמין יותר, המקצועיות והמוניטין שלכם ברשת יצמחו בהתאמה. גולשים נוטים להתייחס בחשדנות לאתרי אינטרנט שלא מספקים פרטים אמיתיים בעמוד האודות. זאת, בבחינת “מה יש להם להסתיר?”. במידה שאין לכם מה להסתיר, אל תחששו לחשוף קלפים. זה רק יעשה לכם טוב, באחריות.

כל עסק נהנה מיתרונות יחסיים שבהם הוא מתגאה. איכות יוצאת דופן, מחירים אטרקטיביים, ניסיון בנישות ספציפיות, גב כלכלי רחב וכדומה. היות שכתיבת עמוד אודות באתר אינטרנט צריכה להישאר בטווח של 200-300 מילים, אין כאן מקום למילים מיותרות. את המובן מאליו אפשר להשאיר לעמודים אחרים באתר ובטקסט האודות להתמקד מיד ביתרונות היחסיים האמיתיים של העסק. לרוב ההמלצה היא להדגיש זאת כבר בפתיחת המלל.

אחד הדגשים המרכזיים מאחורי קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא להרגיש את הגולשים. שמרו על תוכן שפונה קודם כל לגולשים ורק אחר כך לעסק (על שירותיו ומוצריו). האלמנט הזה מורכב יותר בכל כתיבת עמוד אודות שכן זה טקסט שמעצם הגדרתו עוסק בחברה. אולם, כתיבה אינטליגנטית יכולה לגשר על הפער.

לכל אורך תהליך הכתיבה יש לדבר אל הגולשים, להכיר בצרכים שלהם, ובפתרון שהמוצר מספק להם. לדוגמה, אם אתם מנהלים חברה לקידום אתרים, חשוב לדבר בעמוד האודות על היבטים כמו “הגדלת מספר לקוחות”, “להיות מקום ראשון בגוגל או “להגדיל את החשיפה של העסק”. אלה מעין סלוגנים שחייבים להופיע בעמוד האודות שלכם בכדי לגרום לגולשים להבין שאתם באמת יודעים מה הם צריכים ושהעסק שלכם הוקם בכדי לספק להם מענה.

המתח בין העיקר לתפל מאפיין כל כתיבת תוכן באינטרנט וכמובן שהדברים נכונים לגבי כתיבת עמוד אודות. עמוד אודות דורש עמידה בסטנדרטים ברורים של טקסט קצר בן 200-300 מילים לכל היותר. אין מקום להרחיב כאן במילים לגבי המובן מאליו, ועליכם להגיע כמה שיותר מהר לעניין. אגב, דרך יעילה לעשות את זה היא דווקא ללכת בכיוון ההפוך. לכתוב עמוד אודות ארוך ומפורט, ואז לעבור עליו עם “מספריים” ולגזור את כל מה שלא באמת חשוב.

בכתיבת עמוד אודות מומלץ להכניס גם גוף ראשון וגם גוף שלישי. למשל:

  • “חברת X הוקמה בשנת 1998 ומאז הספיקה לפתוח סניפים בכל הארץ. כיום אנחנו גאים לשרת את לקוחותינו הרבים מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום”.

החיבור בין גוף ראשון לגוף שלישי הוא חיבור בין המקצועי (גוף שלישי) לאישי (גוף ראשון). אם תכתבו רק בגוף ראשון המומחיות שלכם עלולה להיפגע, ואם תכתבו רק בגוף שלישי אתם עלולים לייצר טקסט “מנוכר ומרוחק”. כמו במקרים רבים בחיים, גם כאן “שילוב” הוא מתכון מנצח.

עמוד אודות הוא לא המקום האידיאלי לקישורים פנימיים בתוך האתר. בעיקר אם הקישורים הם לא “סופר-רלבנטיים” לטקסט. עם זאת, גם לכלל הזה יש כמובן חריגים. לדוגמה, קישורים לעמודים אינפורמטיביים, עמודי שירותים, עמודי שאלות-תשובות, מחירון, קטלוג וכו’.

אם החלטתם לשלב בעמוד אודות קישורים פנימיים יש לעשות את זה במינימום הדרוש ולדאוג שכל קישור הוא באמת מדויק ברמה הגבוהה ביותר. למשל, צלם חתונות לא ייקשר את הביטוי “צלם חתונות” לדף הבית שלו, אך הוא יכול לייצר קישור אינטליגנטי של “הנה כאן הפורטפוליו שלי” עם הפנייה לתיק עבודות. בקיצור, בחירת קישורים פנימיים מעמוד אודות חייבת להיות בפינצטה.

עמוד אודות עשוי לכלול התייחסות ללקוחות שעבדתם אתם. ההתייחסות הזו מגיעה בסוף הטקסט בסגנון “אנחנו עובדים עם לקוחות כמו א, ב, ג” או “בין לקוחותינו ניתן למנות את מותג א, מותג ב, מותג ג“. 

במידה שאתם משתמשים במותגים בחרו רק עסקים מוכרים שהגולשים יכולים להתחבר אליהם. מצד שני, אם אתם עסק קטן שהלקוחות שלו הם גם עסקים קטנים, לא תמיד נכון לפרסם בראש חוצות עבודה עם תאגידים עצומים. לקוחות אוהבים לבחור ספקי שירות בגודל שלהם, ושמות מפוצצים מדי עלולים להרתיע.

פרסמו רק מותגים שעושים לגולשים קונוטציות חיוביות. למשל, אם אתם מציעים שירותי ניהול פרויקטים לחברות נדל”ן, לא בטוח שכדאי לציין שעבדתם עם חברת בנייה גדולה שפשטה את הרגל. ההתדרדרות הכלכלית הזו לא קשורה אליכם, אבל הציבור עלול לחוש בקונוטציות שליליות. כך גם לגבי מותגים “שנויים במחלוקת” או גופים שלא בטוח שכולם מתחברים אליהם.

בקיצור, כשאתם מציינים מי הם הלקוחות שלכם תחשבו טוב על הגולשים ונסו לכוון למחנה המשותף הרחב ביותר. אם אין לכם לקוחות קבועים מתאימים אתם תמיד יכולים לציין את סוג העסקים שאתם עובדים איתם (כמו חנויות, חברות, ארגונים, מוסדות חינוך, קניונים, לקוחות פרטיים וכדומה)

התשובה לשאלה הזו משתנה כמובן מעסק לעסק אבל בכל זאת אפשר לסמן צ’ק ליסט לעמוד אודות שמאפיין את מרבית אתרי האינטרנט:

  • טייטל ותחום עיסוק – חברת X מספקת את שירותי א', ב', ג' וכו'. 
  • היסטוריית החברה.
  • שם הבעלים והמייסדים.
  • עובדי מפתח או עובדים במשרות בכירות.
  • תהליך העבודה המרכזי של העסק.
  • רשימת שירותים קצרה וממוקדת.
  • יתרונות יחסיים.
  • מדיניות בנושא שירות לקוחות.
  • הנעה לפעולה.

רגע לפני סיום, הנה כמה טיפים שכדאי לדעת במסגרת כתיבת עמוד אודות לאתר. הטיפים הללו מבוססים על הניסיון הרב שלנו בחברת תוכן בוטיק בכתיבת תכנים לאתרי אינטרנט. בעיקר נוכח העובדה שאנחנו נתקלים כל הזמן בעמודי אודות שהביטוי “לא טוב” עבורם הוא אנדרסטייטמנט.

  • עדויות של לקוחות – עדויות הן דרך נפלאה לייצר חיבור בין העסק לגולשים. אולם, עדויות חייבות להיות סופר-אמינות. מומלץ לפרסם עדויות עם שמות מלאים, תמונות, פרטים ברורים שמוכיחים שאלו גורמים אמיתיים וכו’.
  • אלמנטים טיפוגרפיים – הגולשים אוהבים אלמנטים טיפוגרפיים כמו רשימות עם אייקונים, תמונות, ציר זמן עם “ההיסטוריה שלנו”, נתונים בגרפיים וכל פיצ’ר טכנולוגי מתאים. בעזרת אלמנטים טיפוגרפיים תוכלו להרשות לעצמכם להרחיב את המלל של עמוד האודות מבלי לפגוע ביריעה הקצרה שלו.
  • פרטים מלאים אודותיכם – עמוד אודות חייב לכלול פרטים מלאים אודותיכם או לכל הפחות ניווט מהיר למקום שבו אפשר לקרוא עליכם פרטים עדכניים. כתובת וטלפון במשרד מוסיפים מאד לאמינות של העסק. בלעדיהם, הגולשים עלולים לחשוב שיש לכם מה להסתיר.

לסיכום,

כתיבת עמוד אודות לאתר אינטרנט איננה משימה פשוטה. לא בכדי עסקים רבים “נתקעים” בבואם לכתוב את פרופיל החברה, ולא אחת זהו התוכן שמעכב את העלייה לאוויר. 

בחברת תוכן בוטיק צברנו קילומטרז' של עשרות אלפי מילים בכתיבת עמודי אודות. אנו מספקים את השירות הזה ללקוחות במגוון תחומים ויודעים כיצד לבור את המוץ מן התבן. כלומר, איך לייצר עמוד אודות אפקטיבי, איכותי, אינטליגנטי, אמין, מקצועי ומניע לפעולה. רוצים לדעת עוד? צרו עמנו קשר.

אפשר עוד?