כתיבת עמוד אודות

אודות, פרופיל חברה, מי אנחנו, עלינו. לא משנה איך אתם מנסחים את זה, בכל אתר אינטרנט יש עמוד תוכן שאמור לספק לגולשים מידע אמין על העסק והשירותים\המוצרים שהוא מציע.

עכשיו תתחילו לשנן היטב את המנטרה הבאה – עמוד אודות הוא אחד העמודים הנצפים ביותר שלכם. הסיבה לכך היא שלמרות שהאינטרנט צובר אמינות עם השנים, מרבית הגולשים לא יתקשרו עם עסק לפני שהם יקראו עליו קצת פרטים אמיתיים. כאלה שהם יכולים להתחבר אליהם.

מתי גולשים נכנסים לעמוד אודות ולמה זה מעניין אותנו? 

לפני שנדבר על כתיבת עמוד אודות, חשוב להבין איך הגולשים קוראים את הטקסט הזה. מה גולש ממוצע מחפש כשהוא מגיע לעמוד אודות ומה מאפיין את הרגלי הצריכה שלו לגבי עמוד זה. התשובה היא שעמוד אודות הוא עוגן באתר שתופס את הגולשים בשתי תחנות מרכזיות:

  • בהתחלה, כשהגולש רק הגיע לאתר והוא רוצה לקרוא על החברה לפני שהוא בודק את המוצרים והשירותים שלה. 
  • בסוף, כשהגולש מעוניין במוצרים והשירותים של החברה, אך רוצה לדעת מול מי הוא עומד (רגע) לפני שהוא משאיר פרטים. 

שתי התחנות הללו מדברות על גולשים שלא מתכוונים להישאר בעמוד האודות זמן רב. הגולש שרק הגיע מעוניין לרפרף ולהמשיך הלאה אל עמודי התוכן הרלוונטיים, וזה שרוצה להשאיר פרטים מחפש רק את הגושפנקה המקצועית האחרונה.

עמוד אודות חייב להיות קצר, אינטליגנטי, ממוקד, איכותי, מקצועי ומניע לפעולה. בכתיבתו יש לזכור שזהו עמוד שמשלב מצד אחד תעבורת רשת גבוהה, ומצד שני זמן שהייה קצר. לא בכדי, יצירת עמוד אודות אפקטיבי היא מלאכה מורכבת שמומלץ לבצע אותה בעזרת כותב תוכן מקצועי.

קצת מידע בדרך אל הארץ המובטחת

עמוד אודות שכתוב “כמו שצריך” יכול להיות ההבדל שבין הצלחה לכישלון. על מנת לעשות סדר בדברים ריכזנו כאן קצת מידע שיעזור לכם בדרך אל הארץ המובטחת. אם תרצו, לפניכם כמה כללים אודות כתיבת עמוד אודות.

עמוד אודות הוא אחד העמודים המיוחדים ביותר באתר האינטרנט שלכם. בעיקר משום שהוא מצד אחד פופולארי מאד, ומצד שני מאופיין בזמן שהייה קצר. נהוג לומר שהאורך האופטימאלי לעמוד אודות הוא 200-300 מילים. זהו אורך שמאפשר להעביר את מלוא המסרים הרלבנטיים תוך כדי שמירה על טקסט “קצר וקולע”.

אם בעבר גולשים לקחו בעירבון מוגבל את הפרסומים ברשת, ורבים לא הסכימו להשאיר פרטים במרחב המקוון, הזמנים בהחלט משתנים. האינטרנט בימינו הוא כיכר השוק. לא רק שהגולשים מסתמכים על המידע שמפורסם ברשת, לעיתים האינטרנט הוא המקור המרכזי שלהם. אולם, כמו המערכון של “החמישייה הקאמרית”, הם עדיין סקפטיים. במיוחד כשהם מגיעים לאתרים לא מוכרים. כאן, תפקידו של עמוד אודות הוא חשוב שבעתיים. עמוד אודות שמשדר אמינות ברמה גבוהה יכול להפיג חששות מיותרים. האמינות מתגברת עם אלמנטים כמו:

  • שמות אמיתיים שעומדים מאחורי העסק.
  • פרטים אמינים של יצירת קשר (כתובת, טלפון וכו’).
  • נתונים מספריים כמו שנת הקמה, מס’ עובדים וכדומה.
  • כתיבה בגוף ראשון ועם המון יחס אישי לגולשים.

ככל שהטקסט יהיה אמין יותר, המקצועיות והמוניטין שלכם ברשת יצמחו בהתאמה. גולשים נוטים להתייחס בחשדנות לאתרי אינטרנט שלא מספקים פרטים אמיתיים בעמוד האודות. זאת, בבחינת “מה יש להם להסתיר?”. במידה שאין לכם מה להסתיר, אל תחששו לחשוף קלפים. זה רק יעשה לכם טוב, באחריות.

כל עסק נהנה מיתרונות יחסיים שבהם הוא מתגאה. איכות יוצאת דופן, מחירים אטרקטיביים, ניסיון בנישות ספציפיות, גב כלכלי רחב וכדומה. היות שכתיבת עמוד אודות באתר אינטרנט צריכה להישאר בטווח של 200-300 מילים, אין כאן מקום למילים מיותרות. כלומר, את המובן מאליו אפשר להשאיר לעמודים אחרים באתר, ובטקסט האודות להתמקד מיד ביתרונות היחסיים של העסק. לרוב ההמלצה היא להדגיש זאת כבר בפתיחת המלל.

אחד הדגשים המרכזיים מאחורי קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא להרגיש את הגולשים. כלומר, לשמור על תוכן שפונה קודם כל לגולשים ורק אחר כך לעסק (על שירותיו ומוצריו). האלמנט הזה מורכב יותר בכתיבת תוכן לעמוד אודות שכן זהו עמוד שמעצם הגדרתו עוסק בחברה. אולם, כתיבה אינטליגנטית יכולה לגשר על הפער.

לכל אורך תהליך הכתיבה יש לדבר אל הגולשים, להכיר בצרכים שלהם, ובפתרון שהמוצר מספק להם. לדוגמה, אם אתם מנהלים חברה לקידום אתרים, חשוב לדבר בעמוד האודות על היבטים כמו “הגדלת מספר לקוחות”, “להיות מקום ראשון בגוגל או “להגדיל את החשיפה של העסק”. אלה מעין סלוגנים שחייבים להופיע בעמוד האודות שלכם בכדי לגרום לגולשים להבין שאתם באמת יודעים מה הם צריכים ושהעסק שלכם הוקם בכדי לספק להם מענה.

המתח בין העיקר לתפל מאפיין כל כתיבת תוכן באינטרנט וכמובן שהדברים נכונים לגבי כתיבת עמוד אודות. עמוד אודות דורש עמידה בסטנדרטים ברורים של טקסט קצר בן 200-300 מילים לכל היותר. אין מקום להרחיב כאן במילים לגבי המובן מאליו, ועליכם להגיע כמה שיותר מהר לעניין. אגב, דרך יעילה לעשות את זה היא דווקא ללכת בכיוון ההפוך. לכתוב עמוד אודות ארוך ומפורט, ואז לעבור עליו עם “מספריים” ולגזור את כל מה שלא באמת חשוב.

בכתיבת עמוד אודות מומלץ להכניס גם גוף ראשון וגם גוף שלישי. למשל:

  • “חברת X הוקמה בשנת 1998 ומאז הספיקה לפתוח סניפים בכל הארץ. כיום אנחנו גאים לשרת את לקוחותינו הרבים מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום”.

החיבור בין גוף ראשון לגוף שלישי הוא חיבור בין המקצועי (גוף שלישי) לאישי (גוף ראשון). אם תכתבו רק בגוף ראשון המומחיות שלכם עלולה להיפגע, ואם תכתבו רק בגוף שלישי אתם עלולים לייצר טקסט “מנוכר ומרוחק”. לכן, וכמו במקרים רבים בחיים, גם כאן “שילוב” הוא מתכון מנצח.

עמוד אודות הוא לא בדיוק המקום האידיאלי לבצע ממנו קישורים פנימיים בתוך האתר. בעיקר אם הקישורים הללו הם לא “סופר-רלבנטיים” לטקסט. עם זאת, גם לכלל הזה יש כמובן חריגים. לדוגמה, קישורים לעמודים אינפורמטיביים, עמודי שירותים, עמודי שאלות-תשובות, מחירון, קטלוג וכו’.

אם החלטתם לשלב בעמוד אודות קישורים פנימיים יש לעשות את זה במינימום הדרוש ולדאוג שכל קישור הוא באמת מדויק ברמה הגבוהה ביותר. למשל, צלם חתונות לא ייקשר את הביטוי “צלם חתונות” לדף הבית שלו, אך הוא יכול לייצר קישור אינטליגנטי של “הנה כאן הפורטפוליו שלי” עם הפנייה לתיק עבודות. בקיצור, בחירת קישורים פנימיים מעמוד אודות חייבת להיות בפינצטה.

עמוד אודות עשוי לכלול התייחסות ללקוחות שעבדתם אתם. לרוב, ההתייחסות הזו מגיעה בסוף הטקסט בסגנון “אנחנו עובדים עם לקוחות כמו א, ב, ג” או “בין לקוחותינו ניתן למנות את מותג א, מותג ב, מותג ג“. אם אתם משתמשים במותגים בחרו רק עסקים מוכרים שהגולשים יכולים להתחבר אליהם. כמו כן, שימו לב, במידה שאתם עסק קטן שהלקוחות שלו הם גם עסקים קטנים, לא תמיד נכון לפרסם בראש חוצות עבודה עם תאגידים עצומים. לקוחות אוהבים לבחור ספקי שירות בגודל שלהם, ולעיתים שמות מפוצצים מדי עלולים להרתיע.

פרסמו רק מותגים שעושים לגולשים קונוטציות חיוביות. למשל, אם אתם מציעים שירותי ניהול פרויקטים לחברות נדל”ן, לא בטוח שכדאי לציין שעבדתם עם חברת בנייה גדולה שפשטה את הרגל. ההתדרדרות הכלכלית הזו איננה קשורה אליכם, אבל הציבור עלול לחוש בקונוטציות שליליות. כך גם לגבי מותגים “שנויים במחלוקת” או גופים שלא בטוח שכולם מתחברים אליהם.

בקיצור, כשאתם מציינים מי הם הלקוחות שלכם תחשבו טוב על הגולשים ונסו לכוון למחנה המשותף הרחב ביותר. אם אין לכם לקוחות קבועים מתאימים אתם תמיד יכולים לציין את סוג העסקים שאתם עובדים איתם (כמו חנויות, חברות, ארגונים, מוסדות חינוך, קניונים, לקוחות פרטיים וכדומה).

התשובה לשאלה הזו משתנה כמובן מעסק לעסק אבל בכל זאת אפשר לסמן צ’ק ליסט לעמוד אודות שמאפיין את מרבית אתרי האינטרנט:

  • היסטוריית החברה.
  • שם הבעלים והמייסדים.
  • עובדי מפתח או עובדים במשרות בכירות.
  • תהליך העבודה המרכזי של העסק.
  • רשימת שירותים קצרה וממוקדת.
  • יתרונות יחסיים.
  • מדיניות בנושא שירות לקוחות.
  • הנעה לפעולה.

רגע לפני סיום, הנה כמה טיפים שכדאי לדעת במסגרת כתיבת עמוד אודות לאתר. הטיפים הללו מבוססים על הניסיון הרב שלנו בחברת תוכן בוטיק בכתיבת תכנים לאתרי אינטרנט. בעיקר נוכח העובדה שאנחנו נתקלים כל הזמן בעמודי אודות שהביטוי “לא טוב” עבורם הוא אנדרסטייטמנט.

  • עדויות של לקוחות – עדויות הן דרך נפלאה לייצר חיבור בין העסק לגולשים. אולם, עדויות חייבות להיות סופר-אמינות. מומלץ לפרסם עדויות עם שמות מלאים, תמונות, פרטים ברורים שמוכיחים שאלו גורמים אמיתיים וכו’.
  • אלמנטים טיפוגרפיים – הגולשים אוהבים אלמנטים טיפוגרפיים כמו רשימות עם אייקונים, תמונות, ציר זמן עם “ההיסטוריה שלנו”, נתונים בגרפיים וכל פיצ’ר טכנולוגי מתאים. בעזרת אלמנטים טיפוגרפיים תוכלו להרשות לעצמכם להרחיב את המלל של עמוד האודות מבלי לפגוע ביריעה הקצרה שלו.
  • פרטים מלאים אודותיכם – עמוד אודות חייב לכלול פרטים מלאים אודותיכם או לכל הפחות ניווט מהיר למקום שבו אפשר לקרוא עליכם פרטים עדכניים. כתובת וטלפון במשרד מוסיפים מאד לאמינות של העסק. בלעדיהם, הגולשים עלולים לחשוב שיש לכם מה להסתיר.

לסיכום,

כתיבת עמוד אודות לאתר אינטרנט איננה משימה פשוטה. לא בכדי עסקים רבים “נתקעים” בבואם לכתוב את פרופיל החברה, ולא אחת זהו התוכן שמעכב את העלייה לאוויר. בחברת תוכן בוטיק צברנו קילומטרז” של עשרות אלפי מילים בכתיבת עמודי אודות. אנו מספקים את השירות הזה ללקוחות במגוון תחומים ויודעים כיצד לבור את המוץ מן התבן. כלומר, איך לייצר עמוד אודות אפקטיבי, איכותי, אינטליגנטי, אמין, מקצועי ומניע לפעולה. רוצים לדעת עוד? צרו עמנו קשר.

0%
מעמודי האודות בישראל לא מצליחים לענות על השאלה הפשוטה – מה העסק עושה?
0%
מהגולשים שיוצרים קשר עוברים דרך עמוד האודות שלכם
0
מילים זה האורך הממוצע המומלץ לעמוד אודות ראשי
0
שניות בממוצע גולש יבלה בעמוד האודות שלכם.

קראו עוד בבלוג שלנו

  • כתיבת תוכן לאתר/

כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר היא הפרמטר החשוב ביותר באינטרנט. תוכן הוא איש שיווק ווירטואלי שעובד ללא הפסקה. ללא חופשות, בלי חגים, וגם כשהאור במשרד או בחנות כבה, הטקסטים שלכם ברשת ממשיכים לעבוד

  • tayaroot

כתיבת תוכן לאתר תיירות

איך לכתוב תוכן לאתר של צימר? מה מותר ומה אסור לעשות בעת כתיבת תוכן לאתר תיירות? איך תהפכו את התוכן שלכם ברשת למנוע למשיכת לקוחות? קראו כאן עשרה טיפים שאי אפשר בלעדיהם

  • tiurmutzar1

כתיבת תיאור מוצר שהופך גולשים ללקוחות

כתיבת תיאורי מוצרים בחנות ווירטואלית היא פרמטר בעל משקל עצום בדרך להצלחה בסחר האלקטרוני. אם יש לכם חנות ווירטואלית ו/או אתם מתכננים להקים אחת, זה הפוסט הכי חשוב שתקראו בזמן הקרוב

צור קשר