כתיבת תוכן לאתרים בתחום הרפואה

זה כבר מזמן לא סוד שד”ר גוגל הוא שותף נאמן לכל בעיה רפואית שלנו. למרות שברור כי אבחנה רפואית חייבת (אבל חייבת) להגיע מרופא מוסמך, אי אפשר להתעלם מהמידע הרב אשר זמין ברשת. כמעט לכל שאלה רפואית ניתן למצוא תשובה באינטרנט ועל כן כתיבת תוכן לאתרים רפואיים היא משימה לא פשוטה. הן משום שהגולשים מסתמכים על המידע ונשענים עליו בעתות צוקה, והן מכיוון שמידע רפואי מתפרסם באתרים ייעודיים.

בין אם מדובר על רופא שמקים אתר אינטרנט לעצמו (למטרות שיווק ופרסום), ובין אם זהו פורטל עסקי שמציע תוכן רפואי מקוון, מקצועיות היא מילת המפתח (תרתי משמע). כתיבת תוכן לאתר בתחום הרפואה היא אפוא משימה שחייבת לעמוד מאחורי מדיניות של “אפס סובלנות” לטעויות. עוד לפני שנתחיל לדבר על המשמעויות והדקויות שמאפיינות את הנושא, הנה נתונים שאתם חייבים להכיר (הנתונים מבוססים על מחקרים שפורסמו במגזין “דה מרקר” ובאתר איגוד האינטרנט הישראלי):

0%
מהגולשים מחפשים מידע רפואי ברשת
0%
נעזרים באינטרנט לניתוח תוצאות בדיקות
0%
נעזרים באינטרנט להזמנת תור לרופא מומחה

מדוע רופאים ואתרים רפואיים נעזרים בכותבי תוכן? ובכן, בעיקר משום שמרבית הרופאים אינם מבצעים את הכתיבה בעצמם. חלקם מתקשים לנסח את התוכן בעברית, רובם לא שולטים ברזי הכתיבה האינטרנטית, ובדרך כלל הם גם מתמודדים עם אתגרי זמן ומשאבים. בחברת תוכן בוטיק אנו מספקים כתיבת תוכן לאתרים רפואיים מזה שנים רבות. בכל פרויקט מסוג זה אנחנו מתייחסים לעבודתנו במלאכת קודש. אם תרצו, באזמל עדין.

תוכן בוטיק מייצרת תוכן רפואי לשורה ארוכה של לקוחות. פורטלים רפואיים מקצועיים (שפועלים כאינדקסים לקידום רופאים), אתרי אינטרנט תדמיתיים בתחום הרפואה, כתבות איכות לשיתוף בעיתונות המקוונת, פוסטים לרשתות חברתיות, עריכת מאמרים אקדמיים, בניית מצגות רפואיות, עריכה לשונית למחקרים רפואיים, כתיבת עמודי נחיתה ועוד. להלן כמה מהכללים המרכזיים אשר מנחים אותנו בכל כתיבת תוכן לאתרים רפואיים.

מחקר מעמיק מול מקורות מוסמכים

הכלל הראשון שיש להקפיד עליו בכתיבת תוכן לאתרים רפואיים הוא מחקר מעמיק מול מקורות מוסמכים. הרשת מוצפת בטקסטים (לא רק בתחום הרפואה) ועל כן כתיבת תוכן רפואי לא יכולה להתבסס בעיניים עצומות על כל אתר ואתר. בחברת תוכן בוטיק, כשאנחנו כותבים תוכן רפואי, אנחנו פונים אל המקורות המוסמכים בלבד. מחקרים אקדמיים, ספרות, מאמרים שנחתמו על ידי רופאים, ראיונות עם רופאים, אתרי מוסדות רפואיים מובילים (כמו בתי חולים או קופות חולים), מגזינים וכדומה. במידת הצורך אנו מנהלים גם שיחות ופגישות פרונטאליות עם חוקרים ורופאים.

הנגשת המידע לציבור הרב

אחד האתגרים המורכבים בכתיבת תוכן לאינטרנט הוא הנגשת המידע לציבור הרחב. הגולשים אינם מגיעים מעולם הרפואה והצפת טקסט במושגים מקצועיים איננה בהכרח הדרך הנכונה. מטרתו של התוכן באינטרנט היא לא להיכנס תחת ססטוסקופ הרופא אלא לספק מידע ראשוני לקראת פנייה. תוכן רפואי שמוצף לעייפה במושגים מקצועיים גורם לגולשים לאבד עניין ועלול להגדיל את אחוזי הנטישה מהאתר (על כל המשמעויות שיש לכך מבחינת קידום במנועי חיפוש). מצד שני, “הנגשת” המידע איננה פירושה “יצירת תוכן שטחי”. גם תוכן רפואי לקהל הרחב צריך לעמוד בסטנדרטים הולמים כיאה לענף.

כתיבה רפואית שיווקית

רופאים ומוסדות רפואיים אשר מקימים אתר אינטרנט אינם פועלים בהתנדבות או שלא למטרות רווח. היות שרופאים מוגבלים בשורה של כללי אתיקה לפרסום עצמי, האלמנטים השיווקיים בתוכן צריכים להיות שזורים “בין השורות”. הדרך הטובה לעשות זאת היא על ידי שימת דגש על היבטים כמו:

  1. המצוקות של המטופל (“אנחנו יודעים מה מציק לכם, מה מלחיץ אתכם וממה אתם חוששים”). 
  2. הצעת פתרונות במידת האפשר ובצורה שמעודדת את הגולש לפנות (“אל תדאג!”). 
  3. שילוב מונחים מקצועיים במידה (“אני יודע על מה אני מדבר”). 
  4. שילוב מידע על הרופא/המוסד הרפואי מבחינת מוניטין, וותק, ניסיון וכו’ (“אתם בידיים טובות”, “הגעתם למקום הנכון”). 
  5. שילוב נתונים מחקריים שהגולשים יכולים להתחבר אליהם ולהפיק מהם ערך.  

השקעה בעמודי אודות ומוניטין

אתר אינטרנט רפואי יקום וייפול על המקצועיות והמוניטין שלו ועל כן חשוב לייצר עמוד אודות עדכני ואיכותי. כתיבת עמוד אודות היא משימה מורכבת (ראו כאן פוסט בנושא) והדברים נאמרים ביתר שאת לגבי תחום הרפואה. בעמוד אודות או פרופיל יש לציין מצד אחד את הניסיון המקצועי אך מצד שני לא לשכוח את הגישה האישית. יש לייצר אצל המטופלים (דרך המילים הנכונות) את התחושה שהם נמצאים בפני רופא בעל ניסיון שמבין לליבם. כזה שמכיר את תחושותיהם, מבין את חששותיהם ויודע מהם הפתרונות הרלבנטיים עבורם.

מדריכים, עמודי שאלות ותשובות, כתבות מעניינות, מחקרים

טקסטים רפואיים אינם בהכרח “קריאים” או “ידידותיים לגולש”. במיוחד בנושאים שאינם שכיחים. חלקם עוסקים בתחומים ספציפיים ולעיתים אין מנוס מהצפת המאמר במושגים ומונחים רפואיים. אמנם הגולשים הם אינטליגנטיים אך הרגלי הצריכה ברשת דורשים תכנים ממוקדים. אחת הדרכים הטובות להגשים את המטרות הללו היא על ידי יצירת תוכן אינטראקטיבי.

לדוגמה, מדריכים מקצועיים נעימים לקריאה, עמודי שאלות ותשובות שמבוססים על סוגיות נפוצות, כתבות מעניינות לגבי פתרונות רפואיים, מחקרים מרתקים וכו’. ככל שהתוכן יהיה נגיש ואיכותי, כך הוא ימשוך פנימה יותר גולשים. כלומר, יגדיל את הסיכוי לייצר פניות מצד מטופלים און-ליין. בדומה לכל כתיבת תוכן לאתר אינטרנט, גם כתיבה רפואית צריכה להיות כתיבה שמתחברת עם הגולשים. כאשר הדברים נעשים בסטנדרטים גבוהים, התכנים יכולים בהחלט ליהנות משיתופים ברשתות חברתיות.

פורומים מקצועיים ועמודי פייסבוק

רופאים ומוסדות רפואיים יכולים באמצעות האינטרנט לייצר דיאלוג מקוון עם הגולשים. למשל – פורום שבו הגולשים/המטופלים יכולים לעלות שאלות, דף פייסבוק אשר מייצר קהילה ווירטואלית, קמפיינים של שיווק באמצעות דואר אלקטרוני וכדומה. גם בכתיבת תשובות לגולשים או העלאת פוסטים לרשת אי אפשר לעשות הנחה לגבי התוכן. דמיינו לעצמכם רופא שמשיב לגולש בשאלה עם שגיאות כתיב או טעויות תחביר. הניסיון, המוניטין, המקצועיות והאינטגרטי עלולים ליפול על קוצו של יוד. רופאים ומוסדות רפואיים אשר מנהלים דיאלוגים עם הגולשים זקוקים כל הזמן לשירותי תוכן ועריכת לשון.

  • DSCN3881

כתבה לאאוטבריין או כתבה לטאבולה?

מעוניינים להעלות כתבה לאאוטבריין? כתבה לטאבולה? כתבה שיווקית? תוכן בוטיק תכין לכם טקסט בעל ערך שמניע לפעולה

  • כתיבת תוכן למפעל

כתיבת תוכן למפעלים – תעשייה שעובדת באינטרנט

כתיבת תוכן למפעלים היא המומחיות שלנו בתוכן בוטיק. פלסטיק, ברזל, זכוכית, עיבוד שבבי, תכשיטים, עץ, בטון, שיש, קרמיקה והרשימה נמשכת. איך אנחנו עושים את זה? קראו כאן וגם תשובות לשאלות נפוצות

  • כתיבת-מאמרים

כתיבת מאמרים

איך תדעו לבחור כותב תוכן לטובת כתיבת מאמרים? מה חשוב לבדוק ועל מה אסור לוותר? תוכן בוטיק עושה לכם סדר

צור קשר