כתיבה שיווקית לאינטרנט

מיליוני גולשים בארץ ובעולם נכנסים בכל שנייה לאינטרנט ומחפשים מידע לגבי מוצרים, שירותים ועסקים. עם החדירה המדהימה של הטלפונים הסלולריים החכמים לחיינו, התעבורה ברשת רק מתעצמת. אין זה פלא אם כן שכל עסק שרוצה לקחת חלק בחגיגה הווירטואלית צריך לעבור דיגיטליזציה ויפה שעה אחת קודם. במקביל עולה כל הזמן הדרישה לשירותים מקצועיים של כתיבה שיווקית לאינטרנט.

כתיבה שיווקית לאינטרנט שונה מכתיבה שיווקית לכל מדיום אחר. הרגלי הצריכה של הגולשים ברשת הם ייחודיים ורק טקסטים שנכתבים על ידי קופירייטרים וכותבי תוכן מסוגלים לעמוד במטרות שהוגדרו מראש. כלומר, להפוך גולשים רנדומאליים לכדי לקוחות בפועל.

כתיבה שיווקית לאינטרנט – המדיום הוא המסר

אחד השיעורים הראשונים בלימודי תקשורת באקדמיה עוסק במאמר מפורסם ונצחי משנת 1967 – “המדיום הוא המסר”. המאמר נכתב על ידי פרופ’ מרשל מקלוהן הקנדי ומשמעותו היא שאמצעי התקשורת מעצבים את המסר לא פחות מהמילים עצמן. אם אנחנו משליכים את העניין על הרשת, כתיבה שיווקית לאינטרנט תמקסם את כוחה רק כאשר היא תתכתב (פשוטו כמשמעו) עם הגולשים.

בחברת תוכן בוטיק אנו מתמחים מזה שנים במתן מענה לכתיבה שיווקית. לקוחותינו מגיעים מכל התחומים והענפים שפעילים במרחב המקוון. אופנה, בריאות, ספורט, צרכנות, תעשייה, פוליטיקה, תיירות, נדל”ן, ביטוח, פיננסיים ועוד. כולם היו בנינו. בזכות ניסיוננו הרב בתחום גיבשנו מודל מנצח לטובת כתיבה שיווקית באינטרנט. הנה לפניכם עיקרי הדברים.

כל כתיבה שיווקית באינטרנט מתחילה עם מחקר מילות מפתח. למשל, כתיבת תוכן לאתר שעוסק במכירת מיטות לחדרי ילדים צריכה להכיר את הביטויים המרכזיים שלקוחות החנות מקלידים בגוגל. לדוגמה:

  • מיטה וחצי – 52,800 חיפושים בשנה.
  • מיטת מעבר – 43,200 חיפושים בשנה.
  • מיטות ילדים – 34,800 חיפושים בשנה.
  • מיטת נוער – 19,200 חיפושים בשנה.

כאשר התוכן באתר האינטרנט של חנות הרהיטים שלנו מבוסס על ביטויי המפתח הפופולאריים ביותר בקרב הגולשים, הכתיבה השיווקית תהיה אפקטיבית בהתאמה.

כתיבת תוכן שיווקי לאינטרנט מתייחסת גם לנושא של ביטויי זנב ארוך. כבר דיברנו בבלוג שלנו על החשיבות שמאחורי כתיבת מאמרי זנב ארוך ונסביר בקצרה את העיקרון. אם ניקח לדוגמה אתר אינטרנט שמציע שירותי תיקון לטלפונים סלולאריים, חשוב לדעת להכין לגולשים טקסטים אודות שאילתות מדויקות שמעניינות אותם. לדוגמה, “תיקון מסך אייפון 6”, “החלפת שקע טעינה לגלקסי”, “LG G3 לא מתחבר לאינטרנט”. אלו שאלות מדויקות שהגולשים מחפשים מידע לגביהן ברשת וכתיבה שיווקית אינטליגנטית מתחקה אחר כל הצורות האפשרויות בכדי לתת להן מענה.

יצירת נראות ווירטואלית ברשת דורשת תוכן, תוכן ותוכן. מדובר למעשה באחת הפעמים הראשונות שבהן בעל עסק (לא משנה מאיזה תחום) מתבקש לעלות על המקלדת את המסרים השיווקיים שלו ללקוחותיו. כידוע, מרבית בעלי העסקים בישראל לא יודעים כיצד לבטא את עצמם במילים, וגם כשהם עושים זאת התוצאה היא לא מרשימה (בלשון המעטה).

כתיבה שיווקית לאינטרנט היא לא רק כתיבה יצירתית אלא היא חייבת להיות ברמה לשונית גבוהה. ללא שגיאות כתיב, ללא טעויות תחביר, עם פיסוק מושלם ובדיוק מירבי. רק טקסטים קולחים ושוטפים יצליחו להעביר מסר של מקצועיות. שגיאות כתיב או טעויות הקלדה, אפילו קטנות ו”זניחות” לכאורה, פוגעות באופן מיידי במוניטין של העסק. אמנם הגולשים הם לא עורכי לשון, אך הם רגישים מאד לטעויות בכתיבה. אגב, לשגיאות כתיב וטעויות כתיבה יש השלכות על קידום אתרים וקראו כאן.

כתיבה שיווקית לאינטרנט היא נגזרת של המסרים השיווקיים הנכונים. לכל עסק יש תחומים מסוימים שבהם הוא מתגאה. יתרונות שמציבים אותו כאלטרנטיבה טובה ביחס לכל (או רוב) מתחריו. למשל, איכות יוצאת דופן, מחירים אטרקטיביים, ניסיון עתיר שנים, מניפת מוצרים רחבה, פריסה ארצית, שירות ייחודי ועוד. האינטרנט מוצף בחומרים עסקיים ואין כמעט ענף או תחום שלא קיימת בהם תחרות. רק כתיבה שיווקית לאינטרנט שמזקקת באינטליגנטיות את היתרונות היחסיים המרכזיים ביותר תוכל להניע את הגולשים לפעולה.

התוכן באינטרנט לא מופיע לבדו. הוא תמיד מגיע במסגרות עיצוביות וחשוב לדעת להתאים אותו לדרישות הרלוונטיות. מצד אחד, תוכן קצר מדי עלול ליצור תחושה של דלות וויזואלית, ומצד שני, תוכן ארוך יכול בקלות ליפול למלכודת של “כל המוסיף גורע”. כותב תוכן מקצועי ומנוסה יידע להתממשק עם העיצוב של האתר וגם לספור מילים במידת הצורך. המהדרין אפילו משקיעים מאמץ נוסף בספירת תווים לדיוק מרבי.

כותרות הן עניין מרכזי בכתיבה שיווקית לאינטרנט. במעגל ראשון מדובר על הכותרת הראשית והקשר הישיר שלה אל התוכן. אף אחד לא אוהב ללחוץ על כותרת שמובילה למאמר שמדבר על נושא אחר לגמרי. גם מניפולציות של כותרות לטובת קידום אתרים אינן מועילות אלא מסבות נזק. במעגל שני, כותרות המשנה של התוכן צריכות לשדר מסרים שיווקיים והיררכיה ברורה. היות שהגולשים מתחילים כל קריאה בסריקה, והיות שמחקרים מראים שכ-86% מהגולשים קוראים כותרות בלבד, היצירתיות והשיווקיות שבכותרות המשנה הן בעלות משקל עצום.

כתיבה שיווקית לאינטרנט היא כתיבה שיווקית לכל דבר ועניין. מטרתה היא להניע לפעולה וכותב תוכן או קופירייטר צריך לדעת זאת. על מנת שהכתיבה תהיה אפקטיבית היא חייבת לדעת מהן הסיבות שהובילו את הגולשים לטקסט המדובר ומה התשובות שהגולשים רוצים לשמוע.

לדוגמה, במאמר בנושא “החזרי מס” חשוב לדבר על היבטים כמו מימוש זכויות, יכולת התגברות על מחסומים ביורוקרטיים, ביצוע מקצועי של הפעולה החשבונאית, היכרות עם החוק והפסיקה, היכרות עם דרך ההתנהלות הנכונה מול פקידי המס וכדומה. גולש שהגיע למאמר בנושא החזרי מס צריך לדעת שהוא בידיים טובות. הסבר יבש ולקוני על החזרי המס לא תמיד יספיק בכדי להביא את הגולש לכדי יצירת קשר. הערך המוסף הוא התבלין הנכון.

עסקים רבים חוטאים בכך שהם מציפים ומנפחים את אתר האינטרנט עם עשרות (ומאות) טקסטים ברמה ירודה. רק משום שהם מעוניינים להשיג מטרות כמו קידום אתרים או מיתוג ומוניטין. אמנם כתיבת תוכן היא הדרך הנכונה, אך זאת רק עם הכוונה מקצועית. אתר אינטרנט חייב להקפיד על כתיבת תוכן ברמה גבוהה, מקצועית, איכותית ועם ערך מוסף לגולשים.

מבחינת הגולשים, התוכן שמופיע באתר הוא העסק עצמו. אם התכנים יהיו ברמה נמוכה, הגולשים יהיו בטוחים שגם השירותים והמוצרים של העסק הם ברמה זהה. מכאן הדרך שלהם אל המתחרים שלכם היא קצרה, קצרה מאד. כתיבה שיווקית לאינטרנט ששמה את המקצועיות במרכז יכולה למתג את העסק בתור “מוביל בתחומו” ולהפוך גם גולשים מזדמנים ללקוחות מצוינים.

האינטרנט הוא עולם דינאמי ומהיר. לא בכדי אתרי האינטרנט החדשותיים מצליחים לרסק את העיתונות הכתובה. למה לקרוא עיתון בבית אם יש בו כתבות מאתמול כשאנחנו יכולים להיכנס לרשת ולקבל עדכונים מאירועים שמתרחשים ברגע זה ממש. העיקרון הזה נכון גם לגבי כתיבת תוכן לאתר. כתיבה שיווקית לאינטרנט חייבת להיות עדכנית וברמה הגבוהה ביותר.

מומלץ למשל לשלב בכתיבה דוגמאות לאירועים שקרו לאחרונה, סלנג חדש ומוכר ועוד. כמו כן, במידה שהעסק פועל בתחום משתנה (לדוגמה, דיני מקרקעין במושבים שמשתנים כל שנה בגלל החלטות מועצת מקרקעי ישראל), חשוב לוודא שהתכנים באתר תמיד מעודכנים ברלבנטיות גבוהה.

אחת הטכניקות הפופולריות ברשת לגבי כתיבה שיווקית היא תיאור סיפורי הצלחה. סיפורי הצלחה מעבירים לגולשים מסר חשוב לגבי היכולת של העסק לתת להם מענה. לדוגמה, עיצוב פנים לבית פרטי עם תמונות, הצלחה משפטית של עורך דין, ייעוץ עסקי מוצלח לבית קפה מפורסם ועוד. סיפורי הצלחה הופכים את התוכן לאישי ועוזרים לגולשים להתחבר אל העשייה של העסק. בכך הם מקרבים את הגולשים ליצירת קשר.

האינטרנט סבל במשך שנים ממוניטין לא מרשים של אמינות ושקיפות, והגולשים היו נוטים לקחת את כל מה שכתוב ברשת “בעירבון מוגבל”. גם היום, אתרי אינטרנט עסקיים רבים אינם בדיוק נאמנים לאמת ב-100%. נכון, לא צריך להיות יותר צדיקים מהאפיפיור. נכון גם שכתיבה שיווקית לאינטרנט עוסקת ביתרונות ולא בחסרונות. אולם אמינות ושקיפות יכולות רק לעזור לעסק ולא להקטין אותו. עסק שמשתף את הגולשים במידע אמיתי כמו כתובת ודרכי יצירת קשר בזמינות מרבית, יכול בהחלט לנסוך ביטחון בלקוחות הווירטואליים הפוטנציאליים. לשדר להם מסר של יציבות ואמינות המקרב את הפנייה וההתקשרות.

0%
צמיחה בכניסות לאתר בזכות השקעה בכתיבה שיווקית לאינטרנט
0%
מתקציבי הפרסום ל-SEO מושקעים בתוכן
0%
מהגולשים מייחסים חשיבות לכותרות ראשיות ומשניות

כתיבה שיווקית באינטרנט עם תוכן בוטיק

כל הדוגמאות שנתנו כאן לגבי כתיבה שיווקית לאינטרנט הן כמובן רק מעט המחזיק את המרובה. מסרים שיווקיים טקסטואליים ברשת חייבים להיות מנוסחים בקפידה. בחברת תוכן בוטיק אנו מייצרים תכנים שהופכים גולשים ללקוחות ומשקיעים רק בטקסטים בסימן קריאה (!). כל התכנים של תוכן בוטיק נכתבים תוך שיתוף פעולה מלא עם הלקוח ותהליך העבודה כולל שיחות טלפוניות ופגישות פרונטאליות.

היכולת שלנו להעביר לגולשים את המסרים שלכם דרך המילים היא גאוותנו הגדולה. תוכן בוטיק עובדת עם חברות בניית אתרים, חברות קידום אתרים, אתרי תדמית עסקיים, אתרי חברות, אנשי ציבור, עמותות, מלכ”רים, חנויות ווירטואליות, פורטלים אינטרנטיים, בעלי מקצועות חופשיים ועוד.

  • כתיבה-שיווקית-לאינטרנט

כתיבה שיווקית לאינטרנט

כתיבה שיווקית לאינטרנט היא חלק חשוב מאד מאסטרטגיית התוכן שלכם. איך תעשו את זה נכון? למה לפנות לכותב מקצועי? מה הקשר ל-SEO ומילות מפתח? קראו כאן את הטיפים והמדריך של תוכן בוטיק

  • כתיבת תוכן שיווקי

כתיבת תוכן שיווקי

כתיבה תוכן שיווקי היא הברומטר החשוב ביותר מאחורי כל קמפיין פרסום ויחסי ציבור. הכנו בשבילכם כמה שאלות מנחות בדרך לכתיבה שיווקית מנצחת. אל תשארו מאחור

  • aboutuspagewhy

כתיבת עמוד אודות – מה חשוב לדעת אודות עמוד אודות?

95% מהגולשים מבקרים בעמוד האודות שלכם, ו-15 שניות זה הזמן הממוצע שלהם שם. אז איך מסדרים את המספרים לטובתכם ומה חשוב לדעת לגבי כתיבת עמוד אודות באתר?

צור קשר