כתיבת תוכן לנוטריונים
תוכן משפטי יוקרתי
כתיבת תוכן לנוטריונים
תוכן משפטי יוקרתי
בישראל פועלים למעלה מ-3,000 נוטריונים המוסמכים לספק שירותים שונים. החל מצוואות והסכמי ממון ועד לייפויי כוח, אימות חתימות, תרגומים נוטריונים, אישור העתקים כנאמנים למקור ועוד.
בתחום כל-כך תחרותי (שמתכתב עם "ההצפה" במקצוע עריכת הדין), כתיבת תוכן לנוטריונים היא מפתח לבידול ולמשיכת לקוחות. אולם מכיוון שמדובר על נוטריונים זוהי גם כתיבה שיווקית שלא יכולה להיות שטחית אלא דורשת הבנה מעמיקה של התפקיד הנוטריוני. כולל היכרות עם קהלי היעד, וחשוב מכך, עם הכלים להעברת מסר שיווקי אפקטיבי. למשל, מה מחפש לקרוא אדם שזקוק לצוואה נוטריונית לעומת זוג צעיר לפני רה-לוקשיין.
בחברת תוכן בוטיק, המתמחה בכתיבת תוכן משפטי מזה יותר מ-15 שנה, אנחנו מספקים שירותים איכותיים של כתיבת תוכן לנוטריונים. החל ממאמרים בנושאים ספציפיים ועד לאתרי אינטרנט שלמים שמתחיל באודות ונגמרים במאמרים על העדת מסמך סחיר. להלן מספר הסברים, טיפים וגם דוגמאות קונקרטיות.
דגשים חשובים בכתיבת תוכן לנוטריונים
- היכרות עם תוכן משפטי – כתיבה לנוטריונים מחייבת הבנה של עולם המשפט גם בכדי לשקף בצורה מקצועית את השירותים המוצעים וגם בכדי לשדר אמינות. חשוב לזכור שלא רק גולשים נכנסים לקרוא את התוכן אלא גם קולגות, עמיתים למקצוע וכדומה. בכתיבת תוכן לעורכי דין בכלל ולנוטריונים בפרט – אין מקום לעיגולי פינות.
- היכרות מלאה עם חוק הנוטריונים ותקנות הנוטריונים – חובה להכיר את חוק הנוטריונים, התשל"ו 1976 ואת תקנות הנוטריונים, התשל"ז 1977. רק הבנה מעמיקה של החוקים הללו תאפשר להעביר מידע מדויק על השירותים ולהימנע מטעויות שעלולות לפגוע באמינות המשרד.
- יכולת להניע לפעולה את הגולשים – כתיבת תוכן שיווקי לנוטריונים דורשת הבנה של הצרכים והחששות של כל לקוח. לדוגמה: מי שמחפש צוואה נוטריונית רוצה לדעת שהמסמך יהיה בלתי ניתן לערעור ולקוח שצריך אימות חתימה עלול לחשוש מזיופים או מתוקף משפטי בלתי מספק. בכתיבת תוכן לנוטריון צריך להדגיש (חזור והדגש) את היוקרה של השירות ואת האופן שבו המערכת המשפטית מתייחסת לנוטריון. בין אם נאמר עליו בחקיקה מפורשת ש"דין נוטריון כדין שופט" ובין אם בפסיקה.
- הדגשת ניסיון ייחודי של המשרד – כל משרד נוטריון הוא גם משרד עורכי דין. חשוב להבליט תחומים שבהם המשרד מתמחה מעבר לשירותים הנוטריוניים. למשל: אם המשרד משלב שירותי נוטריון עם מומחיות רבת שנים בדיני מקרקעין, הדבר מבטיח ללקוחות פתרונות מלאים (במקרים כמו ייפויי כוח נוטריוניים למשכנתאות). כותב תוכן מקצועי ידע לדייק את הדברים.
כתיבת תוכן מותאמת לשירותי נוטריון
בכל כתיבת תוכן לנוטריונים חשוב לשים לב להבדלים בצרכים של הלקוחות בין שירות אחד למשנהו. כמו שאמרנו, מה שמעניין אדם בבית חולים שרוצה נוטריון לעריכת צוואה יהיה שונה לחלוטין ממה "שמדאיג" זוג צעיר שצריך תרגום נוטריוני למסמכים לטובת רה-לוקיישן. למשל:
- צוואה נוטריונית – יש לייצר תוכן שמשרה ביטחון ואמון על המצווה או בני משפחתו. חשוב שכותב התוכן יכיר את חוק הירושה ואת התקנות הנוטריוניות, וכפועל יוצא מכך יידע לזקק בטקסט את יתרונות הצוואה הנוטריונית. עליו להתייחס גם לשאלות נפוצות כמו כשרות רפואית לצוות, עדים, תהליך עריכת הצוואה, הפקדת הצוואה, שינויים בהמשך וכדומה. למשל: "במשרד עורכי דין ונוטריון x אנו גם מעניקים אישור נוטריוני לצוואה בפני רשות וגם – חשוב מכך – מנסחים צוואות באופן מקצועי שמפחית את הסיכון להתנגדויות בעתיד. קיום דבר המצווה הוא העיקרון הראשון במעלה עבורנו ונעשה הכל בשביל שהצוואה תקוים ככתבה וכלשונה".
- הסכם ממון נוטריוני – כתיבת תוכן מניעה לפעולה בנושא של הסכם ממון נוטריוני יכולה להבהיר ללקוח את הערך המוסף של עריכת הסכם ממון לצד האישור הנוטריוני. למשל, חיסכון בזמן, נפקות משפטית גבוהה, מתן הסבר לצדדים על ההסכם והשלכותיו, ניסוח הסכם בהתאם לצרכים הספציפיים, ניסיון בעריכת הסכמי ממון גם במקרים מורכבים, ניסיון בעריכת הסכמי ממון נוטריונים לקהלים ספציפיים (ידועים בציבור, חד מיניים, פרק ב') וכדומה.
הדוגמאות שנתנו כאן הן כמובן בבחינת מעט המחזיק את המרובה. כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט של נוטריון חייבת להיות מקצועית, איכותית ומדויקת. נגזרת מתוך הניואנסים הקטנים שמאפיינים כל אחד ואחד משירותי הנוטריון, ומתכתבת עם המענה שניתן במשרד גם במסגרת היות הנוטריון עורך דין.
למה כתיבת תוכן לנוטריונים חייבת להיות ברמה גבוהה? נוטריון הוא סמל ליוקרה ולמקצועיות. התוכן השיווקי חייב לשקף את זה ללקוחות שמחפשים שירותים נוטריוניים ושמתמודדים עם נושאים מורכבים ורגישים. כתיבה ברמה גבוהה מעבירה את המסר של "הגעתם למקום הנכון".
הנעה לפעולה תוכן שמוביל לקוחות להחלטה
כתיבת תוכן אפקטיבית לנוטריונים תניע לפעולה ותייצר לקוחות מגולשים רנדומליים. בין אם הם הגיעו לאתר מתוך חיפוש בגוגל או בפייסבוק, ובין אם מכוח המלצה מפה לאוזן. כתיבת תוכן לנוטריונים היא אמנות שמחברת בין ידע משפטי הבנת קהל היעד ויכולת לנסח מסר שיווקי ברור בעידן הדיגיטלי זהו כלי מרכזי למיצוב המשרד ולהבלטת היתרונות הייחודיים שהוא מציע.