אורך מאמר לקידום אתרים (2025)

סופרים מילים והישגים

אורך מאמר לקידום אתרים

מעודכן ל-2025

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נשאלים כחברה המספקת שירותי תוכן לחברות היא: "כמה מילים צריך לכלול טקסט שיצליח לנצח את האלגוריתם של גוגל?". בעוד שאין (כמובן) תשובה אחת ויחידה, קיימות הנחיות שיכולות לעזור למקסם את התוכן גם עבור מנועי חיפוש וגם עבור הקוראים. 

אם נתחיל רגע מנקודת מבט של SEO (קידום אתרים אורגני) וחוויית המשתמש, כלל האצבע הוא לכתוב לפחות 400 מילים עבור מאמרים ולפחות 200 מילים לתיאורי מוצרים. זאת משום שאורך כזה של טקסט מספק לא איתותים לגוגל אלא גם מאפשר לספק מידע מספק ומעניין לקהל שלכם. 

למה אורך הטקסט חשוב ל-SEO?

אורך הטקסט, במילים פשוטות, מתייחס למספר המילים בטקסט נתון. החשיבות טמונה באופן שבו מנועי חיפוש כמו מפרשים את התוכן. טקסטים ארוכים מספקים יותר הזדמנויות לכלול מילות מפתח, מילים נרדפות וביטויים קשורים בצורה טבעית (כמו ביטויי LSI או ביטויי זנב ארוך). 

בנוסף, מאמרים מעמיקים יכולים למקד מילות מפתח זנב ארוך ולמשוך תנועה אורגנית (לעומת תוכן רזה שלא עונה בצורה מספקת על שאלות הקהל או על הסטנדרטים של גוגל, ומוביל לדירוגים נמוכים). בחברת Yoast SEO, שהינה אחת מהחברות המובילות בעולם לפיתוח רכיבים לקידום אתרים אורגני, מניחים את כללי האצבע הבאים:

  • פוסטים או מאמרים – 350 מילים וצפונה. 
  • כתבות איכות, עמוד שירות מרכזיים – 900 מילים מינימום. 
  • תיאורי מוצרים – 200 מילים והלאה. 
  • תיאורי קטגוריות – אל תרדו מ-50 מילה. 
שימו לב שאתם לא מתפשרים. דפים שלא עומדים במדדים האלו עלולים לפספס את גוגל ולהיות במידה רבה סוג של "גז על ניוטרל". כלומר, אתם מצד אחד משקיעים כסף וזמן ביצירת תוכן, ומצד שני לא מקבלים את התמורה שאתם מצפים לה (עם כל הכבוד, המטרה שלנו זה לקוחות והלקוחות זה גוגל). 

 

טיפים לכתיבת תוכן ארוך ואיכותי

תכנים ארוכים ואיכותיים יכולים כאמור לשלב הרבה מילות מפתח לצד ביטויים משלימים, אבל מצד שני הם סובלים מחסרון של "אחוזי נטישה גבוהים". בואו נודה על האמת, כשאתם נכנסים למאמר באתר אינטרנט ורואים שהוא משתרע להנאתו על פני 2,000 מילים, רק המראה הזה עלול לזרוק אתכם החוצה אל המתחרה. 

אז מה עושים? יש פתרונות. בחברת תוכן בוטיק צברנו ניסיון עצום בכתיבת תכנים ארוכים מאד שהפכו להצלחות מסחררות בגוגל והניבו תמורה גבוהה מאד למפרסמים. למשל:

  • שאלות ותשובות – אחת ה-שיטות. נותנים הקדמה קצרה ומיד רצים לשאלות ותשובות נפוצות. כל שאלה ותשובה יהיו בממוצע באורך של כ-70 מילים, ומספיק 12-13 שאלות בשביל לחצות את ה-1,000 מילים אול-טוגד'ר. מעבר לכך מדובר בדרך כלל במאמרים סופר פופולריים כי הם "מדברים" עם הלקוחות ושואלים את השאלות הנפוצות שכולם מתלבטים לגביהן. 
  • סיפורי הצלחה, סטאדי קייס – רוצים לכתוב מאמר ארוך ואיכותי על תאונות אופנוע לעורך דין העוסק בדיני נזיקין? אין בעיה. לכו לפי המפרט הזה: 100 מילים הקדמה >> 200 מילים הסבר משפטי על חוק הפלת"ד >> שלושה סיפורי מקרה של פיצויים משמעותיים שכ"א באורך של כ-200 מילים >> סיכום והנעה לפעולה ב-50 מילה. הרי לפניכם מאמר מעולה של 1,000 מילים שגם מניעה לפעולה עם סיפורי הפיצויים וגם מאותת לגוגל שמדובר בטקסט איכותי שכדאי לחשוף אותו לגולשים רבים.

בקיצור, או שלא, אפשר לראות איך עם קצת יצירתיות לוקחים גם נושאים יחסית "אפורים" והופכים אותם למאמרים ארוכים ואפקטיביים. הדוגמאות הללו הן כמובן בבחינת סולת מנופה, מעט המחזיק את המרובה (תרתי משמע). במידה שאתם רוצים להעלות באתר שלכם תוכן ארוך ויעיל מבחינת SEO אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ונדע לסייע. 

תיאורי מוצרים, תיאורי פרויקטים

שאלה נפוצה מאד שאנחנו נשאלים לגביה היא מה האורך הרצוי לתיאורי מוצרים או תיאורי פרויקטים. במיוחד, אך לא רק, במקרים שבהם התמונה היא העיקר. לדוגמה, מוצרי אופנה או תיק עבודות של מעצב אתרים. 

בעניין זה אנחנו מיישרים קו עם Yoast וטוענים שכדאי לשמור על 100-200 מילים לפחות. ככל שמדובר במקרה שהתוכן בו "משחק תפקיד", אפשר כמובן להאריך עוד יותר. למשל, בכתיבת תיאור מוצר לאוזניות אלחוטיות, ברור שהמלל והטקסט מעניין את הקונה הפוטנציאלי לא פחות – וסביר להניח שיותר – מהוויז'ואל. במוצרים מסוג זה שהתיאור שלהם חשוב, המלל יכול להיות גם באורך של 400-500 מילים. 

מה קורה במוצרים קצרים? למשל, עגיל יהלום או רהיט? התיאור יכול לשלב נתונים "טכניים" עם טקסט שיווקי וציורי "שמרים" לתמונות בגלריה של עמוד המוצר. לדוגמה: "טבעת אלגנטית המשלבת עיצוב קלאסי ונצחי. היהלום המרכזי, במשקל 1.5 קראט, משובץ בעבודת יד מדויקת על גבי זהב לבן 18 קראט בעיבוד חלק ומבריק. הטבעת כוללת גימור יוקרתי ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר". אמנם מי שיקנה את הטבעת יקבל את ההחלטה לפי המראה שלה, אבל התיאור הזה יכול בהחלט לחזק אותו בכיוון – "עבודת יד מדויקת", "עיצוב קלאסי ונצחי", "גימור יוקרתי" וכו' וכו'.

תיאורי מוצרים כלליים שסופקו על ידי יצרנים הם הזדמנות מפוספסת. תיאורים ייחודיים ומפורטים משפרים את ה-SEO ומראים ללקוחות שאתם משקיעים באופטימיזציה של העמודים שלכם. כדאי להתחיל עם המוצרים החשובים ביותר, המשתלמים ביותר, ולהבטיח שהם צמודים לתיאור ברור, מעניין ומספק. 

שימו לב גם לשלב מילות מפתח ולנצל את גלריית הפרויקטים או קטלוג המוצרים בשביל "לדחוף" את האתר עם SEO מבוסס זנב ארוך. אם ניקח למשל גלריית מטבחים נוכל לתת לפרויקטים כותרות שמדברות גם בשפה של גוגל:מטבח כפרי מעץ מלא. 

  • מטבח כפרי עם אי. 
  • מטבח כפרי מעץ מלא. 
  • מטבח לבן מעץ. 
  • מטבח איטלקי מעץ מלא. 
  • מטבח גדול מעץ מלא. 
  • וכו' וכו'. 
כל כותרת כאן משמשת בשני תפקידים. גם מהווה הקדמה לתיאור של המוצר שצמוד לגלריית התמונות וגם מייצרת ביחד עם חברותיה "בנק" של ביטויי מפתח וכותרות H1 באתר שיכול להיות מנוע מצוין מול גוגל. הרי ברור שהעסק לא יוכל להשקיע בכתיבת עשרות מאמרים שונים בנושאים כל-כך דומים (מטבח כפרי עם אי, מטבח כפרי מעץ מלא וכו'). בזכות הקפדה על כותרות חכמות, הרווח כולו של הנגריה. 

 

לסיכום, 

אורך הטקסט הוא גורם משמעותי ב-SEO אבל הוא אינו הפרמטר היחיד להצלחה. איכות, מבנה ורלוונטיות חשובים לא פחות. אצלנו, בחברת תוכן בוטיק, אנחנו שמים דגש על יצירת טקסטים שמספקים מידע מועיל, כתובים היטב ומובנים לקהל היעד. צוותי התוכן שלנו מבטיחים לכם שלא רק תשפרו את דירוגי החיפוש שלכם, אלא גם תבנו קהל קוראים נאמן. 

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

אפשר עוד?