כותבי תוכן לאתרים
15 שנות ניסיון
כותבי תוכן לאתרים
כ-15 שנות ניסיון
הקמת אתר אינטרנט היא משימה מורכבת הדורשת התקשרות עם מספר בעלי מקצוע. לא אחת, כלומר בדרך כלל, הבחירה באנשים המתאימים היא סיזיפית ושזורה בהתלבטויות רבות. אולם בעוד שברוב המקרים ההחלטה מתמקדת בחברה שתבנה ותעצב את האתר החדש, העיסוק בהתקשרות עם כותבי תוכן ליצירת טקסטים שיווקיים איכותיים נדחק לקרן זווית.
ובכן, מדובר בטעות. עליכם לזכור היטב כי תפקידם של כותבי תוכן לאתרים הוא קריטי להצלחה שלכם ברשת. ככל שכותב התוכן יהיה מעורב בתהליך בניית האתר מלכתחילה ובשלבים המוקדמים ביותר, כך הניהול של הפרויקט בכללותו יהיה בהתאמה.
אז איך בוחרים כותבי תוכן לאתרים ועל מה יש לשים דגש? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. תוכן בוטיק הינה חברה לשירותי כתיבת תוכן המספקת טקסטים איכותיים לאתרי אינטרנט מזה למעלה מ-10 שנים. אז בלי הקדמות מיותרות אנו מגישים לכם מדריך מקוצר לבחירת כותבי תוכן לאתרים.
כותבי תוכן לאתרים עם מעורבות בבניית האתר
כחברת העוסקת בשירותי תוכן, אשר לקחה חלק במאות פרויקטים לאורך השנים, כותבי תוכן לאתרים המגיעים משורותינו מציעים לכם לא רק טקסטים מהודקים אלא גם שירותים רבים נוספים.
החל מסיוע בעל משקל רב בתכנון מפת האתר (על עמודיו השונים) וכלה אפילו במתן ייעוץ לגבי חברת הפיתוח המתאימה לכם. התחלתם לבנות את האתר והגעתם לגיוס כותבי תוכן בנקודת זמן מאוחרת יותר? אל דאגה, כותב תוכן מנוסה ידע להשתלב בקלות במערכת.
כתיבת תוכן על בסיס פגישות פרונטליות
כתיבת תוכן לאתר חייבת להיות על בסיס תהליך מוקפד של פגישות פרונטליות עם אנשי קשר מטעם העסק. בין אם זה מנכ”ל או סמנכ”ל, ובין אם אנשי השיווק של החברה. קיצורי דרך כמו כתיבה על בסיס בריפים במייל או ראיון טלפוני, אינם מספקים את הסחורה.
הניסיון שלנו בתחום לימד אותנו שעלינו להיפגש עם כל לקוח ולקוח. יתרה מזו, בדרך כלל מדובר על תהליך הכולל כמה וכמה פגישות ובמקרים רבים גם פגישות מול אנשים שונים בארגון/בחברה/בעסק.
מתודולוגיה זו של פגישות פרונטליות מאפשרת לנו להציע ללקוחותינו כותבי תוכן לאתרים שבאמת (אבל באמת) יכירו את העסק שלכם על יתרונותיו, בידולו, לקוחותיו, אתגריו ומסריו השיווקיים הנכונים.
זה לא נגמר כאן. כשכותבי תוכן מבצעים את הכתיבה (בין היתר) על בסיס פגישות פרונטליות הם יכולים לדייק את האתר אל מול חברת הפיתוח שמעצבת ובונה אותו.
ב-99.9% מהמקרים שבהם אנו מבצעים כתיבת תוכן לאתר חדש, ההעמקה שלנו בעסק מביאה אותנו לפנות ישירות לחברת הפיתוח ולבקש ממנה התאמות (הורידו את העמוד הזה, הוסיפו את העמוד ההוא, פצלו את התוכן הנ”ל או הטמיעו את הפיצ’ר הזה).
בוחרים לפי ניסיון ותיק עבודות רחב
כאשר אתם בוחנים הצעות מחיר והזמנות עבודה של כותבי תוכן לאתרים, חשוב מאד להעמיק בדוגמאות הכתיבה הנמסרות לכם. ראשית, אל תחששו מהעמקה בתוכן וקריאת תכנים מסוימים בכדי להתחקות אחר רמת הכתיבה. שנית, שימו לב שאתם מקבלים תיק עבודות שהוא:
- עשיר – תיק עבודות עשיר הוא תיק עבודות שכולל מספר רב של תכנים ואין די בדוגמה אחת או שתיים.
- רלבנטי – האם אתם מקבלים דוגמאות כתיבה בענף בו אתם עוסקים ו/או בענפים משיקים לכם (אם אתם עוסקים בייצור מוצרי פלסטיק, לא תפיקו ערך רב מדוגמת כתיבה לבית ספר לאילוף כלבים).
- מגוון – שימו לב האם דוגמאות הכתיבה המוגשות לכם כוללות גם אתרי אינטרנט שלמים וגם מאמרים מקצועיים, גם כתבות שיווקיות וגם פוסטים לרשתות חברתיות, גם תכנים ארוכים ומפורטים וגם טקסטים קצרים וממוקדים. ככל שתיק העבודות מגוון יותר, כך אתם יודעים שלפניכם כותבי תוכן לאתרים שעברו פרויקט אחד או שניים (ולא עומדים “להתגלח עליכם”).
- שירות וזמינות – שימו לב כי כותבי תוכן לאתרים נמדדים לא רק באיכות הטקסטים אלא גם בשירות. חשוב מאד שהכותב השיווקי שלכם ידע לעמוד בזמנים, לספק מענה מהיר לשאלות, ולאפשר לכם לקדם בבטחה את הפרויקט של השקת האתר. אל תשכחו גם את הק”מ הנוסף – האם ניתנת לכם עזרה במציאת נושאים או בתכנים משלימים?
כותב תוכן מיומן ואיכותי יודע גם להרחיב את יריעת השירות ללקוח עם הצעות אופציונליות נוספות. למשל:
- נושאים למאמרים בבלוג.
- עמודי שאלות ותשובות.
- תיאורי מוצרים/פרויקטים/סיפורי הצלחה.
- פוסטים לפייסבוק.
- תיאורים לגוגל עבור התכנים.
- הזנת התכנים וביקורת על הזנתם
- ועוד.
תוכן – איש השיווק החשוב ביותר שלכם
לסיכום, כתיבת תוכן לאתרים היא משימה שיש לקחת במלוא הרצינות. רק כותבי תוכן לאתרים שביצעו פרויקטים רבים בעבר יוכלו לספק לכם את המעטפת המקצועית והטובה ביותר.
בחברת תוכן בוטיק אנו עושים זאת בהצלחה רבה אל מול שורה ארוכה של לקוחות מכל הגדלים ומכל הענפים. החל מעסקים קטנים ובינוניים בתחילת דרכם וכלה בתאגידי ענק וחברות ציבוריות. אלפי מאמרים וטקסטים שיוצאים מהמקלדת שלנו מופצים מדי שנה ברחבי הרשת ומייצגים בכבוד את מזמיניהם.
רגע לפני סיום זכרו את הכלל הבא – כתיבת תוכן לאתר היא למעשה יצירת איש שיווק ווירטואלי. זהו איש השיווק החשוב ביותר של העסק שלכם. התוכן באתר הוא זה שמקבל את פניהם של הגולשים המגיעים אליכם לאורך שעות היממה. גם במקביל לשעות הפעילות וגם כמובן הרבה אחרי שסגרתם את הדלת ונסעתם הביתה. ככל שתקפידו על יצירת תכנים מצוינים, והדבר כרוך בבחירה מדויקת של כותבי תוכן לאתרים, כך ייטב.