כתיבת תוכן לאתר חדש

כותרת משנה לפוסט

כתיבת תוכן לאתר חדש

הפעם עושים את זה נכון

מעבר לאתר אינטרנט חדש הוא מהלך נפוץ ברשת שכמעט כל עסק נדרש לבצע אחת לכמה שנים. בפרויקט מסוג זה, עולה תמיד השאלה, מה עושים עם התוכן הקיים באתר. בעוד שברור שהעיצוב והפיתוח עומדים להשתנות מקצה לקצה, לגבי הטקסטים ישנן לעתים כמה תפיסות נפוצות.

במאמר הקצר הבא נסביר מדוע כתיבת תוכן לאתרים במעבר לאתר חדש מחייבת במקרים רבים יצירת טקסטים חדשים לחלוטין. אמנם התכנים יכולים להתבסס על הטקסטים הקיימים, אך ברוב המקרים לא יהיו כאן קיצורי דרך משמעותיים.

איך אנחנו יודעים? ניסיון. 15 שנות ניסיון. אנו עושים פרויקטים של כתיבת תוכן לאתר חדש עשרות פעמים בשנה ומאות פעמים לאורך שנות פעילותנו.

למה כמעט תמיד התכנים יהיו חדשים? 

ראשית, במרבית הסיטואציות החברה שמשיקה את האתר החדש מבינה שהעולם הדיגיטלי השתנה לבלי היכר בשנים שחלפו מאז הם נכנסו לאינטרנט בפעם הקודמת. מתחרים הקימו לעצמם אתרים, גוגל התפתחה ומייצרת אתגרים טקסטואליים שקשורים למנוע החיפוש, ולרוב גם העסק עצמו גדל וצמח (פיתח שירותים ומוצרים חדשים, צבר ניסיון, גמע קילומטרז’ עם לקוחות חדשים וכו’). 

שנית, אם בעבר עסקים רבים הסתפקו בכותבי תוכן פנימיים (כמו הטלת המשימה על בעל העסק או עובדים מטעמו, ובמקרים שונים אפילו על חברים ובני משפחה שהיו זמינים באותה העת), כעת ברור לכל שלאור הסטנדרטים שהוצבו על ידי המתחרים בתחום, אין מנוס מהשקעת משאבים ביצירת תוכן שיווקי מעולה.

כתיבת תוכן לאתר חדש בהתאם למפת האתר החדשה

הניסיון מלמד שלעולם לא תהיה סיטואציה שבה האתר החדש יהיה זהה מבחינת היררכיית העמודים שבו לאתר הנוכחי. אפילו באזורים “שגרתיים לכאורה” – כמו עמוד האודות – סביר להניח שיחולו שינויים. בין אם בפריסת עמוד אודות קצר וחלוקתו לתתי-עמודים (החזון שלנו, הצוות שלנו, פרופיל החברה וכו’), ובין אם לאור ההבנה שעמוד האודות הקודם הוא ארוך מדי, מסורבל מדי ומיושן מדי. כך הדברים נאמרים ביתר שאת לגבי כל פריסת האתר מבחינת מפת האתר החדשה.

השלב ההתחלתי לגבי כתיבת תוכן במעבר לאתר חדש הוא אפיון האתר העדכני. מהם עמודי התוכן שעומדים להופיע בו, מהו אורכם, איך הם יעוצבו, האם יש עמודים חדשים, האם עמודים מסוימים אמורים לעבור מהאתר הישן לחדש, האם יש עמודים שיתאחדו זה עם זה והאם עמודים יוסרו ויוחלפו.

בשלב הבא רצוי להבין כי כתיבת תוכן בפרויקט החדש צריכה להיות בשפה אחידה. סטנדרטיזציה בתוכן השומרת על מבנה ושפה אחידים. חשוב מאד שאתר אינטרנט לא ידבר בכמה לשונות, ושתתקיים קורלציה ברורה בטקסטים בין עמוד לעמוד.

במילים פשוטות, גם אם יש לעסק תכנים באתר הנוכחי, סביר להניח שעליו להבין שאין כאן מקום לעריכה בלבד. התכנים הקיימים בהחלט עשויים לשמש בסיס מסוים, אך במידה שהחברה שמזמינה את האתר החדש רוצה לשאוף לסטנדרטים גבוהים, לרוב לא יהיה מנוס מכתיבת תכנים מלאה ומקיפה. כן, כולל תכנים שלכאורה יכולים לעבור As-Is. 

קופירייטר שמבין את העיצוב של האתר

היות שאתר האינטרנט החדש עובר מתיחת פנים עיצובית, כך גם עמודי התוכן מכילים כמויות שונות של מילים וחלוקות חדשות של האזורים בטקסט. למשל, ייתכן בהחלט שבעוד שבאתר הנוכחי כל עמודי השירותים היו מנוסחים כמעין “מאמר” עם כותרת ומלל, באתר החדש תוטמע גישה אחרת של מלל קצר, כמה נקודות מרכזיות, אזור של שאלות ותשובות ואז שלושה דוגמאות למקרי בוחן.

קופירייטרים מקצועיים מבצעים את העבודה תוך יצירת קשר הן עם העסק עצמו, והן עם החברה אשר מעצבת ומפתחת את האתר. המהדרין אף סופרים את המילים בכל אזור בעמודי התוכן, והמקפידים ביותר מחמירים דואגים לנראות נכונה של התוכן יוצג במסכים שונים. בעיקר טלפונים סלולריים ומתוך גישה של Mobile First.

כתיבת תוכן לאתר חדש מתחילה עוד לפני האות הראשונה

בעת מעבר לאתר אינטרנט חדש, רצוי להיעזר בשירותי כתיבת תוכן עוד בשלבים הראשונים. קופירייטר מקצועי אשר ביצע עבודות מסוג זה לעשרות אתרים קודמים, יידע להפנות זרקור לסוגיות חשובות בהיררכיית התוכן באתר החדש. לעתים, סוגיות אשר העסק ו/או החברה המפתחת לא חשבו עליהם. ניסיונו של כותב התוכן מעניק לפרויקט טביעת יד מקצועית נוספת, אשר יתרונותיה לא יסולאו בפז.

כאשר כותב התוכן לוקח חלק באפיון האתר, הוא מתחיל כבר עכשיו את תהליך איסוף המידע. האופן שבו העסק מפלח את אזורי התוכן באתר מעיד גם על המסרים השיווקיים המרכזיים שאותו קופירייטר ישזור בתכנים כשתי וערב.

כמו כן, רצוי מאד ששירות של כתיבת תוכן לאתר יכלול גם פגישות פרונטליות מול העסק במשרדיו. גם בימים בהם ניתן לכאורה לעשות את הכל במייל או בטלפון, וגם אם אפשר כביכול לקבל בריפים מסודרים ומפורטים, כתיבת תוכן היא בסופו של היום טכניקה שיווקית. בשיווק, זאת כולם יודעים, הכל אנשים. הפגישות הבלתי-אמצעיות בין הקופירייטר לעסק מאפשרות לזקק תכנים מבודלים, ייחודיים, איכותיים ומניעים לפעולה. פגישות פרונטליות הן לא עניין שכדאי להתפשר עליו בכתיבת תוכן, והתוצאה הסופית תדבר בעד עצמה.

רוצים לדעת עוד? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע.

אפשר עוד?