כותב תוכן לאתר

כותרת משנה לפוסט

כותב תוכן לאתר

שמבין אתכם ואת הלקוחות שלכם

אחד השלבים החשובים ביותר בהקמת אתר אינטרנט, כמו גם בתפעולו ברמה השוטפת, הוא התקשרות עם כותב תוכן לאתר. מציאת איש מקצוע איכותי, בתוך שוק תחרותי וצפוף, שיאפשר להזין את האתר בתכנים איכותיים, מקצועיים, אלגנטיים, אינטליגנטים ומניעים לפעולה.

כמו שאנחנו תמיד חוזרים ואומרים, התוכן הוא איש השיווק החשוב ביותר שלכם במרחב הווירטואלי. הוא עובד עבורכם מסביב לשעון, לא יוצא לחופשות ואיננו חולה לעולם. התוכן הוא איש שיווק ווירטואלי ומסור שמקבל את פני הלקוחות שלכם גם בשעות הפעילות וגם באמצע הלילה (הרבה אחרי שיצאתם מהמשרד ודרכתם את האזעקה).

מחפשים כותב תוכן לאתר? תוכן בוטיק מעמידה לרשותכם 15 שנות ניסיון מול יותר מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים. אנחנו עובדים עם כולם. החל מעסקים קטנים שעושים את צעדיהם הראשונים בשוק ועד לחברות ענק. יש כותב תוכן לאתר עבור כולם. 

למה זה חשוב? פשוט. אפילו אם יש לכם אתר אינטרנט מושקע ומעוצב ואפילו אם השקעתם משאבים אדירים בשיווק בגוגל וברשתות חברתיות, רק כתיבת תוכן איכותית תוביל את הגולשים לצעד הנוסף שבו אתם מעוניינים. בין אם מדובר על יצירת קשר (Lead), בין אם על מכירה און-ליין, ובין אם כל יעד אחר אשר הוגדר מראש כ”המרה”.

בבחירת כותב תוכן מומלץ שלא להתפשר על האותיות הקטנות. יש לבחון לעומק את רמת הכתיבה, כמו גם את הזיקה לתחום המדובר. אז כיצד תדעו לבחור כותב תוכן לאתר ואיך תמנעו מטעויות ושגיאות (כתיב)? הנה כמה טיפים.

התרשמו מתיק העבודות

השלב הראשון בבחירת כותב תוכן לאתר הוא כמובן עיון בתיק העבודות. אך מה מעניין אתכם בתיק העבודות של הכותב? ובכן, מספר דברים:

תכנים רלבנטיים בתחום שלכם – אם בחרתם תוכן לאתר שכבר התנסה בכתיבה שיווקית בעולמות המבוקשים, התוצאה הסופית תהיה בהתאם. אל תתנו שיתגלחו עליכם ובקשו לראות דוגמאות כתיבה קונקרטיות. מקימים אתר לעמותה המפעילה מוסדות לימוד לנוער? בקשו לראות תכנים בנושאי חינוך בכלל והנוער בפרט. רוצים לייצר תוכן איכותי למפעל פלסטיק? שאלו את כותב התוכן לגבי טקסטים שנכתבו למפעלים וחברות תעשייה מסורתיות. בקיצור, העיקרון ברור.

תכנים מגוונים – האם תיק העבודות שמוצג לכם הוא מגוון מבחינת סוגי התכנים? האם יש בו גם אתרי אינטרנט שלמים וגם כתבות יח”צ? גם מאמרים שיווקיים קצרים וגם תכנים מקצועיים וארוכים? האם הוא כולל תיאורי מוצרים לצד עמודי שירותים? האם יש בו גם פוסטים לפייסבוק וגם עמודי שאלות ותשובות? במילים אחרות, תרתי משמע, אתם צריכים לבחור כותב תוכן לאתר שיודע לייצר תכנים מסוגים שונים, ושיכול גם להוכיח את זה עם תיק עבודות מגוון.

אופן הגשת תיק העבודות – זוהי סוגיה חמקמקה אך חשובה. בבחירת כותב תוכן לאתר כדאי לבדוק איך מוגש לכם תיק העבודות. רגע, מה? אוקיי, נסביר. אתם מחפשים לראות תיק עבודות שהתכנים המוצגים בו ערוכים למשעי ומדויקים מאד מבחינת נראות. תיק עבודות שקל להתמצא בו ושניתן בפשטות לבחון את רמת הכתיבה והסגנון.

רמת הכתיבה וחשוב לא פחות, רמת העריכה – אין ספק שרמת הכתיבה והעריכה חשובות מאד בבחירת כותב תוכן לאתר. בחרו באופן אקראי תכנים מסוימים בתיק העבודות והשקיעו מאמץ נוסף בקריאתם. האם הם קולחים? האם ערוכים היטב מבחינה לשונית? האם הם נקיים מכל טעויות של הקלדה או התקנה? האם הם מעבירים את המסר “כמו שצריך”? אל תתפשרו בנושא זה. אין דבר מתסכל יותר מקבלת תכנים ברמה נמוכה אשר יגרמו לכם בשלב ראשון לשבת שעות ולבצע עריכה בעצמכם, כמו גם לנהל פינג-פונג מתיש עם הכותב (שיוביל בסופו של דבר לפיצוץ בלתי נמנע).

מהירות הגשת תיק העבודות – בדומה לאופן הגשת תיק העבודות, שימו לב גם למהירות שבה אתם מקבלים את דוגמאות הכתיבה. כותבי תוכן לאתרים שעובדים בתחום שנים מחזיקים “בשלוף” את תיק העבודות ויכולים לשלוח לכם במהירות תכנים להתרשמות. ככל שכותב התוכן מעביר לכם את תיק העבודות בזמנים קצרים, כך הדבר מעיד על רצינותו, ניסיונו ויכולתו לענות על דרישותיכם.

הסגנון – כתיבת תוכן היא לא מדע מדויק. היות שהתוכן צריך בסופו של דבר לדברר את העסק שלכם מול הגולשים, ולשמש אתכם כ”איש שיווק אינטרנטי” ברמת 24/7, חשוב מאד שתתחברו לסגנון הכתיבה של הכותב. עם זאת, שימו לב שכותבי תוכן טובים יודעים לכתוב במספר סגנונות, כך שככל שמצאתם שתוכן אחד איננו הולם את הסגנון המצופה, בקשו מהכותב תכנים נוספים להתרשמות.

כותב תוכן לאתר צריך להיפגש אתכם

כותבי תוכן רבים, כמו גם בעלי עסקים, מקלים לעתים ראש בחשיבותה של הפגישה הפרונטלית. בפרט בעולם אינטרנטי שבו ניתן לכאורה לתקשר בקלות באי-מייל, טלפון או הודעות ווטסאפ (כולל אימוג’ים ו-GIF למיניהם).

בחברת תוכן בוטיק, לאור הניסיון שצברנו במשך למעלה מ-10 שנים בכתיבת תוכן לאתרים, אנו מאמינים שאין תחליף לפגישות פרונטליות. זו גם הסיבה שבגינה הנהגנו בחברה מדיניות בלתי מתפשרת של פגישה עם כל לקוח. בין אם הוא ממוקם בסמוך אלינו במרכז הארץ, ובין אם נצטרך לנסוע עליו עד קריית שמונה או אילת (מבוסס כמובן על סיפורים אמיתיים).

כתיבת תוכן לאתר היא בסופו של היום הליך שיווקי, ובשיווק – הכל אנשים. יתרה מזאת, בחברת תוכן בוטיק אנו מבססים את הכתיבה כולה על פגישות פרונטליות, לצד כמובן מחקר ומידענות באינטרנט הנעשים במשרדינו בפתח תקווה. שילוב מנצח זה, בין מחקר אינטרנטי מקצועי מכאן, לפגישות איכות עם הלקוח מכאן, מייצר את התכנים האיכותיים שלנו כבר יותר מעשור.

זמינות ונכונות לסייע

כאשר אתם בוחרים כותב תוכן לאתר אתם בוחרים למעשה איש מקצוע שאמור לעמוד לצדכם. בין אם רק לטובת שלבי הקמת האתר, ובין אם גם לאחר מכן בדרישות נוספות (מאמרי בלוג, הוספת תכנים, כתיבת כתבות, כתיבת מאמרים לקידום אתרים ועוד).

שימו לב לזמינותו של כותב התוכן במענה שהוא מעניק לכם הן בטלפון והן במייל. בדקו היטב את התחייבויותיו לגבי עמידה בלוחות זמנים ודרשו לדעת מועדים מדויקים. כמו כן, מומלץ לבחור כותב תוכן לאתר שצבר כבר קילומטראז’ בתחום, וזאת לא רק משום שאין חכם כבעל הניסיון. כאשר אתם מתקשרים עם כותב תוכן מקצועי, שביצע עבודות רבות בעבר, אתם נהנים גם ממומחה נוסף שמלווה אתכם. מומחה שיכול להאיר את עיניכם לגבי תכנים שחסרים באתר, תכנים מיותרים שאין טעם להרחיב עליהם, עמודים רבי מלל שאפשר (וצריך) לפצלם לנוחיות הגולש, עצות שיווקיות בנוגע לבניית מפת האתר ועוד.

אפשר עוד?