הזנת תכנים
מהירות ותשומת לב לפרטים
הזנת תכנים
קצב ותשומת לב לפרטים
הזנת תכנים היא משימה שדורשת מקצועיות, יעילות, אחריות ומעל הכל תשומת לב לפרטים. בחברת תוכן בוטיק אנחנו מתמחים בשירות זה ומציעים אותו הן ללקוחות קטנים והן ללקוחות הגדולים ביותר במשק, הן במסגרת "חד-פעמית" (למשל במעבר בין אתר קיים לאתר משודרג) והן באופן שוטף ולפי הצורך (מה שנקרא גם "ניהול אתרי אינטרנט"). הנה כמה מלקוחותינו בתחום זה:
היתרונות הגדולים שלנו בפרויקטים של הזנת תכנים נובעים בראש ובראשונה מהניסיון העשיר שצברנו ומקילומטרז' שמשתרע על פני אלפי עמודי תוכן. כשמדובר על פרויקטים גדולים (החל מ-100 עמודים וצפונה) ו/או שוטפים (היקף של 10 שעות ומעלה בחודש), תוכן בוטיק מעמידה לרשותכם מזיני תוכן ייעודיים.
למשל, אם אנחנו צריכים להזין תוכן לפרויקט של כ-1,200 עמודים, אשר חלקם פשוטים יחסית אך חלקם מורכבים ודורשים מעט יותר זמן (כמו טפסים מרובי פרמטרים, תוכן רגולטורי בחברת ביטוח עם קבצי דו"חות, עמודי מוצרים באתרי סחר עם שדות ותמונות וכדומה), אנחנו מצוותים לפרויקט מספר רב של מזיני תוכן. כל מזיני התוכן עובדים בצמוד לאחראי פרויקט, מכירים את כל התבניות באתר ומספקים עבודה מהירה, איכותית ומוקפדת. בזכות צוותי התוכן המובחרים של תוכן בוטיק, הפרויקט מתנהל בקצב מסחרר, באופן איכותי וכמכונה משומנת היטב.
עובדים מהבית או ממשרדי הלקוח?
הזנת תכנים יכולה להיעשות באופן היברידי לחלוטין או ממשרדי הלקוח. בחברת תוכן בוטיק אנחנו עובדים גם כך וגם כך ולעתים קרובות משלבים. היתרונות של עבודה ממשרדי הלקוח טמונים כמובן בפידבק המיידי שאפשר לקבל מאנשי הארגון ובאפקטיביות ההדרכות על האתר והמערכות. עבודה היברידית, לעומת זאת, מגלמת בחובה יתרונות משמעותיים לא פחות. מתוך ניסיון של הזנת עשרות אלפי תכנים אנחנו יכולים להעיד שעבודה מהבית מאפשרת מקסימום תפוקה (בלי בזבוזי זמן) ויכולת עבודה בשעות גמישות ומסביב לשעון.
אבל איך עושים את זה נכון? היות שהזנת תכנים היא נושא מורכב שמאפיין פרויקטים מסוגים שונים, החלטנו לרכז בפניכם את שלבי ההליך המרכזיים בכל פרויקט של הזנת תכנים לאתר חדש. לצורך העניין נתייחס כאן למעבר בין מאתר קיים ובפרויקט גדול (אלפי עמודי תוכן). הדברים נכונים בשינויים המתבקשים לפרויקטים קטנים יותר ו/או לפרויקטים של הזנת תכנים ברמה שוטפת לתחזוקת אתר.
הזנת תכנים והיכרות עם התבניות והצוות
השלב הראשון של הזנת תכנים הוא היכרות עם הצוות והתבניות השונות באתר. ברוב המקרים כשאנחנו מדברים על אתר חדש גדול (למשל – הזנת תוכן לחברת ביטוח), יש לנו כמה סוגים של תבניות. לדוגמה:
- עמודי לובי ראשיים (כולל עמוד הבית).
- עמודים רגולטוריים (דוחות, קופות, נתונים).
- טפסים (דיגיטליים ו/או להורדה).
- סקירות רלבנטיות (למשל, סקירות פיננסיות בבית השקעות).
- עמודי מוצרים ושירותים.
- צוות והנהלה.
- קשרי לקוחות.
- עמודים שיווקיים.
- הודעות לעיתונות / פרסומים רלבנטיים.
הזנת תכנים באתרי אינטרנט בעלי תוכן רב מתבססת בד"כ על 10-15 תבניות שונות. כך גם, לעתים קרובות, כשמדובר על אתר חדש אזי לא כל התבניות מוכנות מ-"Day One" וצריך לעבוד בדירוג. ככל שהפיתוח "משחררים" תבנית חדשה, הצוות מתכנס ללמוד אותה.
התחלת ההזנה
לאחר ההיכרות עם התבניות המוכנות/הקיימות, צוות מזיני התוכן מתחיל לעבוד על ההזנה בפועל. אחראי הפרויקט מטעם "תוכן בוטיק" מחלק את העבודה בין מזיני התוכן ומפקח על עבודתם. הגישה שלנו היא שברוב המקרים אותו אחראי מזין בעצמו תכנים רבים. הסיבה לכך היא שרק הזנת תכנים בפועל מאפשרת לו לעמוד על אתגרים, לאתר כשלים, למצוא פתרונות, להעביר הדרכות ולהכיר את המערכת על בוריה.
בסוף כל יום נשלח דיווח מלא מכל מזיני התוכן על העמודים שבוצעו. הביצועים וההתקדמות מדווחים בהתאם לאנשי החברה המזמינה. על פי רוב הדבר נעשה הן באמצעות תכתובות מייל פנימיות והן על בסיס גיליונות אלקטרוניים משותפים (אקסל, גוגל שיטס וכדומה).
כאשר מדובר על אתר אינטרנט קיים שעובר לגרסה חדשה, התיעוד דורש דיוק רב גם בין כתובות ה-URL הקודמות לחדשות (ככל שיש שינוי). ברוב המקרים, הזנת התכנים הראשונה היא רק שלב מקדים. כמעט כל עמוד יעבור 2-3 עיניים נוספות בהמשך כפי שנסביר מיד.
הערות/הארות ובדיקות QA תוך כדי
הזנת תכנים חושפת לא מעט "בעיות" ו"אתגרים" במערכת ניהול התוכן של האתר. תפקידם של מזיני התוכן הוא גם להציף את הדברים בפני הגורמים הרלבנטיים אך גם – חשוב לא פחות – לדעת לספק פתרונות. למשל, לא כל קושי בהזנה של טבלה מחייב עצירה של פרויקט והמתנה לפתיחת קריאה ממחלקת התכנות.
הנקודה הזו היא חשובה והיא ממש (אבל ממש) לא עניין של מה בכך. במעבר בין אתר קיים לאתר חדש יש תמיד פערים בין התבניות. העיצוב משתנה, השדות משתנים, הפריסה משתנה וכו'. בחברת תוכן בוטיק יש לנו ניסיון רב בביצוע התאמות גם כשמדובר על עמודי תוכן "פשוטים" וגם בעמודים מורכבים ומאתגרים יותר.
חשוב לציין שהכל נעשה בשיתוף פעולה מול נציגי הלקוח ובמיוחד כאשר מדובר על תוכן "רגיש" כמו עמודי דוחות רגולטוריים, מסמכי שקיפות תאגידית וכדומה. מזיני התוכן שלנו ידעו להסב את תשומת ליבם של הגורמים שעובדים מולו מטעם הלקוח לכל ניואנס רלבנטי. הדברים נכונים גם ברמה "הטכנית" כאשר הזנת תכנים משולבת לעתים קרובות עם בדיקות QA שנעשות מעצם העבודה:
- רזולוציות של תמונות ואייקונים.
- יישור טקסט ואלמנטים גרפיים.
- קישורים תקולים.
- חוסר פרופורציה גרפי.
- טבלאות משובשות.
- תקלות בהורדת/בהעלאת קבצים.
- זמני טעינה ארוכים מהרגיל.
- אי התאמה למובייל.
- וכדומה.
תוכן בוטיק אמנם לא מבצעת QA לאתר אבל מזיני התוכן שלנו יודעים לזהות כל פיפס וכל שטיק. לפעמים אפילו יותר ממומחים לחוויית משתמש ובדיקות תוכנה.
הזנת תכנים – סיבוב שני, שלישי ורביעי
הזנת תכנים נעשית תמיד בכמה וכמה סבבים. הדוגמה הקלאסית לכך שצריך לייצר קישורים פנימיים. אם ניקח למשל אתר אינטרנט לסחר במוצרי חשמל, ייתכן שיוחלט שאחרי שיצרנו 100 עמודי מוצרים של מזגנים בטכנולוגיית אינוורטר, עלינו לחזור ולהוסיף קישור בתחילת כל מוצר למאמר בנושא "אינוורטר לעומת טכנולוגיית און/אוף".
קישורים פנימיים וחיצוניים הם לא הסיבה היחידה כמובן. הסבבים השניים והשלישיים על התוכן נדרשים גם לטובת איתור פספוסים, תיקון תקלות, שינויים מתבקשים ואפילו משימות "טכניות" כמו הוספת קו תחתי מתחת לכל כותרת משנית. מזיני התוכן שלנו יבצעו את המשימה במהירות וביעילות.
תמיד בודקים שזה נראה מושלם
תוכן בוטיק דוגלת בסטנדרטים בלתי מתפשרים של תשומת לב לפרטים. כמו שהתוכן בטקסט שאתם קוראים עכשיו הוזן באופן מושלם, כך יהיה גם באתר שלכם. הכל חשוב לנו ושום דבר לא עובר "מתחת לרדאר":
- אחידות בכותרות ובפונטים.
- אחידות בהטמעת קישורים.
- רווחים מדויקים בין תכני מלל לאלמנטים גרפיים.
- טבלאות בנויות לתלפיות.
- רשימות/מספור כמו יצירת אמנות.
- טיפול בשגיאות כתיב כשאנחנו נתקלים בהן.
- וכדומה.
במילים אחרות, הזנת תכנים עבורנו היא הדבר הכי רחוק מעבודה של קופי-פסט. תוכן בוטיק לוקחת כל עמוד ברצינות וחותרת לייצר עבורכם אתר אינטרנט מושלם. לעתים קרובות אנחנו בודקים גם את הנראות של התוכן במסכים בגדלים שונים ואפילו מוודאים מעבר חלק בין הדסקטופ למובייל.
סרטוני הדרכה על הזנת תכנים באתר שלכם
אחד היתרונות הגדולים שלנו בחברת "תוכן בוטיק" הוא שאנחנו מכינים ללקוחות שלנו סרטוני הדרכה על הזנת התכנים באתר שלהם. כל תבנית רלבנטית מקבלת סרטון הדרכה משלה שהוא תמיד קצר ומהוקצע. סרטוני ההדרכה שלנו יהפכו לאחד מהכלים הכי חשובים שלכם בעתיד כשתרצו להכשיר אחראים מטעמכם לניהול האתר השיווקי של החברה.
כמובן שהם גם משמשים אותנו, במידת הצורך, כאשר החברה מזמינה אותנו להמשיך איתה את הניהול השוטף של התוכן באתר לאחר הזנתו.