כתיבת תוכן למפעלים
תעשייה שעובדת באינטרנט
כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט
בעלייה לאוויר ובשוטף
הקמת אתר אינטרנט הפכה בשנים האחרונות לחובה. אם לפני עשר שנים עסקים היו בטוחים שמדובר במשהו שהוא בגדר “אופציה” או “חיזוק”, כיום לכולם ברור שבלי אתר אינטרנט, אתם פשוט מפסידים לקוחות. כמובן שהדברים נכונים ביתר שאת לאתרים המייצגים עסקים חדשים, ולא רק לחברות אשר פועלות בתחום כבר שנים. המתחרים, אשר השכילו להקים אתר אינטרנט והשקיעו משאבים ניכרים בתוכן ועיצוב, נוגסים בקהלי היעד ברמה של 24/7 ומושכים אליהם עוד ועוד לקוחות חדשים.
במקביל להבנה כי נוכחות ווירטואלית היא הכרח, עולה בהתאמה ההכרה בכך שהמשימה של כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט היא פרויקט שיש להניח בידי מומחים. קרי, כותבי תוכן בעלי ניסיון היודעים לייצר תכנים שמשלבים מקצועיות עם הנעה לפעולה, אלגנטיות במסרים קצרים, ערך לגולשים ובידול מול המתחרים.
כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט היא הדרך שלכם לתקשר עם הלקוחות שלכם בכל רגע נתון מסביב לשעון. בחברת תוכן בוטיק, העוסקת בתחום כבר למעלה מ-15 שנים, אנחנו אוהבים להגדיר את התוכן באתר בתור איש השיווק החשוב ביותר של החברה.
התוכן ממשיך לעבוד עבורכם גם כשהדלת של המשרד ננעלה והאזעקה נדרכה, ואפילו באמצע הלילה ובסופי שבוע. כתיבה שיווקית מצוינת תציג בפני לקוחות פוטנציאליים את השירותים שלכם, תפרט אודות המוצרים השונים, תענה על שאלות נפוצות ותייצר חשיפה שמגבירה באופן עקבי את המודעות למותג.
ההצלחה שלנו בתחום מבוססת על כך שאנחנו מאמינים כי כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט חשוב לעשות באופן מקצועי ומהודק. מתוך התפיסה הזו, אנו מקפידים בחברת תוכן כתיבה תוכן לאתר שמבוססת על תהליך הכולל בתוכו שלושה נדבכים:
- פגישות פרונטליות במשרדי החברה.
- מחקר מילות מפתח מעמיק עם כלים אנליטיים מתקדמים (לטובת קידום בגוגל).
- מידענות איכותית באתרים שונים בארץ ובחו”ל.
- התאמה מוחלטת בין התוכן לעיצוב האתר (במובייל ובדסקטופ כאחד).
המתודולוגיה הזו מאפשרת לנו להפיק ללקוחותינו תכנים איכותיים, מקצועיים, קצרים, מדויקים ומניעים לפעולה. כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט שמדברת בשפה של העסק וחשוב מכך – בשפה הנכונה ללקוח.
אוקיי, אבל מה זה אומר? הנה דוגמאות. כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט המייצג עסק בתחום התיירות? נשלב מילים המייצרות חוויה ורגש אצל הגולשים המחפשים מידע על חופשה. כתיבה שיווקית לאתר של עורך דין? נענה על השאלות שמטרידות את הלקוח המיוצג ונספק תוכן משפטי-מקצועי-שיווקי עם פתרונות אמיתיים. כתיבת תוכן איכותי למפעל בפלחי B2B בתחום הפלסטיק? אתם יכולים להיות בטוחים שהטקסטים ידברו בשפה המקצועית הנכונה. מא’ ועד ת’, ללא עיגולי פינות וללא קיצורי דרך.
חברות תוכן המציעות כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט לפי תהליך מסודר של אפיון, מחקר ופגישות פרונטליות, מספקות ללקוח הרבה יותר מתוכן. תהליך הכתיבה מפרה את העסק, מקדם את ההבנה לגבי האתר, מהווה סיעור מוחות תוסס לגבי תכנים ושירותים נוספים, ולעתים קרובות משפיע על מוצרים שיווקיים של החברה (כדוגמת פולדרים, מצגות עסקיות וכדומה). במילים אחרות (תרתי משמע), המסרים מתחדדים כשהמקלדת מנגנת.
כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט – איך בוחרים כותב מתאים?
כשם שההבנה לגבי המשמעות של התוכן באתר עולה בקרב בעלי עסקים, כך צומחות במרחב הווירטואלי יותר ויותר חברות המציעות שירותי תוכן. אז כיצד תדעו לבחור את הקופירייטר הנכון? ובכן, הנה כמה כללי אצבע.
תיק עבודות
הצעד הראשון לבירור ההתאמה מול כותבי התוכן הוא בבקשה להצגת תיק עבודות. חשוב מאד לבקש לא רק תיק עבודות אלא לכוון לעבודות ופרויקטים שבוצעו בתחום המדובר.
ברור אפוא שאם אתם מחפשים כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט בתחום הביטוח, דוגמאות בנושא עיצוב או חינוך לא מעידות כלל על יכולתו של הכותב לבצע את המשימה. מנגד, כאשר אתם מקבלים לעיון פרויקטים שבוצעו בתחום העיסוק שלכם, נראה שאתם בדרך הנכונה. שימו לב לשני הפרמטרים הבאים:
- קיצור משמעותי בלוחות הזמנים – חברת התוכן כבר ביצעה משימות בתחום העיסוק שלכם בעבר וההכנה לקראת הכתיבה (מחקר ו”כניסה לנושא”) תהיה מהירה ואפקטיבית.
- הוכחה לכך שחברת התוכן עובדת עם מגוון רחב של לקוחות – הצגה מהירה של תכנים מסוגים שונים מעידה על ניסיון ועבודה עם לקוחות מגוונים. כלומר, מדובר בחברת תוכן שיודעת להתמודד עם אתגרים מגוונים. בחברת תוכן בוטיק, למשל, אנו מתגאים בכך שכתבנו כמעט בכל תחום. משפט, ביטוח, נדל”ן, עיצוב, מפעלים, חינוך, תיירות, ילדים, מבוגרים, בריאות, רפואה, טכנולוגיה, ריהוט, עמותות והרשימה נמשכת, נמשכת ונמשכת.
היבט חשוב נוסף שיש לשים עליו דגש בתיק העבודות הוא הגיוון. האם התכנים שאתם מקבלים לעיון כוללים לדוגמה רק מאמרים או שמא מוצגים לפניכם גם אתרי אינטרנט שלמים, כתבות איכות, כתבות יח”צ, פולדרים, תיאורי מוצרים, תיאורי לקוחות, תיאורי פרויקטים, עמודים שיווקיים, עמודים אינפורמטיביים וכו’.
מהירות תגובה ושירות
שימו לב עד כמה מהר קיבלתם תגובה לפנייתכם. למשל, אם השארתם פנייה באתר האינטרנט של חברת התוכן (בשעות העבודה, כמובן), וקיבלתם תשובה מהירה המתייחסת ישירות לפנייתכם, מדובר בסימן חיובי ביותר המעיד על תודעת שירות גבוהה.
חשוב לא פחות לשים לב גם לזמני התגובה בהמשך. לדוגמה, תוך כמה זמן אתם מקבלים תיק עבודות (האם חברת התוכן צריכה פתאום “לאסוף” את התכנים או שהיא מגיעה מוכנה) והאם אתם צריכים להמתין שעות ארוכות או ימים להצעת מחיר (כנראה מתלבטים לגביכם).
בחברת תוכן בוטיק אנו מאמינים שזמנים הם קודש. הקפדה על לוחות זמנים חשובה לנו לא פחות מאיכות התוכן. אנו מאמינים שגם התוכן הטוב ביותר ברשת, המהודק והאינטליגנטי ביותר, עלול להתקבל בעין עקומה אם יוגש באיחור. מהירות התגובה שלנו ללקוח היא חלק בלתי נפרד מהשירות.
כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט ואישורים עד לשביעות רצון
כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט היא מומחיות נרכשת אך גם אמנות הנגזרת מסגנון. בפרט כאשר העבודה מתנהלת אל מול חברות גדולות והתכנים נבחנים על ידי כמה וכמה גורמים בארגון. אי לכך, חשוב מאד לוודא כי חברת התוכן מאפשרת לבצע שינויים בתכנים עד לשביעות רצונכם המלאה.
עבודה עם מותגים בסדרי גודל שונים
בדומה לכל ספק, גם חברות תוכן נמדדות בסופו של היום במניפת הלקוחות שקיבלו מהן שירות בעבר. כאשר אתם מעיינים ברשימת הלקוחות של החברה, עמדו על כמה היבטים, למשל:
- האם רשימת הלקוחות היא ארוכה?
- האם היא מגוונת?
- האם היא כוללת מותגים גדולים לצד עסקים קטנים?
מומלץ לבקש גם לשוחח עם לקוחות קיימים ולהתרשם מהם אודות רמת הכתיבה, איכות התוכן, זמינות השירות וההשקעה בלקוח מרגע ההתקשרות ועד לסיום העבודה.
הכל אנשים
כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט היא סוג של “משרת אמון במיקור חוץ”. כותב התוכן נכנס אל העסק, מכיר אותו מבפנים, חוקר אתכם על יתרונות (וחסרונות), ומנסח בעבורכם תכנים מלוטשים למשעי. כאשר מדובר על אתרי אינטרנט גדולים, המורכבים מעשרות ומאות עמודים, כתיבה שיווקית הוא גם פרויקט מתמשך.
בשיווק, כמו בכל דבר בחיים, הכל אנשים. הדינמיקה עם כותבי התוכן של החברה חשובה, וכן עם גורמי ההנהלה ואנשי השירות העומדים עמכם בקשר. חשוב מאד שתקבלו יחס אישי, הבנה, פתיחות ויכולת הקשבה.