כתיבת תוכן למוצרים

קופירייטינג שמוכר

כתיבת תוכן למוצרים

מילים מייצרות מכירות

לא צריך להכביר במילים לגבי החשיבות של כתיבת תוכן בהקמת אתר אינטרנט שפונה ללקוחות קצה ומציע מוצרים למכירה און-ליין. כתיבת תוכן למוצרים שנעשית ברמה גבוהה ובסטנדרטים בלתי-מתפשרים, משפיעה באופן דרמטי על הביצועים ברשת (ומחוצה לה). 

בחברת תוכן בוטיק שמספקת כתיבת תוכן למוצרים מזה למעלה מ-15 שנה ואשר עבדה גם עם חנויות ווירטואליות וגם עם קטלוגים מודפסים, אנחנו מודעים לזה היטב. אי לכך ובהתאם לזאת, הכתיבה שלנו נעשית (כמעט תמיד) בצמוד ללקוח. כולל פגישות פיזיות להתרשמות מהמוצרים באופן בלתי אמצעי. 

במקביל אנחנו יודעים לבצע גם עבודה על בסיס נתונים ומפרטים שנשלחים אלינו או בשיתוף קבצים. לפני שניתן כמה טיפים מעולים שצברנו מניסיון בכתיבת תיאורים לאלפי מוצרים, הנה כמה מהלקוחות שעבדו/שעובדים איתנו:

הניסיון העשיר שצברנו בתוכן בוטיק לימד אותנו דבר אחד מרכזי – כשאתם מקימים חנות מסחר באינטרנט או מדפיסים קטלוג לעסק מכירה "פיסי", תיאורי המוצרים שלכם משחקים תפקיד מפתח. עשיתם את זה טוב? התמורה תהיה בהתאם. חיפפתם? חבל. תיאורי המוצרים צריכים לדבר ישירות לצורך של הלקוח ולהחליף במידה רבה את איש המכירות. איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים שכדאי לגזור ולשמור. 

כתיבת תוכן מוצרים כמו "איש מכירות"

הרעיון המרכזי שאנחנו מקפידים עליו בכל פרויקט של כתיבת תוכן למוצרים הוא "לדבר כמו איש מכירות". שימו את המוצר לנגד עיניכם, חישבו שעומד לפניכם לקוח פוטנציאלי והתחילו לנסח את המלל בדיוק כמו שהייתם מדברים פנים-אל-פנים. 

ניקח לדוגמה כתיבת תוכן למוצרים המיועדים לחובבי קמפינג ונתמקד לצורך העניין בקטגוריית האוהלים. סביר להניח שהנושאים המרכזיים שמעניינים את הלקוחות הם כמה אנשים נכנסים באוהל, האם הוא נפתח בקלות ("פתיחה מהירה"), האם הוא עמיד בפני גשם, האם הוא ממותג איכותי וכדומה. 

השתדלו לענות על כל השאלות האלה כבר במשפט הפתיחה. למשל – "אוהל ל-6 אנשים מבית חברת X האמריקנית (וותק של יותר מ-30 שנה) עם מנגנון "פתיחה מהירה" (מהתיק לפתיחה בפחות מ-30 שניות) העמיד בפני גשם". הרי לפני משפט אחד ש"סוגר את הכל". מה צריך יותר מזה?

במשפטים הבאים אפשר להמשיך עם תיאורים יותר פרטניים או לחילופין ללכת לכיוונים של "חוויה". למשל – "הרשו לעצמכם לקחת את חוויית הקמפינג לרמה אחת מעל" או "אחרי שתשנו באוהל הזה לא תרצו לחזור לחדר השינה בבית". הטכניקה הזו מתאימה לאוהלים כמו שהיא מתאימה לכל מוצר בעולם – כיורים, מושבים לרכב, מטען נייד, צינור לגינה וכו'. 

כותב התוכן צריך לראות את המוצרים או לפחות לקבל הסבר מפורט

כתיבת תוכן למוצרים תעשה באופן המיטבי כשכותב התוכן ממש רואה את המוצרים פיסית ועם הסבר מפורט. ברוב המקרים הכותב לא מגיע מהתחום וכמובן שגם אם הוא בקיא בקטגוריה הוא אף פעם לא מכיר אותה לפרטי פרטים כמו איש מכירות או בעלים. 

בחברת תוכן בוטיק אנחנו מקפידים על פגישות פרונטליות שבהן אנחנו מקבלים הסברים על כל מוצר ומוצר. במידה שמדובר בחנות עם מוצרים רבים או לחילופין מצב שבו אפשר להעביר את המידע ברמה הטלפונית (או בפגישת זום), אפשר בהחלט לייצר מודלים אחרים. 

מה עושים כשיש חנות/אתר עם המון מוצרים?

לקוחות רבים שפונים אלינו צריכים קטלוג או כתיבת תוכן בהיקפים עצומים עד כדי מאות ואף אלפי מק"טים. רבים מהם חוששים מהפרויקט ולא יודעים בכלל איך לגשת אליו. התשובה היא לעבוד לפי המנגנון הבא:

  1. הגדרת "סדרי עדיפויות" – הגדרת סדרי עדיפויות לגבי מוצרים שחייבים תיאור ומוצרים אחרים שאפשר להמתין איתם בשלב זה. 
  2. הגדרת "מוצרי אב" ו"מוצרי בן" – קטלוגים עם מאות ואלפי מוצרים כוללים בדרך כלל המון מוצרים זהים באופן מוחלט. למשל, מחברת עברית כחולה, מחברת עברית אדומה וכו'. היחס עומד בד"כ על 30% מוצרי אב וכ-70% מוצרי בן. אפשר להתחיל בתיאור מוצר אחד בתור "מוצר אב" בשלב ראשון ורק לאחר מכן להתקדם בהדרגה לתיאורים ספציפיים למוצרים המשניים. 
  3. מספר כותבי תוכן במקביל – גם כותב התוכן המהיר והאיכותי בעולם לא יכול להנפיק אין סוף טקסטים בשעה. פרויקטים של מאות ואלפי מוצרים מחייבים זמן רב וניתן לכסות על כך בהתקשרות עם מספר כותבי תוכן במקביל. חשוב לעשות את זה ביחד עם חברה מקצועית לשירותי כתיבת תוכן בכדי להבטיח שיהיה גורם מרכזי שמפקח על העבודה ומוודא שקווי הכתיבה אחידים וברורים. 
התמודדות עם פרויקטים גדולים היא חלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו בחברת תוכן בוטיק ואנו יודעים לספק את המענה גם בהיקפים עצומים. לחברתנו ניסיון עשיר בפרויקטים של כתיבת תוכן למוצרים ולרשותכם צוות מהשורה הראשונה שיכול "להתמסר" למיזם עד להשלמתו בסטנדרטים בלתי מתפשרים ולשביעות רצון הלקוח.  

מה לגבי מוצרים מורכבים ועתירי תכונות?

כתיבת תוכן למוצרים יכולה להיעשות ברמות שונות. לעתים קרובות אנחנו נדרשים לספק פתרון של כתיבה שיווקית למוצרים עם תכונות מורכבות. לדוגמה, אוזניות ספורט עם אין ספור פיצ'רים כמו "שמיעת רעשי סביבה", חיבורים לבלוטוס, אפליקציות ייעודיות, סנכרון עם תוכנות צד ג', עמידות בפני גשם, חתימת סאונד, אקולייזר מובנה ועוד ועוד.

בכתיבת תוכן למוצרים מורכבים רצוי לדעת להציג את המידע באופן ברור, נהיר ופשוט. כדאי גם לקחת בחשבון שלא כל הלקוחות מבינים באמת מה מספקים להם הנתונים הטכניים ברמת הביצועים ויש להוסיף מספר מילים להסבר. למשל, אם אנחנו מציינים שלאוזניות יש פונקציה של "שמיעת רעשי סביבה" כדאי לפרט שמדובר בתכונה שמאפשרת גם לרוץ בשטח וגם להיות ערים למתרחש מסביב (למשל, רוכבי אופניים הצופרים לכם). 

איך מתארים מוצרים פשוטים ביותר?

קטלוגים רבים כוללים מוצרים פשוטים ביותר שנדמה שאי אפשר בכלל "לתאר אותם" כמו לדוגמה קולבים או כיסויים לטלפון. חנויות ואתרי סחר שפונים אלינו עם "תפריט" כזה חוששים פעמים רבות ש"אין מה להגיד" על המוצרים. 

ובכן, תשמחו לדעת שתמיד אפשר לתאר מוצר אפילו אם הוא הפשוט והבאנלי ביותר. המפתח כאן הוא לדבר תכל'ס. מצד אחד לא צריך להאריך במילים מיותרות על כיסוי לגריל-גז, ומצד שני אפשר בהחלט להרחיב (בקטנה) על תכונות כמו גודל, נראות, חומר גלם, מותג, אחריות וכדומה. כך גם אפשר לציין למה כדאי לרכוש באופן כללי מוצר מהקטגוריה הזו שישמור על הגריל לאורך זמן, יחסוך עבודת ניקיון מיותרת, ירחיק ילדים ו/או בעלי חיים וכו'. כלומר, לנצל את תיאור המוצר למכירת הקטגוריה בכללותה. 

התאימו כתיבת תוכן למוצרים גם למובייל

חשוב לזכור שרוב הכניסות לאתרי אינטרנט, במיוחד כשמדובר על אתרי סחר, נעשות מהמובייל. בהמשך לכך צריך להתאים את התוכן שיראה מושלם בגלישה בנייד מבחינת אורך שורות, אורך פסקאות, כותרות, תמונות וכדומה. 

בחברת תוכן בוטיק אנחנו עושים את זה על ידי בחינת התוכן ברמה של ספירת תווים. אנחנו רוצים שהמלל יהיה נעים לקריאה ללא קשר למכשיר הקצה שהלקוח מגיע דרכו. ההקפדה הזו היא לא עניין שיש לזלזל בו במיוחד בתחומים תחרותיים שבהם אנשים בודקים כמה וכמה אתרי אינטרנט. כמובן שהדברים נכונים גם לגבי קטלוגים מודפסים אם כי במקרים הללו המסגרת תהיה בדרך כלל קבועה מראש ואין צורך לייצר מלל שמתאים לשתי גרסאות במקביל. 

הימנעו מתכנים שסוגרים אתכם מבחינת תאריכים ונתונים

כתיבת תוכן למוצרים צריכה להיות זהירה ברמה של נתונים שיכולים להשתנות בעתיד. למשל, כשאתם כותבים "מוצר השנה לשנת 2023", נסו לחשוב איך התוכן הזה ייראה ללקוח פוטנציאלי ב-2025 בהנחה שאתם לא מתכננים לעשות עדכון שנתי ורוחבי באתר. 

כשאתם מייצרים מלל שיווקי לחנות ווירטואלית או קטלוג מודפס, שימו לב שאתם עושים תכנים "על-זמניים". תכנים שלא יהפכו במועד קרוב מדי לבלתי רלבנטיים או שייראו "לא מעודכנים". 

לסיכום, 

כתיבת תוכן למוצרים כדאי לעשות עם חברת תוכן מנוסה, מקצועית ואיכותית. בתוכן בוטיק אנחנו מאמינים גם שצריך לעשות את זה פעם אחת וכמו שצריך. כשמנסים לעגל פינות או לקצר תהליכים, מסיימים בסוף עם הוצאות גדולות יותר ותוכן פחות טוב. ככה פשוט. 

אנו מזמינים אתכם להתרשם מדוגמאות הכתיבה שלנו ונשמח גם להיפגש בכדי להרחיב על השירות האיכותי שאנו מציעים לאתרי מסחר וחנויות פיסיות. אל תתפשרו על פחות. 

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

אפשר עוד?