חברות להזנת תוכן

מכונה משומנת היטב

חברות להזנת תוכן

דיוק, מהירות ותשומת לב לפרטים

חברות להזנת תוכן מספקות ללקוחותיהן מענה לאחד מהאתגרים המורכבים והפחות מוכרים של ניהול אתרי אינטרנט, הקמת אתרי אינטרנט ובמקרים רבים (מאד) – שדרוג אתר קיים לאתר חדש. 

שירותי הזנת תוכן (הקרויים גם "הטעמת תכנים" או "העלאת תכנים") נפוצים במיוחד בקרב ארגונים גדולים כגון בנקים, חברות ביטוח, אתרי מסחר רחבי היקף, מוסדות ממשלתיים, מוסדות להשכלה גבוהה, מוסדות רפואיים וכדומה. בחברת תוכן בוטיק צברנו קילומטרז' עצום של אלפי עמודי תוכן שהזנו, והנה דוגמה לכמה מלקוחותינו בתחום זה:

ההתקשרות עם חברות להזנת תוכן נעשית במקרים רבים במסגרת מעבר מאתר קיים לאתר חדש כאשר באתר הנוכחי יש מאות או אלפי עמודים שצריכים לעבור לתבניות החדשות. בארגונים גדולים אין מנוס מהתקשרות עם ספק חיצוני לטובת העניין מכמה וכמה סיבות:

  1. כוח אדם ייעודי – אין "עובדים פנויים" שיכולים לעזוב הכל ולהזין עכשיו תוכן במשך כמה חודשים. 
  2. ידע וניסיון – עסקים גדולים עוברים לאתר אינטרנט חדש אחת לכמה שנים ואין להם (או לעובדים שלהם) את הידע והניסיון בתחום של הזנת תוכן בהיקפים גדולים. זאת, בניגוד לחברות להזנת תוכן שזו התמחותן (ושראו כבר הכל, כולל גם אתרי מתחרים). 
  3. פיתוח ועיצוב אין-האוס – רוב הארגונים הגדולים אינם פונים לחברות חיצוניות לפיתוח האתר אלא מבצעים את העבודה "אין-האוס" במחלקת הפיתוח. בעוד שחברות חיצוניות לפיתוח אתרים מציעות גם הזנת תוכן, אותה הן מבצעות ביחד עם חברות להזנת תוכן (צד ג'), לארגון עצמו אין פתרון לתחום זה במחלקת התכנות והפיתוח. 
  4. אין היכרות עם מערכות ניהול תוכן שונות – חברות להזנת תוכן מציעות לא רק מענה לארגון עצמו אלא גם ידע וניסיון במערכות תוכן של ארגונים מקבילים ומתחרים. תודות לכך, מזיני התוכן שלהם מגיעים גם עם "מבט מחוץ לקופסה" ויודעים לאתר אתגרים או מכשולים מבעוד מועד. 

עבודתה של חברה להזנת תוכן כוללת, בין השאר:

  • התאמות בין העיצובים.
  • הוספת קישורים פנימיים וחיצוניים.
  • הורדת והעלאת קבצים בפורמטים שונים (PDF, גליונות אקסל וכו').
  • בניית תפריטים ומיני-תפריטים.
  • הורדת והעלאת תמונות,
  • טיפול באייקונים. 
  • הקפדה על URL ותיאורי מטה ודיסקרפשן לגוגל. 
  • הקמת טבלאות, טפסים וכדומה. 
  • ועוד ועוד. 

כל אחד מהסעיפים האלה הוא עולם ומלואו ואין תחליף לניסיון. למשל, בכל הנוגע ל"התאמות בין העיצובים". אין מצב שהתבנית באתר הישן תהיה זהה לחלוטין לתבנית באתר החדש. זה נכון גם לגבי עמודי תוכן "פשוטים" (לכאורה) וגם כמובן לעמודים מורכבים יותר (כמו עמודי שירות, טפסים, עמודים שיווקיים, עמודי לובי ראשיים וכדומה). 

ההתאמות לעיצוב החדש צריכות אפוא להיות בהתאם לתבנית החדשה ותמיד (אבל תמיד) יש פערים מסוימים. אחד מתפקידי המפתח בעניין זה של חברות להזנות תוכן הוא לדעת למצוא פתרון. 

מצד אחד לבצע התאמות תוך-כדי-תנועה בבחינת "להסתדר עם מה שיש" ומצד שני להעיר ולהאיר לגבי פערים שעלולים לפגוע בתוכן. למשל, אם מדובר על עמוד בחברת ביטוח שעוסק בהיבטים רגולטוריים, ויש משמעות לכל פיפס וכל מ"מ, אך בכל זאת התבנית החדשה לא מתאימה בדיוק אחד-לאחד, מזיני התוכן צריכים לתת מענה. זאת, תוך שהם מודעים לכך שמדובר בתוכן בעל אופי רגולטורי על כל המשתמע מזה. 

ברור שזה לא עניין של "מה בכך" שכן גורמי המקצוע מתוך הארגון (חברת הביטוח במקרה הזה) לא יכולים באמת לבדוק כל מילה, כל שורה וכל עמוד. הם חייבים לסמוך על מזיני התוכן ויש כאן ממד משמעותי של אחריות אישית ורוחבית. 

מיותר לציין שהדוגמה הזו מתאימה לכל משימה אחרת. קישורים פנימיים וחיצוניים מדויקים, קבצים שעולים לאתר החדש, תפריטים ראשיים ומשניים ועוד ועוד. 

צוותים ייעודיים לפרויקט

תוכן בוטיק חרטה על דגלה להוביל את התחום של חברות להזנת תוכן לאתרים. לחברתנו צוותים מעולים של מזיני תוכן אשר מגויסים לכל פרויקט ופרויקט באופן ספציפי. למשל, אם אנחנו צריכים להזין 500 עמודים של חברת ביטוח, אנחנו מגייסים X מזיני תוכן שעובדים על הפרויקט במהירות, ביעילות ובמקצועיות. בלי עיגולי פינות ובלי קיצורי דרך.

איך עובדות חברות להזנת תוכן לאתרים? בשלב ראשון יש לחלק את האתר החדש לאזורים. לדוגמה, עמודי תוכן, עמודים שיווקיים, עמודי טפסים, עמודי רגולציה, תיאורי מוצרים, מבצעים וכדומה. ברוב המקרים עובדים מול גליונות אלקטרוניים מסודרים שכוללים את כל העמודים עם ה-URL הישן. 

החברה שמזינה את התוכן מכשירה צוות ייעודי לפרויקט ומחלקת אותו לפי תבניות. עם זאת, חשוב מאד שכל מזין תוכן יכיר כל תבנית ותבנית, וישלוט באופן מלא בהזנה של האתר ברמה הרוחבית. רק כך ניתן לאפשר גם רציפות של עבודה וגם בקרה הדדית.

למשל, נניח שביצענו הזנת תוכן של 250 עמודי סקירות פיננסיות. שלושה עובדים ביצעו את המשימה כשכל אחד הזין בערך 33% מהכמות. עם סיום התבנית נהוג בד"כ "להקיץ" את העובדים פעם נוספת לעין שנייה על העמודים כשהפעם כל עובד בודק עמודים שבוצעו על ידי חבריו. 

 

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

לאחר ביצוע של סיבוב ראשון של ההזנה, חברות להזנת תוכן צריכות לעבור פעם נוספת על העמודים בכדי לייצר את הקישורים הפנימיים (לפי כתובות ה-URL החדשות) וכמובן לעדכן כל הזמן את הגליון האלקטרוני מבחינת עמוד-מול-עמוד (ישן-מול-חדש). 

שימו לב! חברות להזנת תוכן מבצעות פרויקטים גדולים של מאות ואלפי עמודים. תמיד (אבל תמיד) יש צורך לבצע מעבר שני, שלישי ואפילו רביעי על עמודים. בד"כ בעקבות שינויים שנדרשים תוך כדי תנועה. למשל, הוספת "קראו עוד", טיפול בכותרות, תיקוני SEO בהתאם לצרכי הקידום של האתר בגוגל, בניית תפריטים, שינוי במלל וכדומה. 

חברות להזנת תוכן – התיעוד כמפתח

אחד הנושאים החשובים ביותר בפרויקט של הזנת תוכן לאתרים, במיוחד באתרים גדולים (אבל גם באתרים קטנים), הוא תיעוד מלא של העבודה. יש לנהל באופן מסודר וברור גליונות אלקטרוניים שיש בהם רשימות מפורטות של העמודים הישנים מול החדשים. כולל כמובן כתובות URL. כך גם יש לתעד עמודים "חדשים" ובמידת הצורך גם עמודים שהוחלט שלא להעביר אותם. 

טבלאות אלה מנוהלות בדרך כלל באקסל או באמצעות "גוגל דוקס", ומאפשרות ביצוע מעקב גם בזמן הפרויקט וגם לאחריו. במרבית המקרים הם הכלי המרכזי לביצוע בפועל של העברה של האתר עם הפניות 103 בהשקת האתר החדש. 

הדוגמאות והנושאים שהתייחסו אליהם עד עתה הם ממש בבחינת "מעט המחזיק את המרובה". אי אפשר בטקסט קצר לתאר לעומק ולרוחב עת מלוא העבודה של חברות להזנת תוכן. כמובן שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא ונשמח גם להגיע לפגישה בכדי לפרט עוד יותר אודות תהליך העבודה. כך גם, לפני סיום, הנה תשובות לכמה שאלות נפוצות (שכולם שואלים). 

בחברת תוכן בוטיק אנחנו מגייסים לכל פרויקט מזיני תוכן ייעודיים. ברוב המקרים מזיני התוכן עובדים אך ורק על הפרויקט הספציפי. חשוב לנו שהם יהיו ממוקדים בפרויקט והוא יהפוך "לחלק מהם". 

כמובן שאי אפשר לתת לוחות זמנים מבלי להכיר את הפרויקט אבל מתוך ניסיון אנחנו יכולים לומר שמזין תוכן מסוגל לבצע 10-25 עמודים ביום (תלוי במורכבות של התבניות). 

אין שום בעיה, תוכן בוטיק יודעת לגייס גם צוותים גדולים מאד של מזיני תוכן ולבצע פרויקטים של מאות עמודים בטווחי זמנים סופר קצרים מבלי לוותר במ"מ על האיכות

משתנה מפרויקט לפרויקט כשהתמחור מבוסס על מספר העמודים ומורכבותם. למשל, עמוד תוכן "פשוט" יתומחר ברף הנמוך ואילו עמודי מוצר שכוללים שדות רבים, תיאורים, קבצי מפרטים ותמונות יכולים להיות יקרים יותר.

ברוב המקרים העבודה מבוצעת ב-90% (לפחות) באופן היברידי. עם זאת, ישנה גם אפשרות של עבודה ממשרדי הלקוח (ככל שניתן להקצות לעובדים עמדות שקטות ומאובזרות). 

בוודאי. לאחר סיום הזנת התוכן יש תקופת אחריות רחבה ביותר שבמסגרתה חברתנו עומד לרשות הלקוח בכל דבר ועניין. שאלות לגבי עמודים, מציאת עמודים מסוימים, הדרכות על הזנה ועוד. 

לסיכום, 

חברות להזנת תוכן מבצעות פרויקטים בסדרי גודל שונים ומהוות פתרון איכותי במעבר לאתרים חדשים. השירות מתאים גם לאתרים עם עשרות או מאות עמודים וגם לאתרים גדולים עם אלפי פרטי תוכן שונים ומגוונים. 

הפרמטרים החשובים ביותר בפרויקט מסוג זה הם תשומת לב לפרטים, חריצות ודיוק. בחברת תוכן בוטיק שהינה בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום זה אנחנו עומדים לרשותכם מא' ועד ת'. 

אפשר עוד?