כתיבה שיווקית לקטלוגים

מתיאורי מוצרים ועד מיקרו-קופי

כתיבה שיווקית לקטלוגים

תיאור מוצרים וקופירייטינג

קטלוג איכותי הוא הרבה יותר מטבלאות, פרטים טכניים, תמונות ומחירים. גם היום ב-2025 מדובר בכלי שיווקי רב עוצמה שנבנה מתוך מחשבה ותכנון מדוקדק. בין אם מדובר בקטלוג שמכוון לצרכני קצה, כמו קטלוג של כלים סניטריים המוצג בחנות קרמיקה ושקהל היעד שלו זה רבקה כהן מחדרה לפי שיפוץ, ובין אם הפקת קטלוג מקצועי למפעל צינורות שמיועד למנהלי רכש, מהנדסים וקבלנים. 

בתוכן בוטיק, הפקת קטלוגים היא התמחות של ממש כבר 15 שנה. בכלל זה כמובן כתיבה שיווקית לקטלוגים שמחברת בין המוצרים לקהל היעד. החל מתיאורי מוצרים מפורטים ועד למיקרו-קופי מדויק שמפיח חיים בכל עמוד ובכל מ"מ. 

המומחים שלנו מביאים לידי ביטוי את ערכי החברה, מבליטים יתרונות ייחודיים ומייצרים חוויית משתמש שמשלבת תוכן יצירתי עם מסרים חדים (וחזקים). זאת ועוד, אנחנו מומחים מובילים בישראל בהפקת קטלוגים לתעשייה ובתחומים מורכבים. 

במקום שבו חברות תוכן אחרות חוששות להיכנס (או נכנסות מבלי להבין את מורכבות הפרויקט), תוכן בוטיק מציעה פתרון אמיתי. כזה שמשלב מצד אחד את הכתיבה הטכנית והמקצועית, ומצד שני מעניק למפעל או לחברה את הטקסטים הנכונים. 

איך מתחילים כתיבה שיווקית לקטלוגים? עם הבנת קהל היעד

כתיבה לקטלוגים מתחילה עם הבנה מעמיקה (באמת) של קהל היעד שלכם. אנחנו רוצים לספק ערך אמיתי ועלינו לשאול לא רק מי הלקוחות שלנו אלא גם את שאלות ההמשך: מה הם האתגרים שהם מתמודדים איתם? איך המוצרים/השירותים שלנו יכולים להיות פתרון?  

כתיבה שיווקית לקטלוגים שמצליחה לעורר רגש ולהתחבר לצרכים של הלקוח מתחילה בבניית "טייפ-קאסט" של לקוחות פוטנציאליים.

לדוגמה, בכתיבה לקטלוג של חברת מיזוג אוויר, יש להתאים את המסרים בהתאם לקהל היעד של כל מוצר. עבור מזגנים עיליים, המיועדים לצרכני קצה ומשפחות, חשוב (בד"כ) להדגיש מאפיינים כמו שליטה חכמה ב-Wi-Fi, פעולה שקטה שמתאימה לשעות הלילה ואפילו התקן שבת או גלאי תנועה לחיסכון באנרגיה. לעומת זאת, עבור מערכות VRF שמיועדות לאנשי מקצוע כמו מהנדסים וקבלנים, הזרקור יתמקד בהיבטים מקצועיים ומורכבים יותר, כמו מודולריות המערכת, עמידה בתקנים אירופאיים או ישראליים, ונושאים טכניים כמו COP ו-SEER.

היכולת לדבר בשפה של קהל היעד – בין אם מדובר בצרכנים פרטיים או באנשי מקצוע – היא המפתח ליצירת טקסטים אפקטיביים שמקדמים את המותג והמוצרים שלכם.

איך אנחנו עושים את זה בחברת תוכן בוטיק? פשוט מאד. כלומר, זה לא פשוט אבל עבורנו זה קל כי יש לנו ניסיון. בדרך כלל אנחנו עובדים לפי התהליך הבא (בלי לוותר על אף שלב): 

  1. קהל היעד המרכזי – מי קהל היעד המרכזי של הקטלוג ברמת המאקרו?
  2. קהלי היעד של המוצרים הספציפיים – מי קהל היעד של המוצר הספציפי? האם יש למוצר זה מספר קהלים פוטנציאליים ומה סדרי העדיפויות מבחינתנו בקטלוג לגבי זה?
  3. 3 השאלות הנפוצות – מלבד המחיר, מהן שלוש השאלות הנפוצות ביותר שעולות בשיחות עם הלקוחות? 
  4. כתיבה שיווקית למוצרים – כתיבה שיווקית איכותית למוצרים שמשלבת את היצירתיות של ההנעה לפעולה עם המסרים השיווקיים והדגשים הטכניים. 

מגכשעובדים נכון, ומקפידים על כל אבני הדרך הללו, כתיבה שיווקית לקטלוג הופכת לאמנות. הקטלוג בהתאם, מתגבש כאחד מכלי המכירות והשיווק העוצמתיים ביותר של העסק. ההוכחה הטובה ביותר לזה מבחינתנו היא לא רק ההיקף העצום של הלקוחות החוזרים שלנו אלא גם העובדה שאנחנו רואים את התוכן גם בפרסומים נוספים. כפי שנסביר מיד, כשעושים עבודה טובה בכתיבת התוכן בקטלוג, הטקסטים יכולים להמשיך גם לברושורים, מיילים שיווקיים, אתר אינטרנט שיווקי ועוד. 

זה לא רק התווים אלא גם המנגינה

לקוחות לא רוכשים מוצרים – הם מחפשים פתרונות. בעוד שפיצ'רים טכניים מסבירים את התכונות של המוצר, היתרונות הם אלו שמספרים את הסיפור האמיתי ועונים על השאלה החשובה ביותר: מה יוצא לי מזה? הגישה הזו צריכה להוביל כתיבה שיווקית לקטלוגים הן כשמדובר על תכנים בעולמות העיצוב והן בקטלוגים טכניים לחלוטין של מפעלי צינורות מתכת. 

הראו ללקוחות איך המוצר שלכם משדרג אותם ופותר להם את הדילמה. למשל, האם הוא חוסך זמן יקר? האם מפשט תהליכים מסובכים? אולי הוא מביא שמחה או הופך את ההתנהלות מול הלקוח לנוחה יותר? 

כשאתם מספרים את הסיפור שמאחורי המוצר, אל תשכחו (כמו שאמרנו) לענות מראש על השאלות שהלקוחות יכולים לשאול. חשבו על חסמי הרכישה האפשריים – מחיר, התאמה, או שימושיות – ותנו לזה מענה בטקסט. זכרו שבמידה שהלקוחות יצטרכו לחפש תשובות בעצמם, הם עלולים לוותר על המוצר. ספקו להם (מראש ומרצון) את כל המידע שהם צריכים כבר מההתחלה. הפכו את הקטלוג לכזה שמייצר תהליך רכישה נגיש.

שפה פעילה היא מפתח שמסייע להכניס לטקסט אנרגיה ולהעצים את המסר. לדוגמה, במקום לכתוב: "השולחן שלנו מתאים למשרד הביתי", כתבו "שדרגו את המשרד הביתי שלכם עם שולחן מעוצב". מילים ישירות ומדויקות יוצרות עניין ומחברות את הלקוחות למסרים שלכם באופן אפקטיבי.

כתיבה שיווקית למוצרים ביחד עם העסק

כתיבה שיווקית לקטלוגים יכולים להיות מבוססת על תמונות או מפרטים, אבל חייבת תמיד לכלול גם דיאלוג ישיר מול העסק עצמו (או אנשי מכירות, סוכני מכירות חיצוניים וכדומה). הסיבה לזה היא לא רק בשביל לחדד מסרים או לדייק ניואנסים. אנחנו רוצים גם "לשמור על טון אחיד" בין הקטלוג להתקשרות מול הגורמים בחברה. אנחנו רוצים שהקטלוג "ידבר" כמו אנשי המכירות, כך ששיחת המכירות לאחר מכן תהיה ב-Flow הנכון. 

נסביר על ידי דוגמה. אם אנחנו כותבים קטלוג לחברת קייטרינג שמתמחה במאכלים מאד מסורתיים, והשפה היא משפחתית ואותנטית, כך הדברים צריכים להיות גם בקטלוג. אפילו עד לרמה של "בעולם של שפע, מגשי הסיגרים והפסטלים של סבתא פרידה, שכבר 50 שנה משגעים את השוק בלוד, יהיו הדבר היחיד שהאורחים שלכם ידברו עליו ביום שאחרי". 

בקיצור, כשאנחנו כותבים תוכן לקטלוג, בין אם זה טקסטים למוצרים או תיאור של אודות החברה, תמיד ננסה לשמור על הגוון והסגנון של העסק. מקצועי, קליל, משפחתי, מרוחק, בינלאומי, ישראלי וכו'. כל מקום והקצב שלו, כל קטלוג "והדיבור" שלו. 

קופירייטרים ומעצבים נולדו לחיות ביחד

הכוח האמיתי של קטלוג טמון בשילוב בין הטקסט לעיצוב. בחברת תוכן בוטיק, למשל, אנחנו מבינים שעבודת צוות היא המפתח להצלחה. אצלנו קופירייטרים ומעצבים לא עובדים אחד אחרי השני, אלא ביחד. בדיאלוג מתמיד, עם פינג-פונג רעיוני שמבטיח שכל מילה וכל אלמנט עיצובי יתמכו זה בזה וייצרו תוצאה שלמה ומדויקת.

כל התהליך מתבצע אין-האוס, במשרדי החברה שלנו ומתוך שיתוף פעולה מלא עם הלקוח. אנחנו מקפידים להתאים את המסרים והעיצוב לצרכים הספציפיים של המותג. במידת הצורך מכניסים לתמונה (תרתי משמע) גם שירותים משלימים כמו צילום מוצרים מקצועי, המבוצע גם הוא על ידי מומחים מטעמנו. התוצאה תהיה קטלוג שמדבר את השפה של המותג שלכם, יוצר חיבור רגשי ומביא לתוצאות ממשיות בשטח.

חשוב להבין שבעולם של הפקת קטלוגים, הטקסט והעיצוב הם בלתי נפרדים. עיצוב ויזואלי מרהיב יכול לתפוס את תשומת הלב, אבל בלי טקסט משכנע ומשלים, האפקט נותר חלקי. 

לדוגמה, קטלוג של דלתות פנים יכול להציג תמונות ברזולוציה גבוהה של דלתות מעוצבות, לצד טקסט תמציתי כמו "שדרגו את חלל הבית עם אלגנטיות מודרנית: מיוצר מחומרים איכותיים להבטחת עמידות וסגנון". העיצוב ישתמש בגוונים רכים וניטרליים שישקפו את האסתטיקה בבתים מודרניים והתוכן יציב בפרונט תכונות כמו עמידות, בידוד אקוסטי ואפשרויות התאמה אישית. 

דוגמה נוספת? בבקשה. דמיינו קטלוג של חיפויי מבנים וקירות מסך. העיצוב ישלב פריסות גדולות עם תמונות של חזיתות מבנים מרשימים ומודרניים, יחד עם טקסט שמדבר בשפה של אדריכלים וקבלנים "חיפויי מבנים חדשניים שמשלבים ביצועים עם נראות מרשימה. המוצרים שלנו, שפותחו לעמידות מקסימלית, עומדים בתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר". המלל יתמקד בפרטים טכניים כמו יעילות תרמית, עמידות לתנאי מזג אוויר וגמישות בהתקנה, בעוד שהעיצוב יעניק תחושת חדשנות ותעשייתיות מתקדמת.

בקיצור, או שלא, קטלוג הוא לא רק כלי שיווקי אלא ביטוי לערכים של המותג. כשמשלבים עיצוב וטקסט בהרמוניה, הקטלוג לא רק מציג את המוצרים, אלא הופך אותם לפריטי חובה, יוצר רושם מתמשך ומניע לפעולה.

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

אפשר עוד?