כתיבת תוכן למצגת משקיעים

20 טיפים הצגה

20 טיפים לכתיבת תוכן למצגת משקיעים

הרשימה היחידה שתרצו.

בעולם המהיר של סטארט-אפים וחדשנות, מצגת המשקיעים שלכם היא הרבה יותר מסתם דק מצגת. זו ההזדמנות לספר סיפור שיהפוך סקרנות למחויבות. בחברת תוכן בוטיק אנו מתמחים ביצירת נרטיבים שמתחברים למשקיעים, משלבים תובנות שמבוססות על נתונים ומחברים את הכל עם סטורי-טלינג מהאגדות. 

בין אם אתם סטארט-אפ צעיר בתחילת הדרך ובין אם חברה צומחת שמשנה את כללי המשחק. המדריך הזה יתן לכם עשרות טיפים מעשיים שיעזרו לשלוט באמנות יצירת תוכן ממוקד משקיעים. החל מבניית הסיפור ועד לשימוש בוויזואליות שמדברת חזק יותר ממילים. 

התמקדו בהצעת ערך ברורה

הצעת הערך שלכם היא הפורטה של המצגת. היא הכל והיא חייבת להיות מוצגת עם מונחים שמדברים אל קהל היעד של המצגת. הקפידו, למשל, על הדגשת תוצאות מדידות שמבטיחות (לכאורה) בהירות ורלוונטיות. מצד שני, הימנעו מקלישאות שלא תורמות דבר. במקום לומר "הפלטפורמה שלנו חזקה" אמרו "הפלטפורמה שלנו, המונעת בבינה מלאכותית, מפחיתה את נטישת הלקוחות ב-30% תוך שלושה חודשים". 

שימוש נכון בז'רגון ספציפי לתעשייה

השתמשו במונחים המוכרים לתעשייה שלכם תוך כדי איזון מוקפד של המושגים המקצועיים עם שפה נגישה. השתדלו תמיד לייצר באלנס נכון בין השפה המקצועית לעניין לאוזניים שאינן טכניות. כך תוכלו להבטיח שהמסר שלכם ברור תוך הצגת מומחיות. לדוגמה, "שירות ה-SaaS שלנו משתלב בצורה חלקה עם צנרת ה-CI/CD שלכם". 

הדגישו את היכולת להתרחב

רואים רחוק רואים שקוף. היכולת להתרחב היא קריטית גם עבור סטארט-אפים וגם עבור ארגונים. הדגימו כיצד הפתרון שלכם יכול לגדול עם הצרכים של הלקוחות ונסו לבסס את זה בנתונים הנגזרים מתוך ביטחון. לדוגמה, "הפתרון שלנו תומך בסטארט-אפים עם 10 משתמשים ומתרחב ללא מאמץ לצרכים של ארגונים עם 10,000 משתמשים". 

שילוב נתונים ומדדים

גיבוי הטענות שלכם בנתונים מייצר בסיס של אמון ואין כמעט צורך להרחיב על כך. מדדים עוזרים להעביר יתרונות מוחשיים ותוצאות מדידות. לדוגמה: "85% מהמשתמשים בבטא שלנו דיווחו על עלייה של 50% ביעילות התפעולית". 

דיבור לקהל עסקי וטכני כאחד

מצגת משקיעים נועדה לפנות גם לאנשי מקצוע וגם לאנשי עסקים והתוכן שלה חייב לחיות בכל העולמות במקביל. במסגרת עיצוב המסר יש לדאוג שהוא יתאים גם לצוותים טכניים וגם למקבלי החלטות עסקיות. התייחסו לפונקציונליות הטכנית תוך קישור שלה לתוצאות עסקיות. לדוגמה, "הפתרון המבוסס בלוקצ'יין שלנו מבטיח שלמות נתונים (טכני) תוך הפחתת עלויות עסקה ב-25% (עסקי)". 

התמודדות ישירה עם נקודות כאב

זיהוי וטיפול בנקודות כאב ספציפיות של לקוחות מעודד מעורבות ומדגים רלוונטיות. התאימו את המסר בכדי לפתור את האתגרים הייחודיים שלהם. לדוגמה: "מתקשים במעקב אחר מלאי וכפועל יוצא מכך מוצאים את עצמכם בחשיפה לקנסות רגולטוריים? המערכת שלנו מבוססת ווב ובינה מלאכותית ומציעה מעקב וניתוח בזמן אמת". 

הציגו עצמכם כחדשנים

הדגישו מה הופך את הגישה שלכם לייחודית ומתקדמת. מה מבדיל אתכם ממתחרים וממצב אתכם כמובילים בתחומכם. הדגישו את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי של הפתרון שלכם על ידי בניית נרטיב ברור ומשכנע. התחילו בהצגת הבעיה בצורה שמדברת לכולם, ולאחר מכן הסבירו בקצרה כיצד הטכנולוגיה שלכם משנה את המציאות הקיימת. 

אפשר, למשל, לציין פריצות דרך כמו אלגוריתמים ייחודיים או שילובים בלעדיים, יחד עם נתונים מוחשיים. לדוגמה, "הפלטפורמה שלנו מקצרת זמני עיבוד ב-50%, מה שיכול להוביל לחיסכון שנתי של מיליון דולר ללקוחות עסקיים". השתמשו בוויזואליות ובסיפורי לקוחות (אמיתיים או ממוצאים) בכדי להפוך רעיונות מופשטים למוחשיים, ודאגו להבליט גם את התחכום הטכנולוגי וגם את ההיתכנות השוקית של החדשנות שלכם.

שימוש בשפה מוכוונת עתיד

השרו אמון בצמיחה שלכם ובמפת הדרכים הטכנולוגית שלכם. שפה מוכוונת עתיד מראה את המחויבות שלכם לצרכים המשתנים של הלקוחות. הדגישו את המגמות בשוק הכללי ונסו לשרטט בפני המשקיעים גם את תמונת "היום שאחרי". לדוגמה: "עד 2028, הפלטפורמה שלנו תשלב ניתוחים מנבאים ויכולות מחשוב קוונטי". 

פישוט מושגים מורכבים

פירוק רעיונות טכניים לחלקים ניתנים לעיכול עוזר לקהלים מגוונים להבין את הערך שלהם. השתמשו באנלוגיות והסברים ישירים כדי להגביר את הבהירות. כמו שכבר אמרנו, (ממש) לא כל המשקיעים מבינים את השפה הטכנית. 

טיפ! במקום לצלול למפרטים טכניים עמוקים, השתמשו באנלוגיות ובמטפורות ברמה גבוהה שמתחברות לידע הקהל. לדוגמה, תארו את הארכיטקטורה שלכם מבוססת מיקרו-שירותים כ"מחסנית טכנולוגית מודולרית שמתפקדת כמו לגו" או התייחסו למודל הבינה המלאכותית שלכם כ"עוזר דיגיטלי שתמיד לומד". 

הדגשת מהירות ויעילות

הדגישו כיצד המוצר שלכם חוסך זמן או משאבים ומדבר אל סטארט-אפים וארגונים כאחד. יעילות היא לעיתים קרובות עדיפות עליונה עבור מקבלי ההחלטות. לדוגמה: "תשתית הענן שלנו מפרסת יישומים מהר ב-40% מהתצורות המסורתיות". 

הצגת חווית משתמש

חוויית משתמש חלקה ואינטואיטיבית יכולה להבדיל את המוצר שלכם. התמקדו בתכונות שמפשטות תהליכים ומשפרות את השימושיות. לדוגמה: “עם לוח המחוונים האינטואיטיבי שלנו, ניהול פרויקטים מרגיש פשוט כמו גרירה ושחרור.”

אופטימיזציה לקהל מבוסס מובייל

בעולם שבו מובייל נמצא במרכז, הבטיחו שהמוצר שלכם (ככל שרלבנטי, כמובן) פועל בצורה חלקה בכל המכשירים. הדגישו כיצד הממשק הנייד שפיתחתם או שאתם מפתחים משמר את אותה פונקציונליות ונוחות כמו גרסת שולחן העבודה. זה המקום להרחיב על תכונות כמו עדכונים בזמן אמת, אפשרויות עיצוב מותאמות ונגישות לא מקוונת. 

לדוגמה, "גם בגרסת האפליקציה אנחנו מספקים עדכונים בזמן אמת ומאפשרים למשתמשים להיות פרודוקטיביים אאוט-אוף-דה-אופיס. כולל, אגב, במצבים עם חיבור אינטרנט חלש". 

שימוש בתוכן אינטראקטיבי

מעורבות המשתמשים עם תוכן אינטראקטיבי כמו הדגמות, חידונים או מחשבוני ROI יכולה לשפר את ההבנה ולהשאיר רושם חזק. לעתים קרובות, למשל, הדגמה אינטראקטיבית מאפשרת לקהל של המצגת לחקור תכונות בצורה מעשית ויכולה להיות יעילה יותר משקופיות סטטיות. כלי כמו סימולטור ביצועים יכול להראות כיצד הלקוחות יחסכו זמן וכסף באמצעות הפתרון שלכם, ובכך לשפר את הרושם על המשקיעים והלקוחות הפוטנציאליים.

שימוש בהמלצות לקוחות

המלצות של לקוחות מוסיפות אותנטיות לטענות שלכם ומשמשות כהוכחה ליעילות המוצר. השתמשו בהמלצות שמדגישות תוצאות ספציפיות או יתרונות שהמוצר שלכם סיפק. לדוגמה, "המעבר לפלטפורמה הפחית את זמני העיבוד שלנו ב-50%, תוך חיסכון שנתי של 250,000 דולר". חשיפת ציטוטים ממנהלים בכירים או היכרות עם "מקרי-בוחן" מעניינים יכולים לשדרג (מאד!) את אמינות המצגת. 

טיפ! הציגו 2-3 סיפורי לקוחות שכל אחד ידבר על זווית אחרת. למשל, לקוח ראשון מדבר על היעילות של המערכת, שני יכוון להיבטים העסקיים ושלישי יספק פאן אישי שנוגע למחויבות החברתית של הפלטפורמה. 

הדגשת אינטגרציה

הציגו כיצד הפתרון שלכם משתלב בקלות עם כלים ומערכות קיימות, מה שממזער הפרעות בעבודה. לדוגמה, "מהערכת ה-CRM שלנו פותחה מלכתחילה בכדי להתממשק באופן חלק עם יותר מ-50 מערכות ERP, מה שמבטל הזנת נתונים ידנית ומפחית טעויות בכ-40%". אל תשכחו לפרט, במידת הצורך, על ההתאמה לממשקי API פופולריים או על אפשרויות התאמה אישית כדי להבטיח גמישות למגוון רחב של לקוחות.

תנו כבוד ל-CTO

Keep it Simple. הפכו את הקריאה לפעולה שלכם לברורה, ישירה ומשכנעת. נסו להתמקד בערכים המרכזיים ביותר והימנעו מהבטחות באוויר או מדיבור בסגנון של קלישאה שהוצמדה למטאפורה. למשל, כשמציגים את ה-CTO במצגת למשקיעים עבור סטארט-אפ בתחילת דרכו אפשר לשים דגש על המומחיות הטכנולוגית שלו, החזון האסטרטגי והחיבור למשימת החברה. הדגישו את הניסיון שלו בהובלת חדשנות, את המומחיות בטכנולוגיות מתקדמות ואת היכולת לפתח פתרונות הניתנים להרחבה. לדוגמה: 

"ה-CTO שלנו, (שם וטייטל), מביא עמו יותר מעשור של מומחיות ב-(טכנולוגיות או תחומים ספציפיים), והוביל פיתוח של מוצרים פורצי דרך שהתרחבו לשוק הגלובלי. תחת הנהגתו, מפת הדרכים הטכנולוגית שלנו לא רק עונה על הצרכים הנוכחיים, אלא גם צופה מגמות עתידיות בתעשייה, וממקמת אותנו כמובילים בעולמות ה-(תחום). עם יכולת מוכחת לבנות ארכיטקטורות חזקות שניתנות להרחבה ולהוביל צוותים בעלי ביצועים גבוהים, (שם) הוא דמות מרכזית בהפיכת החזון שלנו למציאות". יפה לא?

פנייה ליעדי קיימות

79% מהמשקיעים ברחבי העולם רואים בנושאי ESG (סביבה, חברה וממשל תאגידי) פרמטר מרכזי בבחירת השקעותיהם (לפי סקר של חברת הייעוץ PwC. כך גם כמעט מחצית מהמשקיעים, כ-49%, ציינו כי הם עשויים להימנע לחלוטין מהשקעה בחברות שאינן מיישמות מדיניות מספקת בתחומים אלה.

הדגישו כיצד המוצר שלכם תורם לעתיד ירוק יותר. לדוגמה, "הפתרון שלנו מפחית את צריכת האנרגיה ב-30%, תוך יישור עם יעדי ESG ושמירה על עלויות נמוכות". במידה שאין לכם גישה "ירוקה" ישירה, נסו לייצר אותה באופן יצירתי. למשל, חשבוניות ירוקות, עבודה היברידית לחסוך הגעה למשרד בפקקים, שימוש בכלים רב פעמיים, תרומת מחשבים שיצאו מפעולה, רכישת ריהוט יד שנייה וכדומה. 

שימוש במספרים באופן אסטרטגי

תנו למספרים לעבוד בשבילכם. הציגו נתונים מספריים שממחישים את הערך שהמוצר שלכם מספק. לדוגמה, "הכלי שלנו מעלה את דיוק התחזיות ב-45%, ומאפשר לחברות לקבל החלטות טובות יותר". הדגישו נתונים כמו ROI, עלויות שנחסכו או עלייה בפרודוקטיביות כדי להציג שורה תחתונה ברורה ומשכנעת.

הסבר ברור של ROI

ה-ROI הוא הלב והעוצמה של מצגת המשקיעים. הציגו כיצד הפתרון שלכם מספק יתרונות כספיים מדידים. מיותר לציין שהמשקיעים שלכם הם נבונים ואי אפשר "לערבב" אותם. הישארו עם תחזיות על הקרקע, בלי חלומות מיותרים ובלי פנטזיות. יש אפילו גישה שאומרת שכדאי להיות סופר-שמרניים מה שמוכיח אופי של עבודה קשה ותפיסת מציאות בריאה שהיא תבלין מצוין לעסקים.  

לדוגמה: "המערכת שלנו שואפת להפחית עלויות תפעול בכ-200,000 דולר בשנה, ובמידה שהמודל יוכח כמדויק, גם בגבולות שמרניים אנחנו אמורים לראות החזר השקעה בתוך 24 חודשים בלבד". הרחיבו על חישובים, דוגמאות ומספרים שממחישים את הערך הכספי לאורך זמן ומחזקים את התועלות העסקיות.

סיום בהצהרה חזונית

תעוררו את הקהל שלכם עם השראה שנגזרת מתוך חזון לעתיד טוב יותר. עתיד טוב יותר לעולם, לסביבה וגם למצב של חשבון הבנק של המשקיעים במיזם. לדוגמה: "אנחנו נודה לכם אם תצטרפו עלינו בחזון שלנו לעצב את עתיד הלוגיסטיקה החכמה. בואו נהיה הראשונים שלוקחים את העוצמה המדהימה של הבינה המלאכותית למחוזות חדשים". 

חברו את החזון לערכים המשותפים של קהל היעד, והסבירו כיצד אתם מובילים שינוי במגזר שלכם לטובת כולם. כבר היום. 

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

אפשר עוד?