כתיבת תוכן לעסקים
20 טיפים למקום ראשון
כתיבת תוכן לעסקים
20 טיפים מהמומחים
כתיבת תוכן לעסקים היא המומחיות שלנו בחברת תוכן בוטיק מזה כ-15 שנה. עם יותר מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים (אנחנו עובדים גם עם משרדי הפרסום והיח"צ הגדולים בישראל), ולמעלה מ-400 אתרי אינטרנט שכתבנו, אין כמעט עסק שיכול "להפתיע אותנו".
בטקסט שלפניכם ריכזנו מתוך הניסיון שלנו 20 טיפים מנצחים שכל עסק חייב להכיר. בין אם מדובר על תוכן לאתר, כתבת יח"צ, ברושור, מצגת וכו'. אתם לא חייבים לקרוא לפי הסדר ותרגישו חופשי לרפרף להנאתכם. כל טיפ עומד בפני עצמו.
כתיבת תוכן לעסקים לפי הקהל שאנחנו פונים אליו
תוכן מעולה מתחיל מהבנה של מי שאתם כותבים עבורו. בצעו מחקר מעמיק כדי לזהות את הצרכים, ההעדפות והאתגרים של קהל היעד שלכם. התאימו את הצבע של המלל, השפה והסגנון לציפיות של הלקוחות הפוטנציאליים והבטיחו שהתוכן ידבר אליהם ישירות ויתמודד עם חששותיהם.
טיפ! נסו להבין מה הערך שלקוח מחפש. הדוגמה הקלאסית היא שאדם שרוצה להרזות מחפש לכאורה "ירידה במשקל" אבל בתכל'ס הוא פשוט רוצה "להרגיש טוב יותר עם עצמו".
העדיפו איכות על פני כמות
במקום לכתוב אינסוף פוסטים התרכזו ביצירת תוכן איכותי שמוסיף ערך אמיתי. תוכן איכותי בונה אמון, שומר על הקוראים מעורבים ומחזק את המוניטין שלכם כמובילים בתחום. אל תציפו את האתר בתכנים ארוכים ומייגעים והעדיפו במקום זה טקסטים קצרים ומדויקים.
כתבתם טקסט ארוך? חלקו אותו לחלקים מקטעים כמו טיפים (למשל המאמר שאתם קוראים עכשיו), כללים, שאלות ותשובות, עשה ואל תעשה וכו'. תנו לגולשים/לקוראים את הזמן והחופש לנווט בתוך התוכן ואל תכריחו אותם לקרוא Book Report כמו בתיכון.
בצעו אופטימיזציה למנועי חיפוש מבלי לפגוע בקריאות
SEO (קידום אתרים אורגני) הוא תמיד חיוני אבל שימוש מוגזם במילות מפתח זה כל-כך מיושן. כל עדכוני התוכן של גוגל בשנים האחרונות, כולל עדכוני הליבה הדרמטיים של התקופה האחרונה, מכוונים לאיתור תוכן רזה וחסר משמעות. תוכן שמפוצץ במילות מפתח יכול לפגוע בזרימה ובקריאות של התוכן.
השתמשו במילות מפתח באופן טבעי, הוסיפו כותרות מעניינות והשתמשו בתיאורי מטה כדי להפוך את התוכן לידידותי למנועי חיפוש תוך שהוא עדיין מרתק לקוראים.
כתבו כותרות מרתקות
הכותרת היא הרושם הראשוני ואין כמו רושם ראשוני. כותרת חזקה ומעניינת תמשוך קוראים ותעודד אותם ללחוץ. כותרת מעייפת ובנאלית תזרוק אותם ישר על המתחרים. כן, ממש ככה. השקיעו זמן ביצירת כותרות שמעוררות סקרנות ובו זמנית רלוונטיות לתוכן. זכרו את ה-Flow הבא: כותרת חזקה >> מעורבות גולש >> פנייה/רכישה >> עסקה >> כסף.
AI או קופירייטר
בעידן ה-AI הטכנולוגיה מספקת מהירות ויעילות, אך המגע האנושי הוא הכרחי. בעוד ש-AI מייצר מבנה ורעיונות, רק אדם יכול להוסיף רגש, לשמור על קול המותג ולהבטיח אותנטיות. תוכן ללא מגע אנושי עלול להיראות גנרי, בעוד שהתערבות אנושית מוסיפה עומק ודיוק. בסופו של דבר, האותנטיות היא זו שיוצרת חיבור אמיתי עם הקהל.
הידעתם? מחקרים מראים שכ-80% מהמשתמשים קוראים כותרות ורק 20% יקראו כל מילה במאמר. כותרות חזקות צריכות להיות תמציתיות, מרתקות ומכילות מילות מפתח טבעיות כדי לשפר נראות ולמשוך קליקים. כותרות אפקטיביות תורמות משמעותית להצלחת התוכן.
שמרו על תוכן קריא
גולשים באינטרנט נוטים לדפדף בתוכן. השתמשו בכותרות משנה, רשימות וקטעים קצרים, בכדי להפוך את הכתיבה שלכם לנגישה. מבנה חכם משפר את החיבור והופך כתיבת תוכן לעסקים למנוע שמבטיח שהקוראים יוכלו למצוא במהירות את המידע שהם צריכים.
מחקרים עדכניים מראים שהזמן הממוצע שגולש מבלה בעמוד בודד באתר הוא כ-54 שניות. פרק זמן קצר זה מדגיש את החשיבות של יצירת תוכן תמציתי, מעניין ורלוונטי באופן מיידי על מנת ללכוד ולשמר את תשומת הלב של המשתמשים.
סטורי-טלינג זה כוח
סיפור טוב הוא כלי רב עוצמה בכתיבת תוכן. סיפור מעניין שובה את הקוראים, מעורר רגשות והופך את המסר שלכם לבלתי נשכח. השתמשו באנקדוטות, מחקרי מקרה או דוגמאות מהחיים כדי להתחבר לקהל ברמה עמוקה יותר. למשל:
- כשסבא דוד עלה לישראל ופתח את המוסך הראשון למשאיות בבאר שבע, עוד לא היו כבישים מספיק חזקים בבירת הנגב.
- הקיבוץ הקים את המפעל בשביל לעודד עבודה עברית והיום אנחנו פותחים את הסניף השלישי שלנו בחו"ל.
- כשרונה ואלי עזבו את העבודות אחרי לידת בתם הבכורה, הם לא שיערו בנפשם שזה יוביל להקמת עסק. מה שהתחיל עם עוגות שנמכרו לשכנים הפך עם הזמן לרשת קונדיטוריות מהגדולות בישראל.
סיימו עם קריאה חזקה לפעולה
לכל תוכן צריך להיות מטרה. בין אם זה לעודד את הקוראים להגיב, לשתף או לבצע רכישה, קריאה ברורה ומשכנעת לפעולה מנחה את הקהל שלכם בצעדים הבאים. בעולם התיאטרון אוהבים לומר כי "הסצנה האחרונה היא ההד שנשאר; זו לא רק הסיום, אלא הרגע שמגדיר איך הקהל יזכור את כל ההצגה".
הדברים נכונים גם לגבי כתיבת תוכן לעסקים מכל תחום. רגע לפני שאתם מסיימים זה הזמן לתת את הפיינל-טאצ'. הפסקה האחרונה שתארוז את הכל ותביא את הקורא ליצור קשר או לבצע פנייה. בין אם זו מכירה או הרשמה או כל דבר אחר שהגדרתם בתור "המרה".
השתמשו בנתונים כדי לשפר את התוכן
נתחו את ביצועי התוכן שלכם באופן קבוע. השתמשו במדדים כמו שיעורי מעורבות, זמן בעמוד ושיתופים כדי לשפר את האסטרטגיה שלכם. שיפור מתמיד מבטיח שהתוכן שלכם יישאר רלוונטי ואפקטיבי.
כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן לעסקים שמיועדת לאינטרנט, הכל מדיד. הכל כולל הכל. יש לכם עמודים מוצלחים באתר שנהנים מכניסות רבות ושיתופים? מעולה! העצימו אותם עם קריאה לפעולה. עמודים אחרים מדשדשים מאחור? הכניסו אותם למוסך ותנו להם זריקת אנרגיה.
ערכו הגהה
גם אם אתם עושים הגהה בעצמכם וגם אם אתם נותנים למכונה לעזור לכם, בסוף ההגהה היא האחריות שלכם. שימו לב שגם גולשים "פשוטים" יזהו מיד שגיאות הקלדה או טעויות. זה מיד משדר חוסר מקצועיות. מיד. ערכו הגהה לתוכן שלכם לפני שאתם משגרים אותו לרשת.
טיפ: קראו את המסמכים בקול רם כדי לזהות מילים חסרות. אם זיהיתם טעות אחת, עברו על שאר הפסקה בזהירות יתרה. טעויות אוהבות להיות ביחד.
חוזרים לתוכן לעדכון, בקרה ובדיקה
סקירה תקופתית של התוכן באתר שלכם היא השקעה אסטרטגית בשמירה על האפקטיביות והרלוונטיות שלו. גם לאחר הפרסום, טעויות שלא זוהו עלולות להישאר ולהתגלות רק בעין רעננה או עם הזמן (עד לגילוי הן גורמות נזק). בנוסף, בדיקות של התוכן מעת לעת מבטיחות שהמלל תואם את המצב הקיים. למשל, שירותים מעודכנים, מוצרים חדשים או מידע מדויק על סניפים ועוד.
שמירה על תוכן מדויק ורלוונטי מחזקת את אמון המשתמשים, משפרת את ה-SEO, ומבטיחה שהאתר ימשיך לשקף נאמנה את העסק שלכם.
אגב, עדכון תוכן קיים הוא אסטרטגיה חזקה לשיפור ביצועי ה-SEO. מנועי החיפוש מעניקים עדיפות למידע עדכני ורלוונטי, ועדכון התוכן משדר את הערך המתמשך שלו עבור המשתמשים. שיפור מילות מפתח, שדרוג הקריאות ושילוב תובנות חדשות משפרים את חוויית המשתמש תוך העלאת הדירוג ושיעורי ההקלקות. עדכונים קבועים מבטיחים שהאתר שלכם יישאר תחרותי, סמכותי ומותאם לצרכים המשתנים של הקהל שלכם.
כמות התכנים ככמות הלקוחות
בעולם הדינמי של שיווק עסקי, התאמת תוכן לקהלי יעד ספציפיים היא חיונית לתקשורת אפקטיבית. על ידי חלוקת התוכן לפי קהלים, חברות יכולות להתמקד בצרכים, תחומי העניין והעדיפויות הייחודיים של כל קבוצה, ובכך לשפר את מעורבות הלקוחות ושיעורי ההמרה.
לדוגמה, חברת מיזוג אוויר יכולה ליצור עמודים ממוקדים: עמוד אחד שמדגיש מערכות VRF לחללים מסחריים עם דגש על תפוקות BTU גבוהות, רעש נמוך ואידוי מגוון. לעומת זאת, עמוד אחר שמיועד לבעלי בתים פרטיים שמחפשים מזגן עילי מעוצב, ישים אולי דגש על תכונות כמו שליטה באמצעות Wi-Fi, מצב שבת וטיהור אוויר. אסטרטגיה זו מבטיחה שכל קהל ירגיש מובן ומוערך, מחזקת את האמון ומגדילה את הסיכוי לקבלת החלטות רכישה מושכלות.
כתיבת תוכן עושים עם מומחים ולא לבד
כתיבת תוכן מקצועית היא הרבה יותר מהרכבת מילים בלבד. זו אמנות אריגה של רעיונות לנרטיבים משכנעים שמיידעים, משכנעים ונוגעים עמוקות בקהל היעד. כתיבת תוכן לעסקים דורשת הבנה עמוקה של סגנון דיבור, המבנה והאיזון העדין בין יצירתיות לאסטרטגיה.
אל תעשו את זה לבד. אתם לא יודעים לעשות את זה והמתחרים שלכם, שנעזרים בכותבי תוכן, יעקפו אתכם בסיבוב (בלשון המעטה). כותב מקצועי הוא לא רק רק כותב. כותב תוכן לעסקים יוצרטקסט בדייקנות, תוך התחשבות ב-SEO, בכוונת הקהל והסאונד של המותג.
התוצאה היא לא רק טקסט, אלא גשר בין עסקים לקהלים שלהם – כלי עוצמתי שמחזק חיבורים, בונה אמון ומוביל לתוצאות מדידות בנוף הדיגיטלי התחרותי.
נסו "לדבר" עם הקוראים/הגולשים
שילוב שאלות בתוכן הוא טכניקה עוצמתית שמושכת את תשומת הלב של הקוראים ומרימה את הנרטיב לרמה גבוהה יותר. שאלות מכניסות את הקוראים לדיאלוג ומעוררות סקרנות.
ניקח למשל דוגמה על כתיבה שיווקית לחברה שמייצרת דלתות מוסדיות. בתוך טקסט רגיל וסטנדרטי אפשר פתאום להכניס שאלה, "אבל האם הדלתות שלנו באמת (ובאמת) עומדות בתקנים המחמירים של אירופה?".
שאלה כזו תופסת מיד את תשומת הלב ואפשר אפילו להמשיך עם תשובה בטוחה – "התשובה הקצרה היא שכן, והתשובה המפורטת אפילו טובה יותר…". טקסט בסגנון הזה מוסיף עניין ואמינו ושובר את השורה (תרתי משמע). זו גישה ששומרת על מעורבות הקוראים, בונה אמון על ידי התייחסות ברורה ומדויקת לשאלות ולחששות, והופכת טקסט סטטי לחוויה דינמית.