כתיבת תוכן לרואה חשבון
מקצועיות פיננסית במיטבה
כתיבת תוכן לרואה חשבון
מקצועיות פיננסית
כל עסק צריך רואה חשבון וכל משרד רואי חשבון זקוק לכתיבה שיווקית. התחרות בענף ראיית החשבון בישראל מציבה אתגרים רבים לפתחם של העוסקים בתחום. המשרדים חווים כלפי הלקוחות ואפילו באיתור עובדים ומתמחים (לאור משבר מסוים שפוקד את התחום בשנים האחרונות).
כמו בכל תחום תחרותי, ובמיוחד במקצוע עם סל שירותים כה מקצועי ומגוון, כתיבה שיווקית היא כלי אפקטיבי ביותר לבידול, חשיפה ובניית קהל לקוחות. בחברת תוכן בוטיק אנחנו מתמחים מזה כ-15 שנה ביצירת תוכן פיננסי, ובשירותי כתיבה שיווקית לרואי חשבון. הנה כמה לקוחות פיננסים שעבדו/שעובדים איתנו
תוכן בוטיק עובדת עם כולם. גם רואה חשבון צעיר בתחילת דרכו וגם עם פירמות מובילות בעלות וותק של עשרות שנים. אנחנו מספקים כתיבה שיווקית לרואי חשבון בהקמת אתר אינטרנט, כתבות מקצועיות, מאמרים לקידום אתרים, ברושורים, פולדרים, מצגות, כתבות יח"צ, פוסטים ברשתות חברתיות, ניוזלטרים ועוד.
תוכן בוטיק יודעת לייצר טקסטים שמהלכים באלגנטיות על הקו העדין שבין המקצועיות לשיווקיות. זאת משום שאנחנו מאמינים שככל שהכתיבה תהיה מוקפדת ואיכותית יותר, וככל שהיא תעשה בסטנדרטים בלתי מתפשרים של שילוב בין מומחיות והנעה לפעולה, כך ההצלחה תהיה בהתאם. למשל, חשוב גם לספר על השירותים השונים של המשרד (כמו חשבות שכר, דו"חות שנתיים או ביקורת חברות), וגם על היתרונות של הפירמה הספציפית בכל "מוצר ומוצר".
כתיבה שיווקית לרואי חשבון עם תוכן בוטיק
היתרון הגדול שלנו טמון בכך שאנו מספקים כתיבת תוכן למשרד רואי חשבון שמבוססת על היכרות מעמיקה גם עם השירותים הפיננסים השונים וגם עם קהלי היעד. למשל, כתיבה לעוסקים מורשים שונה מהאופן שבו מתנסחים מול חברות ותיאור של שירות "שוטף" (כמו הצהרת הון) יהיה שונה מתיאור שירות "חירום" (כמו ייצוג בדיון מס).
אנו מבססים כתיבת תוכן על שלושה פרמטרים מרכזיים – הידע שצברנו בתחום, מחקר אינטרנטי (עדכני) וחשוב מכך – פגישות פרונטליות עם הלקוח. תהליך העבודה הזה מבטיח תכנים ברמה גבוהה שיתכתבו (תרתי משמע) עם היתרונות של המשרד הספציפי כמו וותק, ניסיון, לקוחות גדולים, התמחות בענפים ספציפיים (למשל, היי-טק) וכדומה.
להכיר את סוגי הלקוחות השונים
אתר של משרד רואה חשבון נחשף לשני סוגים מרכזיים של לקוחות. לקוחות "מפה לאוזן" שרוצים לראות על מי המליצו להם רגע לפני שהם יוצרים קשר ולקוחות חדשים לחלוטין שמגיעים לאתר מגוגל, רשתות חברתיות וכדומה. כתיבת תוכן למשרד רואי חשבון צריכה להכיר בכך וחשוב להציג את הפרופיל של המשרד באופן ברור, מקצועי, קצר וקולע.
אז איך עושים את זה נכון? איך מייצרים כתיבת תוכן למשרד רואה חשבון שגם תענה על הצרכים של הלקוח וגם תניע לפעולה? על מנת לעשות לכם סדר החלטנו לתת כאן כמה טיפים חשובים לגבי כתיבה שיווקית בתחום הפיננסים. שנתחיל? בבקשה.
תוכן קצר וקולע בעמודים השיווקיים, תוכן מפורט בבלוג
רואי חשבון רבים מתלבטים לגבי אורכי הטקסטים באתר האינטרנט שלהם. האם לשמור על טקסטים קצרים ("כי אף אחד לא קורה תוכן באינטרנט") או לספק מידע רב ומקצועי (שמשדר יוקרה ואיכות). התשובה תלויה בד"כ במיקום של המלל באתר.
הגישה שלנו בתוכן בוטיק היא שהתכנים שמתארים את השירותים הספציפיים (למשל, ביקורת חברות) צריכים להיות קצרים וממוקדים ובבלוג של האתר יש מקום לפרט עד לרזולוציות קטנות ביותר.
מעוניינים בתוכן ארוך גם בעמודי השירותים עצמם? זה אפשרי אבל רצוי שזה יעשה בחוכמה. למשל, 2-3 פסקאות על השירות, פסקה וחצי על המשרד עצמו ואזור של 5-6 שאלות נפוצות. היזהרו מכתיבת תוכן ארוכה מדי בעמודי השירות משום שאלו עמודים שאמורים להניע לפעולה וטקסט מייגע הוא גורם מרתיע שיוציא את הגולש מהאתר.
שירותים שונים, לקוחות שונים
משרדי רואה חשבון משרתים עסקים מגוונים מבחינת צורות התאגדות, צרכים חשבונאיים (למשל, מעצב גרפי מול חנות עם מלאי), מצבת כוח אדם (עם/בלי עובדים) וכדומה. יש לדעת לנסח את התוכן כך שיפנה למכנה המשותף הרחב ביותר.
הרעיון כאן הוא פשוט. כשאנחנו מייצרים כתיבת תוכן לרואה חשבון בנושא של דוחות שנתיים אנחנו צריכים לדעת שמי שקורא את הטקסט יכול להיות גם עסק בתחילת דרכו (שאין לו מושג ירוק לגבי הדוח השנתי) וגם חברה עם וותק של 20 שנה שיודעת בדיוק מה היא רוצה. הכתיבה השיווקית צריכה לחבר בין כל העולמות העסקיים ולהלך בין הטיפות בכדי להיות סופר-רלבנטית לכל אחד.
השקיעו באודות
עמוד האודות הוא אחד העמודים החשובים באתר שלכם. כמעט כל לקוח שרוצה לפנות למשרד יעבור בעמוד הזה. כבר כתבנו בבלוג שלנו מדריך (פופולרי מאד) על איך כותבים עמוד אודות וניתן כאן מספר דגשים קצרים לגבי רואי חשבון:
- פתחו את האודות עם טייטל ברור שמדגיש ניסיון ויתרון ייחודי אחד לפחות.
- הקפידו לציין את כל השירותים שאתם מספקים מיד בפתיחת האודות.
- הגדירו את סוגי הלקוחות שאתם משרתים. הקטנים והגדולים כאחד.
- הוסיפו פסקה קצרצרה על "התפיסה שלנו" ואל תחששו גם מתוכן "שיווקי מדי".
- נסו לאתר כל בידול או ייחודיות שיש לכם והדגישו אותו באופן ברור.
לקוחות רבים שואלים אותנו לגבי פרסום לוגואים או שמות של לקוחות גדולים שהמשרד עבד/עובד איתם. ובכן, למרות שזה בהחלט יכול להרשים, כדאי שלא להיסחף. אם תציינו רק מותגי ענק אתם עלולים להבריח לקוחות קטנים ובינוניים שירגישו שאתם "גדולים עליהם". כמובן שאם אתם מכוונים רק ללקוחות גדולים אז כל המרבה הרי הוא משובח, אך הניסיון מלמד שרוב משרדי רואה החשבון נוקטים בגישה של "כולם מוזמנים".
השתמשו בבלוג כמנוע ליצירת לקוחות
התכנים השיווקיים המרכזיים באתר הם חשובים אבל דווקא מאמרים פנימיים בבלוג יכולים לעשות את העבודה לא פחות טוב (ואולי אפילו יותר). הבלוג מאפשר לכם לגעת בנושאים ספציפיים שנוגעים ללקוחות ספציפיים ברגעים ספציפיים בהתנהלות החשבונאית שלהם.
ניקח לדוגמה את העמוד שעוסק ב"צורות התאגדות" שיכולים להיכנס אליו גולשים מגוונים. החל מאנשים שמתכננים להקים עסק ולא יודעים באיזו צורת התאגדות לבחור וכלה בסטודנט אקראי שרוצה להרחיב את ידיעותיו. כלומר, אחוזי ההמרה של העמוד הזה (שהם היחס בין מספר הנכנסים למספר הנכנסים שפנו לעסק) לא יהיו בהכרח גבוהים.
מצד שני, עמוד שעוסק בשאלה "מתי להפוך לחברה בע"מ" פונה כבר לקהל מאד ממוקד של עוסקים מורשים אשר המחזור שלהם גדל והם רוצים לעלות מדרגה ולהיות חברה בע"מ. בעמוד כזה אפשר לדבר ממש בגובה העיניים עם נתונים מספריים ודגשים רלבנטיים בעלי ערך. הסיכוי שעמוד כזה יניב פנייה למשרד הוא גדול הרבה יותר מהסיכוי שפנייה תגיע מעמוד כללי של "צורות התאגדות".
בחברת תוכן בוטיק, כשאנחנו מספקים כתיבת תוכן לרואי חשבון, אנחנו מסייעים גם במציאת נושאים אפקטיביים לתוכן איכותי בבלוג. זאת, בהתאם לאופי של המשרד, קהלי היעד שלו, שירותיו המרכזיים וכדומה. קראו כאן עוד לגבי כל הסיבות לתפעל בלוג באתר שלכם.