הזנת תוכן לאתר גדול
לא רק קופי-פסט
הזנת תוכן לאתר גדול
ממש לא רק קופי-פסט
חברת ביטוח או בית השקעות? מוסד רפואי או חינוכי? משרד ממשלתי, גוף ציבורי או אתר סחר עם אלפי מק"טים? במידה שאתם זקוקים להזנת תוכן למאות ואלפי עמודים, הגעתם למקום הנכון.
הזנת תוכן לאתר גדול היא פרויקט עתיר משאבים שדורש הקפדה בלתי מתפשרת על לוחות זמנים, דיוק, סטנדרטיזציה ומקצועיות. ממש לא רק קופי-פסט-וגמרנו. בחברת תוכן בוטיק שהינה בעלת ניסיון עשיר בביצוע פרויקטים מסוג זה של הזנת תוכן לאתרים גדולים, אנחנו מעמידים לרשותכם צוות מהשורה הראשונה.
נלווה אתכם לכל אורך הדרך. החל מההיכרות עם סוגי העמודים השונים באתר, דרך פילוח התוכן בהתאם למערכת הניהול וכלה בביצוע עבודה מושלמת בלי עיגולי פינות. כוח האדם המיומן שלנו יבטיח גם שנוכל לספק את העבודה בלוחות זמנים קצרים (ואפילו אתרי אינטרנט עם מאות ואלפי עמודים שונים יבוצעו ביעילות ובמהירות שיא). טוב, עם ניסיון של 15 שנים שבמהלכן הזנו עשרות אלפי עמודי תוכן, אי אפשר להתווכח.
איך זה עובד? על מנת לעשות קצת סדר בדברים (וסדר הוא פרמטר קריטי בפרויקטים של הזנת תוכן לאתר אינטרנט גדול), נסביר קצת על תהליך העבודה שלנו וניתן טיפים שכדאי ליישם.
הזנת תוכן לאתר גדול חדש לגמרי או מעבר מאתר ישן לגרסה משודרגת?
הזנת תוכן לאתר גדול חדש לחלוטין שונה באופן מהותי מהזנת תוכן שמבוססת על אתר קיים. כאשר מדובר על אתר חדש, אין צורך לייצר דיוק בין העמודים באתר הקודם לעמודים בפרויקט הנוכחי. כל התוכן מוזן "מאפס" ובד"כ מגיע מקבצי תוכן.
במידה שהאתר החדש מבוסס על אתר קודם, צריך בשלב ראשון למפות לחלוטין את האתר הישן בכדי לעקוב אחר כל עמוד שטופל. עלינו לוודא שאף עמוד לא נשאר על רצפת חדר העריכה ואף להכין את הקרקע לקראת ביצוע "הפניות 301" (הפניות ספציפיות בין העמודים הקודמים לגרסאות החדשות שלהם). הדברים נכונים גם לגבי שמירה על הכתובות של האתר הקודם (URL) לאחר סיום ההזנה ועם השקת האתר החדש.
גם כשהאתר הוא חדש לחלוטין צריכים לעבוד עם טבלה מסודרת ורק נחסכת מאיתנו העבודה הסיזיפית של ההתאמות ברמת שמות העמודים וכתובותיהם.
בחברת תוכן בוטיק אנחנו מקפידים שטבלאות התיעוד יכללו את כל המידע הדרוש – מועד העבודה על העמוד, שם התבנית, שם מזין התוכן שהקים את העמוד, הערות (למשל, חסר תיאור לגוגל, יש להוסיף תמונה, לברר קישור מסוים וכדומה), URL חדש וכו'.
היכרות עם מערכת התוכן החדש והתבניות השונות
רוב אתרי האינטרנט בישראל (ובעולם) מבוססים כיום על מערכת ניהול התוכן של וורדפרס המציעה פלטפורמה של פיתוח אתרים בקוד פתוח. ברור שיש מערכות נוספות (בקוד סגור או פתוח) אבל נכון ל-2025 אין ספק שוורדפרס שולטת בשוק.
לצוות שלנו ניסיון רב בכל הסוגים השונים של מערכות התוכן הקיימות ואנו מכירים את מתודולוגיית העבודה במערכות שמפותחות בהתאמה אישית בקוד סגור. בכל הנוגע לוורדפרס, תשמחו בוודאי לדעת שאנחנו מרגישים מאד "בבית" כשאנחנו עובדים איתה.
כל פרויקט של הזנת תוכן לאתרים גדולים מתחיל כמובן עם הדרכה לגבי מערכת ניהול התוכן, כולל כל התבניות השונות של האתר – עמודים ראשיים, עמודי לובי, עמודים שיווקיים, טפסים, עמודים רגולטוריים, דפי מוצרים, עמודי שירותים, בלוג וכדומה. שימו לב שאנחנו לא רק מקבלים את ההדרכות הללו כמו חיילים אלא גם מגדילים ראש מתוך הניסיון שצברנו ומעלים שאלות קונקרטיות.
לדוגמה, האם יש אפשרויות ליישור דו-צדדי במלל, איך מבצעים התאמות למובייל בזמן הזנת התוכן, מהו הגודל הנכון להזנת תמונות לאתר, איך עובדים עם כותרות H1 ו-H2 וכו'. האלמנטים האלה חשובים משום שהלקוח שמפעיל את האתר הגדול לא יורד בד"כ לרזולוציות האלה.
אנחנו מאמינים שחלק בלתי נפרד מהתפקיד שלנו במסגרת הזנת תוכן לאתר אינטרנט גדול היא להאיר גם את הפינות החשוכות. שלמות נמצאת בפרטים הקטנים וכן, זה מתחיל בגופן של הכותרת, ביישור של הטקסט או בצבע של הקישורים הפנימיים.
חלוקת העבודה בתוך הצוות
הזנת תוכן לאתר אינטרנט גדול נעשית על ידי צוות של מזיני תוכן ולא כמופע סולו של איש מקצוע בודד. העיקרון הוא פשוט – יש גבול לכמה עמודי תוכן ניתן לעלות ביום וכשמדובר על מספרים שמגיעים למאות ואלפי עמודים, ללא צוות העבודה פשוט תיארך תקופה ארוכה מדי.
כמה עמודים אפשר להזין ביום? שאלה טובה. ככל הנראה בין 8 ל-20 למזין תוכן מקצועי אבל כמובן שזה משתנה מאד ממקרה למקרה ואף מתבנית לתבנית באתר עצמו. בחברת תוכן בוטיק, לאחר שאנחנו רואים את המלל ומכירים את מערכת הניהול, אנחנו מספקים הערכה של לוחות זמנים שתהיה כמעט תמיד מדויקת על רמת היום הספציפי.
יש לחלק את הזנת התוכן בין כל אנשי הצוות והשאיפה היא שכל הכותבים ידעו לעבוד עם כל התבניות וסוגי התכנים. זאת בכדי למנוע מצב שבו העדר זמינות של כותב ספציפי "תתקע" את הפרויקט כולו. בד"כ אנחנו גם אוהבים לעבוד בשיטה של "תבנית-תבנית". למשל, לסיים בשלב ראשון את כל עמודי השירותים, אחר כך להתקדם לעמודי הדוחות, אחר כך לאזור המאמרים המקצועיים וכן הלאה.
עבודה מתוך משרדי הלקוח או באופן היברידי?
הזנת התוכן יכולה להיעשות הן באופן היברידי והן באופן מלא ממשרדי הלקוח, תוך העמדת עמדות מסודרות למזיני התוכן שלנו. כך או כך מזיני התוכן שלנו עוברים בהצלחה כל מבחן אמינות במידת הצורך (זה כבר שגרה עבורנו).
היתרון בעבודה ממשרדי הלקוח הוא שניתן לקבל בכל רגע נתון פידבק אמיתי על הזנת התוכן לאתר. לעתים קרובות נעשות גם ישיבות פרונטליות שמדייקות את ההזנה ומשפרות אותה. עם זאת, הזנת תוכן היברידית מספקת אף היא יתרונות רבים. בעיקר משום שהיא חוסכת את ההגעה למשרדים ומאפשרת מקסימום תפוקה במינימום הוצאה. רק לאחרונה סיימנו פרויקט של הזנת תוכן לאחד מבתי ההשקעות הגדולים בישראל, עם 1,500 עמודים שהוזנו מרחוק בלבד.
איך עושים את זה נכון? בד"כ מנהל הפרויקט מקליט סרטון הדרכה לכל תבנית ותבנית, אשר מועבר למזיני התוכן והם פועלים לפיו. בחברת תוכן בוטיק עשינו בדרך הזו אפילו פרויקטים גדולים של הזנת תוכן כששניים מחבר'ה שלנו היו בחלק מהזמן בחו"ל. כן, ממש ככה.
הזנת תוכן לאתר גדול בסטנדרט אחד לכל העמודים
הזנת תוכן לאתר גדול נעשית כאמור על ידי צוות של מזיני תוכן כשכולם מסונכרנים בדיוק (אבל בדיוק) על אותן שיטות עבודה. שלמות נמצאת בפרטים הקטנים. אנחנו רוצים לוודא עד לרמת הפסיק הקטן ביותר שכל העמודים מוזנים אותו הדבר. עלינו להבטיח שההזנה נעשית כמכונה משומנת היטב.
אנחנו עושים כל הזמן בדיקות QA להזנת התוכן ולעתים קרובות נותנים גם למזיני תוכן לעבור על התכנים אחד של השני. למשל, אם הוחלט שכל הכותרות יהיו בסגנון של H2 ולא רק מודגשת עם BOLD, חשוב לבדוק שכל מזיני התוכן עובדים אותו הדבר.
מה קורה כשהתבניות החדשות לא תמיד מתאימות לתוכן ברמה של 100%?
כמעט בכל פרויקט של הזנת תוכן לאתר גדול יש להתמודד עם פערים מסוימים בין התוכן שאמור לעלות לבין התבניות שהוכנו בעבורו. דוגמה "קלאסית" לכך ניתן מפרויקט שביצענו לאחרונה לחברת ביטוח שביקשה להעלות טבלאות המציגות ביצועים של מוצרים שונים. לא הייתה סינרגיה של 100% בין התוכן שהופיע באתר הקודם לתבניות שהוכנו באתר החדש והצוות שלנו התבקש למצוא פתרונות (חברת הביטוח "הסתבכה" עם מפתחי האתר והאתגר הונח לפתחנו).
ברוב המקרים, הצוות המעולה שלנו בחברת תוכן בוטיק יוכל למצוא פתרונות יצירתיים ואפקטיביים להזנת תוכן גם כשהתבנית באתר החדש לא מתלבשת באופן הרמטי על התוכן שאמור להיות מוזן בה. הפתרונות שלנו מבוססים על היכרות מעמיקה עם מערכות ניהול תוכן וכמעט תמיד נצליח לפתור את הבעיה. במקרים חריגים נפנה את הלקוח לחברת הפיתוח עם "הוראות ברורות" שניתנות לביצוע בקלות וללא עיכובים מיותרים (או הוצאות חריגות).
בודקים תמיד גם במובייל
זה לא סוד שרוב הכניסות לאתר האינטרנט המיועד יהיו באמצעות טלפונים ניידים. אין כמעט תחום בעולם שמקבל יותר חשיפה ממחשבים נייחים או ניידים והמובייל הוא המלך. הזנת תוכן לאתרים גדולים נעשית באמצעות המחשב אבל צריך לבדוק את הנראות במובייל.
בחברת תוכן בוטיק אנו עושים את זה ברמה גבוהה ביותר. אנו מוודאים פעם אחר פעם שכל הכותרות והפסקאות של המלל נחתכות בצורה מדויקת במובייל ואם יש מקומות שבהם צריך לקבל החלטה בין הנראות במחשב לנראות בטלפון אנחנו מאמינים בגישה של "Mobile First".
הזנת תוכן לאתרים גדולים שלא שמה דגש על המובייל עלולה להיראות אולי טוב על המסכים של החברה בחדר הישיבות בעת השקת האתר אבל הרבה פחות אפקטיבית בפועל מול לקוחות הקצה שהם הרבה יותר רלבנטיים. מן הסתם.