הזנת תוכן

ממש לא רק קופי-פסט

הזנת תוכן

ממש לא רק קופי-פסט

הזנת תוכן איננה עניין טכני של קופי-פסט-וגמרנו. גם הטקסט הכי טוב ורלבנטי עלול לסבול מאחוזי נטישה (Bounce Rate) גבוהים ונראות לקויה אם הזנתו לא תהיה טובה. הזנת תוכן דומה במידה רבה לעריכה לשונית שכן זהו השלב שבו הטקסט עובר גימור ושפצור רגע לפני שהוא עולה לאוויר. לא בכדי, חברות אינטרנט ועסקים ווירטואליים נעזרים באנשי מקצוע לטובת הזנת תכנים לאתריהם.

תוכן בוטיק מעמידה לרשותכם כ-15 שנות ניסיון של הזנת תוכן לאתרים. אנחנו עובדים עם כולם. הצוותים שלנו מזינים תוכן גם לאתרי תדמית קטנים וגם לחברות ענק עם אתרי אינטרנט בעלי מאות (ואלפי) עמודים. בפרויקטים גדולים ההזנה נעשית על ידי כותבי תוכן ייעודיים שעובדים מתוך משרדי הארגון. זאת בכדי להבטיח שההזנה נעשית באופן מושלם, מדויק וחשוב לא פחות – בלוחות זמנים ברורים. 

הזנת תוכן לאתרים בודקים גם במובייל

למעלה מ=70% מהגולשים שלכם מגיעים מהמובייל וכל הזנת תוכן לאתרים כוללת גם בדיקה מקיפה של הטקסט במכשירים ניידים. האם הפסקאות "נחתכות" במקום? האם הכפתורים מוצבים היטב? האם אין פספוסים בתמונות ובאייקונים וכו'.

הנראות של תוכן באתרי אינטרנט היא בעלת משמעות מכמה וכמה בחינות. ראשית, הטקסט צריך להתחבר באופן מושלם עם העיצוב של העמוד. כלומר, לא לגלוש לאזורים מיותרים, לא להפריע לאלמנטים אחרים וכדומה. כמו כן, היות שחוויית משתמש קשורה עמוקות ליכולת להעביר מסרים ספציפיים לגולשים, רק תוכן שהוזן היטב יעמוד במשימה מורכבת זו. 

הזנת תוכן מתמקדת ביצירת חוויית קריאה ידידותית לגולש ללא הנחות, ללא פשרות וללא עיגולי פינות. כן, עד לאותיות הקטנות ואפילו אם הדבר דורש מחקר שכולל ספירת מילים ותווים. בכדי לעשות מעט סדר בדברים, הכנו למענכם רשימה של כמה טיפים שחשוב להקפיד עליהם:

הזנת תוכן לאתרים – עריכה לשונית, תחנה אחרונה

טקסט באינטרנט נולד עם רעיון, ממשיך עם מחקר ומידענות, מתקדם אל הכתיבה בפועל ומצטחצח עם עריכה. שלב הזנת התוכן הוא למעשה התחנה האחרונה לפני החשיפה מול הגולשים. יתרה מזו, לאחר שהתוכן הוזן ומנועי החיפוש סרקו אותו, שינויים עלולים לפגוע באתר האינטרנט בטווח הקצר ובטווח הארוך. במיוחד כאשר אלו שינויים מהותיים אשר נכנסים ל”קרביים” של הטקסט. חברות בניית אתרים מדגישות לא אחת ששלב הזנת התוכן הוא ההזדמנות הסופית שבה ניתן לעשות תיקונים, התאמות, עריכות, הגהות וכו’.

סטנדרטיזציה

תכנים באתרי אינטרנט חייבים להתכתב זה עם זה ולהציג זרימה מקסימלית. סטנדרטיזציה היא פרמטר שדואג לכך שכל הטקסטים יוזנו בצורה זהה. מבלי לבלבל את הגולשים ובכדי לאפשר להם למצוא את עצמם בין עמודי האתר השונים. הדבר נכון גם לגבי הנראות של העסק מבחינת מקצועיות ואמינות. דמיינו לעצמכם שאתם גולשים בחנות ווירטואלית שבה כל מוצר ומוצר מתואר אחרת. אחד בפונט גדול, שני בפונט קטן, שלישי ללא רווחים, רביעי עם רשימת מפרט בנקודות וכדומה. ברור שהתחושה הכללית שלכם תיפגע וייתכן בהחלט שגם כל התפיסה שלכם לגבי רצינות אתר האינטרנט והעסק שמאחוריו.

הזנת תוכן לאתרים עם עריכה בראייה אינטרנטית

בשלב הזנת התוכן לאתר יש לבעל העסק הזדמנות להתייחס להיבטים אשר קשורים לקידום אתרים, אופטימיזציה למנועי חיפוש וכו’. מה זאת אומרת? ובכן, במסגרת הזנת תוכן אפשר לייצר קישורים פנימיים בתוך האתר לעמודים ראשיים, לבדוק שביטויי החיפוש הרלבנטיים מופיעים בטקסטים, לעקוב אחר שילוב מונחי זנב ארוך וכדומה. כמו עריכה לשונית, עריכת תוכן מותאמת אינטרנט היא פרמטר חשוב להצלחת טקסטים ברשת. שלב ההזנה הוא מקום מצוין לתת על כך דגש.

איך זה נראה בפועל

פעמים רבות, הזנת תוכן לאתרי אינטרנט נעשית כסרט נע ואין הסתכלות אמיתית על הטקסטים גם באתר עצמו. כלומר, מזיני התוכן אינם מוודאים שהטקסטים באמת נראים באתר כמו שצריך (ללא תקלות, ללא באגים, ללא שגיאות עיצוביות וכיוצא בזה). כאשר הפרויקט כולל הזנת תוכן של מאות ואף אלפי טקסטים שונים, חוסר תשומת לב לנראות באתר עלול להוליד טעות מתגלגלת ועבודה כפולה. על כן, לאחר כל הזנת תוכן באתר האינטרנט, ובמיוחד בטקסטים הראשונים, יש לבחון האם הדברים באמת נראים טוב וכמו שצריך. המהדרין אף בודקים זאת בכמה מסכים ודפדפנים שונים.

הזנת תוכן לאתרים ושמירה על זכויות יוצרים ומקוריות

מזין תוכן מקצועי ומיומן, עם עין רגישה ותשומת לב לפרטים הקטנים, יזהה בקלות תכנים לא מקוריים ולא איכותיים. בין אם מדובר על ההעתקות ממקומות פרטיים ברשת (תוך כדי הפרת זכויות יוצרים), ובין אם על טקסטים משוכפלים אשר זהים זה לזה במידה רבה, שלב הזנת התוכן הוא נקודת ביקורת חשובה. שימו לב, תכנים משוכפלים או מועתקים עושים נזק לאתר ועדיף בלעדיהם מאשר איתם.

עמידה בזמנים

הזנת תוכן היא בדרך כלל השלב הסופי של הטקסטים והאתר. כלומר, עיכוב במשימה הזו הוא עיכוב בעליית האתר לאוויר. על כן, מזין תוכן חייב מצד אחד לעשות את עבודתו בדיוק רב, ומצד שני ביעילות. בעלי עסקים רבים סבורים בטעות שהזנת תוכן היא עבודה טכנית פשוטה ולא אחת הם בטוחים ש”לא צריך יותר מכמה שניות לכל טקסט”. אולם, אם עקבתם אחר הרשימה שלנו ברור לכם שהדברים אינם כך. נהפוך הוא, הזנת תוכן לאתרי אינטרנט היא משימה מורכבת שחשובה לא פחות מהכתיבה לכשעצמה. יש לפנות לטובתה זמן לפי הצורך מבלי לחסוך בשעות עבודה. זכרו, הזנה לקויה כמוה כנזק לאתר האינטרנט.