שגיאות כתיב או טעויות תחביר? זהירות, יש לכך השפעה על קידום אתרים

בימינו, כאשר כתיבת תוכן איכותי היא לא זכות אלא חובה, וכאשר מנועי החיפוש סורקים טקסטים בעזרת מאות פרמטרים שונים, העכבישים המתוחכמים של גוגל נוקטים במדיניות של אפס סובלנות כלפי שגיאות כתיב, טעויות תחביר או עריכת לשונית לקויה. איך אנחנו יודעים את זה? ובכן, נתחיל עם מאט קאטס (Matt Cutts), האיש מגוגל אשר הבלוג הרשמי שלו הוא מקור מידע בלתי מעורער. ההתייחסות הראשונה לנושא העריכה הלשונית מצד קאטס הייתה בשנת 2011 כאשר הוא נשאל בנוגע להשפעה שיש לטעויות דקדוק או שגיאות כתיב על מנועי החיפוש. בימים ההם, התשובה עדיין הייתה מעט מעורפלת וקאטס ציין כי:

“אמנם שגיאות כתיב או טעויות תחביר ודקדוק אינן מהוות גורם ישיר לדירוג עמוד באתר אינטרנט, אך אני סבור בהחלט שזה יהיה ראוי לכלול אותן במסגרת הדירוגים בעדכונים הבאים”

כעבור שלוש שנים בלבד, בחורף 2014, קאטס נשאל שאלה נוספת בתחום. הפעם, התשובה הייתה הרבה יותר נחרצת. הגולש שפנה לקאטס ביקש לדעת האם עליו לתקן טעויות תחביר או שגיאות כתיב בתגובות גולשים לפוסטים שהוא מעלה בבלוג שהוא מפעיל. קאטס ציין כי מנוע החיפוש של גוגל יודע להפריד בין התגובות לגוף הטקסט, אך הדגיש את החשיבות של תוכן איכותי ערוך היטב מבחינת בעל אתר האינטרנט. אם תרצו את זה במילותיו המדויקות, הנה הן לפניכם:

“מנוע החיפוש של גוגל יודע להפריד בין תגובות לטקסט. לכן, אין לכם בעיה כל עוד הדקדוק בטקסט עצמו הוא איכותי… פשוט תוודאו שאתם מקפידים על כתיבת תוכן איכותי ברמה גבוהה”

מומחים בקידום אתרים אשר מכירים בכך שכתיבת תוכן איכותי היא פרמטר שאין לו תחליף, יודעים היטב שקו ישיר עובר בין תגובותיו של קאטס לבין העדכונים האחרונים של מנועי החיפוש. בעיקר עדכוני פנדה אשר התמקדו בכל הנושא של כתיבת תוכן איכותי. כעת, מעבר לדברים הרשמיים, חשוב להכיר בכך שכתיבת תוכן איכותי אשר כוללת גם עריכה לשונית היא חלק מהותי ובעל משקל רב מבחינת קידום אתרים (SEO). ראשית, מנועי החיפוש מסוגלים לאתר שגיאות כתיב והם עושים זאת בצורה מדויקת להפליא גם בעברית.

ראו צילום מסך

כמו כן, למרות שאין לנו כל הצהרה רשמית של גוגל אודות המשמעות של שגיאות כתיב וטעויות תחביר עבור מנועי החיפוש, אין ספק כי תוכן איכותי עם עריכה לשונית ברמת גימור גבוהה משפיע על הגולשים. גולשים נוטים לנטוש אתרי אינטרנט עם שגיאות כתיב וזאת גם כאשר הם מעוניינים במוצר כאן ועכשיו. על כן, הגולשים בעצמם עלולים לגרום לפגיעה בקמפיין ה-SEO. למשל, טקסט אשר איננו ערוך היטב וכולל שגיאות בולטות לעין, יגרום לגולשים לצאת ממנו מיד כאשר הם נתקלים בליקוי הראשון. במקביל, מנועי החיפוש מאתרים את נקודת היציאה מהדף ומדובר עבורם ב”נורת אזהרה” לגבי תוכן לא איכותי. זאת ועוד, אחוזי נטישה גבוהים במיוחד מעמוד ספציפי באתר אינטרנט פוגעים ישירות בדף הרלבנטי אך בטווח הארוך מסוגלים לדרדר גם את הדירוג הכללי.

לסיכום,

עריכת תוכן לאתרי אינטרנט איננה מותרות כי אם חובה אשר יש לה היבטים רבים. זאת, הרבה מעבר למקצועיות והאיכות של הטקסטים, וכפועל יוצא מכך המוניטין של העסק אשר עומד מאחוריהם. בין אם אנו מנתחים את דבריו הברורים של מאט קאטס, ובין אם אנו בוחנים את הסוגיה בפרספקטיבה של הרגלי גלישה ברשת, טקסטים לא ערוכים גורמים יותר נזק מתועלת. על כן, אל תתפשרו על קלה כחמורה ודאגו לשמור על הטקסטים שלכם ברמה גבוהה ובלתי מתפשרת. מומלץ כמובן שלא להשאיר את המלאכה אלא למומחי עריכה לשונית העוסקים באופן ספציפי בעריכת תוכן לאתרי אינטרנט.

  • כתיבת תוכן לאתר/

כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר היא הפרמטר החשוב ביותר באינטרנט. תוכן הוא איש שיווק ווירטואלי שעובד ללא הפסקה. ללא חופשות, בלי חגים, וגם כשהאור במשרד או בחנות כבה, הטקסטים שלכם ברשת ממשיכים לעבוד

  • tayaroot

כתיבת תוכן לאתר תיירות

איך לכתוב תוכן לאתר של צימר? מה מותר ומה אסור לעשות בעת כתיבת תוכן לאתר תיירות? איך תהפכו את התוכן שלכם ברשת למנוע למשיכת לקוחות? קראו כאן עשרה טיפים שאי אפשר בלעדיהם

  • tiurmutzar1

כתיבת תיאור מוצר שהופך גולשים ללקוחות

כתיבת תיאורי מוצרים בחנות ווירטואלית היא פרמטר בעל משקל עצום בדרך להצלחה בסחר האלקטרוני. אם יש לכם חנות ווירטואלית ו/או אתם מתכננים להקים אחת, זה הפוסט הכי חשוב שתקראו בזמן הקרוב

צור קשר