עריכה לשונית לאתרי אינטרנט

הגימור שהופך לשלמות

עריכה לשונית לאתרי אינטרנט

הגימור שהופך לשלמות

האם הייתם מעסיקים איש שיווק שלא דובר שפה רהוטה או שוגה בדקדוק? האם הייתם רוכשים בעצמכם מוצר מאיש שיווק שכזה? זוהי בדיוק המשמעות של עריכה לשונית לאתרי אינטרנט. 

לאזלו בוק, מנהל כח האדם של Google, פרסם לאחרונה מאמר מרתק על הטעויות הנפוצות בכתיבת קורות חיים, ומה הסיבה הבולטת מכל? שגיאות כתיב וטעויות תחביר. כן, כן, בין אם זה מפתיע אתכם ובין אם לא, בוק סיפר במאמרו שכ-58% מקורות החיים שמגיעים לגוגל נגרסים אחר כבוד בגלל שגיאות כתיב, טעויות תחביר, הגהה לקויה ובקיצור – עריכה לשונית.

על החשיבות הרבה של כתיבת תוכן איכותי באינטרנט, אין צורך להכביר במילים. אנחנו חיים בעידן שבו הגולשים יודעים היטב להבחין בין לטקסטים מקצועיים לתכני ספאם, והאלגוריתם של Google מבסס דירוגי אתרים על פי התוכן שבהם ורמתו. כשם שהדברים נכונים לגבי מועמד לעבודה, כך הם רלבנטיים לאתר האינטרנט שלכם.

עריכת תוכן לאתרי אינטרנט, או בשמה “הרשמי” – עריכה לשונית, היא הגימור הסופי של הטקסטים לפני שהם “עולים לאוויר”. כמו יישור חולצה טרם לבישתה או מעבר אחרון של מגהץ שיער בפוני, כך עריכה לשונית היא הליטוש שהופך טקסט טוב לטקסט מצוין. ברשת האינטרנט שבה הגולשים קצרים בזמן ובסבלנות, הדברים נאמרים ונכתבים ביתר שאת.

עריכה לשונית לאתרי אינטרנט – מדוע ולמה?

אתר אינטרנט הוא מנוע שיווקי אשר דרכו בעל העסק מציג את מרכולתו לציבור לקוחותיו הפוטנציאליים (הגולשים). לא אחת, הוא מוקם בעלויות גבוהות ודורש תפעול שוטף אשר מחייב גם הוצאות נוספות (לא רק בכסף אלא גם במשאבים, זמן, אנרגיות וכו’). היות שאתר אינטרנט מציג את העסק ומוצריו בזמינות ברמת 24/7, התוכן שלו הוא איש שיווק אשר איננו נח לרגע. ובכן, האם הייתם מעסיקים איש שיווק שלא דובר שפה רהוטה, נוטה למעוד בלשונו או שוגה בדקדוק? האם הייתם רוכשים בעצמכם מוצר או שירות מאיש שיווק כזה? התשובה ברורה.

עריכת לשון לאתרי אינטרנט חייבת להיעשות בדיוק רב, ועם שאיפה בלתי פוסקת לפרפקציוניזם. זאת, מן הטעם הפשוט שבאתר אינטרנט גולש ממוצע מבלה שניות אחדות בלבד (ובמקרה הטוב – דקות ספורות). בקיצור, אין מקום לטעויות, בטח ובטח שלא טעויות תחביר או שגיאות כתיב.

מה בין עריכת תוכן לבין קידום אתרים או שיווק באינטרנט?

בעלי עסקים רבים אינם מסתפקים בהקמת אתר אינטרנט בלבד, ופועלים לקדם את הנוכחות הווירטואלית שלהם בפלטפורמות שונות. למשל, קידום אתרים אורגני (SEO), קידום אתרים ברשתות חברתיות (SMO), שיווק קמפיין ממומן בגוגל (PPC), פרסום כתבות איכות, יצירת שיתופי פעולה, פרסום בפורטלים מקצועיים ועוד. 

כל אחת מדרכי השיווק הנ”ל דורשת כתיבת תוכן איכותי וכן עריכה לשונית ברמה גבוהה. לדוגמה, לגבי קידום אתרים אורגני, שגיאות כתיב וטעויות תחביר הן פרמטר בדירוג האלגוריתם של מנועי החיפוש. הדברים נכונים גם מבחינת שיתופי פעולה שכן פורטלים מקצועיים או אתרים מכובדים לא יסכימו להעניק לאתר אינטרנט עם תוכן לקוי קישורים חיצוניים (Backlinks).

עריכה לשונית לאתרי אינטרנט – לא רק שגיאות כתיב

עריכה לשונית לאתרי אינטרנט איננה זהה לעריכה לשונית עבור מדיות אחרות. האינטרנט הוא פלטפורמה תקשורתית ייחודית ובמסגרת עריכת תוכן לאתרים חשוב לשים לב לדגשים מעבר לאיתור שגיאות כתיב או טעויות תחביר והגהה. עורך תוכן לאתר אינטרנט מתייחס גם להיבטים כגון:

  • הפרת זכויות יוצרים.
  • ניסוח נכון של משפטים לפי קהל היעד.
  • שילוב ביטויי מפתח בצפיפות נכונה (בהתאם לדרישות האלגוריתם של גוגל).
  • ניסוח כותרות ברמה גבוהה.
  • יצירת אופטימיזציה לתוכן עם התממשקות לקישורים נוספים באתר.
  • העשרת התוכן במידת הצורך.
  • קיצור תכנים כפולים והתמקדות בעיקר.
  • שילוב מסרים שיווקיים לפי הטכניקות הרלבנטיות באינטרנט.
  • ועוד..

לסיכום,

עריכה לשונית לאתר אינטרנט חייבת להתממשק עם הרגלי הצריכה ברשת. אם ניקח למשל את כל הרשימה שקראתם זה עתה, תוכלו לראות שהמושג המרכזי “עריכה לשונית” הוצג כמעט בכל צורה אפשרית. “עריכה לשונית לאתרי אינטרנט”, “עריכה לשונית לאתר אינטרנט”, “עריכת לשון”, “עורך תוכן לאתר אינטרנט”, “עורך תוכן מקצועי”, “עריכת תוכן לאתרי אינטרנט” וכו’. הסיבה איננה רק יצירתיות וגיוון, אלא יש לשילובים הללו השלכות על יכולתו של הטקסט להשיג נראות גבוהה בקרב מנועי החיפוש, וכפועל יוצא מכך להיחשף לגולשים רבים ככל הניתן.

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

אפשר עוד?