למה כל אתר צריך בלוג?

המנוע השיווקי האמיתי

למה כל אתר אינטרנט צריך בלוג?

הבלוג כמנוע ללקוחות חדשים

אוקיי, אז יש לכם עסק והקמתם אתר אינטרנט כי הבנתם שמדי יום מסתובבים ברשת אין ספור לקוחות פוטנציאליים. ייתכן שאפילו השקתם במקביל קמפיין של שיווק כמו קידום אתרים, פרסום ממומן, באנרים, דף פייסבוק ועוד. כעת, נשאלת השאלה, האם יש לכם גם בלוג מקצועי באתר? אם אתם סבורים שמדובר ב”בזבוז זמן”, הכתבה הזו היא בדיוק בשבילכם. למה? בואו נתחיל עם קצת מספרים:

% 0
76% ממומחי השיווקי בארה"ב סבורים שבלוג הוא הכלי החשוב באתר
% 0
58% מהגולשים קוראים לפחות מאמר אחד בבלוג באתר
0
תכנים בבלוג זוכים ליותר מפי 3 המרות
% 0
91% מהעסקים מקבלים לקוחות חדשים מהבלוג

הנתונים האלה הם כמובן רק מעט שמחזיק את המרובה. כתיבת תוכן לבלוג באתר נהנית משורה ארוכה ארוכה של יתרונות אשר חלקם מיידים וחלקם נמדדים לאורך זמן. שימו לב שכתיבת פוסטים לבלוג יכולה להיות גם על בסיס מיקור חוץ. לא מדובר על יומן אישי או מחברת רשמים מפרי מקלדתו של בעל העסק ישירות. 

במקרים רבים הכתיבה נעשית על ידי כתב מקצועי וזאת משום שבלוג (כמו שנסביר מיד) הוא בראש ובראשונה כלי שיווקי. אמצעי להגדלת מספר הגולשים באתר ולהרחבת קהל הלקוחות. על מנת לעשות קצת סדר בדברים, הנה יותר מעשר סיבות מעולות למה להתחיל כבר היום לעבוד על בלוג איכותי ברשת. קדימה, שנצא לדרך?

מאחורי כל אתר אינטרנט עסקי יש רק מטרה אחת – לקוחות. לעיתים האתר משמש כפלטפורמה ישירה לסגירת עסקאות (לדוגמה, חנות ווירטואלית), ולעיתים הוא מיועד ליצירת קשר או ניהול דיאלוג מול הלקוחות. כך או כך, אתר אינטרנט נמדד בכמות הכניסות הרלבנטיות אליו וביחס ההמרות שלו (היחס שבין מספר הגולשים שנכנסים לאתר לבין מספר הגולשים שמשאירים פניה או מבצעים פעולה רלבנטית). 

בניגוד לעמודי תוכן רגילים כמו “אודות” או “השירותים שלנו”, בלוג איננו מוגבל במספר הנושאים שבהם הוא עוסק. המשוואה היא ברורה – אתר אינטרנט עם 20 עמודים כלליים ועוד 200 עמודי תוכן בבלוג ימשוך אליו הרבה יותר גולשים ממתחרה שמסתפק בתכנים כלליים בלבד.

בהמשך ישיר ליכולת של הבלוג להעשיר את אתר האינטרנט שלכם בתוכן רלבנטי, כתיבת בלוג באתר מאפשרת לגעת בנושאים רבים ומגוונים. 

למשל, אם אתם מנהלים עסק למכירת תכשיטים, באמצעות הבלוג תוכלו לפנות לקהלי יעד ממוקדים כמו חתנים שמחפשים טבעת אירוסין, נשים שרוצות לרכוש שעון יוקרתי או אמא שמבקשת מתנה מושלמת לבתה לכבוד סיום הלימודים. בעוד שהטקסטים הכלליים אינם מסוגלים להתמקד בקהלים ספציפיים, כתיבת מאמרים לבלוג היא מענה אפקטיבי במיוחד.

בלוגים איכותיים ברשת נהנים ממספר רב של גולשים אשר עוקבים אחריהם באדיקות. כאשר הבלוג נכתב במקצועיות ומספק לגולשים מידע עדכני ורלבנטי לגבי נושאים שמעניינים אותם, אל תתפלאו אם תצברו לעצמכם קהל לא קטן של עוקבים מסורים. 

ככל שתהיו טובים יותר, כך קהל הגולשים שיעקוב אחריכם יגדל בהתאמה. באמצעות הבלוג ניתן בהחלט ליצור קהילה ווירטואלית של לקוחות ישירים ועקיפים.

דמיינו לעצמכם שאתם זקוקים לחברת הובלות לצורך מעבר דירה. כמו כולם, אתם נכנסים לאינטרנט ומתחילים לחפש בעל מקצוע מתאים. כעת, נניח שהגעתם לשני אתרים שונים. האתר הראשון מספק מידע מועט בלבד, ובאתר השני אתם מגלים בלוג שמפרט נושאים רבים כמו “איך אורזים דירה?”, “10 טיפים לפירוק ארונות”, “מה לוקחים ברכב ומה מעלים על המשאית?” וכו’. ובכן, הדברים ברורים. 

האתר שמציע את הבלוג המקצועי ייתפס מיד כעסק רציני ואיכותי. בזכות התוכן המצוין הוא יאפיל בקלות על המתחרה הישיר שלו ויגדיל את הסיכוי שתהפכו ללקוחות של חברת ההובלה.

באתרי אינטרנט, בלוג הוא כלי יעיל במיוחד לבניית המותג והמוניטין. הגולשים מתרשמים מאד מבלוגים איכותיים והם חוזרים לבקר בהם פעם אחר פעם. במקביל, הנוכחות שלכם ברשת גדלה וכך גם היכולת לשתף תכנים בקהילות חברתיות. בקיצור, עסק שפעיל באינטרנט ורוצה לבנות לעצמו מוניטין במרחב המקוון חייב לספק לגולשים מידע איכותי מעבר לסטנדרט.

רוצים דוגמה? בבקשה:

דוד מעוניין לקנות לעצמו מיטה חדשה לחדר השינה. לא מדובר על הוצאה קטנה והוא מתחיל לערוך סקר שוק באינטרנט. דוד מחפש בשלב הזה לא רק חנויות רהיטים אלא גם מדריכים מקצועיים וטיפים לבחירת המיטה המושלמת. הוא קורא על מזרנים, בסיסי עץ, מיטות מעוצבות, גדלים למיטה, מותגים מובילים וכו’. 

בכל פעם שדוד עושה חיפוש ממוקד ברשת הוא מוצא את עצמו מגיע אל אתר האינטרנט של יוסי, בעל עסק לריהוט אשר מפעיל בלוג מקצועי. דוד מתרשם מהעצות של יוסי בבלוג והוא מבין שהעסק שלו הוא מקום רציני ואיכותי. כזה "שמכיר את העבודה" ויודע לענות ללקוחות על כל השאלות הנפוצות שעולות בראשם. מכאן הדרך של דוד לסגור עסקה מול יוסי היא קצרה, קצרה מאד.

קידום אתרים הוא אחת הטכניקות החשובות ביותר ליצירת נוכחות ווירטואלית אפקטיבית. זוהי מלאכה מורכבת במיוחד אשר כוללת אין ספור דרכי פעולה, אשר המשותף להן הוא שכולן מתכתבות באופן כזה או אחר עם יצירת תוכן איכותי.

כתיבת בלוג באתר אינטרנט מתחברת היטב עם קידום אתרים. איך? הנה כמה דוגמאות:

  • המאמרים בבלוג יכולים להיות מבוססים על מחקר מילות מפתח.
  • מאמרים בבלוג הם פעמים רבות מאמרים לקידום אתרים ו/או מאמרי זנב ארוך.
  • קידום אתרים קשור לתוכן איכותי וככל שהתוכן באתר עשיר יותר, כך הדירוג בגוגל עולה בהתאמה.
  • כתיבת תוכן לבלוג היא קרקע פוריה ליצירת מערך קישורים פנימי באתר (אופטימיזציה לתוכן). כפועל יוצא מכך, התוכן בבלוג מחזק את הקטגוריות הראשיות.
  • בלוג עשוי להיות אמצעי לשיתופי פעולה על בסיס קישורים חיצוניים.
  • לאחר כתיבת פוסט בבלוג ניתן לעלות את התוכן ברשתות חברתיות ולייצר תעבורת גלישה, קישורים, שיתופים, לייקים ועוד.

נניח שיש לכם בית דפוס אשר מפעיל גם אתר אינטרנט שבו הגולשים יוצרים קשר, מתרשמים מהשירותים שלכם ואף מזמינים עבודות און ליין. מעבר לתכנים הרגילים שבאתר (“כרטיסי ביקור”, “פליירים”, “פנקס חשבוניות”), אתם מקימים גם בלוג מקצועי ובו מידע מקיף ועדכני. לדוגמה, “איך מעצבים כרטיס ביקור בחמישה שלבים?”, “10 טיפים לפלייר מנצח” וכדומה. 

את הטקסטים הללו אתם יכולים לא רק לפרסם באתר אלא גם לעלות במסגרת כתיבת רשתות חברתיות כמו קהילות של בעלי עסקים קטנים או אנשי שיווק ופרסום. בניגוד לטקסט כללי בנושא “פליירים”, מאמר איכותי לגבי טיפים לפליירים הוא בעל סיכוי רב יותר לזכות לחשיפה, קישורים, שיתופים, תגובות וכו’. במילים פשוטות, או שלא, כתיבת תוכן לבלוג היא דרך נפלאה לייצר פעילות ברשתות חברתיות.

כל תחום בעולם משתנה באופן תדיר וכל עסק מתפתח בכיוונים שונים. אתר אינטרנט ללא בלוג מקצועי איננו מסוגל תמיד להגיב בזמן ובמועד על ההתרחשויות. 

למשל, חוק חדש לגבי גירושין אשר צריך לקבל ביטוי באתר אינטרנט של עורך דין לדיני משפחה או מסעדה שהחליטה להשיק תפריט קוקטיילים לכבוד הקיץ. כלומר, למרות שאתר אינטרנט הוא לכאורה פלטפורמה שיווקית דינאמית, ללא כתיבת בלוג מקצועי יהיה לבעל העסק קשה להיות עדכני ורלבנטי. מנגד, בלוג הוא בדיוק המקום המושלם לספק לגולשים מידע לגבי שינויים והתרחשויות.

כתיבת בלוג מקצועי באתר אינטרנט היא דרך מצוינת לתקשר עם הגולשים ולייצר דיאלוג מול הלקוחות. זאת, בין אם הבלוג פתוח לתגובות מצד הגולשים ובין אם הפידבקים מגיעים ישירות לבעל העסק באמצעות עמוד צור קשר או מייל באתר. 

הקשר הישיר והבלתי אמצעי מול הלקוחות מסייע לנווט נכון את העסק והשירותים השונים. כמו כן, בלוג יכול להיות גם מקום להתייעצות עם הלקוחות לגבי מוצרים חדשים, שירותים שונים, חוות דעת לגבי שיתופי פעולה וכדומה.

פוסטים בבלוג נכתבים בנושאים רבים ומגוונים. מדריכים מקצועיים, שאלות ותשובות, סוגיות אקטואליות וכדומה. לא אחת, כאשר העסק מסיים פרויקט איכותי והוא מעוניין לספר על כך לגולשים, בלוג הוא היעד המתאים. היות שכתיבת בלוג מעניקה לבעל העסק יד חופשית לפרסום תכנים בנושאים שונים, זהו מקום נפלא לעלות בו מידע אודות סיפורי הצלחה מעניינים. לדוגמה, אדריכל שסיים פרויקט בנייה יוקרתי, שרשרת שנמכרה ללקוחה מפורסמת וכדומה (קראו כאן עוד כתיבת סיפורי הצלחה באתר). 

כתיבת בלוג היא משימה שבעל העסק יכול לעשות באופן עצמאי. בניגוד לעמודים הראשיים אשר על מנת לעדכן אותם יש לפנות לאיש מקצוע, בלוג נבנה מלכתחילה כפלטפורמה פשוטה לתפעול גם לאנשים לא טכנולוגיים (ואפילו לא טכנולוגיים בלשון המעטה). מעצם טבעו, בלוג מתוכנן כך שיהיה קל להזין אותו בתכנים ללא בעיה ויש לכך כמה יתרונות. 

ראשית, כשבעל העסק מתפעל באופן קבוע את הבלוג הוא בעצם מתחזק את ה”משרד הווירטואלי” שלו ויכול להיות ער לתקלות ובעיות. שנית, בעל העסק נותר קרוב לאחת מזירות השיווק החשובות של העסק – המרחב האינטרנטי. הכתיבה בבלוג (בין אם היא נעשית על ידי העסק ובין אם במסגרת מיקור חוץ) דורשת התעסקות תמידית ברשת וחיבור אמיתי לטרנדים, תופעות, תנועות, תמורות וכו’.

בלוג הוא מעין מגזין אשר יכול לשמש לפרסום חדשות ועדכונים. חדשות פנימיות של העסק (כמו מסעדה שמחליטה להשיק תפריט מיוחד), חדשות חמות בענף (רואה חשבון שרוצה להתייחס לתקנת מיסוי חדשה), ואפילו חדשות שאינן קשורות כלל אך משמשות כתירוץ לכתיבה (מעצבת בגדים שמחליטה לכבוד שבוע האופנה להשיק מבצע מיוחד לשמלות ערב). 

בקיצור, בלוג הוא כלי נהדר לייצור תכנים אקטואליים וחדשותיים. מעבר לכך שהגולשים אוהבים מאד טקסטים כאלה, פוסטים עם נגיעה עכשווית מושכים באזז סביב אתר האינטרנט ומסוגלים להגדיל באחת את התנועה אליו מכל רחבי הרשת. מיותר לציין שבלוג אקטואלי הוא חומר גלם נהדר לשיתוף ברשתות חברתיות.

כפי שאתם כבר בוודאי מבינים, כתיבת בלוג באתר אינטרנט היא מהלך שיווקי ברמה הגבוהה ביותר. אגב, בחו”ל זו מזמן אחת הטכניקות הבולטות ביותר באתרי אינטרנט וכמעט כל עסק שמכבד את עצמו מנהל באופן שוטף גם בלוג מקצועי. 

בישראל, בעלי עסקים רבים מעוניינים לנהל בלוג אך מוותרים על ההזדמנות משום שהם אינם יודעים כיצד לכתוב תוכן איכותי או שאין להם זמן/רעיונות לכתיבה. זהו תירוץ ולא יותר מכך. ישנן מספיק חברות תוכן מקצועיות אשר מסוגלות לספק מענה לעסקים בכל תחום לא רק מבחינת כתיבה אלא גם בהיבטים כמו מציאת נושאים, הזנת תכנים, יצירת קישורים חיצוניים/פנימיים, שיתוף ברשתות חברתיות ועוד. 

היות שבלוג הוא אמצעי מדהים לשדרוג הנוכחות הווירטואלית ברשת, יפה שעה אחת קודם. או שמא נאמר, יפה פוסט אחד קודם.

אפשר עוד?