כתיבת תוכן למפעלים

שיווקי ואפקטיבי

כתיבת פרופיל לקוח באתר אינדקס

שיווקי ואפקטיבי

פורטלים הם אתרי אינטרנט שפועלים בנישה מסוימת ומבוססים על מודל עסקי של קישור בין לקוחות לספקים. למשל, פורטל צימרים שמחבר בין נופשים לאתרי אירוח כפריים. על פי רוב, כל לקוח שמפרסם בפורטל מקבל אזור אישי שבו הוא יכול להציג את מרכולתו לציבור הגולשים. 

האזור הזה, שקרוי בדרך כלל מיני-סייט (מלשון – “אתר קטן”) או פרופיל לקוח, הוא בעל ערך רב עבור העסק. בעיקר משום שהפורטל איננו מפרסם עסק מסוים לבדו אלא שורה ארוכה של מתחרים ישירים. אי לכך, כתיבת פרופיל לקוח בפורטל חייבת להיעשות במקצועיות וללא פשרות.

תוכן בוטיק משרתת פורטלים ולקוחות מפרסמים מזה כ-15 שנה. אנחנו בעלי ניסיון עשיר בכתיבת פרופילים ו"מיני-סייטים" ללקוחות ומשרתים גם את הפורטל עצמו (שרוצה מענה ללקוחותיו) וגם את העסקים המפרסמים. 

יש לכם פורטל אינטרנט? כדאי שתדעו

אם יש לכם פורטל אינטרנט או שאתם מתכננים להקים אתר אינדקס עסקי, כדאי שתדעו שעם תוכן בוטיק אתם יכולים להיות רגועים. אנחנו ניתן ללקוחות שלכם שירות לויאלי, מקצועי ואדיב מא' ועד ת' (תרתי משמע). הכותבים שלנו יצרו איתם קשר, יראיינו אותם טלפונית או פרונטלית, יפיקו טקסט מעולה ויביאו אותו חזרה אליכם כשהוא גם כתוב לתלפיות וגם - חשוב לא פחות - מאושר על ידי הלקוח (המאושר).

כתיבת תוכן איכותי לפרופיל לקוח בפורטל מתייחסת לאלמנטים שונים כמו כתיבה שיווקית, אופטימיזציה, קידום אתרים, עריכה לשונית, אפיון והנעה לפעולה. 

זכרו שגולשים שמחפשים עסק בפורטל מזנקים בקלילות בין פרופיל למשנהו, ורק "מיני-סייט" שכתוב היטב ומנוסח עם מסרים שיווקיים נכונים יוכל לקלוט את הגולש ולמשוך אותו פנימה. פרופיל בנאלי שלא מספק את המידע הרלבנטי יידחק אחר כבוד לטובת מתחריו שנמצאים במרחק לחיצת כפתור.

מצאו את היתרונות היחסיים

כל עסק, בכל תחום, נהנה מיתרונות יחסיים לעומת מתחריו. מחירים אטרקטיביים, שירות ייחודי, זמינות, מוצר יוצא דופן והרשימה עוד ארוכה. אם ניקח לדוגמה את ענף הצימרים, אתר אירוח כפרי אחד יתגאה בפרטיות מוחלטת, שני במרפסת מול נוף פתוח, ושלישי בבריכה מחוממת גם בחורף. 

כתיבת פרופיל לקוח בפורטל צימרים עבור שלושת העסקים הללו תתמקד ביתרונות המוגדרים שלהם ותתרחק מהיבטים ברורים כמו “קומקום חשמלי”, “מגבות נעימות”, “שירות חם”, “טלוויזיה עם כבלים” וכדומה. למעשה, כל האלמנטים הללו הם כה ברורים מאליהם עד שהמילים “אבזור מושלם” יסגרו את העניין ללא עיכובים מיותרים. 

הדברים נכונים כמובן לגבי עסקים מכל תחום וסוג. שרברב בעל ניסיון עשיר שזמין גם בסופי שבוע, תקליטן שמתמחה באירועי יוקרה, פרויקט נדל”ן בשכונה שזכתה לאחרונה לכותרות מחמיאות בתקשורת וכו’. בקיצור, כתיבת עמוד לקוח בפורטל מתחילה עם אפיון היתרונות היחסיים של העסק.

הכירו את הגולשים ודעו מה מעניין אותם

השלב השני בתכנון הטקסט הוא היכרות עם קהל היעד. למשל, אם הגולשים מחפשים שירותי שמרטפות לילדיהם הקטנים, הדברים שמעניינים אותם הם אחריות, זמינות וניסיון עם ילדים בגילאים שונים. פרופיל לבייביסיטר חייב על כן לתת מענה לכל אחת מהשאלות אשר עוברות ללקוח הפוטנציאלי בראש. 

גם כאן חשוב לזכור להימנע מלרשום את המובן מאליו ולנסות ככל הניתן לגבות תכונות שיווקיות עם הוכחות בשטח. במקרה של הצעירה שמציעה שירותי בייביסיטר, יהיה נכון לשלב המלצות אמתיות מהורים (ואפילו מספרי טלפון, אם אפשר).

עריכה לשונית ברמה גבוהה

עריכה לשונית היא ליטוש סופי של הטקסט עד לרמת גימור מושלמת. מדובר בשלב חובה לכל תוכן באינטרנט, ובמיוחד הדברים נאמרים לגבי כתיבת דף לקוח בפורטל מקצועי. כפי שכבר אמרנו קודם לכן, גולשים שמחפשים ספקים באתרי אינטרנט נמצאים פעמים רבות במעין סקר שוק. הם מרפרפים על הפרופילים השונים, עוברים מאחד לשני, ולא נשארים זמן רב מדי באותו המקום. 

שגיאות כתיב או טעיות תחביר, אפילו הקטנות ביותר, יגרמו לגולש לצאת מיד מהפרופיל ולא לשוב עוד. היות שהטקסט בפורטל המקצועי איננו ארוך, בדרך כלל 100-200 מילים בממוצע, טעויות עריכה בולטות לעין ביתר שאת.

הקפידו על תוכן מקורי

מרבית הלקוחות אשר מפרסמים תכנים בפורטלים מקצועיים אינם מנוסים בכתיבת תוכן, לא כל שכן בכתיבה שיווקית באינטרנט. ואכן, אחת התופעות הנפוצות היא העתקה של תכנים ממקום למקום. לעיתים התכנים מועתקים ממש מהפורטל עצמו – היישר ממתחרים אחרים. 

מלבד העובדה שהעתקת תוכן היא הפרת זכויות יוצרים שעלולה להיות עילה לתביעה משפטית, הפורטל בדרך כלל מפעיל מערכת פנימית של בקרה ומונע העלאת תכנים שאינם מקוריים ב-100%. 

הדברים נכונים גם לגבי כתיבת פרופיל לקוח בפורטל אשר מועתק מאתרי אינטרנט אחרים. כאן, ייתכן שהלקוח יחשוף את עצמו לתביעה גם מצד הפורטל וגם מצד בעל הזכויות בתוכן. מעל כל אלה, ומעבר לזכויות יוצרים, תוכן לא מקורי פוגע בנראות של הטקסט וביכולת שלו להיות מזוהה על ידי מנועי החיפוש.

יותר זה פחות – Less is More

קשה להעריך מהי כמות המילים האופטימלית מבחינת כתיבת פרופיל לקוח בפורטל אינטרנט. אורך הטקסט משתנה כתלות בפרמטרים כמו עיצוב, מיקום, סגנון, נישה, תחום וכדומה. אולם, ניתן לומר שפרופיל לקוח נע על סקאלה של בין 100 מילים ל-300 מילים. 

מכיוון שמדובר בטקסט קצר חשוב להקפיד לגשת ישר ולעניין בלי התחכמויות מיותרות. זכרו את הכלל ש”יותר זה פחות”, גולשים אוהבים לקבל את המידע הרלבנטי במהירות וללא קשקושים.

כמו בכל טקסט באינטרנט, גם כתיבת פרופיל לקוח בפורטל משתפרת פלאים עם אלמנטים טיפוגרפיים. דעו כיצד לנצל ככל הניתן את המרחב הווירטואלי שהוקצה לעסק, ובמידת האפשר נסו לפרק את הטקסט לחלקים. למשל על ידי נקודות, מספרים, שאלות נפוצות וכיוצא בזה.

לסיכום, אל תתפשרו על הפרופיל שלכם

פרסום בפורטל הוא החלטה שיווקית נכונה אשר עשויה בהחלט להניב לעסק פירות ולקוחות. עם זאת, זהו אפיק שיווקי אשר קל “לפספס” אותו עם התנהלות לא מקצועית. אחת הנקודות המרכזיות מבחינה זו היא כתיבת תוכן איכותי לעמוד הלקוח בפורטל. 

ככל שהטקסט בפרופיל יהיה מקורי ויצירתי יותר, וככל שהוא יתאים לקהל היעד שגולש בפורטל באופן קבוע, כך הסיכויים שלו לייצר לעסק לקוחות חדשים גדלים בהתאמה. 

לאור העובדה שמרבית בעלי העסקים אינם בעלי ניסיון בתחום, מומלץ להיעזר בשירותיו של כתב תוכן. לעיתים, שירותים אלה זמינים על בסיס חבילת הפרסום בפורטל, ולעיתים עסקים צורכים אותם באופן עצמאי.

אפשר עוד?