כתיבת תוכן שיווקי

מילים מיייצרות לקוחות

כתיבת תוכן שיווקי

מילים מייצרות לקוח

תוכן שיווקי מציף אותנו מכל כיוון והצרכן הישראלי הוא סקפטי וביקורתי מאד. במיוחד כשהוא מרגיש לעיתים כמו ברווז במטווח של יחצ”נים וקופירייטרים. הדברים נכונים גם לגבי תכנים שיווקיים קלאסיים כמו פרסומות או פליירים וגם בנוגע לטקסטים שמבקשים להעביר מסרים שיווקיים “בין השורות” בכתבות רגילות לכאורה (Native Advertising). 

מיותר לציין שבאתרי אינטרנט, הגולשים כבר לא קונים (תרתי משמע) את כל מה שמוצג לפניהם כתורה למשה מסיני.

כתיבת תוכן שיווקי היא הרבה יותר ממילים. מדובר על מלאכת מחשבת שדורשת מקצועיות, ניסיון, יצירתיות, הבנה פסיכולוגית של הלקוחות הפוטנציאליים ויכולות כתיבה ברמה גבוהה. למרות שהצרכנים ספקנים, כתיבת תוכן שיווקי היא חלק בלתי נפרד מכל קמפיין פרסום. זוהי משימה שמאפיינת פלטפורמות שונות כמו עיתונות מודפסת (פרינט), אתרי אינטרנט, מגזינים מקצועיים, פליירים, ברושרים, מצגות ועוד. אז מה הופך תוכן שיווקי למוצלח ואיך יודעים שהכתיבה נעשתה כמו שצריך? על כך בקצרה ברשימה שלפניכם.

כתיבת תוכן שיווקי מתחילה עם שאלות ותשובות

כל כתיבת תוכן שיווקי מתחילה עם אפיון ממוקד. תהליך האפיון כולל התחקות אחר הפרמטרים שיכולים להפוך את התוכן למנוע צמיחה עבור העסק/הארגון. עוד בטרם אתם ניגשים אל המקלדת ומתחילים לחבר מילים למטאפורות (ומשפטים לסלוגנים), יש לעלות על הפרק שורה של שאלות מנחות. למשל:

כל תוכן שיווקי מבקש להעביר מסר מסוים. המסר מבחינה זו הוא תמיד הרבה יותר מתוחכם מ”אנחנו הכי טובים בעולם”. כתיבת תוכן שיווקי צריכה להיות ממוקדת לצרכים הספציפיים של הלקוחות, לא יותר ולא פחות. כשהיא נעשית במקצועיות היא מעלה על נס מסר שיווקי ברור מבלי להתפזר. דוגמאות למסרים שיווקיים? בבקשה: מחיר אטרקטיבי, ניסיון, איכות יוצאת דופן, מענה לצורך ספציפי וכדומה. חשוב לאפיין את המסר המרכזי ו”לתפור את הנקודה” בבחינת מעט המחזיק את המרובה.

אפיון קהל היעד הוא אלמנט קריטי בכל כתיבת תוכן שיווקי. האם התוכן פונה לגולשים מבוגרים? האם הוא מיועד לצעירים ובני נוער? קהל מקצועי או צרכן קצה? אם לא תדברו בשפה של הלקוחות שלכם, אל תצפו שתפלו על אוזניים קשובות. 

אוקיי, אבל מה זה אומר? פשוט מאד. אם מדובר על כתיבת תוכן שיווקי לעסק שמציע ייעוץ השקעות, יש לשמור על שפה מקצועית ונקייה. מנגד, תוכן שיווקי לבגדי ילדים יכול להיות קליל, נגיש ואפילו עם הומור במידה. מיותר לציין שכתיבת תוכן שיווקי מאפיינת לא רק את קהל היעד אלא גם את הז’רגון וחיתוך הדיבור.

כתיבת תוכן שיווקי צריכה לייצר את הקשר הישיר בין המוצר והשירות לבין הלקוח הפוטנציאלי. כלומר, להתחקות אחר הסיבה האמיתית שתביא את הלקוח להתעניין במוצר המדובר. לדוגמה, אם התוכן השיווקי שלנו עוסק באופניים חשמליים לילדים עליכם לזכור שמי שיבצע את הרכישה הוא בסופו של היום ההורים. על כן, יש להדגיש אלמנטים כמו בטיחות ואמינות לפני מהירות וספורטיביות.

לכל מוצר במשק יש יתרונות יחסיים שבהם הוא מתגאה. היתרון היחסי, בהתאם לשמו, נמדד ביחס למתחרים הישירים. למשל, גן ילדים עם מעט ימי חופשה ביחס לגני ילדים אחרים, טלפון סלולארי עם מפרט עשיר אך מחיר הוגן, צימר בצפון עם נוף פרטי לכנרת וכדומה. זכרו, היתרון היחסי הוא ליבת התוכן השיווקי. כן, ממש כך.

יתרונות יחסיים אינם נוגעים רק למוצר או השירות אלא גם לעסק שעומד מאחוריהם. עורך דין עם ניסיון עתיר שנים, אדריכלית עם תואר שני מאוניברסיטה יוקרתית, מאלף כלבים יוצא יחידת עוקץ המובחרת וכדומה. 

היתרונות היחסיים של העסק מקרינים באופן ישיר על האטרקטיביות של המוצר, ובמידה שאלו הם פני הדברים כתיבת תוכן שיווקי תעשה את הקישור באלגנטיות ובאינטליגנטיות. אולם, שימו לב, חשוב תמיד להעמיד את המוצר במרכז ולהשתמש ביתרונות היחסיים של העסק כמעטפת בלבד.

כתיבת תוכן שיווקי מאפיינת פלטפורמות שונות ומגוונות. מבחינה זו יש לזכור שתוכן שיווקי במגזין מודפס איננו זהה לתוכן שיווקי באתרי אינטרנט והדברים ברורים. קופירייטר שמספק טקסטים שיווקיים צריך להכיר את הפלטפורמה שבה התוכן עומד לעלות לאוויר. הן מבחינת האופן שבו הקוראים יקראו את הטקסט והן מבחינת אלמנטים צורניים וטיפוגרפיים. 

למשל, אם מדובר על כתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט, יש לערוך מחקר מילות מפתח שמתחקה אחר ביטויים ספציפיים שהגולשים מחפשים בתחום המסוים.

תוכן שיווקי מתחקה לא רק אחר קהל היעד מבחינת חתך אוכלוסייה וגיל אלא גם מנתח את הצרכים הרגשיים שעומדים על הפרק. 

הדוגמה הקלאסית והטובה ביותר לכך היא תוכן שיווקי למכון הרזיה שצריך לזכור שהמטרה של לקוחותיו איננה להשיל ק”ג מיותרים כי אם לשפר את הביטחון העצמי. באותו אופן, אדם שניגש לקבלת ייעוץ משפטי צריך אמנם סיוע מקצועי של עורך דין אבל בעיקר רוצה לדעת שהוא בידיים טובות ויש מי שישמור על האינטרסים שלו ברמה הגבוהה ביותר. המסרים הנסתרים הללו צריכים להיות טבועים היטב בתוכן ולעבור לקוראים מכל שורה ומילה.

המוצר והשירות שלכם אינם פועלים בחלל הריק. אתם מוקפים במתחרים שמפרסמים בשיטות מגוונות, ובין השאר במתחרים שנעזרים בכתיבת תוכן שיווקי. טקסטים שיווקיים מוצלחים נכתבים לאחר מחקר מקדים ומקיף של פעילות המתחרים. אגב, זוהי דרך מצוינת לבחון את היתרונות היחסיים שלכם. 

ממש כמו בחוגים ללימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה – הכרת ה”אחר” היא במידה רבה הכרת ה”אני”. האם המתחרים שלכם מפרסמים טקסטים טובים, האם אתם יכולים ללמוד מהם, האם ניתן לזהות טעויות וכשלים בטקסטים שלהם שיעניקו לכם יתרון וכו’ וכו’.

 

כתיבת תוכן שיווקי איננה רק עניין של יצירתיות ו”חשיבה מחוץ לקופסא”. טקסטים שיווקיים חייבים לשדר אמינות ומקצועיות ועל יש לנקוט כלפיהם במדיניות של אפס סובלנות לשגיאות כתיב, שגיאות תחביר, הגהה, התקנה וכדומה. וודאו שאתם מציעים טקסטים שיווקיים שכתובים היטב וערוכים ברמה לשונית לסטנדרטים בלתי מתפשרים. חשוב לזכור שגם המוצר הטוב ביותר עלול “ליפול” בגלל טקסט שיווקי עם שגיאת כתיב קטנה שמשדרת חוסר מקצועיות וחוסר אמינות. מנגד, טקסט קולח ואיכותי שנוגע היטב בבלוטות הרגש של הלקוחות יעשה את העבודה ללא ספק.

התשובות לשאלות הללו הם הנגזרת שמהווה את תוכנית העבודה של כתיבת התוכן השיווקי. המענה להן חייב להיות אינטליגנטי, יצירתי, מקצועי, קוהרנטי וממוקד. כותב תוכן מקצועי ובעל ניסיון ידע כיצד לבור את המוץ מן התבן ולייצר תכנים שיווקיים איכותיים ומניעים לפעולה.

לסיכום,

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם חשופים לתוכן שיווקי כל הזמן ובכל מקום. בדרך לעבודה כשהם מאזינים לתוכנית הרדיו האהובה עליהם, עם הקפה מול העיתונים (המודפסים והווירטואליים), במיילים שיווקיים שנוחתים אצלם באופן תדיר, בפליירים בדואר שממתינים להם בין חשבון החשמל להזמנת החתונה של דודה בתיה, ובערב כשהם פותחים את הטלוויזיה או גולשים בסמארטפון לפני השינה. לכן, כתיבת תוכן שיווקי תעשה את העבודה (תרתי משמע) רק אם היא תבוצע במקצועיות וללא פשרות והנחות.

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

אפשר עוד?