כתיבת תוכן לאתרי תיירות ונופש

להרגיש את החופשה כבר באינטרנט

כתיבת תוכן לאתרי תיירות ונופש

להרגיש את החופשה כבר באינטרנט

ענף התיירות הוא מהתחומים התוססים באינטרנט, על כך אין וויכוח. כמעט כל הנופשים והמטיילים שמחפשים מידע לגבי אטרקציות ואתרי אירוח מתחילים (וגם מסיימים) את סקר השוק ברשת. 

הגולשים/הנופשים נהנים מאין ספור מקורות מידע שונים ומגוונים כמו פורטלים שמפרסמים אתרי תיירות, מדורי פנאי ובילוי בעיתונות הווירטואלית, אתרי תדמית פרטיים, דפי פייסבוק צבעוניים ועוד. הנוכחות של הענף ברשת בולטת בכל פינה והסיבה לכך נעוצה בראש ובראשונה אצל הגולשים. הנה רק כמה דוגמאות קטנות על קצה המזלג:

0
מחפשים "צימר בצפון" מדי חודש
0
מחפשים "טיסות לאילת" בחודש
0
מחפשים מדי חודש "חבילות נופש"

כיאה לתחום תחרותי, כתיבת תוכן לאתרי תיירות היא לא מלאכה פשוטה. הן משום שישנם לא מעט שחקנים ותיקים וחזקים בשוק (המשקיעים סכומים לא מבוטלים) והן מכיוון שהגולשים מזנקים ללא סנטימנטים מיותרים בין אתר אחד למשנהו. לשמחתכם, תוכן בוטיק עומדת לרשותכם עם ניסיון של יותר מ-15 שנה ומנעד רחב ביותר של לקוחות בתחום התיירות. 

צימרים, מלונות, אטרקציות, רומנטי, משפחתי, קבוצות, ישראל, חו"ל, אקסטרים, מוטורי, חקלאי, קולינרי והרשימה נמשכת. לאורך השנים כתבנו גם לפורטלים ואתרי אינטרנט שמפרסמים עסקי תיירות וגם לתיירנים עצמם. אנו בעלי ניסיון עשיר בפרויקטים של כתיבת תוכן לאתר תיירות בישראל ובחו"ל (כולל ביעדים מיוחדים ובלתי-שגרתיים). הנה כמה דוגמאות לעסקים שעבדנו איתם:

תוכן בוטיק צברה שם ומוניטין בענף התיירות כחברה אמינה, איכותית, מקצועית ומדויקת. אנחנו מגיעים לאתר הנופש (או למשרדי החברה במידה שמדובר על תיירות חו"ל), מתרשמים באופן בלתי אמצעי מהמקום, מעלים את כל השאלות האפשריות שיכולות לעניין את המבקר/הנופש/המתארח ומפלחים גם לפי סקטורים (זוגות, משפחות, קבוצות, עסקי, דתיים וכדומה). רוצים לדעת עוד? הנה כמה טיפים שאנחנו מקפידים עליהם בכל כתיבת תוכן לאתר תיירות. 

מחקר מילות מפתח הוא שלב קריטי בכל כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, וכך גם לגבי כתיבת תוכן לאתר תיירות. הרעיון אשר עומד מאחורי מחקר מילות מפתח הוא שהגולשים מחפשים שירותים ומוצרים יותר ממה שהם מחפשים מותגים ספציפיים. 

נופשים שמתעניינים בצימר בצפון יקלידו בגוגל “צימרים לזוגות ברמת הגולן” ולא “המקום המקסים של אבי בחד נס”. מחקר מילות מפתח כולל הן ביטויים כלליים כמו “אטרקציות למשפחות” והן ביטויים ספציפיים כמו “אטרקציות למשפחות בגליל המערבי”. זכרו, רק תוכן אשר מבוסס על מילות מפתח יביא לחשיפה מול מנועי החיפוש, וכפועל יוצא מכך, מול הגולשים.

עסקי תיירות מפרסמים ברשת במגוון פלטפורמות שונות כמו אתר אינטרנט פרטי, פורטלים עסקיים, אתרי חדשות, רשתות חברתיות, מגזינים, דואר שיווקי ועוד. כל פלטפורמה דורשת התייחסות שונה לתוכן ובעת הכתיבה יש להכיר בכך. 

לדוגמה, באתר אינטרנט פרטי הטקסטים יכולים להיות ארוכים יחסית (300-400 מילים ואף יותר) ובפורטל קיימת בדרך כלל מגבלה של אורך. רשתות חברתיות יכולות להיות קלילות יחסית ואילו טקסטים שפונים לתיירים מחו"ל יהיו מסוגננים בשפה אחרת. 

נפשתם פעם בצימר בלי מקרר או מצעים נעימים? למרות שהתשובה ברורה אתרי תיירות רבים עדיין מספרים לגולשים את המובן מאליו. שימו לב שהגולשים קופצים בלי יותר מדי מחשבה בין אתרי האינטרנט השונים וכתיבה אפקטיבית מדגישה מיד בפתיחת המלל את היתרונות היחסיים הבולטים של העסק. למשל, פרטיות יוצאת דופן בצימר בצפון, מורה דרך עם ניסיון של עשרות שנים, טיול טרקטורונים שמגיע לנקודות ייחודיות וכו’. אל תהיו בנאליים. 

שקיפות היא מילת המפתח בכל תחום באינטרנט וביתר שאת לגבי כתיבת תוכן לאתרי תיירות. מדי שנה אנו נחשפים לעשרות כתבות “תחקיר” על צימרים ואטרקציות שסיפקו מידע שגוי ברשת וגרמו לאכזבה רבה. זכרו! אורח שציפיותיו התבדו יהפוך ללקוח לא מרוצה ועלול לפגוע בשם של העסק בטווח הקצר ובטווח הארוך. 

במסגרת כתיבת תוכן לאתר תיירות חשוב לשמור על טקסטים אמינים. יש להקפיד להתייחס אך ורק ליתרונות מבלי לנסות לצייר תמונה שאיננה קיימת במציאות. שימו לב שחוק הגנת הצרכן קובע שפרסום מטעה הוא עילה לביטול עסקה ובסיס לתביעת פיצויים בגין עוגמת נפש ו/או נזק ממוני. כתיבת תוכן לאתר תיירות היא פרסום על פי פרשנות החוק ועל כן יש להתייחס לכל מילה ומילה.

כל עסק נהנה מיתרונות יחסיים בהם הוא מתגאה. בית מלון באילת אשר נמצא במרחק הליכה מהטיילת, טיול טרקטורונים בצפון שכולל גם הדרכה של מורה דרך עם 20 שנות ניסיון, אתר פיינטבול עם זירה חדשנית במיוחד, מכון ספא בעל הסמכות בינלאומיות לטיפולים רפואיים ועוד. 

גולשים שמחפשים מידע אודות אתרי תיירות ברשת נחשפים לשורה ארוכה של עסקים אשר מציעים לכאורה את אותו השירות בדיוק. כאן, כתיבה שיווקית יכולה לעזור לעסק להתבלט. יש להתחקות אחר כל היתרונות היחסיים ומומלץ להדגיש אותם מיד בפתיחת הטקסט.

יתרונות יחסיים מתכתבים גם עם מחקר מילות מפתח והנה דוגמה: ברמת הגולן ממתינות לנופשים מאות יחידות אירוח ברמות שונות וכ-480 גולשים מחפשים מדי חודש את הביטוי “צימר ברמת הגולן”. בין כל הצימרים אשר פועלים במרומי הרמה, חלק קטן מציע גם נוף ישיר לכנרת (למשל, צימרים בחד נס או צימרים במעלה גמלא). מדובר ביתרון יחסי שבא לידי ביטוי גם במחקר מילות מפתח שכן 70 אנשים בכל חודש מחפשים בגוגל את הביטוי הספציפי – “צימר עם נוף לכנרת”. צימרים שמציעים את היתרון היחסי הזה יעשו נכון אם ישקיעו לא רק בטקסטים שפונים לגולשים שמחפשים צימרים בגולן, אלא יספקו גם תכנים שמעניקים משקל לנושא הנוף.

בעבר כבר כתבנו כאן על האפקטיביות הרבה שעומדת מאחורי מאמרי זנב ארוך. מדובר במאמרים אשר מבוססים על ביטויי חיפוש בני שלוש מילים ויותר כמו טיול טרקטורונים בצפון, טיולי תמריץ באירופה, מסיבת רווקים בפראג, אטרקציות לילדים באזור הכנרת, ספורט ימי במרכז, ספא זוגי באילת וכדומה. שילוב ביטויי זנב ארוך מספק שורה ארוכה של יתרונות לעסק כמו:

  • מיקוד תכנים ביתרונות יחסיים.
  • כתיבת טקסטים איכותיים אשר מבוססים על נושאים ספציפיים.
  • התמודדות על ביטויים ברמת תחרות סבירה.
  • נוכחות אפקטיבית בביטויים רלבנטיים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.
  • שיפור יחס ההמרות של העסק (היחס בין הגולשים לבין האורחים בפועל).

כתיבת תוכן איכותי היא תמיד כתיבה של טקסטים מקוריים. מקוריות נכונה בכל פרויקט של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט וכמובן שגם במסגרת כתיבה לעסקים בתחום התיירות. שימו לב שהעתקת תכנים מאתרי תיירות של מתחרים היא הפרת זכויות יוצרים אשר עלולה להיות עילה לתביעה. 

תוכן משוכפל פוגע בנראות של האתר ולא משנה היכן הוא מתפרסם. גוגל מזהה תוכן לא מקורי והאתר מסתכן בעונש של היזרקות לעמודי התוצאות האחוריים. תופעה נפוצה נוספת בקרב אתרי תיירות היא הזנת תכנים זהים לחלוטין באתר הפרטי ובמקומות אחרים (כמו פורטל עסקי). שימו לב שמדובר במהלך חסר אפקטיביות שכן גוגל תציג כמעט תמיד רק את התוכן שפורסם ראשון ועל כן טקסטים אחרים נעדרים כל משמעות מבחינת הגולשים (שלא יגיעו אליהם).

עריכה לשונית רלבנטית במיוחד עבור כתיבת תוכן באתר תיירות. טקסטים עם שגיאות כתיב או טעויות תחביר מרחיקים את הגולשים, גורמים לאחוזי נטישה גבוהים ומהווים נזק תדמיתי. כן, אפילו אם אתם מציעים את טיול האופניים הכי יפה בגליל או את חבילת הנופש הכי רומנטית במלדיביים. די בשגיאת כתיב קטנה בכדי לצייר בפני הגולשים תמונה שעומד מולם עסק לא רציני ולא מקצועי.

תוכן לאתר תיירות פרטי יכול להעשיר את הידע של הגולשים בנושאים חופפים ומקבילים. לדוגמה, צימר בגליל המערבי שמספר אודות חופים מומלצים ואטרקציות באזור, מלון באילת שנותן מידע לגבי מסעדות שאסור לפספס וכדומה. המידע הנוסף מרחיב את חוויית המשתמש של הגולשים ומספק יתרונות רבים כמו:

  • משאיר את הגולשים באתר וגורם לגוגל להבין שמדובר באתר אינטרנט איכותי על כל המשתמע מכך מבחינת קידום אתרים וחשיפה.
  • מאפשר שיתופי פעולה עם עסקי תיירות בתחומים חופפים ומהווה קרקע פורייה להחלפות קישורים.
  • מנווט גולשים לאתר. למשל, צימר בגולן שמספק מידע על קטיף דובדבנים יכול למשוך נופשים שרוצים להשתתף בחוויה החקלאית לאחר שקראו עליה והחליטו לשדרג ביקור יומי לכמה לילות.
  • מעניק לגולשים תחושה של רצינות ומקצועיות. חשבו בעצמכם, איזה מכון ספא יראה לכם יותר רציני – כזה שרק מספק מידע כללי על המקום עצמו או כזה שגם מפרסם תמונות והסברים על כל טיפול וטיפול. התשובה ברורה.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט קשורה עמוקות לפעילות ברשתות חברתיות. בענף התיירות זה פרמטר אפקטיבי במיוחד בעיקר בשל אופיין הקליל של הרשתות החברתיות וסגנון הגלישה בהן. גולשים ברשתות חברתיות אוהבים לשתף את חבריהם בתכנים “אקזוטיים” אשר כוללים בדרך כלל תמונות מחייכות וחוויות חיוביות. 

הדברים רלבנטיים לכל עסק בענף התיירות לרבות צימרים, אטרקציות, ספא, קמפינג, חברות תיירות לחו"ל וכו’. אם ביקרו אצלכם לקוחות מרוצים, בקשו מהם רשות לפרסם תמונות שלהם נהנים בדף הפייסבוק העסקי שלכם או באתר האינטרנט הפרטי שאתם מפעילים. 

הרשת החברתית היא פלטפורמה נהדרת להיעזר בתוכן על ידי כותרות מניעות לפעולה ומבוססות מילות מפתח. למשל, “מסיבת רווקות בספא”, “טיול טרקטורונים לחברה” וכדומה. היא מאפשרת קידום מאמרים שעלו באתר האינטרנט הפרטי או לספר על מבצעים עדכניים. הכתיבה יכולה להתחבר עם טרנדים ואירועים אקטואליים כמו צימר באזור צפת שמפרסם מידע אודות פסטיבל הכליזמרים ומציע הנחה לאורחים שיזמינו מקום.