איזה עמודי תוכן צריכים להיות בכל אתר אינטרנט?

ההיררכיה לראש הפרימידה

איזה עמודי תוכן צריכים להיות בכל אתר אינטרנט?

ההיררכיה לראש הפרימידה

במחקר שנערך על ידי חברת TNS ופורסם לא מזמן באתר "כלכליסט" נמצא שכ-44% מהישראלים עושים סקר שוק באינטרנט לפני שהם מגיעים פיסית לחנות. באתר "דה מרקר" פורסם סקר נוסף (שנערך על ידי פייפאל) ובו נמצא שכ-95% מהישראלים מבצעים לפחות רכישה אחת און-ליין בשנה (התגברות דרמטית מאז הקורונה). 

עם נתונים כאלה בהחלט לא מפתיע שחברות בניית אתרים מדווחות כל הזמן על עלייה דרסטית בביקוש. אז אם יש לכם עסק ואתם רוצים להגדיל את החשיפה ואת קהל הלקוחות, האינטרנט הוא המקום שלכם. 

עכשיו בואו נתקדם צעד אחד נוסף ונבחן מה אתם צריכים שיהיה באתר מבחינת כתיבת תוכן. ברשימה הבאה נכיר לכם את העמודים המרכזיים שחשוב שיופיעו בכל אתר אינטרנט כבר ביום העלייה לאוויר. כמו כן, ניתן כמה טיפים מעניינים על עמודים שהם לכאורה "רשות" אך לאור התרומה שלהם ניתן להגדירם כ"חובה".

עמוד אודות

כבר יצא לנו לדבר בבלוג שלנו על ההיבטים המרכזיים שכדאי לדעת לגבי כתיבת עמוד אודות באתר. עמוד אודות הוא כרטיס הביקור של העסק ברשת. חשיבותו היא גבוהה שכן הוא אחד העמודים הנצפים ביותר בכל אתר. 

עמוד אודות צריך לענות על שאלות כמו מי עומד מאחורי העסק, כמה זמן העסק פעיל, מהם השירותים שהעסק מספק, מיהם הלקוחות המרכזיים של העסק, מהו החזון של העסק וכו'. עסקים מסוימים מציגים תחת עמוד אודות עמודי פרופיל נוספים כמו "ההיסטוריה שלנו", "החזון שלנו", "המשרד שלנו" וכדומה.

עמוד הבית

עמוד הבית הוא העוגן הראשי של האתר ויש לשים לב לתוכן שמופיע בו. הן משום שזהו העמוד המרכזי שהגולשים יגיעו אליו והן מכיוון שהתוכן כאן יקבע אם הם ימשיכו להסתובב באתר או ילחצו על Back ויעברו למתחרים. נהוג לכתוב בעמוד הבית פסקה שיווקית ובדרך סלוגנים קליטים על גבי המצגת הראשית. 

כתיבת תוכן לעמוד הבית כוללת תקצירים לגבי השירותים של העסק ואפשר להוסיף מידע אודות החברה. אולם, אל תציפו את עמוד הבית בתוכן ובחרו את המילים ב"פינצטה". זכרו כי תפקידו הוא להוביל את הגולשים פנימה ולא מכאן יגיעו הפניות אליכם.

עמודי שירותים

מידע לגבי השירותים שהעסק מעניק ללקוחות ניתן להעביר בשתי דרכים:

  • עמוד אחד ובו כל השירותים המרכזיים של העסק.
  • עמוד ספציפי לכל שירות ושירות.

שימו לב, כדאי להפריד את השירותים בעמודים שונים ולהעניק לכל שירות את המקום שלו. עמודים נפרדים מאפשרים לספק מידע מקיף על כל שירות בנפרד וזוהי טכניקה אפקטיבית גם מבחינת קידום במנועי חיפוש. 

במקרים רבים ניתן לכתוב על שירותי העסק כקטגוריות ועמודי משנה. למשל, שירות ראשי כמו "עורך דין לגירושין" ושירותים ממוקדים תחתיו כמו "הסכם ממון", "מזונות ילדים", "משמורת" וכו'. כלומר, מתחת לכל שירות או תחום עיסוק, ישנם גם תת-שירותים תת-תחומים נוספים (עוד דוגמה – "פינוי פסולת" ו-"פינוי פסולת בניין", "פינוי פסולת אורגנית" וכו').

בלוג ומאמרים

אתרי אינטרנט רבים משקיעים בכתיבת בלוג או ביצירת רובריקת מאמרים באתר. לא מדובר בעניין שהוא חובה אך כן מדובר בפרמטר שעשוי לעזור לנראות הווירטואליות שלכם (קראו כאן למה כל אתר אינטרנט צריך בלוג). באזור הבלוג והמאמרים אתם יכולים לספק מידע שנוגע באופן ספציפי לעסק וכן תוכן כללי בתחום. 

מעבר לכך שיש לבלוג ולמאמרים השפעה על קידום במנועי חיפוש, האזור הזה עוזר למתג את העסק כאוטוריטה מקצועית. שימו לב, אם ביקשתם מחברת בניית אתרים להקים לכם אזור של בלוג ומאמרים אל תעלו לאוויר ללא תוכן. מומלץ שכבר בהשקת האתר יהיו לכם כאן כמה וכמה פוסטים מוכנים.

עמוד שאלות ותשובות

עמוד שאלות ותשובות הוא עמוד מאד אפקטיבי. הוא מעביר מידע רב בידידותיות, מספק מענה לשאלות נפוצות, מתכתב עם שאר התכנים באתר ומניע לפעולה. זה עמוד שיכול להוסיף המון עוצמה לאתר האינטרנט שלכם ומומלץ לא לוותר עליו. את השאלות והתשובות תבססו הן על נושאים מרכזיים שמעניינים את הלקוחות שלכם והן על אלמנטים שיווקיים שאתם רוצים להציף.

קטלוג בחנות ווירטואלית

אם אתר האינטרנט עומד לתפקד בתור חנות ווירטואלית אל תזלזלו בתכנים שמופיעים בקטלוג המוצרים שלכם. האם לכל מוצר יש תיאור משלו (קראו כאן על כתיבת תיאור מוצר), האם תיאור המוצר מספק את המידע הדרוש, האם התיאור מניע לפעולה וכיוצא בזה. במקביל, ובמיוחד אם אתם מתכוונים בעתיד לקדם את האתר במנועי חיפוש, חשוב להוסיף תוכן ראשי לכל קטגוריית מוצרים. פסקה מרכזית ושיווקית שתסמן לגוגל ולגולשים על מה הדף מדבר.

תיק עבודות, סיפורי הצלחה

אתרי אינטרנט רבים מציגים לגולשים סיפורי הצלחה או תיק עבודות. בסיפורי הצלחה ובתיק עבודות נסו להתמקד בכתיבה אודות השירות ולא אודות הלקוח. אם ניקח למשל חברת בניית אתרים שמציגה פורטפוליו עם אתרי אינטרנט מובילים שנבנו על ידה, במקום לפרט על העסקים כדאי לציין מה היה מיוחד בעבודה מולם. לדוגמה, לקוח גדול, אתר אינטרנט מורכב, מערכת ניהול תוכן בהתאמה אישית, עיצוב ייחודי, אתר דו-לשוני וכדומה.

לסיכום, 

כתיבת תוכן לאתר היא משימה מורכבת. בחברת תוכן בוטיק אנו מספקים מדי שנה שירותי תוכן למאות אתרי אינטרנט ברחבי רשת. הצגנו כאן דוגמאות לתכנים המרכזיים שחייבים להיות בכל אתר ואתר. מיותר לציין כי הדוגמאות האלה הן רק מעט המחזיק את המרובה. בכל אתר יכולים להיות עוד דפי תוכן רבים ומגוונים.95

אפשר עוד?