מאמרים לקידום אתרים

אחת הטכניקות הפופולאריות ביותר מאחורי קמפיינים לקידום אתרים היא כתיבה בלתי פוסקת של מאמרים איכותיים. כלומר, מאמרים אשר ייעודם הוא לייצר נוכחות במנועי החיפוש לגבי ביטויי מפתח רלבנטיים. מאמרים אלה, הקרויים בין השאר מאמרי קידום אתרים, יכולים להתפרסם בנקודות שונות. באתר האינטרנט של הלקוח, באתרים אחרים לטובת יצירת מערך קישורים (Backlinks), ברשתות חברתיות ועוד. ייחודם טמון בכך שהם דורשים לא רק יכולות כתיבה מעולות אלא גם ידע אודות האלגוריתם של מנועי החיפוש (והאופן שבו גוגל מנתחת טקסטים ומאנדקסת אותם).

בעבר, מאמרים לקידום אתרים היו שמים את עיקר יהבם על ביטויי חיפוש ומילות מפתח. זאת, תוך כדי שהם דחקו לאחור אלמנטים חשובים כמו רמה גבוהה, ערך מוסף ועריכה לשונית. אולם, הדברים כיום שונים לחלוטין. כל העדכונים האחרונים של האלגוריתם של גוגל פונים לכיוון אחד בלבד – תוכן איכותי. דהיינו, גם כתיבת מאמרים לקידום אתרים צריכה להיות מצוינת ומומחים מבינים שאיכות קודמת אפילו לצפיפות מילות מפתח (Keyword Density).

תוכן לקידום אתרים נמדד בראש ובראשונה ברמתו ורק לאחר מכן ב-% ההופעה של ביטויי כזה או אחר. חשוב להדגיש, למרות העדכונים האחרונים של גוגל, ביטויי המפתח עדיין חייבים להופיע במאמרים לקידום, הן בגוף הטקסט, הן בכותרות והן בקוד שמאחורי התוכן (למשל, בתגיות מטה, תיאורי מטה וכדומה). אולם, הכל מוכרח להיות במידה. היות שהדברים אינם כה פשוטים, אנו מגישים לכם כעת את הדגשים המרכזיים שמאפיינים מאמרים לקידום אתרים. כן, גם בשנת 2017.

מנועי החיפוש של גוגל מזהים תכנים על פי שורה ארוכה של פרמטרים ובין השאר בהתאם לביטויי מפתח. ביטויי מפתח הם למעשה הביטויים הנפוצים ביותר שהגולשים משתמשים בהם. כתיבת מאמרים לקידום אתרים מתחילה עם מחקר מילות מפתח (Keyword Research) אשר מאפיין את הביטויים החשובים ואת האופן שבו הגולשים מקלידים אותם. למשל, כתיבת מאמרים לטובת חנות לעיצוב בגדי פעוטות חייבת להכיר בכך שהביטוי "בגדי תינוקות" פופולארי כמעט פי שניים מהביטוי "בגדים לתינוקות" (1,900 חיפושים בחודש לעומת 880 חיפושים בלבד).

בעבר, אחד הפרמטרים החשובים לגבי כתיבת מאמרים לקידום אתרים היה צפיפות מילות מפתח, ומקדמי אתרים מכל העולם התווכחו ביניהם אודות ה-% האופטימאלי לגבי צפיפות הביטויים (בדרך כלל המסקנות נעו בין 1% ל-5%). כיום, מנועי החיפוש של גוגל הרבה יותר מתוחכמים והם אינם עוד זקוקים לחישובים המתמטיים האלה. הרעיון הוא פשוט לכאורה. במאמר איכותי, ביטויי המפתח יופיעו בלאו הכי. על כן, המגמה היא איכות ולא צפיפות. רוצים לדעת עוד? קראו כאן – צפיפות מילות מפתח – האם זה עדיין רלבנטי?

על מנת שהתוכן יהיה בסטנדרט גבוה, יש לדאוג שהביטויים הרלבנטיים יופיעו לכל אורך הטקסט ולא רק בפסקה הראשונה או האחרונה. מומלץ שהביטויים לא יציפו נקודות מסוימות וכדאי להימנע ממצב שבו מילות מפתח מופיעות יותר מפעם אחת בפסקה. מנועי החיפוש של גוגל מתוכנתים לאתר מאמרים ברמה נמוכה ופריסה לקויה היא נורת אזהרה.

מאמרים לקידום אתרים צריכים להיות מסודרים על פי מבנה ברור עם פתיחה, גוף וסיכום. פסקאות המאמר חייבות להיות מחולקות היטב עם כותרות ומומלץ בדרך כלל לשלב בכותרות את ביטויי המפתח. המהדרין אף דואגים לכך שביטויי המפתח יופיעו בתחילת הכותרת. למשל, "מאמרי קידום אתרים – איכות לפני צפיפות". היות שהכותרות מודגשות ומופרדות מהטקסט, מנועי החיפוש של גוגל סורקים אותן ביתר מיקוד ויש להשקיע בהן.

מילת המפתח בכל הנוגע לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט היא רלבנטיות. כלומר, הטקסט חייב להיות רלבנטי לכותרת, ומאמר בנושא "מדפסת לייזר" שמתחיל לעסוק בכל סוגי המדפסות הקיימות איננו רלבנטי ואיננו איכותי. במקרים אלה, סביר להניח שהפריסה של ביטויי המפתח לא תהיה אחידה (ועל כן – לא טבעית). חשוב מאד להקפיד על כך שהכותרת תתאר בדיוק את התוכן של המאמר, ללא עיגולי פינות ו/או קיצורי דרך מלאכותיים.

טכניקה ידועה אשר אפיינה בעבר מאמרים לקידום אתרים היא הימנעות מהופעת מילות חיבור ואותיות קישור. למשל, "עורך דין רעננה" במקום "עורך דין ברעננה". למרות השגיאה התחבירית, מרבית המקדמים היו סבורים ש"גוגל גם ככה לא מתייחס למאמרים והגולשים לא קוראים אותם". ובכן, כמו שלמדנו מבוב דילן – הזמנים משתנים. לאור העדכונים האחרונים של גוגל, מאמרי קידום אתרים צריכים להקפיד על עריכה לשונית. מנועי החיפוש יודעים לזהות ביטויים שגויים וההוכחה הניצחת לכך היא שאנו נתקלים פחות ופחות בטקסטים עם ביטויים משובשים.

ביטויי זנב ארוך הם ביטויים אשר מרחיבים את הביטוי המרכזי והכללי. למשל, "צימרים יוקרתיים בצפון" במקום "צימרים". לביטויי זנב ארוך יש כמה תפקידים בכל הנוגע לכתיבת תוכן לקידום אתרים. ראשית, הם יכולים להיות נושאים למאמרים לצורך הקמפיין. כידוע, פורטל צימרים לא יכול לכתוב עשרות מאמרים תחת הכותרת "צימרים" בלבד, ועליו להסתייע במאמרי זנב ארוך כמו "צימרים יוקרתיים בצפון", "צימרים עם בריכה" וכו'. כמו כן, ביטויי זנב ארוך משתלבים במאמר עצמו ומעשירים אותו. בכך, הם מסייעים גם לגוגל לזהות את הנושא המרכזי של הטקסט. לדוגמה, במאמר בנושא "אופניים חשמליים" כדאי לכלול ביטויי זנב ארוך כמו "אופניים חשמליים לילדים", "אופניים חשמליים מתקפלים" וכדומה.

פעמים רבות, קמפיין של כתיבת מאמרים לקידום אתרים דורש טקסטים רבים תחת נושאים חופפים ומקבילים. למשל, חנות לעיצוב בגדי פעוטות חייבת גם מאמר בנושא "בגדי תינוקות" וגם מאמר בנושא "בגדים לתינוקות". ככל שהמאמרים מתפרסמים באותו אתר אינטרנט, יש לדאוג שהם ידברו על נושאים שונים. במקרה הנ"ל, אפשר להחליט שהמאמר הראשון ידבר על רכישת בגדי תינוקות באינטרנט, והשני ינוסח כמדריך לגבי טרנדים בולטים בענף. כך, שני ביטויי מפתח זהים לחלוטין מקבלים נוכחות אחרת לגמרי.

למרות שנהוג לראות במאמרים לקידום אתרים מאמרים בעלי תפקיד טכני בלבד, כל טקסט באינטרנט צריך לפנות בראש ובראשונה לגולשים. אי לכך, גם במסגרת כתיבת תוכן איכותי לקידום אתרים יש לזכור שהגולשים אמורים לקרוא את הטקסט ולהפיק ממנו תועלת. מאמרי קידום אתרים, ממש כמו כל מאמר באינטרנט, חייבים להיות איכותיים, אינטליגנטיים, מקצועיים, מקוריים וערוכים היטב.

מאמרים לקידום אתרים חייבים להיות ערוכים היטב. כלומר, לעבור עריכה לשונית אשר כוללת בדיקה מקיפה של הטקסט לפי כל הפרמטרים הדרושים מבחינת הגהה, התקנה, תחביר וכדומה. שגיאות כתיב וטעויות תחביר פוגעות באיכות של התוכן ומנועי החיפוש של גוגל יודעים היטב לזהות אותן. מרגע שמאמר אותר כשגוי, כוחו יורד וכך גם האפקטיביות שמאחוריו.

נדמה כי אין צורך להכביר במילים אודות המשמעות הגדולה של כתיבת תוכן מקורי. מאמרים לקידום אתרים אינם כמובן שונים בעניין זה מכל טקסט אחר שמתפרסם ברשת. ההקפדה על תוכן מקורי חייבת להיות לכל אורך הדרך וגם כאשר מדובר על קמפיין שכולל עשרות מאמרים בתחומים משיקים. כתב תוכן צריך לדעת כיצד "להמציא" את עצמו מחדש ולהימנע משימוש חוזר בביטויים דומים. מיותר לציין כי אסור בכל תכלית האיסור להעתיק תכנים מאתרים אחרים תוך כדי הפרת זכויות יוצרים. מעבר לכך שזהו מעשה אשר עלול לעלות כדי תביעה משפטית, תוכן משוכפל באינטרנט הוא פשוט חסר ערך.

  • כתיבת תוכן לאתר/

כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר היא הפרמטר החשוב ביותר באינטרנט. תוכן הוא איש שיווק ווירטואלי שעובד ללא הפסקה. ללא חופשות, בלי חגים, וגם כשהאור במשרד או בחנות כבה, הטקסטים שלכם ברשת ממשיכים לעבוד

  • tayaroot

כתיבת תוכן לאתר תיירות

איך לכתוב תוכן לאתר של צימר? מה מותר ומה אסור לעשות בעת כתיבת תוכן לאתר תיירות? איך תהפכו את התוכן שלכם ברשת למנוע למשיכת לקוחות? קראו כאן עשרה טיפים שאי אפשר בלעדיהם

  • tiurmutzar1

כתיבת תיאור מוצר שהופך גולשים ללקוחות

כתיבת תיאורי מוצרים בחנות ווירטואלית היא פרמטר בעל משקל עצום בדרך להצלחה בסחר האלקטרוני. אם יש לכם חנות ווירטואלית ו/או אתם מתכננים להקים אחת, זה הפוסט הכי חשוב שתקראו בזמן הקרוב

צור קשר