מאמרים לקידום אתרים

תוכן שלוקח אתכם קדימה

מאמרים לקידום אתרים

תוכן שלוקח אתכם
קדימה

אחת הטכניקות הפופולאריות ביותר מאחורי קמפיינים לקידום אתרים היא כתיבה בלתי פוסקת של מאמרים איכותיים. כלומר, מאמרים אשר ייעודם הוא לייצר נוכחות במנועי החיפוש לגבי ביטויי מפתח רלבנטיים. מאמרים אלה, הקרויים בין השאר מאמרי קידום אתרים, יכולים להתפרסם בנקודות שונות: באתר האינטרנט של הלקוח, באתרים אחרים לטובת יצירת מערך קישורים (Backlinks), ברשתות חברתיות ועוד. 

ייחודם של מאמרים לקידום אתרים טמון בכך שהם דורשים לא רק יכולות כתיבה מעולות אלא גם ידע אודות האלגוריתם של מנועי החיפוש (והאופן שבו גוגל מנתחת טקסטים ומאנדקסת אותם). 

תוכן בוטיק מספקת מאמרים לקידום אתרים כבר למעלה מ-15 שנה. אנחנו עובדים גם עם חברות הקידום המובילות בישראל וגם עם לקוחות הקצה. תוכן בוטיק לוקחת חלק בפרויקטים של מאמרים לקידום אתרים בכל סדר גודל. החל מעסקים קטנים ובינוניים עם תקציבים מוגדרים וכלה בחברות גדולות בתחומים תחרותיים ביותר. 

מאמרים לקידום אתרים – בין ערך לגולש למילות מפתח

עד לא מזמן מאמרים לקידום אתרים היו שמים את עיקר יהבם על ביטויי חיפוש ומילות מפתח. זאת, תוך כדי שהם דחקו לאחור אלמנטים חשובים כמו רמה גבוהה, ערך מוסף ועריכה לשונית. כיום הדברים כיום שונים לחלוטין. 

כל העדכונים האחרונים של האלגוריתם של גוגל פונים לכיוון אחד בלבד – תוכן איכותי. דהיינו, גם כתיבת מאמרים לקידום אתרים צריכה להיות מצוינת ומומחים מבינים שאיכות קודמת אפילו לצפיפות מילות מפתח (Keyword Density).

תוכן לקידום אתרים נמדד בראש ובראשונה ברמתו ורק לאחר מכן ב-% ההופעה של ביטויי כזה או אחר. חשוב להדגיש, למרות העדכונים האחרונים של גוגל, ביטויי המפתח עדיין חייבים להופיע במאמרים לקידום, הן בגוף הטקסט, הן בכותרות והן בקוד שמאחורי התוכן (למשל, בתגיות מטה, תיאורי מטה וכדומה). העיקרון כאן הוא מידתיות. היות שהדברים הם לא כאלה פשוטים, אנו מגישים לכם כעת את הדגשים המרכזיים שמאפיינים מאמרים לקידום אתרים.

מנועי החיפוש של גוגל מזהים תכנים על פי שורה ארוכה של פרמטרים ובין השאר בהתאם לביטויי מפתח. ביטויי מפתח הם למעשה הביטויים הנפוצים ביותר שהגולשים משתמשים בהם. 

כתיבת מאמרים לקידום אתרים מתחילה עם מחקר מילות מפתח (Keyword Research) אשר מאפיין את הביטויים החשובים ואת האופן שבו הגולשים מקלידים אותם. למשל, כתיבת מאמרים לקידום אתרים לחנות לעיצוב בגדי פעוטות חייבת להכיר בכך שהביטוי “בגדי תינוקות” פופולארי כמעט פי שניים מהביטוי “בגדים לתינוקות” (1,900 חיפושים בחודש לעומת 880 חיפושים בלבד).

אחד הפרמטרים החשובים לגבי כתיבת מאמרים לקידום אתרים הוא צפיפות מילות מפתח ומקדמי אתרים מכל העולם מתווכחים ביניהם אודות ה-% האופטימאלי לגבי צפיפות הביטויים (בדרך כלל המסקנות נעו בין 1% ל-5%). חשוב לדעת שמנועי החיפוש של גוגל הרבה יותר מתוחכמים והם לא עוד זקוקים לחישובים המתמטיים האלה. הרעיון הוא פשוט לכאורה. במאמר איכותי, ביטויי המפתח יופיעו בלאו הכי. המגמה היא איכות ולא צפיפות. 

על מנת שהתוכן יהיה בסטנדרט גבוה יש לדאוג שהביטויים הרלבנטיים יופיעו לכל אורך הטקסט ולא רק בפסקה הראשונה או האחרונה. מומלץ שהביטויים לא יציפו נקודות מסוימות וכדאי להימנע ממצב שבו מילות מפתח מופיעות יותר מפעם אחת בפסקה. מנועי החיפוש של גוגל מתוכנתים לאתר מאמרים ברמה נמוכה ופריסה לקויה היא נורת אזהרה.

מאמרים לקידום אתרים צריכים להיות מסודרים על פי מבנה ברור עם פתיחה, גוף וסיכום. פסקאות המאמר חייבות להיות מחולקות היטב עם כותרות ומומלץ בדרך כלל לשלב בכותרות את ביטויי המפתח. המהדרין דואגים לכך שביטויי המפתח יופיעו בתחילת הכותרת. למשל, “מאמרי קידום אתרים – איכות לפני צפיפות”. היות שהכותרות מודגשות ומופרדות מהטקסט, מנועי החיפוש של גוגל סורקים אותן ביתר מיקוד ויש להשקיע בהן.

מילת המפתח בכל הנוגע לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט היא רלבנטיות. הטקסט חייב להיות רלבנטי לכותרת ומאמר בנושא “מדפסת לייזר” שמתחיל לעסוק בכל סוגי המדפסות הקיימות הוא גם לא רלבנטי וגם לא איכותי. במקרים אלה, סביר להניח שהפריסה של ביטויי המפתח לא תהיה אחידה (ועל כן – לא טבעית). חשוב להקפיד שהכותרת תתאר בדיוק (אבל בדיוק) את התוכן של המאמר. בלי עיגולי פינות ובלי קיצורי דרך מלאכותיים. 

טכניקה ידועה אשר אפיינה בעבר מאמרים לקידום אתרים היא הימנעות מהופעת מילות חיבור ואותיות קישור. למשל, “עורך דין רעננה” במקום “עורך דין ברעננה”. למרות השגיאה התחבירית, מרבית המקדמים היו בטוחים "שגוגל גם ככה לא מתייחס למאמרים והגולשים לא קוראים אותם”. ובכן, כמו שלמדנו מבוב דילן – הזמנים משתנים. 

לאור העדכונים האחרונים של גוגל, מאמרים לקידום אתרים צריכים להקפיד על עריכה לשונית. מנועי החיפוש יודעים לזהות ביטויים שגויים וההוכחה הניצחת לכך היא שאנו נתקלים פחות ופחות בטקסטים עם ביטויים משובשים.

 

ביטויי זנב ארוך הם ביטויים אשר מרחיבים את הביטוי המרכזי והכללי. למשל, “צימרים יוקרתיים בצפון” במקום “צימרים”. לביטויי זנב ארוך יש כמה תפקידים בכל הנוגע לכתיבת תוכן לקידום אתרים. ראשית, הם יכולים להיות נושאים למאמרים לצורך הקמפיין. כידוע, פורטל צימרים לא יכול לכתוב עשרות מאמרים תחת הכותרת “צימרים” בלבד, ועליו להסתייע במאמרי זנב ארוך כמו “צימרים יוקרתיים בצפון”, “צימרים עם בריכה” וכו’. כמו כן, ביטויי זנב ארוך משתלבים במאמר עצמו ומעשירים אותו. הם מסייעים בכך גם לגוגל לזהות את הנושא המרכזי של הטקסט. לדוגמה, במאמר בנושא “אופניים חשמליים” כדאי לכלול ביטויי זנב ארוך כמו “אופניים חשמליים לטווח ארוך”, “אופניים חשמליים מתקפלים” וכדומה.

פעמים רבות קמפיין של מאמרים לקידום אתרים דורש טקסטים רבים תחת נושאים חופפים ומקבילים. למשל, חנות לעיצוב בגדי פעוטות חייבת גם מאמר בנושא “בגדי תינוקות” וגם מאמר בנושא “בגדים לתינוקות”. ככל שהמאמרים מתפרסמים באותו אתר אינטרנט, יש לדאוג שהם ידברו על נושאים שונים. במקרה הנ”ל, אפשר להחליט שהמאמר הראשון ידבר על רכישת בגדי תינוקות באינטרנט, והשני ינוסח כמדריך לגבי טרנדים בולטים בענף. כך, שני ביטויי מפתח זהים לחלוטין מקבלים נוכחות אחרת לגמרי.

למרות שנהוג לראות במאמרים לקידום אתרים מאמרים בעלי תפקיד טכני בלבד, כל טקסט באינטרנט צריך לפנות בראש ובראשונה לגולשים. גם במסגרת כתיבת תוכן איכותי לקידום אתרים יש לזכור שהגולשים אמורים לקרוא את הטקסט ולהפיק ממנו תועלת. מאמרי קידום אתרים, כמו כל תוכן באינטרנט, חייבים להיות איכותיים, אינטליגנטיים, מקצועיים, מקוריים וערוכים היטב.

מאמרים לקידום אתרים חייבים להיות ערוכים היטב. עליהם לעבור עריכה לשונית שכוללת בדיקה מקיפה של הטקסט לפי כל הפרמטרים הדרושים מבחינת הגהה, התקנה, תחביר וכדומה. שגיאות כתיב וטעויות תחביר פוגעות באיכות של התוכן ומנועי החיפוש של גוגל יודעים היטב לזהות אותן. מרגע שמאמר אותר כשגוי, כוחו יורד וכך גם האפקטיביות שמאחוריו.

נדמה כי אין צורך להכביר במילים אודות המשמעות הגדולה של כתיבת תוכן מקורי. מאמרים לקידום אתרים אינם כמובן שונים בעניין זה מכל טקסט אחר שמתפרסם ברשת. ההקפדה על תוכן מקורי חייבת להיות לכל אורך הדרך וגם כאשר מדובר על קמפיין שכולל עשרות מאמרים בתחומים משיקים. כתב תוכן צריך לדעת כיצד “להמציא” את עצמו מחדש ולהימנע משימוש חוזר בביטויים דומים. מיותר לציין כי אסור בכל תכלית האיסור להעתיק תכנים מאתרים אחרים תוך כדי הפרת זכויות יוצרים. מעבר לכך שזהו מעשה אשר עלול לעלות כדי תביעה משפטית, תוכן משוכפל באינטרנט הוא פשוט חסר ערך.