.

כתיבת תוכן לאתר עורך דין – 7 טעויות נפוצות

נכון לשנת 2016, מספר עורכי הדין בישראל עומד על כ-55,000 עורכי דין פעילים, ושיעור היחס ביניהם לבין האוכלוסייה הוא עורך דין אחד לכל 150 נפשות. עם תחרות כה גדולה ומאבק אמיתי על כל לקוח, אין פלא שעורכי דין כבשו זה מכבר את המרחב הווירטואלי. מחקר מילות מפתח שערכנו מצא כי ייעוץ משפטי ושירותי עריכת דין הם מהחיפושים הפופולאריים ביותר ברשת בישראל. למשל, הנה לפניכם נתונים שהעלתה בדיקת ביטויי מפתח בתחום המשפטי בינואר 2016:

0
חיפושים לעורך דין בחודש
0
חיפושים לעורך דין פלילי בחודש
0
חיפושים לעורך דין דיני עבודה בחודש
0
חיפושים לעורך דין גירושין

עורכי דין יכולים לנהל את הנוכחות הווירטואלית שלהם במספר אפיקים. לדוגמה, אתר אינטרנט תדמיתי, פורטלים מקצועיים, אתרי פורומים משפטיים, רשתות חברתיות, כתבות תדמית במגזינים, ראיונות לתקשורת, כתיבת בלוג משפטי (פרטי או ברשת בלוגים כמו דה מרקר קפה), עיצוב דף נחיתה, פרסום ממומן בגוגל, קידום אורגני בגוגל ועוד. ברשימה קצרה זו, נתמקד באפיק הראשון שהזכרנו, אתר אינטרנט תדמיתי, ונבחן את הנושא מהפרספקטיבה של התוכן. דהיינו, מה חשוב לדעת לגבי כתיבת תוכן לאתר עורך דין. ליתר דיוק, מהן הטעויות הנפוצות שעושים עורכי דין בבואם לכתוב תוכן לאתר אינטרנט.

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט ללא אופטימיזציה נכונה

הצלחת אתר אינטרנט מבחינת כתיבת תוכן תלויה במושג אופטימיזציה (ובעברית – התאמה). על מנת שהגולשים ומנועי החיפוש ידעו למצוא מבוקשם באתר ולהגיע אל הדפים הרלבנטיים ביותר, כתיבת תוכן לאתר עורך דין חייבת להיות על פי סדר הגיוני. למשל, עורך דין אשר עוסק בדיני עבודה יחלק לרוב את התוכן למספר קטגוריות מרכזיות כגון פיטורים והתפטרות, זכויות נשים בעבודה, יחסי עובד-מעביד, חקיקה, עובדי מדינה, עובדי קבלן וכדומה. הקטגוריות הללו לא רק מסייעות לגולשים, יש להם משמעות אדירה מבחינת מנועי החיפוש והאופן שבו הם קוראים את אתר האינטרנט המדובר. וכן, אתם רוצים שמנועי החיפוש יקראו את האתר שלכם מההתחלה ולא מהאמצע.

שימוש יתר בביטויים משפטיים – מלכודת ה"שפה הגבוהה"

עורכי דין עוסקים באופן שוטף בכתיבה וקריאה של פסקי דין, כתבי טענות, ספרות משפטית ומגזינים מקצועיים. על כן, לא אחת, הם נוטים לעיתים לשכוח שאתר האינטרנט שלהם מיועד לא רק לקולגות אלא בעיקר לגולשים ולקוחות פוטנציאליים. במסגרת כתיבת תוכן לאתר עורך דין, אפשר להניח בצד (או לפחות למתן משמעותית) את צפיפותם של "כגון דא", "הואיל ו", "לא זו אף זו", "במקרה דנן" וכו' וכו'. אולם, חשוב לזכור שעורך דין נמדד על מקצועיותו והתוכן באתר האינטרנט שלו הוא הרושם הראשוני אליו הגולש נחשף. אי לכך, כתיבת תוכן לאתר עורך דין חייבת לשייט באלגנטיות על הסקאלה שבין השפה המשפטית הגבוהה ובין השפה ה"רגילה" להדיוט. אפשר לומר שהמפתח הנכון בין השתיים הוא, כמו תמיד, "מידתיות".

העתקת טקסטים והפרת זכויות יוצרים

הפרת זכויות יוצרים בתוכן באינטרנט היא מהתופעות הנפוצות ביותר ברשת. מדובר בדרך כלל על העתקת תכנים As Is מאתר אינטרנט אחד לאתר אינטרנט אחר. לעיתים, ההעתקה מתבצעת ממש מאתר של מתחרה ישיר. היות שרשימה זו מיועדת לעורכי דין, נדמה כי אין צורך להכביר במילים אודות המשמעויות המשפטיות והכלכליות אשר עלולות להיות להפרת זכויות יוצרים (בכלל ובאינטרנט בפרט). אולם, חרף כך, מסתבר כי עורכי דין רבים מעתיקים תכנים אחד מן השני. זוהי טעות נפוצה אשר עלולה בהחלט לעלות ביוקר.

ציטוט מפסיקה וספרות – תוכן משוכפל ולמה זה לא טוב?

סוג נוסף של העתקה אשר נפוץ בקרב עורכי דין הוא העתקה ללא הפרת זכויות יוצרים אך הוספת "תוכן משוכפל" לאתר. למשל, העתקה ישירה מפסקי דין, ספרות מקצועית וכדומה. הסיבה לכך היא פשוטה. עורכי דין רבים "מתעצלים" לשבת ולכתוב בעצמם את התכנים המשפטיים ופשוט מעתיקים אחד לאחד הסברים אודות מסגרות נורמטיביות מפסקי דין. מה יותר פשוט מזה? במיוחד כאשר פסקי דין אינם נהנים מהגנת זכויות יוצרים לפי חוק.

ובכן, למרות שאין כל פסול בהעתקת ציטוטים מפסקי דין וספרות מקצועית, חשוב לדעת כיצד לעשות זאת נכון. כלומר, במסגרת כתיבת תוכן לאתר אינטרנט של עורך דין, מומלץ שלא להעתיק קטעים שלמים מפסקי דין שהתפרסמו אלא להשתמש בפסקי הדין הללו כבסיס בלבד למאמר מקורי. הסיבות לכך הן רבות. ראשית, כאשר התוכן משוכפל ממקום אחר, מנועי החיפוש כמעט תמיד יעדיפו את המקור על פי ההעתק. דהיינו, אם העתקתם טקסט מהכרעת דין פלילית בנושא "סחיטה באיומים", וזאת מתוך מטרה לקדם את הביטוי "סחיטה באיומים" באתר האינטרנט שלכם, האלגוריתם של גוגל ידע היטב מי פרסם את הטקסט ראשון והמאמר שלכם אודות "סחיטה באיומים" יתקשה להגיע אל התוצאות הראשונות.

טקסטים ארוכים, מקצועיים ומעייפים

בהמשך למלכודת ה"שפה הגבוהה", עורכי דין רבים אשר התרגלו לכתוב בסגנון מסוים מתקשים לייצר טקסטים שפונים לגולש ולצרכיו הרגשיים. למשל, במקום לכתוב מאמר מעייף ומתיש אודות "צוואה בפני עדים", עמוס בציטוטים בנאליים מחוק הירושה, מומלץ לכתוב מאמר איכותי אשר מסביר בקצרה מהי צוואה בפני עדים ואז מעניק מספר דוגמאות למקרים שקרו באמת. דוגמאות נוספות לכתיבת מאמרים משפטיים ידידותיים לגולש הן מדריכים מקצועיים אשר מנוסחים כשאלות ותשובות, מאמרי טיפים איכותיים (כמו המאמר הזה), מאמרים שסוקרים פסיקה מעניינת ומסבירים אותה במילים פשוטות (לדוגמה, פסיקה לגבי ידוען או פוליטיקאי), מאמרים אשר מבוססים על סיפורי הצלחה של המשרד (ונכתבים בגוף ראשון) ועוד.

כתיבת תוכן לאתר עורך דין מבלי להתייחס ללקוח

כתיבת תוכן לאתר עורך דין חייבת להיות תוך כדי התייחסות לגולשים ומצוקותיהם. למשל, תוכן משפטי בתחום התעבורה צריך להדגיש את דרכי הזיכוי האפשרויות, תוכן בתחום הנדל"ן חייב להבדיל בין משקיעים לבין רוכשים פרטיים, תוכן בדיני משפחה בנושא גירושין חייב להכיר ברגישות שמאפיינת זוגות מתגרשים וכדומה. ככל שהתכנים יתכתבו עם הרגשות והתחושות של הגולשים, כך הסיכוי של עורך הדין לגעת בנקודות הרלבנטיות יגדל בהתאמה.

העדר התייחסות לביטויי זנב ארוך

כידוע, אחת המטרות של אתר האינטרנט היא להביא גולשים אשר יהפכו ללקוחות. ואכן, אין זה פלא שעורכי דין רבים אינם מסתפקים בהקמת אתר אינטרנט ופועלים גם לקדם אותו בתוצאות מנועי החיפוש. כעת, נכיר לכם מושג שנכון לא רק לגבי קידום אתרים לעורכי דין אלא רלבנטי לכל תחום ותחום ברשת והוא "ביטויי זנב ארוך". בקליפת אגוז, ביטוי זנב ארוך הוא שאילתת חיפוש ממוקדת בגוגל אשר מורכבת בדרך כלל משלוש מילים ויותר. למשל, "הסכם ממון לפני חתונה", "התפטרות לרגל העתקת מקום מגורים", "מס רכישה לתושב חוזר" וכו'.

אמנם כל אתר אינטרנט של עורך דין חייב כתיבת תוכן לגבי המושגים הכלליים המרכזיים ("הסכם ממון", "התפטרות", "מס רכישה"), אך לעיתים דווקא המאמרים הממוקדים יותר הם המוצלחים מכולם. אמנם יותר גולשים מחפשים את המושג "הסכם ממון", אך יחס ההמרות (משמע, היחס שבין הגולשים שנכנסים לאתר לבין הגולשים שהופכים ללקוחות) יכול להיות גדול יותר דווקא לגבי גולשים שמחפשים משהו ספציפי כמו "הסכם ממון לפני חתונה". כלומר, גולש שמחפש הסכם ממון לפני חתונה בדרך כלל מתעניין ממש עכשיו בנושא הספציפי הזה. לעומתו, גולש שמחפש "הסכם ממון" בלבד יכול להיות עורך דין, סטודנט למשפטים, אדם שזקוק להסכם ממון אך נמצא עדיין במרחק רב מהתקשרות עם עורך דין, גולש סקרן שקרא כתבה אודות הסכם ממון של ידוען ורוצה להרחיב את השכלתו ועוד.

יש לנו עוד בבלוג שלנו

  • כתיבת תוכן לאתר/

כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר היא הפרמטר החשוב ביותר באינטרנט. תוכן הוא איש שיווק ווירטואלי שעובד ללא הפסקה. ללא חופשות, בלי חגים, וגם כשהאור במשרד או בחנות כבה, הטקסטים שלכם ברשת ממשיכים לעבוד

  • tayaroot

כתיבת תוכן לאתר תיירות

איך לכתוב תוכן לאתר של צימר? מה מותר ומה אסור לעשות בעת כתיבת תוכן לאתר תיירות? איך תהפכו את התוכן שלכם ברשת למנוע למשיכת לקוחות? קראו כאן עשרה טיפים שאי אפשר בלעדיהם

  • tiurmutzar1

כתיבת תיאור מוצר שהופך גולשים ללקוחות

כתיבת תיאורי מוצרים בחנות ווירטואלית היא פרמטר בעל משקל עצום בדרך להצלחה בסחר האלקטרוני. אם יש לכם חנות ווירטואלית ו/או אתם מתכננים להקים אחת, זה הפוסט הכי חשוב שתקראו בזמן הקרוב

צור קשר