כתיבת תוכן למפעלים

תעשייה שעובדת באינטרנט

כתיבת תוכן לאתר

להיות הטובים ביותר

אתר אינטרנט הוא שלם הגדול מסך חלקיו. הקמתו דורשת התקשרות עם שורה של אנשי מקצוע לרבות מנהלי פרויקטים, מפתחים, מעצבים, אנשי שיווק, מאפייני UX, מומחי קידום אתרים, צלמים ועוד. משום מה, בכל הנוגע לתוכן, בעלי עסקים רבים (מדי!) אינם מודעים לחשיבות שיש למילים שמופיעות אצלם באתר. זאת, למרות שתוכן הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחה במרחב המקוון.

בקיצור, תכניסו את זה טוב טוב לתוכניות השיווק שלכם ברשת, כתיבת תוכן לאתר היא לא המקום להתפשר בו. התוכן באתר שלכם צריך לספק מענה בשני מישורים מרכזיים:

מול הגולשים – תכנים באתר אינטרנט הם אנשי שיווק שלא מפסיקים לעבוד בשביל העסק. מעולם לא היה לכם עובד כל כך מסור ונאמן שממשיך לשווק אתכם גם בלילות ובחופשות. ללא תנאים סוציאליים ומבלי לבקש העלאה כל חצי שנה, אנשי השיווק שלכם באתר (כלומר התכנים שלכם) חייבים להיות עובדים מצטיינים. במה זה בא לידי ביטוי? ובכן, בכתיבה שיווקית איכותית, יצירתיות ש”יוצאת מחוץ לקופסא”, הנעה לפעולה ומקצועיות ללא פשרות. מיותר לציין שהתכנים חייבים לדבר בעברית רהוטה ולהיות נקיים לחלוטין משגיאות כתיב, טעויות תחביר, דקדוק לקוי וכדומה.

מול גוגל – מנוע החיפוש של גוגל מדרג אתרי אינטרנט לפי התוכן שבהם. הוא פועל על פי אלגוריתם מתוחכם שיודע להציג בראש דפי התוצאות אתרי אינטרנט שהשקיעו ביצירת תוכן איכותי עם ערך מוסף לגולשים. היות שהמיקום בגוגל הוא המקור החשוב ביותר לחשיפה ברשת, רק תוכן ברמה גבוהה יוכל להפוך אתר אינטרנט להצלחה. כתיבת תוכן לאתר חייבת לקרוץ למנועי החיפוש ולהטמיע באופן חכם מסרים שיווקיים שמיועדים לגוגל. למשל, ביטויי חיפוש אפקטיביים, קישורים פנימיים, ביטויי זנב ארוך, ביטויי LSI, תיאורים וכותרות בקוד (Meta) ועוד.

כתיבת תוכן לאתר – האם אני יכול לבד?

פעמים רבות, בעלי עסקים שזקוקים לתוכן באתר סבורים שהם יכולים לעמוד במשימה בעצמם או בעזרת עובדים, חברים, בני משפחה ושאר ירקות. ובכן, מדובר בטעות קלאסית. מרבית בעלי העסקים לא יהיו מסוגלים לייצר תכנים איכותיים לפי הצרכים של הגולשים ברשת, ובמקרים חמורים יותר הטקסטים יהיו משוכפלים או ערוכים בצורה לקויה. אגב, הסיבה שבעל העסק לא צריך לכתוב את התוכן בעצמו נעוצה לא רק ברמת הכתיבה. גם אם נצא מנקודת הנחה שהוא יודע לכתוב “כמו שצריך” מבחינת הגהה ועריכה, אין בכך די. כתיבת תוכן לאתר צריכה להתייחס לעוד אין ספור פרמטרים נוספים מעבר לשגיאות כתיב או טעויות דקדוק.

אנחנו מדברים כמובן על פרמטרים שמאפיינים את הגולשים ואת גוגל. למשל, כותב תוכן מיומן יודע מהו האורך האופטימאלי לכל טקסט, מהם ביטויי החיפוש הטובים ביותר (ואיך עורכים מחקר מילות מפתח), כיצד ניתן לייצר אופטימיזציה מושלמת לתכנים באתר, איך לנסח כותרות מניעות לפעולה, איך לכתוב נכון תגיות מטה וכותרות מטה (אלמנטים קריטיים מבחינת מאמרים לקידום אתרים) ועוד.

מעל לכל אלה, גם בעל עסק מומחה בתחומו ימצא את מלאכת הכתיבה כמשימה לא פשוטה. תתפלאו לגלות כמה קשה לכתוב על הדבר שבו אתם מבינים יותר מכל. למשוואה הזו נכנסים היבטים של איכות וזמן, ואתרי אינטרנט רבים נתקעים רק בגלל התוכן. העיצוב הושלם, הפיתוח נגמר, החברה שהקימה את הפרויקט דורשת תשלום, אבל האתר תקוע ללא תכנים. על מנת לייצר טקסט איכותי בזמנים טובים, כאלה שלא יעכבו את העלייה לאוויר, מומלץ לפנות לגורם מקצועי. מיותר לציין שכל זה נכון גם לגבי כתיבת תוכן לאתר בשלב הראשוני של ההקמה, וגם לאחר ההשקה במהלך העדכון השוטף.

תוכן בוטיק, שירותי כתיבת תוכן לאתר ברמה גבוהה

תוכן בוטיק מספקת ללקוחות רבים שירותים מתקדמים של כתיבת תוכן לאתרים. אנחנו יודעים כיצד להתמודד עם תחומים מגוונים ומסייעים לא רק בכתיבה אלא בנושאים רבים מעבר. שירותי התוכן שלנו לכתיבת טקסטים לאתר אינטרנט כוללים:

  • מחקר מילות מפתח.
  • תכנון מבנה אתר מבחינה קטגוריות ותת-קטגוריות.
  • מציאת נושאים לכתיבה על פי מאמרי זנב ארוך.
  • התמודדות עם נושאים מורכבים שהחומר עליהם באינטרנט דל.
  • ראיונות עומק עם גורמים שונים בחברה להבנת המוצר/השירות/העסק.
  • יכולת תרגום תכנים מאנגלית למקוריות ומקצועיות ברמה גבוהה.
  • כתיבת עמוד אודות בסטנדרטים בלתי מתפשרים.
  • כתיבת תוכן שיווקי לעמוד הבית.
  • יצירת עמודי שאלות ותשובות.
  • כתיבת סיפורי הצלחה.
  • ועוד ועוד.

אפשר עוד?