כתבה שיווקית? כתבה לאאוטבריין או כתבה לטאבולה?

טקסט שיוצר לקוחות איכותיים

כתבה שיווקית? כתבה לאאוטבריין או כתבה לטאבולה?

טקסט שיוצר לקוחות איכותיים

בעולם שבו שיווק באמצעות תוכן הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר ליצירת חשיפה ממוקדת, הביקוש לכתבות שיווקיות איכותיות נמצא בשיאו. כתבות שמצד אחד מספקות ערך מוסף רב לקוראים ומצד שני מניעות לפעולה באופן אינטליגנטי. לעתים קרובות הדבר נעשה על גבי שתיים מהפלטפורמות החזקות ביותר בעולם הדיגיטלי כיום – אאוטבריין וטאבולה.

כתיבת כתבה לאאוטבריין או כתיבה שיווקית לטאבולה היא משימה שיש להניח בידי כותב מקצועי ויצירתי. כותב שיווקי שידע לבור את המוץ מן התבן, לשזור את המסרים השיווקיים הנכונים (גם בכתבה וגם בין השורות), ולהרכיב טקסט מעורר השראה שמניב המרות. כלומר, קוראים שהופכים לפונים, פונים שהופכים ללקוחות, ולקוחות שהופכים לעסקאות. 

היות שקמפיין אאוטבריין או טאבולה מלווה בהשקעה כספית משמעותית, רמת הכתיבה חייבת לעמוד בסטנדרט הגבוה ביותר. מדובר בקמפיין שבמרכזו עומדת כתבה שיווקית אשר תכתיב (תרתי משמע) את הצלחתו.

כתבה לאאוטבריין או טאבולה עם תוכן בוטיק

תוכן בוטיק מספקת מדי שנה עשרות כתבות שיווקיות לעסקים בתחומים שונים. נדל”ן, משפט, בריאות, מוצרי צריכה, מפעלים, עמותות, גופים ציבוריים, ביטוח, פיננסיים, אופנה, לייפסטייל, תקשורת, שיווק ועוד. כולם היו בנינו. הצלחתנו בתחום מבוססת על שמירה על מספר עקרונות בעלי משמעות אדירה לכל קמפיין אאוטבריין או טאבולה והנה כמה שאלות ותשובות חשובות בנושא זה.

המרות זה שם המשחק

מאחורי כל כתבה לאאוטבריין או כתבה לטאבולה עומד תמיד קמפיין בסכומים לא מבוטלים. מילת המפתח כאן היא "המרה" ומעבר לזה (כמעט) שום דבר לא חשוב. תוכן בוטיק מציעה כתיבה שיווקית אפקטיבית שגם עומדת בסטנדרטים המחמירים של טאבולה ואאוטבריין וגם מדברת ישירות ללקוחות הרלבנטי.

איך זה עובד? פשוט מאד. בשלב ראשון כותב התוכן מטעמנו נפגש אתכם, ברוב המקרים באופן פרונטלי, וזאת בכדי ללמוד על העסק ולחדד את המסרים השיווקיים. הרעיון כאן הוא להיות ממוקדים. עלינו לייצר כתבה לטאבולה או לאאוטבריין שתגיע ליחסי המרה גבוהים וחשוב מאד לנעוץ היטב את "החץ השיווקי". ביחד עמכם נשרטט לא רק את השירות שאתם מספקים אלא – חשוב מכך – את הערך שהוא נותן ללקוח. 

למשל, אם אתם מחפשים כותב תוכן לכתבה שיווקית בתחום המשכנתאות נצטרך להחליט אם אנחנו מכוונים לזוגות צעירים, מסורבי משכנתה, צרכנים נבונים בעלי מודעות או משקיעים. כל אחד הלקוחות האלה צריך תוכן אחר לחלוטין והדברים ברורים. דוגמה נוספת? בבקשה. כתבה מקצועית שיווקית שפונה להורים לבני נוער המתמודדים עם "בעיות של גיל ההתבגרות" לא תהיה מנוסח באופן "כבד" מדי אלא תגע בנקודות הכואבות (חוסר אונים, תסכול, העדר תקשורת וכדומה). 

כן, בוודאי. אנו מגיעים עד אליכם ולא רק מדברים בטלפון ואו כותבים על בסיס בריף בלבד. בזכות ניסיון של למעלה מ-15 שנים ביצירת כתבות אאוטבריין וטאבולה, וכמובן שבזכות קילומטרז’ עצום של כתיבת תוכן לאתרים, למדנו שאין תחליף לפגישה פרונטאלית. קמפיין טאבולה או אאוטבריין הוא בסופו של היום קמפיין שיווקי ובשיווק “הכל אנשים”. ב-99% מהמקרים אנו לא מוותרים על פגישה.

במקרים חריגים בלבד, כאשר הלקוח “מתעקש” לנהל את השיחה בטלפון (או במידה שהוא לא זמין בישראל), אנו מוכנים לצאת מגדרנו ולכתוב כתבה על בסיס ראיון טלפוני. עם זאת, כאמור, אנו ממליצים שלא להתפשר בנושא זה.

תוכן בוטיק מתמחה מזה כ-15 שנים בכתיבת כתבות שיווקיות לעיתונות (הדיגיטלית והמודפסת). ברזומה שלנו תמצאו מאות מותגים שכתבנו עבורם אתרי אינטרנט שלמים וכן תכנים בסגנונות שונים (ניוזלטרים, מאמרים מקצועיים, מצגות, תסריטים, ברושורים, פולדרים, נאומים וכו’). 

במהלך השנים נחשפנו כמעט לכל תחום במשק וב-99% מהמקרים אנו מציגים ללקוח דוגמאות קונקרטיות מהענף בו הוא פועל. תהליך העבודה המקצועי שלנו שכולל פגישה פרונטאלית ומחקר ממשיך באינטרנט, מגשר על כל פער ומטפס מעל כל מכשול.

ברוב המכריע של המקרים, בזכות הניסיון הרב שלנו, הכתבות מאושרות על ידי העסק בפעם הראשונה (לכל הפחות ברמה של 95% ועם תיקונים קלים בלבד). רוצים להכניס דיוקים בטקסט? בשמחה. אנחנו נענים לכל דרישה ולא נחים עד שהתוכן יהיה לשביעות רצונכם המלאה. הכל כמובן תוך הענקת ייעוץ מקצועי ועם שירות אדיב, מקצועי ואיכותי. 

כתיבת כתבה שיווקית לעסק אורכת מספר ימים ולרוב הכתבה תגיע ללקוח תוך 2-3 ימים ממועד הפגישה במשרדיו. במידה שקיימת דחיפות בנושא, תוכן בוטיק מסוגלת להנפיק כתבה שיווקית מצוינת בלוחות זמנים קצרצרים ואף כעבור שעות בודדות.

אאוטבריין וטאבולה הן לא פלטפורמות שכוללות תשתית להעלאת הכתבה. בעל העסק צריך שיהיה לו גם מקום ייעודי לפרסם את הכתבה ולהפנות אליו את הגולשים. מדובר למשל באתר האינטרנט של החברה, אתר של שותף או קולגה, אתרים חדשותיים, פורטלים מקצועיים וכו’.

על פי רוב, כתבה לטאבולה או לאאוטבריין ערוכה בשני סגנונות אופציונאליים:

  • מאמר מקצועי נקי – כתבה אשר נכתבת כמאמר מקצועי נקי שמציג בעיה ומיד מדגיש את הפתרון המקופל בשירות שהעסק (המזמין את הכתבה) מציע.
  • כתבה המשלבת את העסק בטקסט – כתבת אאוטבריין או טאבולה שמשלבת בתוך הטקסט גורם מסוים מהעסק (לרוב מדובר בגורם בכיר כגון מנכ”ל, סמנכ”ל, דובר, מנהל שירות לקוחות, מנהל מכירות וכדומה). הגורם המקצועי מופיע בשמו ובתיאור תפקידו ודבריו מחזקים את הכתבה תוך כדי שהוא מוצג כ”אותוריטה מקצועית”.

לכל אחד משני הסגנונות הללו יתרונות משלו. תוכן בוטיק מסבירה ללקוחותיה את אפשרויות הכתיבה הרלבנטיות ותורמת מניסיונה המקצועי בקבלת ההחלטה הנכונה.

בכתיבת כתבה לאאוטבריין או טאבולה יש משמעות גדולה לכותרת הנבחרת. מטרתה של הכותרת היא לייצר מקסימום הקלקות רלבנטיות וקיים בעניין מתח ברור בין הכמות לאיכות. כותרת “מושכת” מדי עלולה להזרים לכתבה קוראים לא רלבנטיים, וכותרת “משעממת” תביא לקריסתו של הקמפיין. 

זכרו! רק כותרת מוצלחת ומדויקת, שרואה את הטקסט מתוך הלבן בעיניו של הלקוח הפוטנציאלי, תניב את הפירות המיוחלים. חשוב שהכותרת תתאים לטקסט וכדאי לדעת שאאוטבריין וטאבולה אף מאפשרות בחינת ביצועים עם מספר כותרות. לדוגמה, ניתן לעלות את הכתבה עם שתי כותרות למשך תקופה מסוימת, ולנתח כעבור פרק זמן מסוים מהי הכותרת הטובה יותר שעמה ימשיך הקמפיין במלוא עוצמתו.

ישנם אלמנטים רבים היכולים לחזק כתבה שיווקית המיועדת לאאוטבריין או טאבולה. לדוגמה:

  • נתונים מספריים – פתיחת הכתבה עם נתונים מספריים ושילוב נתונים מספריים לאורך הטקסט. נתונים אלה מדגישים מחקר ומספקים ערך מוסף רב.
  • מקרים אמיתיים – שילוב מקרים אמיתיים בכתבה (כולל בעילום שם) היוצקים תוכן ביתרונות המוצר שעומד מאחורי הכתבה. למשל, כתבת נדל”ן לקידום פרויקט מגורים ברחובות יכולה לכלול ציטוטים של משפחות שעברו לפרויקט וכתבה עבור מותג בגדי ים תתחזק משמעותית עם השגת ציטוט או שניים של לקוחה מרוצה.
  • שאלות ותשובות – כתבות המנוסחות בסגנון של שאלות ותשובות יכולות לעשות שירות נהדר לעסק שעומד מאחורי הכתבה. כתיבת עמוד שאלות ותשובות היא תמיד טכניקה אלגנטית להעביר מסרים מדויקים בזריזות. בפרט אם השאלות שנבחרות הן באמת השאלות הנפוצות שמועלות על ידי לקוחות ב”שלב ההתלבטות”. רוצים דוגמה? המאמר שאתם קוראים ברגע זה.
  • התייחסות לנושאים עדכניים (אבל בעדינות) – כדאי להתייחס בעריכת כתבה לטאבולה או אאוטבריין לנושאים עדכניים אך מומלץ לעשות זאת במשורה. כלומר, בעדינות. למשל, כתבה שיווקית לקמפיין אאוטבריין של עורך דין פלילי יכולה להתייחס לתיקים מתוקשרים אבל חשוב שלא למסגר את הכתבה כידיעה חדשותית. כלומר, לא לקשור את הכתבה עם המקרה העדכני ובכך להפוך אותה בתוך זמן קצר ללא-רלבנטית.

אפשר עוד?