קופירייטינג לאתרי אינטרנט

10 מפתחות חשובים

קופירייטינג לאתרי אינטרנט

10 מפתחות חשובים שכדאי להכיר

רוצים שאתר האינטרנט שלכם ימשוך גולשים ולא יהיה רק תחנה בדרך אל המתחרים שלכם? מחפשים את המילים הנכונות אבל מרגישים שהן לא בדיוק מחפשות אתכם בחזרה? אתם לא לבד. כתיבה שיווקית ברשת ובפרט קופירייטינג לאתרי אינטרנט הם מהאתגרים הגדולים ביותר אשר בעלי עסקים מתמודדים עמם במרחב הווירטואלי.

תוכן בוטיק, המספקת שירותי כתיבת תוכן או קופירייטינג לאתרי אינטרנט מזה כ-15 שנה, עומדת לרשותכם עם מלוא תשומת הלב. בין אם אתם פרילנסר בתחילת דרכו ובין אם חברה הנסחרת בבורסה (אנחנו עובדים עם כולם). 

קופירייטינג לאתרי אינטרנט, קווים לדמותו

מאתרי תדמית “פשוטים”, דרך פורטלים מקצועיים, וכלה כמובן בחנויות מקוונות או פרופילים ברשת חברתית, הטקסטים שלכם הם אנשי שיווק שזמינים ללקוחות פוטנציאליים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע (בלי חופשות או חגים). כן, גם כשאתם בכלל לא במשרד ואפילו כשהחנות סגורה והאזעקה דרוכה, האינטרנט ממשיך לעבוד.

קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא ההבדל הדק והחמקמק בין הצלחה לכישלון. הטקסטים שאתם מעלים לרשת, כלומר אנשי השיווק החרוצים שלכם, חייבים להיות שנונים, איכותיים, אינטליגנטיים, מקוריים וכמובן מניעים לפעולה. 

הם צריכים להקפיד על הופעה ייצוגית (בלי שגיאות כתיב או טעויות דקדוק) ולהכיר בכך שיש עוד שחקן ברשת שחשוב לקרוץ אליו והוא מנוע החיפוש של גוגל. על מנת לעשות קצת סדר בדברים הנה כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם לבחון האם התוכן שלכם עומד בסטנדרטים או שיש להעביר אותו שיפוץ מהיר

בכתיבת קופירייטינג לאתרי אינטרנט חשוב לשים את הצרכים הרגשיים של הגולשים שלכם בראש סדר העדיפויות. למשל, אדם שמעוניין להתחיל בדיאטה רוצה מבחינה פונקציונלית לרדת במשקל, אבל בעצם הוא מחפש מבחינה רגשית להרגיש טוב יותר עם עצמו. כתיבה שיווקית נכונה למכון כושר או תוסף מזון לדיאטה תתכתב עם הצורך לשפר את ההרגשה האישית והביטחון העצמי. התמקדות בק”ג או במשקל העודף עלולה דווקא להרחיק את הלקוח ולא לקרב אותו (היא נוגעת בנקודה רגישה מהמקום הלא נכון).

קופירייטינג באינטרנט מספק ללקוח מענה לשאלות כמו – מי? מה? מתי? איפה? למה? כמה? הגולשים מחפשים את התשובות לשאלות הללו וכל התחמקות יוצרת תחושה של חוסר מקצועיות (או קץ’ שמסתתר). 

שלבו את התשובות לשאלות הנפוצות בתוך הטקסט או לכל הפחות תאפשרו גישה נוחה ופשוטה לעמודים רלבנטיים שמסבירים את הכול. לא אחת, טקסטים שיווקיים נוטים להניח בצד את הפרטים החשובים ונסחפים עם דוגמאות, קלישאות, משחקי מילים ופתגמים. היזהרו ממצב שבו מרוב מילים ומטאפורות לא רואים את המסר.

אחד הפרמטרים החשובים בכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט הוא השקעה בכותרות. מחקרים שנערכו אודות הרגלי הצריכה של התוכן ברשת הראו פעם אחר פעם שמרבית הגולשים לא קוראים טקסטים ב”מכה הראשונה” אלא רק מרפרפים על הכותרות. על כן, חשוב לשלב בטקסט כותרות מעניינות ומניעות לפעולה. אגב, כותרות איכותיות הן גם דרך נפלאה לאותת למנועי חיפוש (פעמים רבות, במהלך כתיבת מאמרים לקידום אתרים, שילוב ביטויי מפתח בכותרות הוא דרישה אלמנטרית).

האם ידעתם ש-79% מהגולשים סורקים את הטקסט לפני שהם מחליטים אם לקרוא אותו או לא? אלה הן העובדות ואין בלתן. במהלך הסריקה של הטקסט, הגולשים מחפשים לא רק כותרות אלא גם אלמנטים טיפוגרפיים כמו משפטים מודגשים, רשימות, תמונות, פיצ’רים גרפיים וכדומה.

השקיעו בטקסט והשתדלו להוסיף לכל תוכן שיווקי גם כמה טוויסטים שישברו את המבנה ה”רגיל והבנאלי”. לדוגמה, במאמר הזה שאתם קוראים עכשיו, תחשבו איך הדברים היו נראים אם הטקסט היה כתוב כמגילה אחת ארוכה.

כאשר אתם מעלים תוכן שיווקי לאתר אינטרנט, אל תשכחו שאתם לא מבקשים רק את תשומת לבם של הגולשים אלא גם יחס מצד מנועי החיפוש. אם אתם רוצים שגולשים רבים ככל הניתן יגיעו אל הטקסט שלכם, אתם חייבים לדבר בשפת ה-SEO. 

נכון, כל קופירייטר לאתרי אינטרנט יודע שתוכן צריך להיות מכוון קודם כל לגולשים. אולם באותה נשימה חשוב לזכור שהכללים של גוגל עדיין תקפים ורלבנטיים. למשל, מחקר מילות מפתח, שילוב כותרות עם ביטויי חיפוש נפוצים, שילוב ביטויי משנה, יצירת קישורים פנימיים וכדומה. כל האלמנטים הללו מסייעים לתוכן שלכם להתכתב עם מנועי החיפוש ולהגדיל את הסיכוי לחשיפה.

קופירייטינג באינטרנט מבקש לפנות אל הגולשים ועל כן מומלץ לכתוב את הטקסט בשפה מניעה לפעולה. לדוגמה, במקום לכתוב “כאשר משפחה מחפשת צימר בצפון”, רשמו “כשאתם מחפשים צימר בצפון”. הנוסח האישי מחבר את הגולשים ברמה הרגשית לטקסט, ויכול לסייע להשיג את תשומת ליבם העמוקה לכל אורך התוכן.

הגולשים שקוראים את הטקסטים שלכם צריכים להרגיש בנוח. על כן, עליכם להכיר היטב את קהל היעד של הטקסט ולדבר בשפתו. למשל, אם אתם עומדים בפני קהל יעד מקצועי, אל תשכחו לבטא נכון את המושגים הרלבנטיים ולשמור על שפה נקייה. מנגד, אם האתר שלכם הוא בתחום הלייפסטייל, שמרו על סגנון קליל ומושך. זכרו כי התאמת טקסט לגולשים כוללת כתיבה בז’רגון הרלבנטי ובחיתוך הדיבור הנכון.

אחת הדרכים הטובות ביותר לכתיבה מוצלחת של טקסט שיווקי באינטרנט היא שימוש בדוגמאות. דוגמאות יכולות להיות אפקטיביות יותר מאין ספור מאמרים מקצועיים “יבשים”. למשל, אם אתם כותבים על קופירייטינג לאתרי אינטרנט, נסו להמחיש את הדברים בעזרת כמה דוגמאות קונקרטיות. 

דוגמאות אלה, כשהן משולבות במידה, עוזרות לקהל היעד שלכם להתחבר לטקסט ולרדת לסוף דעתכם. ככל שהחיבור ביניכם לבין הגולשים יהיה הדוק יותר כך הסיכויים שהטקסט “יעשה את העבודה” גדלים בהתאמה.

בישראל, כמו בכל העולם, גולשים רבים נכנסים לאתר האינטרנט שלכם באמצעות מכשירים סלולריים כמו טלפונים ניידים, טאבלטים ושות’. היות שהגלישה בסלולר שונה באופן מהותי מהגלישה במחשב “רגיל”, חשוב שהטקסטים שלכם יהיו קריאים ומהירים. כלומר, היזהרו מחזרות מיותרות והקפידו לגשת ישר לעניין (אל תלכו סחור וסחור). המהדרין גם בודקים שהטקסטים נחתכים בצורה טובה מבחינת פסקאות ושורות בצפייה בנייד. 

שילוב ציטוטים בטקסט תמיד מוסיף ערך רב לתוכן. על פי רוב, ציטוטים אשר מובאים בשם גורמי מקצוע מובילים או אנשי רוח מעוררי השראה, מספקים לגולשים חוויה אחרת והופכים את הטקסט למשהו מיוחד. הם גם מחברים את התוכן למנועי חיפוש שכן משפטים ופתגמים מפורסמים נקראים על ידי האלגוריתם של גוגל וגולשים שמחפשים אותם יכולים להגיע אליכם. 

לסיכום,

קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא משימה שאין להקל בה ראש. זוהי אמנות שדורשת התייחסות לשורה ארוכה של פרמטרים אשר הופכים טקסט לשלם הגדול מסך חלקיו. לא בכדי, בעלי אתרים מכל התחומים נעזרים בקופירייטר אשר מתמחה במרחב המקוון באופן ספציפי. זכרו, הטקסטים שלכם הם אנשי השיווק החשובים ביותר של העסק. במרבית המקרים, הם הרושם הראשוני שכמאמר הקלישאה המפורסמת, אין לו הזדמנות שנייה.

0
למעלה מ-600 לקוחות ישירים ועקיפים
0
כ-15 שנות ניסיון
0
יותר מ-350 אתרי אינטרנט
% 0
99% שביעות רצון

אפשר עוד?