כתיבת תיאור מוצר

תיאורים שהופכים גולשים ללקוחות

כתיבת תיאור מוצר

גולשים שהופכים ללקוחות

כמה פעמים הגעתם לחנות ווירטואלית ולא הצלחתם להבין מה המוצרים באמת מציעים לכם? האם כבר יצא לכם לגלוש בחנות אינטרנט, להיות מעוניינים, אבל ולוותר ברגע האחרון בגלל העדר פרטים? 

בימים בהם אתרי סחר מקוון מציעים קטלוגים עשירים עם מאות (ואף אלפי) מוצרים שונים, ובמיוחד אחרי שהקורונה שינתה את כללי המשחק, כתיבת תוכן נכונה של תיאורי מוצרים היא משימה לא פשוטה. אולם היות שאיכות הכתיבה יכולה להיות ההבדל הדק שבין הצלחה לכישלון, אין קיצורי דרך.

תוכן בוטיק מספקת תוכן לתיאורי מוצרים מזה כ-15 שנה. אנחנו עובדים עם חנויות בכל סדר גודל. החל מחנות קטנה בתחילת דרכה ועד לעסקים עם מאות ואלפי מוצרים. הנה כמה מהאתרים שעבדו/שעובדים איתנו:

בדיוק כמו שאיש מכירות בחנות “רגילה” משווק את המוצרים ללקוחות תוך הדגשת יתרונות מרכזיים במסגרת “Speech” בנוי היטב, כך כתיבת תיאור מוצר בחנות ווירטואלית צריכה לעשות עבורכם את העבודה השיווקית מול הגולשים. 

בנוסף, מכיוון שעמודי מוצרים תופסים נפח רב מהאתר יש לדעת כיצד לשלב אותם מול מנועי החיפוש. כלומר לעזור לגוגל להבין שמדובר בחנות אשר פועלת בנישה מסוימת. כתיבת תיאורי מוצרים לחנות אינטרנט היא אמנות שבה התיאור הטקסטואלי והתיאור הוויזואלי משלימים זה את זה. במילים פשוטות – הגולשים צריכים להרגיש כאילו הם פוגשים את המוצר בחנות “רגילה”.

אתגר ה-100 מילים

אז מה עושים כדי להצליח? ובכן זוהי לא מלאכה לחובבנים. אורכו הממוצע של תיאור מוצר בחנות אינטרנטית עומד על כ-50-100 מילים וזהו טווח פעולה קצרצר שבו חייבים להשתלב כל (אבל כל!) הפרמטרים הבאים:

  • יתרונות – יתרונות המוצר והפתרונות שהוא מספק ללקוח בדגש על הצרכים הספציפיים הרלבנטיים.
  • תכונות מיוחדות – תכונות מיוחדות של המוצר, בעיקר כאלה אשר אינן מובנות מאליהן בתמונות.
  • קידום אתרים – שימוש נכון במילות מפתח לטובת הגדלת ה-Page Rank של העמוד במנועי החיפוש.
  • מתחרים – ייחודיות המוצר לעומת מוצרים “מתחרים” באותה קטגוריה (מתחרים באתרים אחרים ו/או מתחרים זולים יותר באותה חנות ווירטואלית).
  • החנות הווירטואלית – למה לקנות את המוצר דווקא בחנות האינטרנטית הספציפית.

טעויות נפוצות בעת כתיבת תיאור מוצר לחנות ווירטואלית

ישנן כמה טעויות אשר מאפיינות כתיבה לא מקצועית של תיאורי מוצרים בחנות מקוונת. בראש ובראשונה, העתקת תכנים. לא אחת, תיאור מוצר מועתק מילה במילה מהמפרט “הרשמי” שסופק מהיצרן או היבואן. במקרים חמורים יותר, התיאור מועתק ישירות מאתר מתחרה. 

שתי הטעויות האלה עלולות לגרום הרבה יותר נזק מתועלת. מעבר לסכנה שמאחורי הפרת זכויות יוצרים בהזנת תוכן משוכפל, מנועי החיפוש של גוגל מזהים בקלות תכנים מועתקים והאתר עלול להיענש. כמו כן, תוכן משוכפל פוגע באיכות האתר ובדירוגו על גבי עמודי תוצאות החיפוש (SERP).

טעות נוספת היא כתיבת טקסטים זהים לכל המוצרים תוך כדי שינוי מס’ מילים ספציפיות במקרה הטוב, או העתקה מוחלטת לכל הקטלוג במקרה הרע. לא מדובר אמנם בהפרת זכויות יוצרים, אך תיאורי מוצרים זהים הם לא אמינים, לא אטרקטיביים ולא פונקציונאליים. 

במקביל, מנוע החיפוש של גוגל לא יודע לאתר את המוצרים השונים והתיאורים הדומים מבלבלים אותו באופן כזה שהצגת האתר על דפי התוצאות עלולה להיות מבולגנת. למשל, מק”ט זניח וצדדי יעקוף את עמוד הבית של האתר.

הניואנסים האלה הם בבחינת מעט שמחזיק את המרובה. בעלי חנויות ווירטואליות עושים עוד שורה ארוכה של טעויות במסגרת כתיבת תיאורי מוצרים. לדוגמה, עריכה לשונית לקויה, כתיבה בשפה מקצועית שאיננה נהירה ללקוח הפשוט, העלאת מוצרים ללא כל תיאור, כתיבה שיווקית “מדי” שמעבירה תחושה של חוסר אמינות/מקצועיות ועוד.

כמה מפתחות שחשוב שתכירו

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כתיבת תיאורי מוצרים בחנות ווירטואלית היא פניה לכתב מקצועי. בין אם אתם פונים לכתב תוכן ובין אם החלטתם לעשות את זה לבד, אנו מגישים לכם כעת כמה מפתחות שכדאי להכיר במסגרת כתיבת תיאורי מוצרים לקטלוג.

מי קהלי היעד של המוצר? האם אתם זקוקים לתיאור ציורי ושיווקי או שיש עדיפות לנתונים “יבשים”? היכרות עם קהל היעד היא שלב חשוב במסגרת כתיבת תיאורי מוצרים לחנות ווירטואלית. ספקו לגולשים את התשובות לשאלות שמעסיקות אותם וחסכו מהם פרטים ברורים מאליהם. תיאור מוצר חייב לענות על כל השאלות המרכזיות – מי? מה? למה? כמה? מתי? איך?

ייתכן בהחלט שקהלים שונים יגיעו אל החנות הווירטואלית שלכם. למשל, אם יש לכם חנות מקוונת אשר משווקת גריל גז, פערי הידע בין הגולשים יכולים להיות גדולים. במקרה זה, חשוב להקפיד על תיאור מוצר שגם מספק מידע מלא ל”ממנגל” המקצוען, וגם דואג לתוכן ידידותי לטובת חובבנים בתחילת דרכם.

כתיבת תיאור מוצר לחנות ווירטואלית צריכה להיות על בסיס מבנה מסודר, ויש להפריד היטב בין הכתיבה השוטפת למפרט ה”יבש”. כמו כן, וודאו מהו אורך האופטימיאלי בהשתלבות מלאה מול עיצוב האתר והתמונות. 

מומלץ למדוד את האורך על פי תווים (ולא מילים), וכן לנסות לקרוא את תיאורי המוצרים גם בסלולר ולא רק במחשב האישי. חשוב מאד שהנראות של הטקסטים תהיה מדויקת בכל רזולוציה ורזולוציה.

תיאורי מוצרים בקטלוג צריכים להיות במבנה זהה מבחינת הנראות הכללית שלהם. זאת, על מנת שהגולשים יוכלו בקלות להשוות בין המוצרים השונים בחנות. כמו כן, כאשר המבנה הוא מסודר וברור, מלאכת הכתיבה נעשית ביעילות.

במסגרת כתיבת תיאורי מוצרים לחנויות ווירטואליות יש להפוך את התכונות ליתרונות. כלומר, להציג את תכונות המוצר כיתרונות ש”אסור לפספס”. שימו לב, יתרונות יכולים להיות עניין סובייקטיבי. למשל, חולצה מ-100% כותנה היא קלה לכביסה (יתרון רלבנטי לאימהות) אך גם טבעית ואקולוגית (יתרון לקהל בעל מודעות סביבתית). כאשר אתם מדגישים יתרונות מסוימים, זכרו מי קהל היעד שלכם ומהם היתרונות שידברו אל הגולשים יותר מכל.

אתר האינטרנט ללא חשיבה על קידום אתרים הוא כמו קברניט ללא מצפן. בכל הנוגע לחנויות ווירטואליות, עמודי מוצרים הם הזדמנות נהדרת להתכתב עם מנועי החיפוש. לרוב, עמודי המוצרים תופסים את הנפח הרב ביותר באתר ועל כן הם קרקע להטמעת ביטויי חיפוש במגוון סגנונות והטיות (למשל – “טבעת יהלום”, “טבעת יהלומים”, “טבעות יהלום” וכו’). 

כתיבת תיאור מוצר עם דגשי SEO כוללת גם ביטויי זנב ארוך (“טבעת אירוסין עם יהלום”, “טבעת יהלום סוליטר” וכו’) וכן ביטויים לטובת קישורים פנימיים למוצרים נוספים, מאמרים מקצועיים, מדריכים וכו’. 

הדברים רלבנטיים גם לגבי כותרות נכונות למוצר, תיאורי מטה (Meta Description), תגיות וכיוצא בזה. לדוגמה, אחד הדגשים החשובים מבחינה זו הוא לציין את סוג המוצר ולא רק את שמו (“מכונית משפחתית – הונדה סיביק”).

אפשר עוד?