כתיבת תוכן לאתר תיירות

ענף התיירות הוא אחד הנושאים התוססים ביותר באינטרנט, על כך אין וויכוח. כמעט כל הנופשים והמטיילים בישראל אשר מחפשים מידע אודות אטרקציות ואתרי אירוח מתחילים (וגם מסיימים) את סקר השוק שלהם ברשת. גולשים אלה נהנים מאין ספור מקורות מידע שונים ומגוונים כמו פורטלים שמפרסמים אתרי תיירות, מדורי פנאי ובילוי בעיתונות הווירטואלית, אתרי תדמית פרטיים, דפי פייסבוק צבעוניים ועוד. כן, הנוכחות של הענף ברשת בולטת בכל פינה והסיבה לכך נעוצה בראש ובראשונה אצל הגולשים. הנה רק כמה דוגמאות קטנות על קצה המזלג:

0
גולשים מחפשים צימרים בצפון בחודש
0
גולשים מחפשים טיסות לאילת בחודש
0
גולשים מחפשים חבילות נופש בחודש

היות שענף התיירות ברשת הוא תחום תחרותי במיוחד, כתיבת תוכן לאתרי לינה ואטרקציות איננה מלאכה פשוטה. הן משום שישנם לא מעט שחקנים חזקים וותיקים, והן מכיוון שהגולשים מזנקים ללא סנטימנטים מיותרים בין אתר אחד למשנהו. כעת, על מנת לעשות קצת סדר בדברים, אנו מגישים לכם מספר טיפים שכדאי לדעת אודות כתיבת תוכן לאתר תיירות.

מחקר מילות מפתח הוא שלב קריטי בכל כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, וכך גם לגבי כתיבת תוכן לאתר תיירות. הרעיון אשר עומד מאחורי מחקר מילות מפתח הוא שהגולשים מחפשים שירותים ומוצרים יותר ממה שהם מחפשים מותגים ספציפיים. למשל, נופשים שמתעניינים בצימר בצפון יקלידו בגוגל "צימרים לזוגות ברמת הגולן" ולא "המקום המקסים של אבי בחד נס". מחקר מילות מפתח כולל הן ביטויים כלליים כמו "אטרקציות למשפחות", והן ביטויים ספציפיים כמו "אטרקציות למשפחות בגליל המערבי". זכרו, רק תוכן אשר מבוסס על מילות מפתח יביא לחשיפה מול מנועי החיפוש, וכפועל יוצא מכך, מול הגולשים.

עסקי תיירות מפרסמים את עצמם ברשת במגוון פלטפורמות שונות כמו אתר אינטרנט פרטי, פורטלים עסקיים, אתרי חדשות, רשתות חברתיות, מגזינים, דואר שיווקי ועוד. כל פלטפורמה דורשת התייחסות שונה לתוכן ובעת הכתיבה יש להכיר בכך. לדוגמה, באתר אינטרנט פרטי הטקסטים יכולים להיות ארוכים יחסית (300-400 מילים ואף יותר), ובפורטל תיירות קיימת בדרך כלל מגבלה של אורך (הרחיבו כאן על כתיבת פרופיל לקוח בפורטל). סגנון הכתיבה שונה אף הוא ממקום למקום.

נפשתם פעם בצימר שלא היה בו מקרר או מצעים נעימים? למרות שהתשובה ברורה אתרי תיירות רבים עדיין מספרים לגולשים את המובן מאליו. שימו לב, גולשים באינטרנט קופצים בלי יותר מדי מחשבה בין אתרי האינטרנט השונים וכתיבה אפקטיבית מדגישה מיד בפתיחת המלל את היתרונות היחסיים הבולטים של העסק. למשל, פרטיות יוצאת דופן בצימר בצפון, מורה דרך עם ניסיון של עשרות שנים, טיול טרקטורונים שמגיע לנקודות ייחודיות וכו' וכו'.

שקיפות היא מילת המפתח בכל תחום באינטרנט והדברים נאמרים ביתר שאת לגבי אתרי תיירות. מדי שנה בשנה אנו נחשפים לעשרות כתבות "תחקיר" אשר מספרות לנו על צימרים ואטרקציות שסיפקו ללקוחותיהם מידע שגוי באינטרנט וגרמו לאכזבה רבה. שימו לב, אורח שציפיותיו התבדו יהפוך ללקוח לא מרוצה ועלול לפגוע בשם של העסק בטווח הקצר ובטווח הארוך. במסגרת כתיבת תוכן לאתר תיירות חשוב מאד לשמור על טקסטים אמינים ויש להקפיד להתייחס אך ורק ליתרונות מבלי לנסות לצייר תמונה שאיננה קיימת במציאות. יתרה מכך, חוק הגנת הצרכן קובע שפרסום תיאור מטעה הוא עילה לביטול עסקה ובסיס לתביעת פיצויים בגין עוגמת נפש ו/או נזק ממוני. כתיבת תוכן לאתר תיירות היא פרסום על פי פרשנות החוק ועל כן יש להתייחס לכל מילה ומילה.

כל עסק נהנה מיתרונות יחסיים בהם הוא מתגאה. בית מלון באילת אשר נמצא במרחק הליכה מהטיילת, טיול טרקטורונים בצפון שכולל גם הדרכה של מורה דרך עם 20 שנות ניסיון, אתר פיינטבול עם זירה חדשנית במיוחד, מכון ספא בעל הסמכות בינלאומיות לטיפולים רפואיים ועוד. גולשים שמחפשים מידע אודות אתרי תיירות ברשת נחשפים לשורה ארוכה של עסקים אשר מציעים לכאורה את אותו השירות בדיוק. כאן, כתיבת תוכן יכולה לעזור לעסק להתבלט. יש להתחקות אחר כל היתרונות היחסיים ומומלץ להדגיש אותם מיד בפתיחת הטקסט.

יתרונות יחסיים מתכתבים גם עם מחקר מילות מפתח והנה דוגמה: ברמת הגולן ממתינות לנופשים מאות יחידות אירוח ברמות שונות וכ-480 גולשים מחפשים מדי חודש את הביטוי "צימר ברמת הגולן". בין כל הצימרים אשר פועלים במרומי הרמה, חלק קטן מציע גם נוף ישיר לכנרת (למשל, צימרים בחד נס או צימרים במעלה גמלא). מדובר ביתרון יחסי אשר בא לידי ביטוי גם במחקר מילות מפתח שכן 70 אנשים בכל חודש מחפשים בגוגל את הביטוי הספציפי – "צימר עם נוף לכנרת". צימרים אשר מציעים את היתרון היחסי הזה יעשו נכון אם ישקיעו לא רק בטקסטים שפונים לגולשים המחפשים צימרים בגולן, אלא יספקו גם תכנים שמעניקים משקל לנושא הנוף.

בעבר כבר כתבנו כאן על האפקטיביות הרבה שעומדת מאחורי מאמרי זנב ארוך. מדובר במאמרים אשר מבוססים על ביטויי חיפוש בני שלוש מילים ויותר כמו טיול טרקטורונים בצפון, אטרקציות לילדים באזור הכנרת, ספורט ימי במרכז, ספא זוגי באילת וכדומה. שילוב ביטויי זנב ארוך מספק שורה ארוכה של יתרונות לעסק כמו:

  • מיקוד תכנים ביתרונות יחסיים.
  • כתיבת טקסטים איכותיים אשר מבוססים על נושאים ספציפיים.
  • התמודדות על ביטויים ברמת תחרות סבירה.
  • נוכחות אפקטיבית בביטויים רלבנטיים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.
  • שיפור יחס ההמרות של העסק (היחס בין הגולשים לבין האורחים בפועל).

כתיבת תוכן איכותי היא תמיד כתיבה של טקסטים מקוריים. מקוריות נכונה בכל פרויקט של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט וכמובן שגם במסגרת כתיבה לעסקים בתחום התיירות. לגבי כתיבת תוכן מקורי חשוב לשים לב למספר היבטים. ראשית, העתקת תכנים מאתרי תיירות של מתחרים היא הפרת זכויות יוצרים אשר עלולה להיות עילה לתביעה. כמו כן, תוכן משוכפל פוגע בנראות של האתר ולא משנה היכן הוא מתפרסם. גוגל מזהה תוכן לא מקורי ואתר האינטרנט שעומד מאחוריו מסתכן בעונש של היזרקות לעמודי התוצאות האחוריים. תופעה נפוצה נוספת בקרב אתרי תיירות היא הזנת תכנים זהים לחלוטין באתר הפרטי ובמקומות אחרים (כמו פורטל עסקי). שימו לב, מדובר במהלך חסר אפקטיביות שכן גוגל תציג כמעט תמיד רק את התוכן שפורסם ראשון ועל כן טקסטים אחרים נעדרים כל משמעות מבחינת הגולשים (שלא יגיעו אליהם).

עריכה לשונית רלבנטית במיוחד עבור כתיבת תוכן באתר תיירות. טקסטים עם שגיאות כתיב או טעויות תחביר מרחיקים את הגולשים, גורמים לכך שהאתר יסבול מאחוזי נטישה גבוהים, ומהווים נזק תדמיתי. כן, אפילו אם אתם מציעים את טיול האופניים הכי יפה בגליל או את הצימר עם הנוף המדהים ביותר. די בשגיאת כתיב קטנה בכדי לצייר בפני הגולשים תמונה שעומד מולם עסק לא רציני ולא מקצועי. בנוסף, עריכה לשונית לקויה פוגעת בקידום אתרים (קראו כאן עוד על שגיאות כתיב וקידום אתרים).

תוכן לאתר תיירות פרטי יכול להעשיר את הידע של הגולשים בנושאים חופפים ומקבילים. לדוגמה, צימר בגליל המערבי שמספר אודות חופים מומלצים ואטרקציות באזור, מלון באילת שמעניק מידע לגבי מסעדות שאסור לפספס וכדומה. המידע הנוסף מרחיב את חוויית המשתמש של הגולשים ומספק יתרונות רבים כמו:

  • משאיר את הגולשים במקום וגורם לגוגל להבין שמדובר באתר אינטרנט איכותי על כל המשתמע מכך מבחינת קידום אתרים וחשיפה.
  • מאפשר שיתופי פעולה עם עסקי תיירות בתחומים חופפים ומהווה קרקע פוריה להחלפות קישורים.
  • מנווט גולשים לאתר. למשל, צימר בגולן שמספק מידע על קטיף דובדבנים יכול למשוך אליו נופשים שרוצים להשתתף בחוויה החקלאית, קוראים עליה באתר שלו ומחליטים לשדרג את הביקור ללינה של כמה לילות.
  • מעניק לגולשים תחושה של רצינות ומקצועיות. חשבו בעצמכם, איזה מכון ספא יראה לכם יותר רציני – כזה שרק מספק מידע כללי על המקום עצמו או כזה שגם מפרסם תמונות והסברים על כל טיפול וטיפול. ובכן, התשובה ברורה.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט קשורה עמוקות לפעילות ברשתות חברתיות. בענף התיירות, זהו פרמטר אפקטיבי במיוחד בעיקר בשל אופיין הקליל של הרשתות החברתיות וסגנון הגלישה בהן. גולשים ברשתות חברתיות אוהבים לשתף את חבריהם בתכנים "אקזוטיים" אשר כוללים בדרך כלל תמונות מחייכות וחוויות חיוביות. הדברים רלבנטיים כמובן כל עסק בענף התיירות לרבות צימרים, אטרקציות, ספא, קמפינג וכו'. אם ביקרו אצלכם לקוחות מרוצים, בקשו מהם רשות לפרסם תמונות שלהם נהנים בדף הפייסבוק העסקי שלכם או באתר האינטרנט הפרטי שאתם מפעילים. זהו גם מקום נהדר להיעזר בתוכן על ידי כותרות מניעות לפעולה ומבוססות מילות מפתח. למשל, "מסיבת רווקות בספא", "טיול טרקטורונים לחברה" וכדומה. רשת חברתית היא מקום נהדר לקדם מאמרים שעלו לאתר האינטרנט הפרטי או לספר על מבצעים עדכניים. הכתיבה יכולה להתחבר עם טרנדים ואירועים אקטואליים כמו לדוגמה צימר באזור צפת שמפרסם מידע אודות פסטיבל הכליזמרים ומציע הנחה לאורחים שיזמינו מקום.

כתיבת תוכן לאתר תיירות? רק עם כותב מקצועי

ענף התיירות הוא מהענפים התחרותיים ביותר ברשת האינטרנט, והפרמטרים הרבים שהוצגו לעיל אינם אלא מעט המחזיק את המרובה. עסק בתחום התיירות שרוצה להציג נוכחות ווירטואלית אפקטיבית חייב להתבלט מעל עשרות, מאות ואף אלפי מתחרים אשר זמינים לגולשים במרחק לחיצת כפתור. עסקים שיבינו כי כתיבת תוכן לאתר תיירות היא משימה שיש להניח בידי כותבים מקצועיים יוכלו להציב סטנדרט גבוה. התקשרות עם כותב תוכן מקצועי מאפשרת לא רק ליהנות מטקסטים איכותיים אלא גם מניסיון אשר בא לידי ביטוי באיתור אינטליגנטי של נושאים לכתיבה, עריכה לשונית ללא פשרות, יצירת שיתופי פעולה עם עסקים בתחומים מקבילים, כתיבת מאמרים לקידום אתרים, ביצוע מקצועי של מחקר מילות מפתח ועוד.

קראו עוד בבלוג שלנו

  • כתיבת תוכן לאתר/

כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר היא הפרמטר החשוב ביותר באינטרנט. תוכן הוא איש שיווק ווירטואלי שעובד ללא הפסקה. ללא חופשות, בלי חגים, וגם כשהאור במשרד או בחנות כבה, הטקסטים שלכם ברשת ממשיכים לעבוד

  • tayaroot

כתיבת תוכן לאתר תיירות

איך לכתוב תוכן לאתר של צימר? מה מותר ומה אסור לעשות בעת כתיבת תוכן לאתר תיירות? איך תהפכו את התוכן שלכם ברשת למנוע למשיכת לקוחות? קראו כאן עשרה טיפים שאי אפשר בלעדיהם

  • tiurmutzar1

כתיבת תיאור מוצר שהופך גולשים ללקוחות

כתיבת תיאורי מוצרים בחנות ווירטואלית היא פרמטר בעל משקל עצום בדרך להצלחה בסחר האלקטרוני. אם יש לכם חנות ווירטואלית ו/או אתם מתכננים להקים אחת, זה הפוסט הכי חשוב שתקראו בזמן הקרוב