מאמרי זנב ארוך – למה חשוב להשקיע בהם?

"אם אתם משקיעים באופן קבוע בכתיבת תוכן איכותי על בסיס ביטויי זנב ארוך, אין ספק שתיהנו מעלייה במספר הגולשים, עלייה במספר הלקוחות המשלמים, וצמיחה של המותג". על הדברים הללו חתום ניל פאטל, אדם שהמגזין פורבס מגדיר בתור אחד מעשרת אנשי השיווק הווירטואלי הטובים ביותר בארה"ב. ואכן, המסר ברור. שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) לא יהיה מושלם ללא התייחסות אמיתית לביטויי זנב ארוך.

בפוסט הקצר שלפניכם ננתח מדוע ביטויי זנב ארוך הם כה אפקטיביים, ונבין למה אתם חייבים לעבוד איתם באופן שוטף. בכדי להיות ברורים ולהתמקד בעיקר, נעבוד על בסיס דוגמה של שיווק חנות ווירטואלית למכירת אופניים חשמליים.

מחקר מילות מפתח

כל קמפיין של שיווק באינטרנט מתחיל עם מחקר מילות מפתח (Keyword Research). כלומר, בכדי לפנות לגולשים, יש להתחקות אחר הביטויים שהם מקלידים במנוע החיפוש של גוגל. במקרה שלנו, מחקר מילות מפתח מעלה שני ביטויים מרכזיים:

  • אופניים חשמליות – 27,100 חיפושים בחודש. 
  • אופניים חשמליים – 6,600 חיפושים בחודש. 

למרות שאין ספק שחנות ווירטואלית למכירת אופניים חשמליים חייבת להתייחס לשני הביטויים הללו, קל לשים לב שלא מדובר במשימה פשוטה. היות ששניהם אטרקטיביים ומבוקשים, התחרות כאן היא בהתאם. דהיינו, קידום אתרים אורגני (SEO) יגרור בהכרח השקעה בסכומים גבוהים והמתנת זמן רב לתוצאות. כמו כן, ייתכן בהחלט שבשל התחרות הגבוהה, התמורה לא תהיה מספקת. הוסיפו את העלויות הגבוהות של ביטויים תחרותיים מבחינת פרסום ממומן (PPC), והרי לפניכם מתכון לצרות.

בדיוק בשביל סיטואציה כזו טוב להכיר את המושג ביטויי זנב ארוך. ביטויי זנב ארוך הם ביטויים ממוקדים אשר כוללים מספר מילים נוספות מעבר לביטויים המרכזיים. אם נחזור שוב לחנות האופניים שלנו, להלן כמה ביטויי זנב ארוך שיכולים להיות רלבנטיים עבורה:

  • אופניים חשמליות למכירה – 1,300 חיפושים.
  • אופניים חשמליות מהירות – 1,000 חיפושים.  
  • אופניים חשמליים מתקפלים – 580 חיפושים.  
  • אופניים חשמליות לילדים – 260 חיפושים.  

הרשימה שהצגנו כאן היא רק מעט המחזיק את המרובה. חיפוש מעמיק יעלה בחכתכם עוד עשרות ביטויים וכן שאילתות ספציפיות כמו "כמה עולות אופניים חשמליות?", "איך בוחרים אופניים חשמליות?" ועוד. ובכן, המספרים מדברים בעד עצמם. התמקדות בביטויי זנב ארוך תהיה קלה ממאבק עיקש על מושגים המרכזיים,. במקביל, הסיכויים של חנות האופניים שלנו לזכות בנוכחות אטרקטיבית על גבי עמודי תוצאות החיפוש גדלים במידה ניכרת. מעבר לכך, והנה הטוויסט בעלילה, כתיבת מאמרי זנב ארוך מקפלת בחובה עוד שלל יתרונות נוספים. רוצים דוגמאות? בבקשה!

גרף הצלחת מאמרי זנב ארוך

יחסי המרות גבוהים

הצלחת אתר אינטרנט נמדדת בשורה התחתונה ביחס המרות (Conversion Rate). בעברית, היחס שבין מספר הגולשים שנכנסים לאתר לבין מספר הגולשים שמבצעים בו פעולה אקטיבית. בדרך כלל הכוונה היא ליצירת קשר (באתרי תדמית) או רכישה (בחנויות ווירטואליות). מחקרים שבדקו את הנושא מצאו שמאמרי זנב ארוך מסוגלים לייצר יחס המרות גבוה בהרבה מטקסטים "כלליים".

פנייה אל הצורך של הגולשים

הרעיון שמאחורי זנב ארוך הוא להתחקות אחר הצורך האמיתי של הגולש. למשל, מתוך 27,100 גולשים בחודש שמקלידים בגוגל "אופניים חשמליות", סביר להניח שחלק לא מבוטל מהם אינם כלל מחפשים לרכוש אופניים בזה הרגע. למשל, זה יכול להיות גולש שנמצא בשלבים ראשונים ביותר של סקר שוק או אפילו סטודנט שעושה עבודה על אופניים חשמליים ורוצה לצרוך מידע כללי. גולש שמחפש ביטויי זנב ארוך כמו "אופניים חשמליות למכירה" נמצא במקום אחר לגמרי. זהו גולש שלא רק מחפש מידע אלא אחד שרוצה לקבל פרטים אודות אופניים למכירה. לא בכדי, הסיכוי שגולש כזה יבצע המרה באתר האינטרנט הוא גבוה בהרבה מאותו גולש "כללי" שקשה לדעת מה הביא אותו עד הלום.

קיצור זמנים בקמפיין קידום אתרים

קמפיין של קידום אתרים אורגני איננו מניב תוצאות בתוך לילה. כמו כן, ככל שהתחרות על ביטויי המפתח היא גדולה יותר, כך הזמן להשגת תוצאות מתארך בהתאמה. כעת, היות שביטויי זנב ארוך אינם מתמודדים עם היקפי חיפושים משמעותיים, הסיכויים שלהם להשיג לאתר נראות בעמודי החיפוש הראשונים גבוהים במיוחד. ואכן, אולי החנות הווירטואלית שלנו לא תצליח בתוך חצי שנה להופיע בחמש התוצאות הראשון של "אופניים חשמליות", אבל ייתכן בהחלט שהיא תגיע למקומות לא רעים בביטויי זנב ארוך. מכיוון שגם אלה ביטויי חיפוש איכותיים, סביר להניח שהאתר יגדיל את תנועת הגולשים אליו והעסק ייהנה מלקוחות רבים.

חיזוק הביטויים המרכזיים

מאמרי זנב ארוך באתר אינטרנט כוללים קישורים פנימיים. כלומר, הם מוסיפים לרמת האופטימיזציה של התוכן ולמבנה האתר. על כן, אלו מאמרים אשר הנוכחות שלהם מחזקת את הטקסטים של הביטויים הכלליים. איך זה עובד? דמיינו לעצמכם שלאתר האינטרנט שלכם יש טקסט כללי בנושא "אופניים חשמליים" ו-20 מאמרים נוספים בביטויי זנב ארוך אשר כולם מפנים בשלב כזה או אחר אל הטקסט המרכזי. עכשיו, גוגל יכול בקלות להבין את מבנה האתר ולקדם בהתאם את העמודים ה"חזקים" לעומת העמודים האחרים. האופטימיזציה מסייעת גם לגולשים להבין היכן הם נמצאים באתר ולהגיע בקלות מדף צדדי בנושא "אופניים חשמליות מתקפלות" לדף מרכזי בנושא "אופניים חשמליים".

תוכן ממוקד ואיכותי

רוב הטקסטים באתרי אינטרנט נעים סביב אורך ממוצע של 300-600 מילים (תלוי באתר, בסגנון ובעיצוב). עכשיו, חישבו בעצמכם, כמה באמת אפשר לכתוב על אופניים חשמליים בטקסט כל כך קצר? התשובה היא כמובן "לא יותר מדי", והתוצאה היא טקסט דל שלא מוסיף ערך אמיתי. טקסטים כאלה עלולים לסבול מאחוזי נטישה גבוהים (Bounce Rate), וכפועל יוצא מכך לגרום נזק לאתר והעסק. לעומת זאת, כאשר כתיבת תוכן מתמקדת בנושא ספציפי (כמו לדוגמה "אופניים חשמליים מתקפלים"), היכולת של הכותב לגעת בנקודות העיקריות והחשובות היא רבה. בפועל, כולם מרוויחים:

  • הגולש שחיפש מידע ספציפי קיבל מענה. 
  • אתר האינטרנט הגדיל את זמן השהייה של הגולשים וצבר מוניטין והמרות.
  • גוגל יודע לקטלג את הטקסט ולהעניק לו את המיקום הראוי על גבי דפי התוצאות. 

העשרת אתר האינטרנט

זה לא סוד שאתרי אינטרנט נמדדים על כתיבת תוכן איכותי. מנועי החיפוש של גוגל, ועמם הגולשים, אוהבים אתרי אינטרנט עשירים בתוכן שמוסיף ערך לשיח המקוון. לרוב, אתר אינטרנט עם 100 עמודי תוכן יעקוף אתר אינטרנט עם 10 עמודים בלבד. כתיבת מאמרי זנב ארוך מאפשרת להעשיר את התוכן ולספק לגולשים מידע רב בנושאים מגוונים. לא אחת, איתור ביטויי זנב ארוך הוא דרך נפלאה למציאת נושאים לכתיבה.

אפשרויות שיתוף

תוכן איכותי הוא תוכן שגולשים אוהבים לשתף. אחת האסטרטגיות המובילות מבחינת שיווק באמצעות תוכן היא יצירת מאמרים שגולשים מגיבים להם ומשתפים ברשתות חברתיות. כעת, נא לענות בכנות – איזה מאמר הייתם מעדיפים לשתף בפייסבוק או בטוויטר? מאמר כללי ללא ערך אמיתי בנושא "אופניים חשמליות", או פוסט מדליק תחת הכותרת "אופניים חשמליות לילדים – איך תבחרו בבטיחות?". התשובה היא ברורה. כתיבת מאמרי זנב ארוך מגדילה את הסיכויים של המאמר לזכות בשיתופים ברשתות חברתיות.

לסיכום,

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט לא יכולה להתמקד אך ורק במאמרי זנב ארוך. כלומר, חנות ווירטואלית שמוכרת אופניים חשמליים צריכה גם לכתוב טקסטים כלליים ולקשר אליהם. אולם, למרות שהצלחה עם החיפושים הכלליים יכולה להניב תוצאות נהדרות, אסור לשכוח את מאמרי הזנב הארוך. לא אחת, מאמרים אלה מסוגלים להפיק תוצאות בזמן קצר ולספק יתרונות לא מעטים. בפועל, כתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט מחברת בין השניים.

.

קראו עוד בבלוג שלנו

  • כתיבת תוכן לאתר/

כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר היא הפרמטר החשוב ביותר באינטרנט. תוכן הוא איש שיווק ווירטואלי שעובד ללא הפסקה. ללא חופשות, בלי חגים, וגם כשהאור במשרד או בחנות כבה, הטקסטים שלכם ברשת ממשיכים לעבוד

  • tayaroot

כתיבת תוכן לאתר תיירות

איך לכתוב תוכן לאתר של צימר? מה מותר ומה אסור לעשות בעת כתיבת תוכן לאתר תיירות? איך תהפכו את התוכן שלכם ברשת למנוע למשיכת לקוחות? קראו כאן עשרה טיפים שאי אפשר בלעדיהם

  • tiurmutzar1

כתיבת תיאור מוצר שהופך גולשים ללקוחות

כתיבת תיאורי מוצרים בחנות ווירטואלית היא פרמטר בעל משקל עצום בדרך להצלחה בסחר האלקטרוני. אם יש לכם חנות ווירטואלית ו/או אתם מתכננים להקים אחת, זה הפוסט הכי חשוב שתקראו בזמן הקרוב

צור קשר