שגיאות כתיבה וקידום אתרים

למה עריכה לשונית היא חובה

שגיאות כתיבה, טעויות תחביר וקידום אתרים

על החשיבות של עריכה לשונית

בימים בהם כתיבת תוכן איכותי היא חובה ולא מותרות וכאשר מנועי החיפוש סורקים טקסטים בעזרת מאות פרמטרים שונים, העכבישים המתוחכמים של גוגל נוקטים במדיניות של אפס סובלנות כלפי שגיאות כתיב, טעויות תחביר או עריכת לשונית לקויה. 

איך אנחנו יודעים את זה? ניקח לדוגמה את מאט קאטס (Matt Cutts), האיש מגוגל שהבלוג הרשמי שלו הוא מקור מידע בלתי מעורער. ההתייחסות הראשונה לנושא העריכה הלשונית מצד קאטס הייתה כבר בשנת 2011. הוא נשאל בנוגע להשפעה שיש לטעויות דקדוק או שגיאות כתיב על מנועי החיפוש. בימים ההם, התשובה עדיין הייתה מעט מעורפלת וקאטס ציין כי:

אמנם שגיאות כתיב או טעויות תחביר ודקדוק אינן מהוות גורם ישיר לדירוג עמוד באתר אינטרנט, אך אני סבור בהחלט שזה יהיה ראוי לכלול אותן במסגרת הדירוגים בעדכונים הבאים”. 

שלוש שנים בלבד לאחר מכן, בחורף 2014, קאטס נשאל שאלה נוספת בתחום. הפעם התשובה הייתה הרבה יותר נחרצת. הגולש שפנה לקאטס ביקש לדעת האם עליו לתקן טעויות תחביר או שגיאות כתיב בתגובות גולשים לפוסטים שהוא מעלה בבלוג שהוא מפעיל. קאטס ציין כי מנוע החיפוש של גוגל יודע להפריד בין התגובות לגוף הטקסט, אך הדגיש את החשיבות של תוכן איכותי ערוך היטב מבחינת בעל אתר האינטרנט. אם תרצו את זה במילותיו המדויקות, הנה הן לפניכם:

מנוע החיפוש של גוגל יודע להפריד בין תגובות לטקסט. לכן, אין לכם בעיה כל עוד הדקדוק בטקסט עצמו הוא איכותי… פשוט תוודאו שאתם מקפידים על כתיבת תוכן איכותי ברמה גבוהה”. 

מומחי קידום אתרים אשר מכירים בכך שכתיבת תוכן איכותי היא פרמטר שאין לו תחליף, יודעים שקו ישיר עובר בין התגובות של קאטס לעדכונים של מנועי החיפוש. חשוב להכיר בכך שכתיבת תוכן איכותי אשר כוללת גם עריכה לשונית היא חלק מהותי ובעל משקל רב מבחינת קידום אתרים (SEO). 

ראשית, מנועי החיפוש מסוגלים לאתר שגיאות כתיב והם עושים זאת בצורה מדויקת להפליא גם בעברית. כמו כן, למרות שאין הצהרה רשמית של גוגל אודות המשמעות של שגיאות כתיב וטעויות תחביר עבור מנועי החיפוש, ברור שתוכן איכותי עם עריכה לשונית ברמת גימור גבוהה משפיע על הגולשים. 

גולשים נוטשים אתרי אינטרנט עם שגיאות כתיב גם כשהם מעוניינים במוצר כאן ועכשיו, והעזיבה הזו בעצמה עלולה לגרום לפגיעה בקמפיין ה-SEO. טקסט שלא ערוך טוב וכולל שגיאות בולטות לעין, יגרום לגולשים לצאת ממנו מיד כאשר הם נתקלים בליקוי הראשון. מנועי החיפוש מאתרים את נקודת היציאה מהדף ומדובר עבורם ב”נורת אזהרה” לגבי תוכן לא איכותי. אחוזי נטישה גבוהים מעמוד ספציפי באתר פוגעים בדף הרלבנטי אך בטווח הארוך מסוגלים לדרדר גם את הדירוג הכללי.

לסיכום,

עריכת תוכן לאתרי אינטרנט איננה מותרות כי אם חובה אשר יש לה היבטים רבים. זאת, הרבה מעבר למקצועיות והאיכות של הטקסטים, וכפועל יוצא מכך המוניטין של העסק אשר עומד מאחוריהם. בין אם אנו מנתחים את דבריו הברורים של מאט קאטס, ובין אם אנו בוחנים את הסוגיה בפרספקטיבה של הרגלי גלישה ברשת, טקסטים לא ערוכים גורמים יותר נזק מתועלת.

אל תתפשרו על קלה כחמורה ודאגו לשמור על הטקסטים שלכם ברמה גבוהה ובלתי מתפשרת. מומלץ כמובן שלא להשאיר את המלאכה אלא למומחי עריכה לשונית העוסקים באופן ספציפי בעריכת תוכן לאתרי אינטרנט.

אפשר עוד?